vissza a cimoldalra
2018-05-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60797)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Hozzászólások a Momus írásaihoz (6606)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2728)
Kimernya? (2703)
Élő közvetítések (7194)
Erkel Színház (9275)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1405)
Franz Schmidt (3125)
Operett, mint színpadi műfaj (3600)
G.F. Händel Operák, Zeneművek (1718)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (136)
Rost Andrea (2024)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (838)
Help me! (1088)
Momus-játék (5485)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4272)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (709)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2529   MarcoRosenthal • előzmény2527 2017-07-25 20:35:54
T. Gróf Úr!
Nem kell megsértődni, mivel én ezt a portált is csak alig egy éve ismerem, ezért a Gróf Úr stílusát sem ismerhettem eléggé. Mivel a vita tárgyát képező operának csak nyitányból is négy gyönyörű példánya van, ezért, de nem csak ezért szólamlottam fel a szösszenet kifejezésre. Egy másik latin közmondásra, a Tractatus Logico-Philosophicusra (The limits of my language mean the limits of my world - ezt latinul nem, csak angolul vagy magyarul tudom) emlékezve beugrott, hogy egy félreértés áldozatai voltunk csupán, de elérkezett a happyend, vagyis a transfiguration of the night, mivel rájöttem, hogy a szösszenet fogalom alatt mást-mást értünk, nem ugyanazt. Mély alázattal: Ruy Blas, a szolga.
2527   Edmond Dantes • előzmény2518 2017-07-25 18:09:24
T. Aquila!
Mindenkinek megvan a saját stílusa, nekem is. Nem mindenki szereti, de (csaknem) mindenki ismeri már. Úgy gondolom, azt is (csaknem) mindenki megértette, hogy jó eséllyel egyik kedvenc operám lehet az, amit így, magunk között, (ön)ironikusan szösszenetnek becéztem :-)
Üdv, Musca...aki nem muszka és örül, hogy nem vadászik rá Aquila.
2518   MarcoRosenthal • előzmény2517 2017-07-25 10:46:10
Tudom, de a pontszám nem érdekel, ha 1-gyel több vagy kevesebb. A választ természetesen elküldtem, mégpedig a helyes választ, mert csak akkor válaszolok, ha teljesen biztos vagyok benne. A latin közmondással viccelek itt a fórumom, ám nem nagyképűsködök az elküldött válaszban.

Valóban Beethoven is jó példa, eszembe jut a smasszerek beszélgetése, amikor készülnek a pincében Florestan kinyírására. Ettől függetlenül a Fideliot illetően semmi kétség, hogy opera, semmiképpen nem operett. A szösszenet szó használatát is nagyon helytelennek tartom alkalmazni rá.
2517   Edmond Dantes • előzmény2513 2017-07-25 09:51:46
Ha az ismert latin mondást tetszik válasz gyanánt/helyett beküldeni, máris minusz egy pontja lenne...ilyen előnyt adni itt kockázatos ám! Úgyhogy helyesen döntött, amennyiben és vélhetően inkább a helyes megfejtést küldte be.

A felsorolt szerzőkön kívül Beethoven prózai párbeszédeket épített be egyetlen operai szösszenetébe, továbbá pl. a Carmen és a Hoffmann meséi is -tudtommal- eredetileg prózai párbeszédekkel -és nem recitativókkal- íródtak és számomra ettől sokkal intenzívebb a drámai hatásuk mint a recitativókkal "hígított", elterjedt(ebb) változatoké. Persze ez már "дело вкуса"..
2513   MarcoRosenthal • előzmény2512 2017-07-24 14:08:59
Kedves Daunerni, köszönöm, jó, hogy erre felhívtad a figyelmet. Varga Péter kritikájának sokkal jobban hiszek, mint az Operavilág anonim kritikusának. Nem értem, Marschner miért van ma annyira mellőzve, legalább a nyitányait játszhatnák több helyszínen a zenekarok. Kicsit tűnődtem, hogy a Vámpír nem operett-e inkább, mint opera. Többször a zenét megszakítva csak beszélgetnek az énekesek. Aztán eszembe jutott, hogy Mozart és Weber operáiban is előfordulnak ilyen párbeszédek. Egyes fórumokon szappan operának csúfolják a Vámpírt, de az a gyanúm, hogy ezt nagyon hozzá nem értő kritikusok teszik. Kicsit belehallgattam a "Der Templer und die Jüdin" c., W. Scott Ivanhoe-jával kapcsolatba hozott operába. (Az opera szereplői között is látom az Ivanhoe nevet.) Tervezem, hogy rövid időn belül, amikor lesz rá időm, végighallgatom. Lehet, hogy még ma, mivel a mai potya kérdéseddel nem kell időt töltenem. Egyébként válasz helyett majdnem azt írtam, hogy "Aquila non captat muscas!". :-) Egyébként nagyon szeretem ezt az operát, csak a végét nem.
2512   daunerni • előzmény2511 2017-07-24 13:17:48
Azt a szegedi előadást én is láttam - Varga Péter barátunk pedig a Mezzo felvétel alapján írt róla recenziót...
Don Giovanni revised
2511   MarcoRosenthal • előzmény2508 2017-07-24 12:57:08
Előadás japán környezetben, Balázs Zoltán rendezésében.
http://operavilag.net/tavcso/szamurajos-romantika-operaverseny-es-fesztival-a-mezzo-televizioval-v/
2508   MarcoRosenthal 2017-07-22 23:56:53
Ez pedig most hétvégére egy japán opera talán? Azt hiszem, francia nyelvű operája a japán szerzőnek, viszont itt kivételesen németül énekli Corelli vagy Haffner, netán Kaufmann a "Comme une belle matinée de printemps" kezdetű áriát. :-)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Taniguchi Yuki (zongora)
Sipos Péter (hegedű), Filip-Orbán Lilla (brácsa), Jorge Sanz Ramos (cselló)
"Taniguchi Yuki zongora diplomakoncertje"
HÄNDEL: g-moll chaconne, HWV 486
MOZART: 18. (D-dúr) szonáta, K.576
PROKOFJEV: 7. (B-dúr) szonáta, Op.83
CSAJKOVSZKIJ: Dumka, Op.59
BRAHMS: g-moll zongoranégyes, Op.25

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Márványos: Kiss Tamás (tárogató, basszprímtambura), Zabán László (
ének, basszprímtambura, klarinét), Suki Antal (klarinét), Nagy Vivien (tamburabrácsa, ének), Simó Alpár (tamburabrácsa), Makó József (cimbalom), Guttyán Gyula (tamburabőgő), Nagy Ildikó (prímtambura)
"Hangulatkoncert"
A magyar hangok szárnyin

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Gulyás Márta tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Hosomi Riko (zongora)
Nagao Haruka (hegedű), Dráfi Kálmán (brácsa), Shirai Aya (cselló), Fervágner Csaba (nagybőgő)
Failoni Kamarazenekar
Vezényel: Dénes István
"Hosomi Riko zongora diplomakoncertje"
PROKOFJEV: Tíz darab zongorára a Rómeó és Júlia című balettból, Op.75 – 4. Júlia, az ifjú lány; 8. Mercutio; 6. Montague-k és Capulet-ek
SCHUBERT: A-dúr („A pisztráng”) zongoraötös, D.667
SCHUMANN: a-moll zongoraverseny, Op.54

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Rados Ferenc (zongora)
Anima Musicae Kamarazenekar
Művészeti vezető: G. Horváth László
MOZART: F-dúr szimfónia, KV 43
MOZART: F-dúr zongoraverseny, KV 459
SCHUBERT: C-dúr vonósötös – zenekari változat

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szent István Király Oratóriumkórus (karigazgató: Záborszky Kálmán)
Zuglói Filharmónia (művészeti vezető: Záborszky Kálmán)
Hegedűn játszik és vezényel: Baráti Kristóf
MENDELSSOHN: 114. zsoltár, Op.51
MENDELSSOHN: e-moll hegedűverseny, Op.64
BRAHMS: 4. (e-moll) szimfónia, Op.98

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Piotr Anderszewski (zongora)
Skót Kamarazenekar
Koncertmester: Stephanie Gonley
MMOZART: G-dúr zongoraverseny, K. 453
POULENC: Sinfonietta
MOZART: c-moll zongoraverseny, K. 491
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Szabóki Tünde (ének), Káip Róbert (harsona)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Kovács László
MALEK MIKLÓS: Harsonaverseny
WAGNER: A nürnbergi mesterdalnokok - Nyitány
R. STRAUSS: Négy utolsó ének
R. STRAUSS: Till Eulenspiegel vidám csínyjei, Op.28
A mai nap
született:
1813 • Richard Wagner, zeneszerző († 1883)
elhunyt:
1949 • Hans Pfitzner, zeneszerző (sz. 1869)
1992 • Ránki György, zeneszerző (sz. 1907)