vissza a cimoldalra
2018-12-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61396)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3021)
Polgár László (267)
Abbado – az ember (153)
Franz Schubert (309)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1544)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1190)
Franz Schmidt (3241)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (962)
Erkel Ferenc (1053)
Haspók (1258)
Élő közvetítések (7595)
A díjakról általában (1045)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (803)
Erkel Színház (9484)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2635)
Pitti Katalin (823)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2535   bölcsész • előzmény2533 2018-05-27 07:17:31

Kedves IVA, a mai operavilágban szinte kivétel nélkül minden énekhang folyamatosan tremolós, csak a tremoló frekvenciája és ámplitúdója változik. Én alig egy két olyan felvételt ismerek, ahol az énekes "egyenes" hangon szólal meg. Ilyen például Gregor József, vagy a régiek közül Tóth Lajos, akit hátborzongató komturként hallottam egy régi lemezen. Cercheznél sokkal sűrűbb vibrátóval is csináltak már világkarriert énekesnők. A tremolós hangot betegesnek minősíteni szerintem tévedés, van akinek nagyon tetszik.

2533   IVA • előzmény2530 2018-05-27 00:49:44

„Sminktippeket” nem adtam. Többször hangot adok annak a véleményemnek, hogy a civil megjelenés minden formája csökkenti a figura hitelességének hatását. (Mosoly.)
Az énekhangok megítélésében rövid és nyers leszek. Ádám Zsuzsanna néhány felvételéből kiderül, hogy egészséges hangja van. Egy mindvégig folyamatosan tremolós hang viszont nem kelt egészséges hatást. Az Erkel Színház-topicban a 7691. sz. hozzászólásban (2017-04-08 04:07:06) írtam A trubadúr PRIMAVERA ’17 sorozatban hallott előadásáról, abban Nadia Cerchez Leonóra-alakításáról, reményt fűzve ahhoz, hogy az énekesnőnek sikerül megszabadulnia a tremolótól. Az Ernani-vendégjáték alkalmával azt tapasztaltam, hogy nem sikerült. Én nem tartom „meredeknek” a választást egészséges és a nem egészséges (valamilyen technikai hibát sejtető) hang között.
A külső, a színészi játék és az éneklési technika komplexitásának fontossága” – lehet, hogy ezek a dolgok szerepelhetek együtt egy kontextusban, de én ezt nem írtam le előtte’. A külső pedig nem azonos a hiteles megjelenéssel, ami adott esetben múlhat a szépségen.

2530   Gabor11 2018-05-26 18:03:26

A cikkben alapvetően van pár dolog, amivel egyetértek. A női főszereplőt illetően azonban egyáltalán nem. Viszont az meg is mosolyogtatott, amikor sminktippeket is kap a szerzőtől. A legjobb pedig az volt, hogy véleménye szerint a váltója biztosan jobb egy youtubos hangfelvétel alapján. Az kissé meredek kijelentés, tekintve, hogy előtte írja le a külső, a színészi játék és az éneklési technika komplexitásának fontosságát. 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Csalog Gábor tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Szabó Judit tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Zeneakadémia Kortárs Ensemble
Közreműködnek: a Zeneakadémia hallgatói
Mark Simpson szerzői estje
MARK SIMPSON: Septet
MARK SIMPSON: Un regalo
MARK SIMPSON: Echoes and Embers
MARK SIMPSON: Lethe
MARK SIMPSON: Barkham Fantasy
MARK SIMPSON: Darkness Moves
MARK SIMPSON: Straw Dogs

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Piotr Anderszewski (zongora)
J.S. BACH: Das wohltemperierte Klavier (II. kötet), BWV 870-893
WEBERN: Zongoravariációk, op. 27
BEETHOVEN: Diabelli-variációk, op. 120
A mai nap
született:
1803 • Hector Berlioz, zeneszerző († 1869)
1908 • Elliott Carter, zeneszerző († 2012)