vissza a cimoldalra
2020-09-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (4420)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4108)
Franz Schmidt (3691)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2060)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2841)
A nap képe (2234)
Opernglas, avagy operai távcső... (20659)
Lisztről emelkedetten (1013)
Eiffel Műhelyház (288)
Társművészetek (2079)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7378)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4933)
Bizet és a Carmen (290)
Edita Gruberova (3114)
Pantheon (2729)
Momus-játék (5890)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1961   Hangyász • előzmény1958 2020-09-06 16:42:14

Schilling egy elmebeteg, de minimum feltűnési viszketegségben szenvedő, összeférhetetlen alak. Ha pedig Schiff András a popszemétről kifejtett állásfoglalásáról azt mondja: "Tudom, hogy igazam van", akkor ezen az alapon engedtessék meg nekem is ezt az érvelést használni, noha nem vagyok zongoraművész és semmit sem láttam Schilling rendezéseiből polgárpukkasztásából.

1958   Edmond Dantes • előzmény1957 2020-09-06 09:34:32

Hogy a határon túli olvasóknak is egyértelmű legyen: én tartózkodnék, sőt: óvakodnék attól, hogy akkora berlini horderőt és befolyásolási képességet tulajdonítsak Schilling Árpádnak, ami Európa egyik vezető szellemi központjának neves társulatát rábírhatta -volna- arra, hogy lemondja a budapesti vendégszereplést. Schilling Árpádnak, akinek itthon a kormányközeli  Médeiáben médiában már a neve is a patás ördög szinonimája, feleségével együtt (ld. 1939 itt) ő maga a két (patás) lábon járó tehetségtelen, elvetemült paráznaság, Szodoma és Gomora. Ez a szörny, ez a senki "függne össze" a Berliner Ensemble visszalépésével? Művészek, társulatok szeretnek turnézni. Presztizs, hírnév, plusz élmény és némi plusz gázsi. Mégis meglépték, lemondták, nem jönnek. Meglehet, ott nem/mégsem (mindig) érvényes a pecunia non olet elve. Meglehet, arrafelé másfajta elvek (elvek!) is érvényes(üln)ek.

PS Halk megjegyzés: Budapestre nem az Othellót, hanem a Mede(i)át hozták volna el. Örömmel olvasnék a ténylegesen meghívott és lemondott Méde(i)ájukról, erről. Látatlanban is valószínűsíthető, hogy nem egy óvodai ballagás vagy egy iskolai szalagavató bál hangulatát vitték színre (abban sem).

PS 2 Schilling Árpád úgy tudni, Franciaországban él. A Berliner Ensemble-ban a Der letzte Gast című produkciót rendezte 2019-ben, ennyi. Befolyásolási képessége ennek fényében még feltűnöbb lenne.

1957   Héterő • előzmény1956 2020-09-05 18:49:46

A visszalépés hírértéke akkor lenne objektív (hogy a határon túli olvasóknak is egyértelmű legyen...), ha a Berliner Ensemble társulatánál tevékenykedő, Magyarországról elszármazott rendezőt is említenék, hátha van összefüggés az illető és a visszalépés között.

Der letzte Gast - Árpád Schilling zeigt am Berliner Ensemble einander fremde Menschen aus der Mitte der Gesellschaft

Egy Otello-darabjuk ismertetője nyomán a magyar néző talán nem fog könnyezni, ha sajnálatosan elmulasztja ezt az itt leírt, "felemelő" látványt:

Nackt und blutig steht Ingo Hülsmanns Othello an der Rampe. Ein Typ, der dampft vor Gewalt und Männlichkeit. Auch seine Frau Desdemona (Sina Martens) ist nackt, aber nicht blutig, sondern milchfeucht, und die Umarmung zwischen ihr und Othello ist entsprechend eine Weißwaschung.

Minő csodás, ihletett művészet!

1956   Edmond Dantes 2020-09-05 16:47:49

Visszalépett Vidnyánszky fesztiváljáról az egyik leghíresebb európai színház

A Berliner Ensemble így támogatja a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatóinak és oktatóinak a tiltakozását

"A hírneves Színház- és Filmművészeti Egyetem vezető pozícióinak átruházása az újonnan alapított kormányközeli Színház- és Filmművészetért Alapítványra gyakorlatilag az egyetem autonómiájának elvesztését jelenti. Ezzel az Orbán-kormány még egy további lépést tesz a kultúra erőltetett uniformizálásának irányába – ez nyilvánul meg a Nemzeti Színház igazgatójának, Vidnyánszky Attilának kuratóriumi elnökké történő kinevezésében is, akinek a magyar színházi szakmára gyakorolt befolyása így ismét tovább nő. Az átalakítás folyamata, amely az egyetem korábbi vezetésének bevonása nélkül zajlott le, minden tekintetben antidemokratikus. A szolidaritás jeleként a Berliner Ensemble társulata a mai napon lemondta a jövő évre tervezett Medea vendégjátékot a Vidnyánszky Attila által vezetett MITEM fesztiválon.” Teljes cikk itt.

PS Ha emlékezetem nem csal (nem csal), pár éve már volt egy előre (!) bejelentett "kisebb" incidens az ugyancsak hírneves fránya bécsi Burgtheater pesti MITEM-vendégjátéka során is. Jó hír, hogy jövőre ilyesmitől nem kell tartani ... legalábbis a Berliner Ensemble részéről nem.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye"
Elmarad
A mai nap
született:
1683 • Jean-Philippe Rameau, zeneszerző († 1764)
1906 • Dmitrij Sosztakovics, zeneszerző († 1975)
1927 • Colin Davis, karmester († 2013)
1932 • Glenn Gould, zongorista († 1982)
elhunyt:
1849 • id. Johann Strauss, hegedűs, zeneszerző (sz. 1804)
1989 • Lehel György, karmester (sz. 1926)
2009 • Alicia de Larrocha, zongorista (sz. 1923)