vissza a cimoldalra
2019-10-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4592)
Pantheon (2434)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61932)
Operett, mint színpadi műfaj (4083)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4418)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2685)
Opernglas, avagy operai távcső... (20324)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1783)
Franz Schmidt (3439)
Juan Diego Flórez (744)
Kolonits Klára (1136)
Erkel Színház (10343)
Erkel Ferenc (1069)
Lisztről emelkedetten (972)
modern eszement rendezesek (324)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3462)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2633   zsoly • előzmény2631 2018-11-21 12:08:38

Csatlakozom...

2631   Gabor11 • előzmény2627 2018-11-20 23:42:44

Ehhez csupán annyit fűznék, hogy Gyüdi Eszter valahogy, számomra érthetetlen módon,  elvégezte az opera szakot és a képe kinn van a Szegedi Nemzeti Színház SZÓLISTÁI között. Kikérem magamnak! 

2627   zsoly • előzmény2625 2018-11-20 19:41:35

Kétszer láttam az előadást, Márok Tamás írásával nagyon sok mindenben, a rendezést és az énekeseket illetően is egyetértek!

Mindenképpen szeretném kiemelni a Contessát éneklő Somogyvári Tímea Zitát, aki a kórusból lépdelt előre, és akinek Clorinda-alakítása óta szorítottam, hogy nagy Mozart-szerepben hallhassam! Ő ugyanis nagy Mozart-szerepekre született, szeretném még vele Fiordiligit és Vitelliát is meghallgatni, Kálnay Zsófia lehetne mellette a mezzo-hősnő akár mindkét operában :) Rálik Szilvia labdába sem rúg Somogyvári Tímea mellett, sőt Ráliknak egyáltalán nem lenne szabad Mozartot énekelnie... Zenei és énektechnikai stílustévesztés, sablonos manírokban kimerülő szerepformálás... Kifejezetten idegesítő volt nemcsak hallani, de látni is.

Alább írtak már Gyüdi Eszterről, és Hollósi Zsolt is igen egyenesen megírta mit gondol. Csak csatlakozni tudok: ilyen nepotizmust a szegedi közönség arcába tolni sértés! Gyüdi Eszternek fehér gyermekhangja van. Szubrettnek sem mondhatni, milyen szubrett az, akinél érződik, hogy Cherubino "csúcshangjainál" vége a dalnak... A II. felvonásbeli románc lefelé ívelő legatóiban pedig meleg levegővel beszél. Pál Tamás elképesztően figyel rá, szinte "tojáshéjon" penget a zenekar, de a hiányzó hangot sajnos így sem lehet pótolni.

Pál Tamás fantasztikus, improvizálva poénkodik a csembalón! És fanyaloghatnánk a magyar nyelvű előadás miatt, de azért a Figaróban ez nagyon is jól működik, sőt ennek is köszönhetem, hogy kisfiamnál nagy tetszést arat az előadás, kérésére újból megnézzük :-)

2625   Tejberizs 2018-11-19 16:55:43

Márok Tamás írása a Figaro házassága produkcióról. Néhány fotó is.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Ciszterci Szent Imre templom

Darázs Renáta, Nagy Bernadett, Megyesi Zoltán, Cser Krisztián
Anima Musicae Kamarazenekar
Ars Nova Sacra kórus
vez.: Csányi Tamás
MICHAEL HAYDN: Requiem
a Forradalom és Szabadságharc áldozatainak emlékezetére
19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Kolonits Klára Liszt dalesetje
A mai nap
történt:
1890 • Az Igor herceg bemutatója (Szentpétervár)
született:
1801 • Albert Lortzing, zeneszerző († 1851)
1891 • Palló Imre, énekes († 1978)
elhunyt:
2004 • Robert Merrill, énekes (sz. 1919)
2008 • Sándor Judit, énekes (sz. 1923)