vissza a cimoldalra
2019-06-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61793)
Opernglas, avagy operai távcső... (20229)
Jonas Kaufmann (2389)
Momus-játék (5688)
Új lemezek (99)
Élő közvetítések (7913)
Erkel Színház (10231)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1679)
Franz Schmidt (3349)
Pantheon (2355)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4504)
Kedvenc magyar operaelőadók (1118)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4362)
Beethovenről - mélyebben (694)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3268)
Operett, mint színpadi műfaj (3935)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2560   Héterő • előzmény2559 2018-05-29 23:00:19

Természetesen. De a vibrato rate, mint mérték, az ifjú mormon-hallgató megfogalmazásában - finoman szólva - nem sorolható a fizikai mennyiségek értelmezhető halmazába.

2559   Haandel • előzmény2558 2018-05-29 22:51:48

'A good vibrato in music is a periodic pulsation, generally involving pitch, intensity, and timbre, which produces a pleasing flexibility, mellowness and richness of tone.'

Ebben van valami, magyarul, az éneklés nem vegytiszta, pontosabban fiztiszta FM vagy AM, hanem FM + AM + hangszín ...

2558   Héterő • előzmény2557 2018-05-29 22:39:45

Carl Emil Seashore tanulmánya valóban nagyszerű, következésképpen abban nem fordul elő a vibrato rate kifejezés. És a szerző persze svéd. :-)

2557   Haandel • előzmény2556 2018-05-29 22:24:10

Vibrato by the Seashore
...He provided us the definition of vibrato that we still understand today: a periodic fluctuation of pitch, amplitude, and timbre...

Carl Emil Seashore
Seashore dedicated some of his musical focus on understanding the perception of vibrato, or the pulsation of pitch, in music and its effects on the richness and vibrance of tone. He spent considerable time to measure, record, and define the function of vibrato in music. He described vibrato as "a basic phenomenon of nature" to provide the tone with richness and emotion. Seashore proposed using devices and measuring instruments to record musical patterns and analyze the frequency, pulsation, and occurrence of vibrato in music.

2556   Héterő • előzmény2555 2018-05-29 21:52:25

Brigham Young has an extremely conservative "Honor Code" derived from the Mormon Church that requires, among other things, abstinence from drugs, alcohol, tobacco, coffee, and tea...
Master of Science résztanulmány. Látszik, hogy a szerző még kávét sem ivott, amíg mindezt összehozta. Az azért elég ritka, hogy már az első oldalon is díszeleg értelmetlen mondat:

Vibrato rate is defined as the number of fundamental frequency (F0) and amplitude pulses per second.

2555   Haandel 2018-05-29 21:05:00

The Effects of Emotion on Acoustic Characteristics of Vocal Vibrato in Trained Singers

...Vibrato rate is defined as the number of fundamental frequency (F0) and amplitude pulses per second (Seashore, 1931). Frequency modulation (FM) and amplitude modulation (AM) both contribute to vibrato rate. AM is largely an epiphenomenon that arises from the resonance-harmonic interaction (RHI; Horii, 1989; Horii, 1988). The RHI is the interaction between rising and falling harmonic frequencies, as a result of fluctuating F0, and the formant peaks in the vocal tract transfer function that determine the overall intensity of a sound. This interaction creates an involuntary modulation in amplitude with the modulation in F0 (Horii, 1989; Horii, 1988). It is important to note that there is also a laryngeal component of AM that can be measured through electroglottography (Dromey, Reese, & Hopkin, 2009), although this study will not examine AM, because the target behavior for a singer is the modulation of fundamental frequency. ...

(page 1)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kalocsai Eszter (brácsa)
Várhalmi Vera (zongora)
Németh Gábor (hegedű)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Kalocsai Eszter brácsa diplomakoncertje
J.S. BACH: 5. (c-moll) csellószvit, BWV 1011
BARTÓK-SERLY: Brácsaverseny, BB 128
MOZART: Esz-dúr Sinfonia Concertante, K. 364

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Blaskovics Bence cselló diplomakoncertje
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Prelúdium, Allemande, Sarabande, Gigue
BEETHOVEN: 2. (g-moll) cselló-zongora szonáta, op. 5/2
Közreműködik: Saki Kono (zongora)
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129
Közreműködik: Taraszova Brigitta (zongora)

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Wagner-Napok
WAGNER: Az istenek alkonya

17:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Botos Veronika (brácsa)
Dallos Erika, Hegedűs Katalin, Laczkovich Miklós, Vida Mónika Ruth (zongora)
Kiss-Domonkos Judit, Maróth Bálint (gordonka), Csongár Péter, Székely Péter (klarinét), Mihályi Éva (hegedű), Menyhárt Zsuzsanna (fuvola), Szilvásy Júlia, Peták Ágnes (hárfa)
Botos Veronika, az Operaház szólóbrácsása vall életéről muzsikával és adomákkal fűszerezve
BACH: g-moll gambaszonáta, No. 3, BWV 1029
MOZART: Esz-dúr „Kegelstatt” trió, K. 498
BRUCH: Trió klarinétra, brácsára és zongorára, op. 83/1, Dal
HUBAY: Maggiolata, (Májusi dal), op. 15/2
BEETHOVEN: F-dúr románc, op. 50
PROKOFJEV: Rómeó és Júlia szvit - Mercutio
DOHNÁNYI: Serenade, op. 10 – részletek a C-dúr vonóstrióból
DEBUSSY: Szonáta hárfára, fuvolára és brácsára
RÁNKI GYÖRGY: Serenata all’antiqua (viola d’amore és hárfa)
SAINT-SAËNS: Le carnaval des animaux (Az állatok farsangja) – A hattyú (hárfa-mélyhegedű)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mevsim Engin (hegedű)
Közreműködik: Saki Kono, Riho Noma (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Mevsim Engin hegedű diplomakoncertje
MOZART: 5. (A-dúr) hegedűverseny, K. 219
J.S. BACH: 3. (E-dúr) hegedűpartita, BWV 1006
DEBUSSY: g-moll hegedű-zongora szonáta
HUBAY: Carmen-fantázia, op. 3/3

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál
18:00 : Edelény
Edelényi kastély

Kriston Tamás (hegedű), Nyíri Zsolt (hegedű), Siklósi Tamás (fuvola)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
vez.: Gál Tamás
"Kastély-szerenád koncert"
BACH: d-moll versenymű két hegedűre BWV 1043
MOZART: G-dúr fuvolaverseny K.313
MOZART: A-dúr szimfónia K.201
A mai nap
született:
1909 • Willi Boskowsky, karmester († 1991)