Bejelentkezés Regisztráció

Társművészetek


Téma ismertetése: film, könyv, gasztro, építő, képző, tánc, etc

1680 Klára 2020-04-30 13:13:39 [Válasz erre: 1679 Amalgám 2020-04-30 11:34:16]

Nagyon naívan! Hány #metoo ügyvolt az utóbbi években? Hol mikor mi derült ki? És - bár minden tiszteletem és együttérzésem a bármilyen bántalmazásr, sérelmet elszenvedett embereké - még minidg nem tudom megérteni, hogyan maradhatnak ilyen ügyek évekig titokban. Továbbá mi az, aminek következtében egyszer csak előkerül valami, és mintha tűzhányó törne ki hirtelen, egymásba érnek a panaszok!


1679 Amalgám 2020-04-30 11:34:16 [Válasz erre: 1654 Edmond Dantes 2020-03-24 18:12:58]

Nyilván nagyon sok egyéb dologgal kell mostanában foglalkozni a Fővárosnál, de én továbbra is, ennyi idő elteltével is várom a vizsgálat eredményét a Vígszínháznál. Még ha naivan is. Az igazgató lemondása ezt nem befolyásolja. Úgy gondolom, hogy a közvéleménynek változatlanul joga van megbízható forrásból pontosan megtudni, hogy mi is történt valójában ennél az intézménynél. Eszenyi Enikő lemondása szerintem önmagában nem oldja meg a helyzetet, és úgy tűnik, hogy nem oldja meg mások szerint sem. Hivatalosan tisztázni kell, hogy a hírekben szereplő bántalmazások megtörténtek-e. Ha megtörténtek, tisztázni kell, milyen elégtételt, kárpótlást és engesztelést kapjanak az érintettek, akiknek életét megfertőzték, munkáját tönkretették, lelki békéjét és egészségét megbontották hosszú időn át. Vagy akiket távozásra kényszerítettek, akiknek életpályáját, művészi pályáját károsították. Mert a hírek tartalmilag nagyjából erről szóltak. Tisztázni kell, milyen felelősségre vonásban, fegyelmi büntetésben részesüljön az elkövető, legalább abban az esetben, ha a vezetői lemondás után közalkalmatotti jogvszonyban maradt. Tisztázni kell, kik voltak az Eszenyi Enikő ellenőrzéséért felelős személyek a felügyelőbizottságnál vagy a Városházán, miben mulasztottak ők, hogy mindez megtörténhetett. A viszgálat után tisztázni kell, mit tesz a Főváros azért, hogy ilyen eset a jövőben ne fordulhasson elő, működtet-e megfelelő jelzőrendszert a hasonló helyzetekre, biztosítja-a ez azonnal kivizsgálás és beavatkozás lehetőségét. Tisztázni kell, hogyan módosítsák a vezetői szűrés és alkalmasság-vizsgálat rendszerét, hogy a beosztottjait bántalmazó, munkakörnyezetét károsító, patológiás személyiségek ne kerülhessenek többet vezetői pozícióba. Mindezt tisztázni kell tehát, és mindezért várom a vizsgálat eredményét. Remélem, hamarosan megérkezik, és nem feküdt el valahol út közben.   


1678 lujza 2020-04-26 00:19:15 [Válasz erre: 1674 Amalgám 2020-04-25 13:51:16]

Ha már szóba (írásba) kerültem, engem az Opera gátlástalan hozzáállása ehhez a sajnálatos helyzethez alaposan felháborít!  Elég intenzív kultúra fogyasztó vagyok, igen sok jegyem veszett kárba az évad hátralévő részére. Mivel főleg interneten vásárolok, már az összes intézmény megkeresett levélben a javaslataival, kivéve az Operát. Többnyire kínálnak alternatívát is, még azt is, hogy támogathatom az intézményüket azzal, hogy nem váltom vissza a jegyeimet, de egyik se zárkózott el a visszafizetéstől, kivéve az Operát. Nemrég töltögettem fel a jegyeimet és bérleteimet a visszaváltáshoz, és a Müpától és a Fesztiválzenekartól már igen szép öszeget vissza is kaptam. A színházak többnyire 30-60 nap türelmet kérnek, de ők is vissza fognak utalni. Az Operába májusra nagy könnyelműen több jegyet is váltottam, sőt júniusra hazalátogató külföldi rokonaim is vettek jegyeket. Ezekkel mi lesz? Szerintem a vásárlónak igenis vannak jogai, az elmaradt teljesítésnél a pénz vissszajár, méghozzá haladéktalanul!
Az Operának mindig hatalmas a piárja, arra van pénz és idő, valamint a szervezési osztály fenntartására is. Ők mit csinálnak ilyenkor?

És azzal is erősen lemaradt az Opera, hogy időben megnyissa az archiv előadásit online, mint ahogy a világ nagy részén azonnal megtették. A főigazgató szerint mi vagyunk a világszinvonal. Hát, ez nem nagyon látszik!


1677 Búbánat 2020-04-25 14:36:18 [Válasz erre: 1675 Klára 2020-04-25 14:22:57]

A közleményt március 13-án belinkeltem a Mi újság a Magyar Állami Operaházban? topicba- (62076 sorszám)


1676 Edmond Dantes 2020-04-25 14:32:06 [Válasz erre: 1674 Amalgám 2020-04-25 13:51:16]

Eddig nem láttam a hírt, ma érkezett el a beragadt jegyeim és koncertbérletem ügyintézése :-) ... ahány (szín)ház annyi szokás megoldás. MÁO-val pénzügyi státuszát tekintve (is) összehasonlítható intézmény MüPa és az ő megoldásuk célszerű és kézenfekvő: online kitöltött-elküldött adatlap és bankszámlaszám alapján utalni fognak. Készpénzes visszaváltás -szerintem- járványilag nem lenne szerencsés belátható ideig, de MÁO ügyintézése a legszerencsétlenebb: 1) Nem ad (kész)pénzt se oda se vissza, ami érthető ld. feljebb 2) nem utal vissza pénzt, ami érthetetlen. Kicsi az apparátus? 3) Nem küldi ki vevőnek a csereutalványt mint teszi azt más, MÁO-nál jóval kisebb (!) színház. Kicsi az apparátus? Álljon sorba a vevő voucherért, ki tudja mikortól, ki tudja mennyi ideig stb. Hm.


1675 Klára 2020-04-25 14:22:57 [Válasz erre: 1674 Amalgám 2020-04-25 13:51:16]

Kedves Amalgám! Ez így ebben a formában - bocs - egy kapitális baromság! Nem tudom, hogy ez a "régebb óta ismert információ" mit takar? A MÁO közleményén ugyanis nem leltem dátumot, de erősen olyan látszata van, mintha a többi játszóhely megnyilatkozása után, és valószínűleg nem kevés reklamáció után késve kaptak volna észbe!

Először is egy intézmény nyilatkozzon, hogy mi a szándéka az előadások elmaradása miatt kialakult helyzetben - ez egy kötelező gesztus (lenne!) Aztán előadhatja, hogy lesznek utalványok, akinek ez megfelelő, jelentkezzen érte! Akinek pedig ez nem megfelelő - itt ED fórumtárs jogos és életszerű észrevételein túl még lehetnek egyéb okok is, pl.a kedvesnéző, aki ugye fizet, és aki a pénzéért azt akarja kapni, amit szeret és szívesen néz, nem kíváncsi egy belengetett akármire  -  az jelentkezhet a tényleges visszatérítésért! Ez lenne egy korrekt megoldás, nem?

Egyébként Lujza fórumtárs nevében nem nyilatkozom, de ha bejegyzésemet jól olvasta, az általános érvényű és nem vonatkoztattam egyetlen intézményre sem! És hogy nyugodtan aludjon, jelenleg éppen egyetlen elmaradt MÁO előadásra sincs jegyem, tehát nem vagyok közvetlenül érintett a MÁO eljárásában, de attól általános érvényű véleményem meg lehet!


1674 Amalgám 2020-04-25 13:51:16 [Válasz erre: 1673 Edmond Dantes 2020-04-25 13:29:30]

Ez egy régebb óta ismert információ, ami kiindulási alapja a jelzett problémának; szerintem pont az a gond, hogy az utalványos megoldás nem megfelelő lujza ás Klára fórumtársak számára. Ők valószínűleg azonnali készfizetést szeretnének látni a Ház részéről, nem pedig utalványt.


1673 Edmond Dantes 2020-04-25 13:29:30 [Válasz erre: 1659 lujza 2020-04-21 01:32:46]

Opera megmozdította a füle botját: http://www.opera.hu/v/a-magyar-allami-operahaz-jatszohelyei-zarva-tartanak/

"Tisztelt Közönségünk! 

Az országos veszélyhelyzet miatt a Magyar Állami Operaház jelenlegi játszóhelyei (Erkel Színház, Eiffel Műhelyház) zárva tartanak.

Magyarország Kormányának 2020. március 11-i és 2020. március 16-i döntése alapján tilos az előadó-művészet bármely ágába tartozó előadás tartása. Ennek értelmében a Magyar Állami Operaház minden előadása és rendezvénye elmarad, valamennyi jegypénztárunk és az Opera Shop zárva tart, valamint az operaházi vezetett túrák is szünetelnek.

Az elmaradó előadásokra megváltott jegyek árát és bérletek esetén, bérlethányadát – a színházunkat is sújtó jegybevétel-kiesés okán – a Magyar Állami Operaház elsősorban utalvány formájában téríti vissza Nézői számára. 

vis maior helyzetre tekintettel kérjük Önöket, hogy a jegyek, bérletek értékének készpénzben való visszafizetésének igényétől legyenek szívesek eltekinteni.

A rendkívüli helyzet miatt irodáink és jegypénztáraink az egészségügyi veszélyhelyzet visszavonásáig zárva tartanak. 

Kérjük Nézőinket, hogy jegyeiket és bérleteiket tartsák meg az utalványok átvételéig, melyre az Opera Értékesítési Centrumban lesz majd lehetőség 2020 év végéig.

Az utalványok azzal az összeggel lesznek „feltöltve”, mellyel a megváltott jegyek, illetve a megváltott bérletek elmaradó előadásainak hányadai rendelkeznek. Az utalványokat 2021. június 30-ig válthatják be, akár több részletben is. Az utalványok felhasználhatók a következő évadra szóló bérletek megvásárlásánál is. 

Felhívjuk Bérlőink figyelmét, hogy a bérletben szereplő – változással érintett – előadásoknak a bérlethányadát tudjuk feltölteni az utalványra!

Intézményünk ezen felül, a veszélyhelyzet miatti bizonytalan idejű, zárva tartás okán a korábban megváltott 2020. 06. 30-ig érvényes Opera Ajándékutalványok beváltásának határidejét 2021. 06. 30-ig meghosszabbította.

A Kormány kihirdetett rendeleteinek későbbi változásait szem előtt tartva frissítjük folyamatosan információinkat, kérjük kísérjék figyelemmel honlapunkat!

Köszönjük megértésüket és szíves együttműködésüket!" Idézet vége.

Amivel nekem gondom van: én speciel el tudok menni a Hajós u.-ba a csereutalványért, de mit tehet az, aki nem tud elmenni? Vidéki, külföldön van, beteg, netán időközben elhalálozik stb. Továbbá és ez a fő gondom: több száz, netán több ezer ember fog sorbaállni a Hajós u.-ban az építkezésnél, barikádok-palánkok között, tűző napon, hóban-gafyban? Vagy hogy? És záros a határidő is ...


1672 Amalgám 2020-04-25 07:21:27 [Válasz erre: 1671 Amalgám 2020-04-25 05:22:58]

"Új Színházban" helyesen: Újszínházban


1671 Amalgám 2020-04-25 05:22:58 [Válasz erre: 1670 Edmond Dantes 2020-04-24 10:54:42]

Edmond fórumtársam, szórakozásnak tekintem én a komoly szórakozást is, a színházban például nem csak a tingli-tanglit, de a katarzis átélését is, általában véve pedig a művészi élmény befogadását is. Szórakoztató a maga módján akár a Titus Andronicus is – bár a világirodalom eme legsötétebbjéhez pont színpadon nem volt még szerencsém –, és talán nem voltam szabatos ugyan, de a lényeg az, hogy az emberek általában nem politikai eligazításért járnak színházba. Megerősítésért, esetleg politikai kiállásként néhányan néhány helyre még csak-csak, de ezen túl nem nagyon lehet odabent senkit sem eligazítani, legfeljebb felbosszantani. A színház átpolitizálásának elsődleges politikai hozadéka a kontraprodukció, amit főként a színházi élmény illetéktelen átlényegítése vagy a színháznál megmutatkozó minőségvesztés szül, nem beszélve mondjuk arról a lehetőségről, hogy a számukra netán teljesen érdektelen előadásokra buszokkal szállított, jelentős statisztikai értékkel bíró fiatalkorú kényszernézőkben esetleg pont nem a kívánt irányú politikai fejlődés bontakozik majd ki az adott módon eszközölt kultúrélmény hatására. Azt nem vitatom tehát, hogy a színház közvetít értékrendet is, azt már viszont igen, hogy társadalmi szinten értékelhető politikai véleményformáló ereje lenne. Ezt a szerepet más média régen átvette tőle. Senki nem fog megtérni sem a Katonában, sem pedig az Új Színházban. A kultúrharc mindkét oldalának hősei pillanatnyilag az önfoglalkoztatás ötletes és jövedelmező módjaként képesek ugyan azt a látszatot kelteni, hogy politikai értelemben hasznosak ők vagy a tevékenységük, de ez jobbára illúzió.  


1670 Edmond Dantes 2020-04-24 10:54:42 [Válasz erre: 1669 Edmond Dantes 2020-04-24 10:02:57]

Kieg. "Az emberek szorakozni jarnak szinhazba...": sokfelekeppen lehet "szorakozni", sokaknak mast jelent a "szorakozas" szinhazban, bizonyos szinhazakban mint konnyes-mosolygos-heppiendes vigjatek vagy operett. Persze azok is kellenek. Bizonyos szinhazak, foleg videken, de Pesten is, utobbiakra rendezkedtek be. Reszben mert az tutira (?) hozza a penzt reszben mert azokbol "nem lehet baj"...ha ertheto, mire gondolok.


1669 Edmond Dantes 2020-04-24 10:02:57 [Válasz erre: 1667 Amalgám 2020-04-24 00:13:07]

Reszben vitatkoznom kell. A szinhaz igenis rendelkezik politikai vagy inkabb ugy fogalmaznek: ertekrendbeli velemenyformalo szereppel es meg mindig vannak szinhazak, szinigazgatok, produkciok, akik-amelyek igenis kozvetitenek valodi ertekrendet. Eppen ez a "bunuk", eppen emiatt kerulnek a Kulturkampf kormanyoldali szereploinek celkeresztjebe, ha nem is kozvetlenul a be- vagy letiltas eszkozevel, hanem "kifinomultabb" (??) modszerekkel mint pl.tao-elvonas, ejszaka leple alatt, salatatorvenybe bujtatott ezzel-azzal mint teszem azt, kormanyhivatali csinovnyikoknak a szinigazgatok nyakara ultetese ld.Macsai-interju.


1668 lujza 2020-04-24 03:14:15

Ez ugyan nemcsak a színházakra vonatkozik, hanem az Operára, és több más kulturális és művészeti ágra is. Bár a cím megtévesztő, de Kovács János kiállása példás:

https://index.hu/kultur/2020/04/22/kozalkalmazotti_jogviszony_a_kulturalis_szferaban_megszuntetes_kovacs_janos_karmester_opera/

 


1667 Amalgám 2020-04-24 00:13:07 [Válasz erre: 1666 Edmond Dantes 2020-04-23 15:48:53]

Istenem, milyen csodálatos is ez a Kulturkampf, főként pedig az a naivitás, amellyel mindkét oldalbeli politikai döntéshozók elhiszik, hogy a saját táborukból színházi vezetői pozícióba helyezett, pénz- és hatalomigenlő, szakmailag oly gyakran alsó középszerű káderek tevékenysége politikai fontossággal bír és politikai nyereséggel jár a számukra. Pedig a helyzet az, hogy színházba kifejezetten szórakozni járnak az emberek, és ez az intézmény értékelhető politikai véleményformáló szereppel napjainkban már nem rendelkezik. Ilyen jelentőségre akkor tesz szert, amikor az első mondatomban körülírt káderek vagy a műsor átpolitizálásával, vagy a nívó lezüllesztésével tönkreteszik a közönség szórakozását. Ezért ugyanis a közönség kifejezetten meg tud haragudni, és ilyenkor az adott vezető politikai gazdáján tölti ki a mérgét, leginkább a következő választáson. A Kulturkampf siserehada által leszállítható egyetlen politikai eredmény a kontraproduktív eredmény, és szerintem egészen sok lapát- és kapanyél kerülhetne szorgalmas kezekbe az országban, ha megpróbálnának egy kicsit utánaszámolni mindkét oldalon, hogy valójában mit is hoztak eddig a konyhára a saját kultúrvitézeik.        


1666 Edmond Dantes 2020-04-23 15:48:53

A rendszervaltas ota peldatlan allamositas a szinhazakban

Arra, hogy Karácsony Gergely és a főváros önkormányzata hány budapesti színházat tud megtartani úgy, hogy ne kelljen átengedni a kormánynak az igazgatók kinevezésének jogát, odafigyelt az egész ország. De arra már nem, hogy közben vidéken az összes, eddig az önkormányzatokhoz tartozó színház fenntartója részben az állam lett, a kormány pedig újabb jogokat kapott. A színházigazgatók többsége mégsem látja problémásnak a dolgot.

"Nyilván azt akarják biztosítani, hogy azokban a városokban, ahol nem szakmai, hanem politikai alapon kinevezett igazgató regnál és viszi pusztulásba a színházat, az továbbra is a helyén maradhasson." - mondja az egyik videki szinigazgato ...  hoztak egy újabb törvényt, amely gyakorlatilag állam intézménnyé tette ezeket a színházakat, mivel ezekben már nem is csak az igazgató, hanem minden vezető beosztású személy közvetlen munkáltatója is a miniszter lett...Aztánhoztak még egy törvényt, amely szerint a színházakban történő – gazdasági, etikai vagy akár szexuális – bűncselekmény gyanúja esetén vizsgálatot indító (vagy nem indító) felügyelőbizottság létszáma öt fősre nőhet, és ebből hármat a minisztérium nevezhet ki a közös fenntartású színházakban...Vidnyánszky Attila jobboldali színházi társasága, a Magyar Teátrumi Társaság (MTT) az Index kérdésre azt mondja az új helyzetről: „A színházak ezzel az intézkedéssel valóban biztonságosabban működhetnek”, ...A mostani rendszerrel végre tiszta vizet öntött a pohárba a kulturális kormányzat,.."...„A modellváltást pozitívnak tartjuk, veszélyeket nem látunk."...A másik, régebb óta létező, nem kormányközeli színházi társaság, a Magyar Színházi Társaság elnöksége kérdésünkre azt mondja: lehetséges működőképes és hasznos módot kialakítani az állam és az önkormányzatok együttműködésére a színházak felügyeletében és felügyelőbizottságaiban, azonban mivel még nem ismertek a pontos szerződések, „nem lehetünk meggyőződve a most kialakítandó struktúrában az ellenőrzés természetéről sem”..."A jelenlegi politikai berendezkedésben az önkormányzatisággal szemben, a helyben, a helyi összefüggések és folyamatok ismeretében hozott döntések ellenében a központosítás és az érdemi szakmai egyeztetések nélkül áterőltetett politikai akarat a vezérlő elv. Teljes cikk  index. hu-n itt.


1665 Edmond Dantes 2020-04-21 13:25:53 [Válasz erre: 1663 Edmond Dantes 2020-04-21 11:57:04]

Ja es nem is kell messze menni ilyen hibrid programok keresesere: azt hiszem MAO-ban is volt MET-Elektrahoz hasonlo arukapcsolas.


1664 Klára 2020-04-21 12:54:38 [Válasz erre: 1659 lujza 2020-04-21 01:32:46]

És a majdani jövőben a közönség hozzállásában az is fontos tényező lesz, hogy melyik intézmény milyen módon járt el az elmaradt előadások jegyárainak visszatérítése alkalmával! Mert ugye pénzből él az ember, és a műsorért fizetünk, nem pedig a belépőjegy birtoklásának dicsőségéért.


1663 Edmond Dantes 2020-04-21 11:57:04 [Válasz erre: 1662 Heiner Lajos 2020-04-21 09:54:02]

Nem eppen ilyesmire celoztam, de ha mar musort szerkesztunk ;-) erdemes visszalapozni mondjuk a MET regebbi "lapjaira": epp a napokban streambe kerulo Elektrat egykor olyan darabokkal jatszottak egy este (!) mint a Gianni Schicchi, Amelia balba megy vagy a par napja Kimernya-kerdes Bruschino ur. Erdekes ugye?


1662 Heiner Lajos 2020-04-21 09:54:02 [Válasz erre: 1660 Edmond Dantes 2020-04-21 08:40:56]

Majd racionalizálnak. Egy este jászanak drámai operát, és könnyebb műfajt is. Pl. J. Strauss - Szokolay: Denevérnász.


1661 Edmond Dantes 2020-04-21 09:40:07 [Válasz erre: 1659 lujza 2020-04-21 01:32:46]

Szegeny az eklezsia ... ld. ez alatt utolso bek.-t.


1660 Edmond Dantes 2020-04-21 08:40:56 [Válasz erre: 1658 Amalgám 2020-04-21 00:50:21]

Az osszefoglaloban igyekeztem a szakmai vonalat is megvillantani :-) de  szakmai vonal es politikai tartalom nem valaszthato szet. Fenntartom sokszor hangoztatott nezetemet miszerint politikamentes szinhaz: n i n c s. A szinhaz mindig politikat, ertekrendet, ideologiat kozvetit. Musoraval, musorpolitikajaval, rendezoi felfogasaval, a jatszott darabok ertelmezesevel, olykor atertelmezesevel. Lehet ezt szeretni vagy nem-szeretni, de ez a helyzet. Budapesten sincs maskent, ami az itt lejjebb belinkelt kormany-fovaros megallapodasban is "lekepezodik". A kozonseg pedig a sajat ertekrendje szerint eldonti, hogy melyik szinhaz(ak) ertekrendjevel,  musorpolitikajaval,stb.(ld fent) tud es kivan azonosulni, magyarul: melyik szinhaz(ak)ba megy el, melyikbe nem. Eddig is igy volt, eztan is igy lesz. A labaval szavaz. A fizetokepes kereslet szerintem gyorsan helyreall, mert az  i g a z i   kozonseg ki van es ki lesz ehezve a szamara kedves, erdekes tarsulatokra, produkciokra es alig varja, hogy megvaltsa a jegyet. Ahogy Macsai mondta, a haboru utan is oriasi volt a kereslet szinhazra, a musort igazitottak (mar ahol) az aktualis "lelki igenyekhez". Szerencsere most nincs haboru es nem haboru utan leszunk remelhetoleg nemsokara, hanem egy szomoru, sok bajjal, nehezseggel jaro jarvanyon, de amit nem lehet elegge megbecsulni, bekeidoben.

Az opera es balett vonalon reszben mas lehet  helyzet. Egyreszt itt monopolhelyzetet elvez a szinhaz (MAO), ami elony lehet szamukra. Masreszt az utobbi idoben es hangsulyozom: jarvany nelkul, boven a jarvany elott azaz attol fuggetlenul tapasztalt, sok produkcio irant csokkeno erdeklodes (fel- es harmadhazak!) es a nem csekely mertekben, olykor nehezen indokolhatoan emelkedo helyarak miatt valoban gondok lehetnek,amin a bokezu allami apanazs birtokaban baj = tovabb csokkeno erdeklodes lattan arkedvezmenyekkel enyhithet(ne) a Haz ... tovabba -koltseg oldalon-  a repertoar nemi (atmeneti?) "racionalizalasaval".


1659 lujza 2020-04-21 01:32:46 [Válasz erre: 1658 Amalgám 2020-04-21 00:50:21]

Egyelőre még az Opera vesztes a legkevésbé, mivel az össze többi intézmény már elkezdte vissszafizetni a megvásárolt jegyek árát, de az Opera a füle botját se mozgatja, csak kijelenti, hogy "nem áll mójában".


1658 Amalgám 2020-04-21 00:50:21 [Válasz erre: 1657 Edmond Dantes 2020-04-20 18:28:22]

Az idezettek politikai tartalmát lényegtelennek tartom egy nagyon fontos kérdés mellett, amit helyesen fogalmazott meg a nyilatkozó. Valóban kérdés, hogy akar-e majd a néző újra színházba menni, és ha igen, akkor mire lesz kíváncsi...? Tovább is bontanám hirtelenjében a kérdést: Mikor áll majd helyre a fizetőképes kereslet? Mennyire áll majd helyre? Ez a válság hogyan változtatja majd meg a fogyasztói szokásokat, főleg a kultúra területén? És a prózai színház még csak-csak, de elképzelhető egyáltalán, hogy az opera és a balett ne vesztesként jöjjön ki a helyzetből...?


1657 Edmond Dantes 2020-04-20 18:28:22

Én nem törekszem a konfliktusra, de ami sok, az sok” – mondta többek között Mácsai Pál, az Örkény Színház igazgatója, aki karanténból jelentkezett be egy Facebook-interjúra Veiszer Alindához és László Pálhoz ... A mostani helyzet alapján azzal számol, hogy legkorábban októberben kezdhetnek el próbálni, viszont már most foglalkoztatja az, hogy egyrészt, akar-e majd a néző újra színházba menni, és ha igen, akkor mire lesz kíváncsi ...Most egyelőre a bizonytalanság van, hogy mi kell majd ... Mácsai hangsúlyozta, hogy az Örkény Színház szerencsés, az ott dolgozóknak ugyanis fővárosi fenntartású színházként van fizetésük, miközben nagyon sok kollégájuknak semmi bevétele sincs...mivel az elmúlt időszakban az ellenáram erősebb lett, az ő mondatainak az ereje is igazodott ehhez ... vannak határok, amelyeket ő nem hajlandó átlépni ... nem szeretné, ha engedélyt kellene kérnie egy hatóságtól arra, hogy interjút adjon ... számára elfogadhatatlan az is, hogy a politika határozza meg, hogy milyen darabot nem mutathatnak be, vagy hogy egy minisztériumi ember üljön a nézőtéren a próbán és beleszóljon, hogy mi mehet egy darabban ... „Az, hogy ez ellen a törvény ellen tiltakozni kell, mert ez nincs rendben, sem a tartalma, sem a megalkotásának a módja, azzal én teljes békében vagyok, semmilyen félelem nincs bennem.” Teljes cikk,videóinterjú hvg. hu-n itt.


1656 Búbánat 2020-04-06 17:04:50

2020. ÁPRILIS 6. HÉTFŐ 16:46

A kormány és a főváros megállapodott a színházak működéséről

MTI_MNO.hu

A kormány és a fővárosi önkormányzat hétfőn megállapodást kötött a budapesti színházak működésének biztosítása érdekében. A megállapodás 2024. december 31-ig szól – olvasható Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester közös közleményében, amelyet a Miniszterelnökség juttatott el az MTI-hez.

A megállapodás értelmében 2020-tól a főváros egyedül, kormányzati támogatás nélkül finanszírozza a Katona József, a Radnóti, az Örkény és Trafó színházakat, amelyek vezetőinek kinevezéséről a Fővárosi Közgyűlés önállóan dönt.

A József Attila, a Madách, az Új Színház, a Vígszínház, a Budapest Bábszínház és a Kolibri megmaradnak fővárosi fenntartású színházaknak, de működésüket egyedül a kormány biztosítja – olvasható a közleményben.

„A kormány vállalja, hogy 2024 év végéig kizárólag a főpolgármester egyetértésével nevez ki vezetőt a Vígszínház élére, míg a főváros elfogadja, hogy a Thália Színház az Operettszínházhoz hasonlóan állami tulajdonú és fenntartású színház lesz, úgy, hogy a Thália épületét és a színházat működtető gazdasági társaságot a kormány külön szerződésben megvásárolja a fővárostól.

A szabadtéri színházak tekintetében a megállapodás megerősíti, hogy a Margitszigeti Szabadtéri Színház önálló színház lesz, működését a kormány biztosítja, vezetőjét az emberi erőforrások minisztere nevezi ki” – tartalmazza a közlemény.

A budapesti független színházak állami támogatását egy külön kuratórium osztja el, amelynek tagjait a miniszter a főpolgármester egyetértésével nevezi ki és a miniszter vállalja, hogy a kuratórium szakmai ajánlásaitól a támogatások odaítélése során nem tér el.

Mint írják, a megállapodásnak része az is, hogy az aláírók a „színházak művészeti szabadságának korlátozására alkalmas magatartás tanúsításától tartózkodnak, így nem adnak sem utasítást, sem nem gyakorolnak egyéb módon nyomást a színházak ügyvezetőire vagy más munkavállalóira a művészeti szabadság körébe tartozó” kérdésekben.

A közlemény felidézi, hogy ma, a színházak és előadóművészek, a színházi dolgozók és a közönség számára is nehéz, a színházakat, zenekarokat, társulatokat, az egész előadóművészeti szakmát leállásra kényszerítő járványhelyzet idején a főváros és a kormány különösen fontosnak tartja, hogy közösen biztosítsák a színházi alkotóközösségek művészi szabadságon alapuló, anyagilag is biztonságos, kiszámítható működését.

Az összegzés szerint a feleket három közösen vallott alapelv vezette a tárgyalásokon. A kormány és a budapesti önkormányzat is a nemzeti kultúra különösen értékes részének tartja a sokszínű, a nézőket magas művészi színvonalon kiszolgáló budapesti színházi életet, közös cél e sokszínűség és magas művészi színvonal megőrzése.

Ugyancsak nagy értéke a budapesti színházi életnek a művészi szabadság teljes érvényesülése. A főváros és a kormány is elkötelezett az alkotói szabadság maradéktalan tiszteletben tartása iránt – írták.

„Végül alapvető célként vezette a megállapodó feleket a színházbéke megőrzése. A nyugodt alkotó légkör fönntartása érdekében a kormány és a főváros kifejezetten törekszik a kultúrharc elkerülésére, a színházbéke megőrzésére Budapesten is” – olvasható a közleményben.

A közlemény arra is kitér, hogy a színházak gazdálkodását Budapesten is felügyelő bizottságok (fb) ellenőrzik. A felek megállapodtak, hogy a kizárólag önkormányzati finanszírozású színházak működését a kizárólag a Fővárosi Közgyűlés által kinevezett tagokból álló fb-k ellenőrzik.

A kormány által kizárólagosan finanszírozott budapesti színházaknál három, a Fővárosi Közgyűlés által kinevezett és kettő, a miniszter által megbízott tagból álló fb ellenőrzi a működést.

A főváros vállalta, hogy e felügyelőbizottságok önkormányzat által megbízott egyes tagjai megbízatásának megszűnése esetén annak a képviselőcsoportnak a javaslata alapján bíz meg új tagot, amely a megszűnt megbízatású tagot jelölte.

A megállapodás alapján a kormány olyan társulatok jelentős finanszírozását is vállalja, amelyek nem állami fenntartásban működnek. Ezen társulatok és intézmények működésével kapcsolatban a kormányt semmilyen jogosítvány nem illeti meg. Így jelentősen megnő a Budapesti Fesztiválzenekar állami támogatása: idén 1,65 milliárd forint, 2021 és 2024 között évente 2 milliárd forinttal támogatja az állam a zenekart, míg az önkormányzat évente 240 millió forint támogatást nyújt Fischer Iván társulatának.

A budapesti Centrál Színház idén 250 millió forint támogatást kap a kormánytól és a miniszter törekszik arra, hogy e támogatás a következő években is hasonló nagyságrendű legyen.

Az öt évre szóló megállapodást súlyos szerződésszegés esetén bármelyik fél felmondhatja – tartalmazza a közlemény.

„A kormány és a Fővárosi Önkormányzat fontosnak tartja, hogy fennálló és jövőbeni vitáik mellett mindig törekedjenek az együttműködésre, a közösen rendezendő kérdéseknek a budapestiek érdekét szem előtt tartó megoldására” – olvasható a tájékoztatóban.

 


1655 Edmond Dantes 2020-03-24 18:33:22

Mottó: egy hír kétféle interpretálásban

Elfogadták azt a törvénymódosítást, amely teljesen kiveszi Karácsony Gergely és a főváros kezéből azokat a fővárosi, önkormányzati színházakat, amelyek finanszírozásának egészét az állam állja. A törvénymódosítás parlamenti vitájában a Fidesz közölte: nem igaz, hogy ők elveszik ezeket a színházakat a fővárostól, ők csak segítenek, és „teljesen logikus”, hogy ennek ez az ára. Az index. hu itt és itt olvasható cikkeinek információi szerint  hét ilyen színház lesz: a Vígszínház mellett a Budapest Bábszínház, a József Attila Színház, a Kolibri Színház, a Madách Színház, a Thália Színház és az Újszínház, míg öt színház, a Katona József Színház, az Örkény Színház, a Radnóti Színház, a TRAFÓ és a Szabad Tér fenntartásából teljesen kivonul az állam, és az eddigi állami támogatást is a fővárosnak kell előteremtenie. A főváros korábban azt jelezte, hogy a Budapest Bábszínházat, a József Attila Színházat, a Kolibri Színházat, a Madách Színházat, a Thália Színházat, az Újszínházat és a Vígszínházat hajlandóak az állammal közösen működtetni, arról ugyanakkor nem mondtak semmit, hogy melyik fél milyen mértékben szállna be a finanszírozásba. Későbbi értesülések alapján úgy tűnt, az Újszínház, a Thália és a József Attila lenne az a három színház, amelyet egyáltalán nem finanszírozna a főváros. Az origo. hu itt olvasható cikke szerint a Vidnyánszky Attila által vezetett Magyar Teátrumi Társaság "üdvözli és köszöni a kormány döntését, mellyel a kultúra területén, különösen pedig az előadó-művészetben dolgozók számára anyagi könnyebbségeket biztosít."..."A kormány döntései lényegesen elviselhetőbb helyzethez juttatják a kulturális intézményeket és a területen dolgozóknak, azok családjainak, a szabadúszó művészeknek, a háttérmunkában tevékenykedőknek "nagy és példaértékű segítséget jelentenek".


1654 Edmond Dantes 2020-03-24 18:12:58

A főpolgármester -mint Fb-bejegyzésében írta- a Fővárosi Közgyűlés nevében eljárva, a közgyűlés valamennyi frakciójával és minden érintettel egyeztetve 2021. december 31-éig Rudolf Pétert bízta meg a Vígszínház vezetésével. Egyúttal megköszönte Eszenyi Enikőnek a Vígszínház vezetésébe fektetett energiáját, munkáját: "egy végtelenül fájdalmas megtisztulási folyamat zajlik a művészeti életben, világszerte. Amit korábban hallgatásba burkolt eltűrés övezett, az mára tűrhetetlenné vált. Hogy így alakult – és jó, hogy így alakult –, az a jövőre nézve is kijelöli, milyen normák tiszteletben tartása lett elemi kötelessége minden színházi vezetőnek. Miként mostantól bármely társulat minden tagja számára lehetőségnél több, hogy azonnal felemelje hangját, ha bárki ezeket megsérti. Ezzel együtt is Eszenyi Enikőnek a Vígszínház vezetésébe fektetett energiáját, munkáját meg kell köszönnünk”. Forrás és teljes cikk pl. itt, itt és itt.


1653 Búbánat 2020-03-21 12:46:54

Már 17 millió forint gyűlt össze a magyar művészek megsegítésére

ORIGO2020.03.20. 13:54

Már 17 millió forint folyt be a Thália Színház által hétfőn létrehozott Színházi Szolidaritási Alaphoz.

Megkezdte működését a Thália Színház igazgatója, Kálomista Gábor és művészeti vezető színművésze, Schell Judit által megalapított Színházi Szolidaritási Alap. A kezdeményezés célja, hogy segítséget nyújtson azoknak a művészeknek, akiknek nincs állandó szerződésük kőszínházi vagy egyéb intézménnyel. A Thália Színház az induláskor 15 millió forinttal támogatta az alapot, amelynek számlaszáma március 18. óta aktív, és eddig több mint tizenhétmillió forint folyt be.


1652 Edmond Dantes 2020-03-20 16:42:58

Stohl András reagálása a 168 órában Eszenyi Enikő lemondásának fejleményére. Az újság 1/1 közölte, én is ezt teszem, mert -talán most először nyilvánítok saját véleményt az ügyben- tanulságosnak és követendőnek gondolom. Tehát:

"Azt gondolom, hogy Eszenyi Enikő lemondása a jelenlegi helyzetben az egyetlen járható út volt. Ha a hasonló esteteket nézzük, amik a közelmúltban történtek, akkor tisztán láthatjuk, hogy nem tehetett mást mint, hogy lemond. Azzal a hangnemmel viszont, ahogy a lemondását megtette nem értek egyet. Önmagát áldozatnak állítja be, akit minden valós ok nélkül máglyára küldtek. Ez hazugság. Ezek az abúzusok megtörténtek, ezért tartom fontosnak, hogy a bizottság a lemondás ellenére is folytassa a kivizsgálást, és derüljön fény az igazságra. Az áldozat nem ő, hanem azok, akik a hatalommal való visszaélést elszenvedték. Fontos leszögezni, hogy sem én, sem a kollégáim nem az ő személye ellen kívánunk fellépni, hanem azt szeretnénk, hogy ilyen abúzus soha sehol semmilyen színházban, de egyáltalán sehol ne történhessen meg. Eszenyi Enikő a közelmúltban megjegyzést tett a büntetett előéletemre, ami miatt úgy érzem hitelesem adhatok neki tanácsot: én elkövettem egy bűnt, amit elismertem, amiért bocsánatot kértem, és amiért a megérdemelt büntetésemet letöltöttem, és vállaltam érte a felelősséget. Barátilag csak ezt tudom ajánlani Eszenyi Enikőnek is." Idézet vége.


1651 Edmond Dantes 2020-03-20 16:33:44 [Válasz erre: 1649 Amalgám 2020-03-20 12:11:31]

1646-ra elkezdtem válaszolni, de eltűnt, aztán én tűntem el :-) most újból, tehát: igen le kell folytatni a vizsgálatot, legalább két okból:

1) mert elrendelték, mert így van rendjén. Derüljön ki, mi volt. Ki hazudott, ki mondott igazat.

2) mert a kormányközeli média az ellenzéki vezetésű fővárosi önkormányzat által elrendelt vizsgálatot boszorkányüldözésnek, Eszenyi Enikőt pedig folyamatosan mártírnak, áldozatnak állítja be. Aki azért lett valamiféle összeesküvés áldozata, mert nem ment el a decemberi, színháztörvány-ellenes tüntetésre.. "Ízelítőül" egy elegáns, finom cikk a kormánypárti keresztény-konzervatív sajtóból, felütését ide másolom: "A héten – hogy egy közkedvelt slágert idézzünk – felrobbant a g***gránát."  (A cikkben a teljes szó kiírva, kicsillagozás tőlem - ED) A teljes cikk itt olvasható. Inkább nem idéznék belőle többet. 2013-ban nem lájkolták őt ennyire, amikor a Víg élére azaz Eszenyi helyére Tarlós főpolgármester úr hajszál híján kinevezte Balázs Péter kormányközeli, ex-Vígszínházas, szolnoki színigazgatót.


1650 Búbánat 2020-03-20 13:35:37

A leköszönő színházvezető közleményének teljes szövege:

ESZENYI ENIKŐ VISSZAVONJA PÁLYÁZATÁT


1649 Amalgám 2020-03-20 12:11:31 [Válasz erre: 1648 Edmond Dantes 2020-03-20 11:16:51]

Majd megoldja. Lehet, hogy nehéz időszak elé néz most, és ha megérdemli, legyen is úgy - bár mint már utaltam rá, ebben a kérdésben én a vizsgálat eredményét várom, aminek a lefolytatását az egyéb fejleményektől függetlenül is indokoltnak tartom. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy az egyik legjelentősebb, pályán lévő magyar színésznőt fogjuk még a színpadon látni; a mikor, a hol és a hogyan pedig olyan részletkérdés, ami leginkább az ő számára lehet izgalmas.


1648 Edmond Dantes 2020-03-20 11:16:51 [Válasz erre: 1647 Amalgám 2020-03-20 09:38:00]

Vajon színésznőként hogyan fog a Vígszínházban, közös produkciókban fellépni (színészek)  vagy dolgozni (személyzet, műszak, smink,fodrász stb.) azokkal, akikkel úgy viselkedett, ahogy és akik tömegesen aláírták a petíciót? Nem Eszenyi ellen beszélek, csak a realitásokból indulok ki. Más színházak: majdnem mindenhol ott vannak a tőle eltávozott kollégák közül jó páran. Film: talán. Mellesleg: minden csoda három napig tart (nálunk még addig sem) és az idő szerintem majd kölcsönösen, ha nem is teljesen, begyógyítja a lelki sebeket mindkét oldalon.


1647 Amalgám 2020-03-20 09:38:00 [Válasz erre: 1645 Myway 2020-03-20 09:08:49]

Szerintem azért bizonyosra vehetjük, hogy nem a színészettel hagy fel, hanem "csak" a színiigazgatói működéssel. És valószínűleg a rendezéssel is, mert amennyire én tudom - és bocsánatot kérek a művésznőtől és a fórumtársaktól is, ha tévedek - rendezőként nem igazán kapós egyetlen olyan színházban sem, ahol nem ő az igazgató. Valóban remek művészetét így minden bizonnyal élvezhetjük majd a továbbiakban is.


1646 Amalgám 2020-03-20 09:28:35 [Válasz erre: 1643 Edmond Dantes 2020-03-19 16:52:36]

A bejelentéstől függetlenül én továbbra is várom a vizsgálat eredményét.


1645 Myway 2020-03-20 09:08:49 [Válasz erre: 1643 Edmond Dantes 2020-03-19 16:52:36]

NAGYON NAGY KÁR ÉRTE!  SAJNÁLOM, REMEK MŰVÉSZ!


1644 smaragd 2020-03-19 21:16:28 [Válasz erre: 1429 macskás 2019-10-10 09:37:47]

1643 Edmond Dantes 2020-03-19 16:52:36

BRÉKING! BRÉKING!  Eszenyi Enikő nemrég közleményben jelentette be, hogy visszavonja igazgatói pályázatát és befejezi vígszínházi munkáját. Teljes cikk hvg.hu-n ide kattintva olvasható el.


1642 Edmond Dantes 2020-03-19 14:46:16 [Válasz erre: 1641 Klára 2020-03-19 13:33:09]

Kedves Klara, a vilagert le ne becsulje mno.hu allatbarat megnyilvanulasat! Cirkuszpartisaguk szinte mar csak hab a tortan es minden bizonnyal fuggetlen a cikkben nevesitett korabbi cirkuszigazgato allamtitkartol.


1641 Klára 2020-03-19 13:33:09 [Válasz erre: 1640 lujza 2020-03-19 01:41:54]

Valamint nem kevés olyan nem művész,  hanem abszolút civil honfitársunk, akik akár a kereskedelemben, akár a vendéglátóiparban, akár més egyéb, anyagilag megszoruló kis- és középvállalkozásban dolgoznak! Sőt, egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a munkáltatók - pl. a multik - tolerálják a szülők kényszerű távollétét,  hiszen a gyerekek bölcsődéskortól otthon vannak, és ugye ne a veszélyeztetett korban lévő nagyi vigyázzon rájuk!

Szóval kéretik a sajnálkozást ne az egyébként nagyrabecsült művász-társadalomra korlátozni!


1640 lujza 2020-03-19 01:41:54 [Válasz erre: 1639 Búbánat 2020-03-18 16:22:00]

Kedves Búbánat, sajnos ez most igaz a legtöbb előadóművészre, énekesre, táncosra, zenészre, színészre, stb, akik nem státuszban vannak valahol. De ugyanígy kerülnek nehéz helyzetbe kisebb, nem állami színházak, zenekarok is.


1639 Búbánat 2020-03-18 16:22:00

Nagy veszélybe került az egyik nemzeti kincsünk

2020. MÁRCIUS 18. SZERDA 05:55 MNO.hu

A RICHTER FLÓRIÁN CIRKUSZNÁL MAXIMUM EGY HÓNAPRA ELEGENDŐ A TARTALÉK

Ha néhány héten belül nem szűnik meg a járvány vagy nem érkezik magán-, illetve állami segítség, akkor könnyen csődbe mehet a Richter Flórián Cirkusz. A kormány koronavírus miatti intézkedései éppen akkor küldték vissza a téli szállására a cirkuszt, amikor elkezdődött volna a tavaszi fellépéssorozatuk. Mostanra jórészt felélték a tavaly felhalmozott tartalékaikat, ezért néhány hét múlva már kritikussá válhat a helyzetük.


1638 Edmond Dantes 2020-03-17 10:22:13

Müller Zsófia beszámolója az index.hu-nak, aki Eszenyi Enikő személyi titkára volt három évig, így hatalmi visszaéléseknek, megalázó helyzeteknek, üvöltözéseknek, rengeteg „gyomorforgató és rendkívül szomorú” jelenetnek volt szem- és fültanúja. "Csak ne sírj előtte, azt nem bírja."-tudta meg első munkanapján valakitől...Enikő azt alázta meg, akit csak lehetett...Egy kopó, aki kiszagolja a félelmet....(Müller Zsófia)  nem volt neki (Eszenyinek - ED) kiszolgáltatva, nem az állás volt az élete, így nem is félt tőle...Müller szerint „Eszenyinek az esetek 99,9 százalékában nemhogy nem volt igaza, de konkrétan az ő követhetetlen és egymásnak totálisan ellentmondó parancsaiból adódtak a titkárság által elkövetett »hibák«” ... jelen pillanatban Eszenyi Enikő az a személy, aki a legtöbbet árt a Vígszínháznak...Árt a színház hírének és a benne alkotó embereknek is... Müller Zsófia végül kemény szavakkal összegzi a három, Vígszínházban töltött évét. „Olyan igazgatónak ismertem meg Eszenyi Enikőt, akivel képtelenség eredményesen kommunikálni. Aki hazudik. Aki felhasználja a hatalmát azokkal szemben, akik függnek tőle. Aki nem rendelkezik empátiával. Aki sem szakmailag, sem emberileg nem tud példát mutatni. Akinek nincs bűntudata. Aki nem tud bocsánatot kérni, ha hibázott, mivel el sem ismeri, hogy hibázhat. Aki paranoid és kontrollmániás. Aki nem vállalja a felelősséget a döntéseiért. Aki folyamatosan a Vígszínház intézménye mögé bújva követ el erőszakot a saját kollégáival szemben.”

Az index.hu megkereste Eszenyi Enikőt is. "Itt a színház és a nézők jövőjéről van szó, de úgy érzem, hogy valakinek az a célja, hogy ezt szétbombázza, ellehetetlenítse."..."Én nem vagyok félelmetes."..."Bármikor bármit lehet jelezni, ezért is nagyon furcsa nekem, hogy biztosan holnap és holnapután is kijön majd egy-egy újabb történet, amit a sajtó megírhat, és amit majd kommentálnom kell,... "Amikor azt mondják, én vagyok erőszakos, figyelmen kívül hagyják, hogy most ők erőszakosak. Ezt szomorúnak tartom."..."Nem vagyunk hibátlanok. Én sem vagyok hibátlan. De mindig a Vígszínház érdekében hoztam meg a döntéseimet, és ez a jövőben is így lesz. A Vígszínház mindig is nagyszerűen ment, 97 százalékos kihasználtsággal, és 2015 óta megdupláztuk a jegybevételünket. Egy ilyen társulatot akarnak most szétdúlni.”

A teljes cikk index.hu-n ide kattintva olbasható el.


1637 Edmond Dantes 2020-03-15 11:15:11 [Válasz erre: 1636 Hangyász 2020-03-15 10:58:40]

Hja kérem, demokráciából nem lehet kenyeret venni a boltban ... de azért jó sokan vállalták. Kiváncsi vagyok, hogy az elmúlt hetekben napvilágot látott és eddig nem cáfolt nyilatkozatok fényében-után hogyan jár(na) be az igazgató-művésznő a színházba dolgozni, újabb öt évnyi igazgatói megbízatását teljesíteni. Persze könnyű válasz is adható e kérdésre: a két lábán :-/


1636 Hangyász 2020-03-15 10:58:40 [Válasz erre: 1629 Edmond Dantes 2020-03-12 19:57:32]

Akkor aki fél Encitől, az a bibói értelemben nem demokrata.


1635 Edmond Dantes 2020-03-14 16:19:52 [Válasz erre: 1634 Búbánat 2020-03-14 15:08:00]

Derék becsületes kiállás. Sajnálatos, hogy 2013-ban, amikor Balázs Péter kinézte magának a Vígszínház igazgatói székét  pályázott a Vígszínház igazgatói állására, a főváros (kormánypárti) többsége és a bevallottan független főpolgármester, Tarlós István nem állt ilyen erősen Eszenyi Enikő pártján, ellenkezőleg: egy hajszálnyira voltak Eszenyi Enikő Balázs Péter kinevezésétől. Tempora mutantur és úgy tűnik, változnak a szimpátiák is ...


1634 Búbánat 2020-03-14 15:08:00

Tarlós: Tíz évig senki sem panaszkodott Eszenyire

2020. MÁRCIUS 14. SZOMBAT 06:50. mno.hu

Tarlós István szerint hiteltelenek és nehezen hihetők a Vígszínházat vezető Eszenyi Enikő ellen az utóbbi napokban felhozott vádak.

Budapest volt főpolgármestere elmondta: hivatali ideje alatt senki sem élt nála vagy a fővárosnál panasszal a Vígszínház igazgatójával szemben. – Hozzám kellett volna fordulniuk a panaszaikkal, de nem tették – fűzte hozzá.


1633 Edmond Dantes 2020-03-13 17:50:18 [Válasz erre: 1632 joska141 2020-03-13 17:31:55]

Kedves joska141!

Az index.hu mai cikke az ön által említett információ(ka)t nem tartalmazza, köszönöm, hogy kiegészítette. A névazonosság pedig lehetséges, hogy csupán a véletlen műve. Vagy ha nem az, a véleményazonosság minden bizonnyal az = csupán a véletlen műve. Mert mint tudjuk, az alma messze esik a fájától ... vagy rosszul idézem a klasszikus szólásmondást?


1632 joska141 2020-03-13 17:31:55 [Válasz erre: 1631 Edmond Dantes 2020-03-13 16:48:09]

Tisztelt Edmond Dantes!

Sajnálom, hogy nem idézte tovább az M5 csatorna hivatkozott híradóját. A Vidnyánszky Attila nyilatkozatában megvédett Eszenyi Enikő blokk után a következő riportban a pécsi POSZT színházi fesztiválról volt szó. Itt Vidnyánszky Attila beszélt, előrevetítve, hogy Ő a jövőben másként, máshol fogja rendezni/szervezni. A közvetlenül ezt követő riportban pedig Vidnyánszky Attila kiállt Bán Teodóra mellett, akit valakik nem szívesen látnának továbbra is a Szabad Tér Színház élén.

Az M5 csatorna jó ízlését igazolja, hogy csak említette az Eszenyi Enikő mellett kiálló (3) színészeket, akit egy másik internet csatorna nevesített, többek között ifj.Vidnyánszky Attila személyében.


1631 Edmond Dantes 2020-03-13 16:48:09

Eszenyi-ügy: hazugság, hogy politikai alapú támadás lenne.

"Ha Enikő elment volna a tüntetésre, akárhogy is bánik a társulatával, nem lett volna így büntetve. Ez egy borzalmasan gyilkos rendszer, ami képes bárkit bedarálni" - jelentette ki ... Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója csütörtök este a köztévé M5-ös csatornájának Híradójában. Az index. hu itt olvasható cikke részletesen beszámol arról, hogyan láttatja a kormánypárti média a mostani nyilatkozatokat, eseményeket a jelenlegi (ellenzéki) városvezetés Eszenyi Enikő elleni politikai indíttatású hadjárataként és hogy a Vígszínház egykori és ma is ott dolgozó színészei azért számolnak be verbális erőszakról, lelki megalázásról és elviselhetetlen munkakörnyezetről – összesen már több mint ötvenen –, hogy „megbüntessék” Eszenyi Enikőt. A valóság az, hogy a tüntetés szervezőinek jó része egy hónappal az Eszenyi által kihagyott tüntetés után támogatásukról biztosították a Vígszínház igazgatóját.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.