vissza a cimoldalra
2019-05-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Hozzászólások a Momus írásaihoz (6713)
Erkel Színház (10083)
Kimernya? (3052)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1663)
Franz Schmidt (3334)
Balett-, és Táncművészet (5807)
Élő közvetítések (7869)
Wagner-felvételek (259)
Wagner (2619)
Jonas Kaufmann (2384)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3248)
Momus-játék (5661)
Pantheon (2348)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1318)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (307)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4490)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1264   IVA • előzmény1262 2018-07-28 03:18:35

Nem az Origo védelmében, csupán a tényszerűség kedvéért:
Az Origónak van kult.-rovata, de ez nem kötelezi bármelyik színpadi produkció értékelésére, sem azokkal kapcsolatos szakmai vitára. A cikk nem a Chicago előadásáról szól, hanem arról, hogy az ellenzéki média nem fogadja el, nem közli le az Alföldi Róbert rendezéséről formált ellenkező véleményt, történetesen Fáy Miklós szabad véleményét.
Az írás megjelenését az indokolja, hogy az Origót többen olvassák, mint Fáy blogját, a kritika lényegét pedig kifejti a Fáy stílusában kevésbé jártas olvasók táborának.
A PS 2-höz: Le nem közölt kritikáját Fáy Miklós leközölte a blogjában, tehát nyilván nem ajánlotta fel az Origónak (amely linkeléssel elérhetővé tette a cikket).

1262   Edmond Dantes • előzmény1261 2018-07-27 16:33:02

Szerencsere letezik fuggetlen, elfogulatlan, szabad sajtotermek Magyarorszagon (origo)...

...kar, hogy ez a sajtotermek az idezett cikkben csak a kritikust pontosabban annak velt politikai ertekrendjet minositi, kritizalja. A produkciorol ugy tunik, mar nem futotta (?) szini- (es  n e m  1/1 politikai) kritikat osszerittyenteni.

PS 1 Eddig nem erdekelt a darab. Most mar kezd. (V.o. Billy Elliot-ugy)

PS 2 A fuggetlen, szabad, elfogulatlan origo atvehetne a le nem kozolt kritikat. Rajta!

1261   Búbánat 2018-07-27 14:25:58

"TISZTESSÉG VAGY AMIT AKARTOK"

Fáy Miklós.hu

2018. július 8. vasárnap, 1:19

 

„Tényleg nem akarok itten hősködni, de a következő dolog történt. 

Megbízást kaptam a szinhaz.net oldaltól, hogy írjak az Átrium Színház Chicago előadásáról. Szép feladat, jó feladat, még ha a végén kiderül, hogy egy csapat énekelni és táncolni nem tudó színművésznek kellene énekelnie és táncolnia, ami nem feltétlenül kecsegtet sikerrel. Mindegy nem magyarázom tovább, itt az írás róla.”

[,,,]

„Eltelik egy nap, kettő, az írás csak nincs fönt az oldalon, amit soha nem értek, a bemutató már régen elmúlt, meg egyébként is, internet, nem kell sem szedni, sem nyomtatni, csak beilleszteni, de hát ki tudja, mik máshol a szokások. Közben érkezik egy levél a szerkesztőtől, vagyis a megrendelőtől, hogy azt mondják a színházban, ez egy különlegesen szerencsétlen este volt, ami elromolhatott, az elromlott, nem nézném-e meg meg egyszer az előadást. Mondtam, hogy megnézem én, abban nincs hiba, de nem változtatok, ez így kerek.

Nincs válasz, de az írás nem kerül föl. Aztán jön egy újabb levél, hogy azért csak nézzem meg a másik szereposztást, és fogalmazzam össze a tapasztalatokat, az sem baj, ha az egész őszre csúszik. Dupla honorárium. 

Tényleg? Addig kell nézni egy előadást, amíg nem tetszik? Akkor közöljük róla a kritikát, amikor már úgyis mindegy? És ezentúl majd minden előadás kap még egy lehetőséget, hátha csak rossz napja volt a főszereplőnek, a súgónak meg a függönyhúzónak?” 

 

az Origo.hu kommentárja

ORIGO.hu, 2018.07.27. 12:05

„Egy szinhaz.net nevű internetes színházi újság rendelt egy cikket az egyik kritikustól. Alföldi Róbert a Chicago című musicalt rendezte meg az egykori Május 1. mozi helyén nyílt magánszínház-szerűségben, aminek egyébként Alföldi félig-meddig az egyik vezetője is. A kritikus nem áll különösebben távol az ellenzéki médiumoktól, de valamiért mégsem tetszett neki Alföldi előadása. Feltehetően azért nem tetszett, mert egyszerűen rossz. Mindenesetre a kritikus elkövetett egy hibát. Azt írta Alföldi Róbertről, amit gondol, nem pedig azt, amit a balliberális színházi világban róla gondolni kell.” 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Szabó Judit tanítványai

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nemes-Jeles Judit (fuvola)
Takács Szilvia (csembaló), Winni Wan-Chun Tsou (zongora), Rovó Anna (hegedű), Vitáli Tímea (brácsa), Bodor Ágnes (cselló), Razvaljajeva Anasztázia (hárfa), Stummer Márton (gitár)
Nemes-Jeles Judit fuvola diplomakoncertje
J.S. BACH: h-moll fuvola-csembaló szonáta, BWV 1030
MOZART: 1. (D-dúr) fuvolanégyes, K. 285
STUMMER MÁRTON: Négy karakterdarab fuvolára és gitárra
KARG-ELERT: Harminc caprice szólófuvolára, op. 107 – 30. Chaconne
LOWLL LIEBERMANN: Fuvola-hárfa szonáta, op. 56
REINECKE: D-dúr fuvolaverseny, op. 283

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Manon Lescaut

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Scholtz Anna (cselló), Tihanyi Zsuzsanna (zongora)
Beethoven művek és zenetörténeti előadás a szerzőről és az elhangzó művekről

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Békefi Edina (szoprán)
Közreműködnek: Osztrosits Eszter (hegedű), Matuska Flóra (cselló), Kéry Tamás (zongora)
Békefi Edina oratórium és dal diplomakoncertje
BEETHOVEN: Ah! perfido – koncertária, op. 65
DVOŘÁK: Cigánydalok, op. 55
SOSZTAKOVICS: Hét románc Alexander Blok verseire, op. 127
A mai nap
történt:
1892 • A Bajazzók bemutatója (Milánó)
született:
1933 • Maurice André, trombitás († 2012)
elhunyt:
1895 • Franz von Suppé, zeneszerző (sz. 1819)