vissza a cimoldalra
2018-05-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60798)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Jonas Kaufmann (2255)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (842)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2521)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1406)
Franz Schmidt (3126)
Udvardy Tibor (185)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4273)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2730)
Momus-játék (5486)
Miller Lajos (60)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (324)
Erkel Színház (9286)
Pantheon (2217)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6606)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2598   daunerni • előzmény2595 2017-11-29 12:08:58

Ez sok "nagy" szerzőnél ismert jelenség. Egy-egy részlet alapján Brucknert sem tisztelnénk, sőt Mahler se lenne az, aki.

De Eötvös egyébként is nagyon más. Hozzánk a színpadi darabjai csak viszonylag későn jutottak el, és jó néhányat végighallgatva a szimfonikus és kamaradarabjait is teljesen át kellett értékelnem.

Röviden abban tudnám összefoglalni, hogy Eötvösnek nem Euterpé, hanem Kalliopé a múzsája. Nem véletlen, hogy a legtöbb operaszerző ódzkodik az igazán jó szövegektől, de Eötvös fordítva. Az Oratorium balbulum Esterházy Pétertől, vagy a Szerelemről és más démonokról Marquez szövegkönyve is kifejezetten erős...

Másképp kell hallgatni.

2595   MarcoRosenthal • előzmény2594 2017-11-28 10:34:38

Jelentkezzen, akinek ez a tercett tetszik, mert őszintén szólva, nekem nagyon nem, és eddig senkit nem találtam az ismeretségi körömben, akinek tetszene. Aztán lehet, hogy az operát teljes egészében meghallgatva, úgy már tetszene, és talán jól illeszkedne finálénak a 3 tökös nővér bölcs konklúziója ezzel a monoton dallammal is. A mű egészét azonban nem találom a neten.

Én szívesebben vettem volna valami szép Schnittke mű részletét a zeneszerző születési évfordulóján. Igaz, ellene szól, hogy évfordulós zeneszerzőre feladaott kérdés könnyítené a megfejtést. Ettől függetlenül hiányolom, hogy Schnittke még sohasem volt terítéken az utóbbi másfél éveben, amióta követem a Kimernya kérdéseket. Vivaldit is hiányolom, bár ő talán azért nem jó ide, mert nehéz lehet olyan Vivaldi zenét találni, amit sem nem túl könnyű, sem nem túl nehéz kitalálni.

2594   Héterő 2017-11-28 03:19:11

Lám-lám, nemcsak nadrágszerep, de szoknyaszerep is létezik. :-)


**** Apró észrevételek:
- Gary Boyce sógor(nő)t, Natasát énekel és nincs a színen;
- a Théâtre du Châtelet Párizsban van; a 2001. november 6-án közvetített (ARTE) előadást halljuk, a három fivér közül kettő más, mint a lemezen; úgy tűnik, Bejun Mehta és Oleg Riabets játssza most Mását, illetve Irínát;
- Az Opéra de Lyon (másként Opéra national de Lyon, L’opéra Nouvel) volt az 1988. március 13-i ősbemutató helyszíne, ott készült az audio-felvétel;
- a teatro olasz szó itt nyilván sajtóhiba.CD

Hírek
• Baráth Emőke szerződése a Warnerrel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

"Orgonahangverseny"

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Kováts Péter tanítványai
DVOŘÁK: 12. (F-dúr) vonósnégyes, Op.96 („Amerikai”)
Szabó Sára, Haraszti Violetta (hegedű), Dauner Kinga (brácsa), Bettermann Rebeka (cselló)
GRIEG: g-moll vonósnégyes, Op.27
Milibák Edit, Somló Judit (hegedű), Veér-Lenthár Lilla (brácsa), Hadobás Gergely (cselló)
SOSZTAKOVICS: 8. (c-moll) vonósnégyes, Op.110
Gál-Tamási Anna, Szilágyi Júlia (hegedű), Hidas János (brácsa), Hagiwara Riku (cselló)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Tóth Ágnes (fuvola)
Granik Anna (zongora), Nagy Dóra (oboa), Katrin Mátyás (klarinét), Südi Bálint (kürt), Losonci Luca (fagott)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Koncertmester: Kapor Andrej
"Tóth Ágnes fuvola diplomakoncertje"
C.P.E. BACH: d-moll fuvolaverseny, Wq 22
GYANYISZOV: Fuvola-zongora szonáta
MILHAUD: La cheminée du roi René (René király kandallója), Op.205
KARG-ELERT: B-dúr fuvola-zongora szonáta, Op.121

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Zeneszerzés MA diplomakoncert / zenekari művek"
HÉRINCS DÁNIEL: Fekete tükör
Kováts Miron (cselló)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
HÉJA BENEDEK: MŰ-EMLÉKEK, avagy a zeneköltő szerelme
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Serei Zsolt
BAGAIS ÁDÁM: Alarum
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell
ERDŐS BÉLA: Concerto for Electric Guitar and Orchestra
Tátrai Farkas (elektromos gitár)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell

19:00 : Budapest
Erkel Színház

EÖTVÖS: Vértelenül; BARTÓK: A kékszakállú herceg vára

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Rohmann Ditta (gordonka)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Vashegyi György
ERKEL: Hunyadi László – nyitány
DUBROVAY: Gordonkaverseny
CSÍKY BOLDIZSÁR: Erdélyi rapszódia
KODÁLY: Háry János – szvit
A mai nap
történt:
1918 • A kékszakállú herceg vára bemutatója (Budapest)
1948 • A Koldusopera bemutatója (Cambridge)
született:
1922 • Kórodi András, karmester († 1986)
1960 • Paul McCreesh, karmester