vissza a cimoldalra
2018-12-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61396)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3021)
Polgár László (267)
Abbado – az ember (153)
Franz Schubert (309)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1544)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1190)
Franz Schmidt (3241)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (962)
Erkel Ferenc (1053)
Haspók (1258)
Élő közvetítések (7595)
A díjakról általában (1045)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (803)
Erkel Színház (9484)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2635)
Pitti Katalin (823)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2559   Haandel • előzmény2558 2018-05-29 22:51:48

'A good vibrato in music is a periodic pulsation, generally involving pitch, intensity, and timbre, which produces a pleasing flexibility, mellowness and richness of tone.'

Ebben van valami, magyarul, az éneklés nem vegytiszta, pontosabban fiztiszta FM vagy AM, hanem FM + AM + hangszín ...

2558   Héterő • előzmény2557 2018-05-29 22:39:45

Carl Emil Seashore tanulmánya valóban nagyszerű, következésképpen abban nem fordul elő a vibrato rate kifejezés. És a szerző persze svéd. :-)

2557   Haandel • előzmény2556 2018-05-29 22:24:10

Vibrato by the Seashore
...He provided us the definition of vibrato that we still understand today: a periodic fluctuation of pitch, amplitude, and timbre...

Carl Emil Seashore
Seashore dedicated some of his musical focus on understanding the perception of vibrato, or the pulsation of pitch, in music and its effects on the richness and vibrance of tone. He spent considerable time to measure, record, and define the function of vibrato in music. He described vibrato as "a basic phenomenon of nature" to provide the tone with richness and emotion. Seashore proposed using devices and measuring instruments to record musical patterns and analyze the frequency, pulsation, and occurrence of vibrato in music.

2556   Héterő • előzmény2555 2018-05-29 21:52:25

Brigham Young has an extremely conservative "Honor Code" derived from the Mormon Church that requires, among other things, abstinence from drugs, alcohol, tobacco, coffee, and tea...
Master of Science résztanulmány. Látszik, hogy a szerző még kávét sem ivott, amíg mindezt összehozta. Az azért elég ritka, hogy már az első oldalon is díszeleg értelmetlen mondat:

Vibrato rate is defined as the number of fundamental frequency (F0) and amplitude pulses per second.

2555   Haandel 2018-05-29 21:05:00

The Effects of Emotion on Acoustic Characteristics of Vocal Vibrato in Trained Singers

...Vibrato rate is defined as the number of fundamental frequency (F0) and amplitude pulses per second (Seashore, 1931). Frequency modulation (FM) and amplitude modulation (AM) both contribute to vibrato rate. AM is largely an epiphenomenon that arises from the resonance-harmonic interaction (RHI; Horii, 1989; Horii, 1988). The RHI is the interaction between rising and falling harmonic frequencies, as a result of fluctuating F0, and the formant peaks in the vocal tract transfer function that determine the overall intensity of a sound. This interaction creates an involuntary modulation in amplitude with the modulation in F0 (Horii, 1989; Horii, 1988). It is important to note that there is also a laryngeal component of AM that can be measured through electroglottography (Dromey, Reese, & Hopkin, 2009), although this study will not examine AM, because the target behavior for a singer is the modulation of fundamental frequency. ...

(page 1)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Csalog Gábor tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Szabó Judit tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Zeneakadémia Kortárs Ensemble
Közreműködnek: a Zeneakadémia hallgatói
Mark Simpson szerzői estje
MARK SIMPSON: Septet
MARK SIMPSON: Un regalo
MARK SIMPSON: Echoes and Embers
MARK SIMPSON: Lethe
MARK SIMPSON: Barkham Fantasy
MARK SIMPSON: Darkness Moves
MARK SIMPSON: Straw Dogs

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Piotr Anderszewski (zongora)
J.S. BACH: Das wohltemperierte Klavier (II. kötet), BWV 870-893
WEBERN: Zongoravariációk, op. 27
BEETHOVEN: Diabelli-variációk, op. 120
A mai nap
született:
1803 • Hector Berlioz, zeneszerző († 1869)
1908 • Elliott Carter, zeneszerző († 2012)