Bejelentkezés Regisztráció

Csajkovszkij, Pjotr Iljics


108 pszí 2010-02-01 18:59:44
Pjotr Iljics CSAJKOVSZKIJ (1840 - 1893) III. szimfónia, D-dúr, Op. 29 (1875. VI. - VIII.) 1. Introduzione e Allegro. Moderato assai (Tempo di marcia funebre) (d-moll) — Allegro brillante (D-dúr) 2. Alla tedesca. Allegro moderato e semplice (B-dúr) 3. Andante. Andante elegiaco (d-moll) 4. Scherzo. Allegro vivo (h-moll) 5. Finale. Allegro con fuoco (Tempo di polacca) (D-dúr) Oslo Philharmonic Orchestra, Mariss Jansons Chandos CD | DDD Stereo 96 kHz 24 Bit | Rec.: 1986. I. 31., II. 1 | Studio

107 Steff 2010-01-30 19:38:38 [Válasz erre: 106 WiseGentleman 2010-01-30 10:51:36]
Annyira azért nem vagyok megveszve érte.

106 WiseGentleman 2010-01-30 10:51:36 [Válasz erre: 105 Steff 2010-01-30 10:47:27]
[url]http://www.amazon.com/Tchaikovsky-Symphony-Debussy-Images-Michael/dp/B00004R7X6;Erről[/url] a CD-ről van szó? Mert ez megvehető, kis utánajárás (öngondoskodás) kérdése...

105 Steff 2010-01-30 10:47:27 [Válasz erre: 102 pszí 2010-01-27 16:14:29]
Ez a lemez engem is érdekelt (a Debussy: Képek miatt is), de mire megvettem volna, törölték a katalógusból, mással meg nem szoktam próbálkozni.

104 macskás 2010-01-29 18:33:17 [Válasz erre: 103 pszí 2010-01-29 13:34:33]
JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ!!!

103 pszí 2010-01-29 13:34:33
Pjotr Iljics CSAJKOVSZKIJ (1840 - 1893) Rómeó és Júlia nyitány - szimfonikus fantázia (Eredeti verzió, 1869. X. - XI.) Andante non troppo — Allegro giusto (h-moll) II. szimfónia, c-moll, Op. 17 (Eredeti verzió, 1872. VI. - XI.) 1. Andante sostenuto – Allegro comodo (c-moll) 2. Andante marciale quasi Moderato (Esz-dúr) 3. Scherzo. Allegro molto vivaceo (c-moll) 4. Finale. Moderato assai — Allegro vivo (C-dúr) London Symphony Orchestra, Geoffrey Simon Chandos CD | DDD Stereo 96 kHz 24 Bit | Rec.: 1981 & 1982 | Studio

102 pszí 2010-01-27 16:14:29
Pjotr Iljics CSAJKOVSZKIJ (1840 - 1893) I. szimfónia, g-moll, Op. 13 (1866. III. - 1868. II.) 1. Daydreams of a Winter Journey. Allegro tranquillo (g-moll) 2. Land of Gloom, Land of Mist. Adagio cantabile, ma non tanto (Esz-dúr) 3. Scherzo. Allegro scherzando giocoso (c-moll) 4. Finale. Andante lugubre (g-moll) — Allegro moderato (G-dúr) Boston Symphony Orchestra, Michael Tilson Thomas DG CD | ADD Stereo 44 kHz 16 Bit | Rec.: 1970. III. | Studio Nagyon szép, élvezetes előadás. Sokkal több van ebben a szimfóniában, mint sokan gondolnák. Érdemes összehasonlítani a kései, nagy szimfonikus alkotásokkal, tanulságos.

101 pszí 2010-01-26 11:38:57
Pjotr Iljics CSAJKOVSZKIJ (1840 - 1893) I. vonósnégyes, D-dúr, Op. 11 (1871. II.) 1. Moderato e semplice (D-dúr) 2. Andante cantabile (B-dúr) 3. Scherzo. Allegro non tanto e con fuoco (d-moll) 4. Finale. Allegro giusto (D-dúr) Emerson String Quartet DG CD | DDD Stereo | 1984. IV. | Studio

100 pszí 2009-12-23 19:59:15
Pjotr Iljics CSAJKOVSZKIJ (1840 - 1893) Manfred szimfónia, h-moll, Op. 58 (1885. V. - IX.) 1. Lento lugubure (h-moll) 2. Vivace con spirito (h-moll) 3. Pastorale. Andante con moto (G-dúr) 4. Allegro con fuoco (h-moll - H-dúr) Russian National Orchestra, Mikhail Pletnev DG CD | DDD Stereo 44 kHz 24 Bit | 1993. XI. | Studio Ez egy igazi zeneszerzés-technikai remekmű. Mondjuk, ez nem meglepő, és az 1890-es évekre Csajkovszkijnak egyszerűen megszűntek a korlátai, amit maga is részletesen elemez (a Diótörő komponálása előtt ír erről).

99 pszí 2009-12-23 06:44:36
Pjotr Iljics CSAJKOVSZKIJ (1840 - 1893) 18 Morceaux, Op. 72 Mikhail Pletnev DG CD | DDD Stereo 96 kHz 24 Bit | 2004. VI. | Live Ezek a darabok ámulatba ejtőek. Pletnev itt újra megmutatta, hogy érdemes még zongoraművészként is figyelni rá. Ilyen jól senki más nem játssza ezeket a kései Csajkovszkij-remekműveket. Egy csokor Csajkovszkij dalaiból Joan Rodgers (soprano), Roger Vignoles (piano) Hyperion CD | DDD Stereo | Rec.: 1992. V. 8-10 | Studio Nagyon szép felvétel, remekül tetten érhető ezekben is Csajkovszkij egyedülálló tehetsége. D-dúr hegedűverseny, Op. 35 Gidon Kremer, Berliner Philharmoniker, Lorin Maazel DG CD | DDD Stereo | Rec.: 1979. XII. | Studio Ez is egy kivételesen szép felvétel. Újabb pompás bizonyíték a Mester páratlan alkotóerejére.

98 macskás 2009-08-18 23:39:19 [Válasz erre: 97 pszí 2009-08-18 23:18:35]
Nekem mondod? :)) :((

97 pszí 2009-08-18 23:18:35 [Válasz erre: 96 macskás 2009-08-18 23:15:44]
:-(((

96 macskás 2009-08-18 23:15:44 [Válasz erre: 95 pszí 2009-08-18 23:11:36]
Fogyókúrázom:))))

95 pszí 2009-08-18 23:11:36 [Válasz erre: 70 macskás 2009-08-14 18:50:00]
"Kedves2macskásnak pedig nincs ízlése" - ez nem semmi megjegyzés volt. Ezért dupla-tripla adag PaLi jár...! :-)

94 tiramisu 2009-08-17 09:06:28 [Válasz erre: 93 pszí 2009-08-16 22:19:33]
Affene! Bravo!

93 pszí 2009-08-16 22:19:33 [Válasz erre: 90 tiramisu 2009-08-15 19:30:02]
Drága Tiramisu, ez rajtam ne múljék! :-)

92 nibelung 2009-08-15 23:36:22 [Válasz erre: 91 macskás 2009-08-15 19:32:49]
Gondolom a csilláron való hintázásra.

91 macskás 2009-08-15 19:32:49 [Válasz erre: 90 tiramisu 2009-08-15 19:30:02]
Te jó ég, mire?

90 tiramisu 2009-08-15 19:30:02 [Válasz erre: 86 nibelung 2009-08-15 14:27:00]
Ó, be kár! Pedig már majdnem elkezdtem edzeni....

89 pszí 2009-08-15 17:57:16
Kedves nibelung, sokkal inkább detektálható rosszindulat a részedről, mint az enyémről. Az 1-el jelzett hozzászólásod (és az azt követő többi is) rendkívül sokat elárul (nem helyesírás tekintetében). Viszont, itt részemről is lezárva a dolog, hiszen ez a kritikán aluli hangnem, amit megütöttél nem kenyerem.

88 pszí 2009-08-15 17:54:56 [Válasz erre: 76 violentino 2009-08-14 23:39:32]
Kedves violentino, igazából arról van szó, hogy ezektől a "balettoktól" rosszul vagyok. Nem tartom jó ötletnek (ahogyan az Anna Karenina-t sem). A Csipkerózsika több szempontból is érdekes, érdemes megfigyelni a hangszerelést is. :-)

87 macskás 2009-08-15 17:32:30 [Válasz erre: 85 tiramisu 2009-08-15 14:17:07]
Rejtett tartalékaid előbújtak:) Kétszeresen is:))

86 nibelung 2009-08-15 14:27:00 [Válasz erre: 85 tiramisu 2009-08-15 14:17:07]
Nem neked gratulált.:-)

85 tiramisu 2009-08-15 14:17:07 [Válasz erre: 74 pszí 2009-08-14 22:50:53]
Mihez? A csillárról-ugráshoz, vagy végre felfénylő fantáziámhoz ? :-)

84 macskás 2009-08-15 13:26:36 [Válasz erre: 83 sphynx 2009-08-15 12:20:51]
Kezdheted is. A menekülést.

83 sphynx 2009-08-15 12:20:51
Pszí és macskás, a két ízlés diktátor. Jó lesz vigyázni velük. Meneküljön, ki merre lát.

82 virius 2009-08-15 11:13:35 [Válasz erre: 80 nibelung 2009-08-15 10:01:45]
Kivéve a balettváltozatban, mert Balanchine felcserélte a harmadik és a negyedik tételt.

81 macskás 2009-08-15 10:08:04 [Válasz erre: 79 nibelung 2009-08-15 09:44:05]
Kedves nibelung, örömmel olvastam, hogy megkövetted pszít. Nem kifogásolta az ízlésedet, csak arra akart utalni, hogy vannak olyanok (én), akik szintén nem kedvelnek egy-két Csajkovszkij-művet. Igazából velem akart csipkelődni, ha olvastad a beírásainkat, akkor nem is csodálkoznál ezen. Ezzel nem sértett sem Téged, sem másokat, akik nem az ő véleményén vannak. ÉLJEN CSAJKOVSZKIJ! Barátsággal, m

80 nibelung 2009-08-15 10:01:45
A balettzenéken kívül számos Csajkovszkij művet szeretek, de talán mégis az a-moll trió az,amitől mindig teljesen ledöbbenek , akárhányszor hallom.Nálam ez a mű is a kamarazene legnagyobbjai közé tartozik. És még egy megjegyzés.Sosem értettem, hogy ha a Vonósszerenádra terelődött a szó, akkor valahogy mindig a keringőnél kötött ki a beszélgetés, ha kívánságműsorban kértek egy részletet, az is mindig a keringő volt. Pedig az első tétel méltóságteljes, gyönyörű melódiája (amely az utolsó tételben megint előjön) szerintem magasan a legszebb része a műnek.

79 nibelung 2009-08-15 09:44:05
A 75-ös postomban valóban a fórum stílusához méltatlan kifejezést használtam, ezért mindenkit megkövetek, elsősorban persze pszí-t. Mentségemül nem szolgál ugyan,de talán emberileg érthető, hogy pszí egy kis rövid posztban kifogásolta Csajkovszkij-al kapcsolatos izlésemet (hogy jön ő ehhez?), valamint két "helyesírási" hibámat. A posztja mindennek nevezhető, csak jóindulatunak nem, nyilvánvaló benne a kötekedés, mondhatnám sértegetés szándéka.A helytelen írásmód felemlegetését elsősorban annak köszönhetem, hogy nem egyezik zenei izlésem Csajkovszkijt illetően az övével. Ennyit erről, ezt a témát részemről lezártnak tekintem.

78 Kanteletar 2009-08-15 07:08:41 [Válasz erre: 75 nibelung 2009-08-14 22:53:54]
A helyesírás nem kötekedés kérdése, utolsó felszólításod viszont meglehetősen bárdolatlan. De maradjunk a b-moll írásmódjánál: a dúrokat nagy-, a mollokat kisbetűvel kell írni, címben is. Ennek oka, hogy más nyelvekben a dúr hangsor neve "major", azaz 'nagy', míg a moll "minor", azaz 'kicsi', utalva ezzel az első terc minőségére, mely a dúrokban nagyterc, a mollokban kisterc -- ez az egyik legfontosabb fizikai (hangtani) különbség a két hangsor között, hármashangzatukban ugyanis a másik két hang (az alaphang és a kvint) ugyanis megegyezik. Pszí tehát nem kötekedett, csak szóvá tett egy tévedést. Aki pedig erre hozzád hasonlóan reagál, az önmagát minősíti ezzel.

77 virius 2009-08-15 00:34:27 [Válasz erre: 76 violentino 2009-08-14 23:39:32]
Majdnem született belőle balett kb. 25 éve, Fodor Antal készítette volna, aztán mégis mást koreografált meg.

76 violentino 2009-08-14 23:39:32 [Válasz erre: 69 pszí 2009-08-14 18:41:39]
kedves pszí!Nem tudok Pikk dáma c. balettról, ugye ez csak egy kis tréfa vagy én tudom rosszul? Az Anyegin c.operája mellett játszott az Operaház egy Anyegin c. balettet is, Csajkovszkij zenére.Ha jól emlékszem Hágai Katalin táncolta Tatjana-t, és a Levél képben megjelent Anxegin is -Tatjana álmában-, nagyon ötletesen volt megvalósítva a korreográfiaÜgyesen válogatták össze Csajkovszkij szimfoniáit is a baletthez.Lehet hogy nem láttad? a Csipkerózsika nagy kedvencem.

75 nibelung 2009-08-14 22:53:54 [Válasz erre: 68 pszí 2009-08-14 18:35:20]
Kedves pszí, először is kinek a pap, kinek a papné. A koncert szó elsősorban szerintem a zenei előadást(de nem szinpadi művet) jelenti,amire jegyet veszel, és nem versenyművet(bár arra is használják). Én kétségtelenül trehányul használtam magyarul az angol concerto szót, ami az angoloknál tényleg versenyművet jelent. A B-mollban lehet, hogy igazad van, de így az egész úgy néz ki, mintha kötekedni akarnál. Ebben az esetben viszont kapjad be.

74 pszí 2009-08-14 22:50:53 [Válasz erre: 71 nibelung 2009-08-14 21:29:24]
Gratulálok hozzá.

73 tiramisu 2009-08-14 22:16:44 [Válasz erre: 71 nibelung 2009-08-14 21:29:24]
Gyér fantáziámmal ez sohasem jutott volna eszembe! Ugrás a csillárról, á la Káma Szútra ! :-)

72 macskás 2009-08-14 21:34:51 [Válasz erre: 71 nibelung 2009-08-14 21:29:24]
:) A vattacukorról se feledkezz meg, és az andalító lassú tételről:))))))

71 nibelung 2009-08-14 21:29:24
A b-moll zongoraversenyt vizuálisan úgy tudnám leginkább elképzelni, hogy a zongorista az elején a csilláron hintázik, a belépésnél meg onnan ugrik rá a zongoraszékre, illetve a billentyűkre.

70 macskás 2009-08-14 18:50:00 [Válasz erre: 68 pszí 2009-08-14 18:35:20]
Nibelung keverék:) Kedves2macskásnak pedig nincs ízlése:))))

69 pszí 2009-08-14 18:41:39 [Válasz erre: 56 violentino 2009-08-14 10:46:36]
A Pikk dáma című baletthez mit szólsz? A balettjei szerintem is felülmúlhatatlanok. Csajkovszkij zsenialitása, páratlan forma és stílusérzéke itt mutatkozik meg leginkább. A Csipkerózsika például már alkotóereje teljében mutatja a Mestert, egyfajta csúcsot képvisel az életműben (ahogyan persze a Diótörő is, és igazából ebből az időszakból már szinte minden). Ekkora eljutott végre arra a pontra, hogy olyan zenét írt, amilyet csak akart, megszűntek az őt sokáig gyötrő korlátok. az utolsó évben olyan érdekes és nagyszerű dolgokat tervezett, mint például egy kétzongorás koncert, gordonkaverseny, fuvolaverseny, egy új balett stb. Kár, hogy ezeket már nem tudta megvalósítani.

68 pszí 2009-08-14 18:35:20 [Válasz erre: 55 nibelung 2009-08-14 10:08:04]
Kedveskétmacskás pedig sem a balettjeiért, sem a zongoraversenyeiért nem rajong - csak a szimfóniákért és a hegedűversenyért. Ennél is érdekesebb számomra, hogy a koncertjeit (nem concerto, és a bé-moll kis b, azaz b-moll) nem igazán kedveled, a balettjeit pedig igen.

67 Kanteletar 2009-08-14 17:37:35
Szerintem Csajkovszkijt igazán jól csak oroszok (vagy orosz zsidók) tudnak játszani. Minden más előadásból hiányzik valami, amit jobb híján "orosz léleknek" szokás nevezni. Ez számomra valami olyasmi, mint hogy Bartókot meg leginkább magyaroktól szeretek hallgatni, Lisztet pedig nekem ne játsszon nő. Nem sovinizmus egyik sem, egyszerűen így szoktam autentikusnak érezni az előadást. Más felvetés, de némileg kapcsolódik a témához: a XIX. századi orosz szerzők közül miért hanyagolják/hanyagoljuk el annyira Glinkát? A Tubuson is alig-alig van fent darabja, az is főleg a Ruszlán és Ludmilla nyitánya. Pedig rengeteg zseniális művet írt, személy szerint nagy rajongója vagyok! Szívesen látnék egy külön fórumot, mondjuk, orosz szerzők címmel...

66 Heiner Lajos 2009-08-14 13:10:37 [Válasz erre: 63 nibelung 2009-08-14 13:03:31]
Nem túl sok muzulmán jó hegedűs neve jut most épp az eszembe...:-)

65 violentino 2009-08-14 13:07:12 [Válasz erre: 62 Heiner Lajos 2009-08-14 12:56:27]
yeees! :)

64 violentino 2009-08-14 13:06:46 [Válasz erre: 61 macskás 2009-08-14 12:36:19]
:)))))))))

63 nibelung 2009-08-14 13:03:31 [Válasz erre: 62 Heiner Lajos 2009-08-14 12:56:27]
Fő, hogy zsidó legyen :-))

62 Heiner Lajos 2009-08-14 12:56:27 [Válasz erre: 60 nibelung 2009-08-14 12:19:13]
Gondolom, Christian Ferras. Nem szeretem ezt a felvételt. Heifetz, vagy Rabin kell ide.

61 macskás 2009-08-14 12:36:19 [Válasz erre: 59 violentino 2009-08-14 11:08:30]
A violin és a Valentino keveréke:)

60 nibelung 2009-08-14 12:19:13 [Válasz erre: 59 violentino 2009-08-14 11:08:30]
Heiner-t vszeg a neve érdekelte volna.

59 violentino 2009-08-14 11:08:30 [Válasz erre: 57 Heiner Lajos 2009-08-14 10:51:37]
ó, igen. Akad hegedűs is. :)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.