52 tarnhelm2 2009-08-15 21:43:06 [Válasz erre: 51 Sipi 2009-08-15 15:40:45]
Kiigazodom rajta... :) Szerintem nem lesz sajtóper a fordításokból... Úgyhogy kiváncsian várom!
Kiigazodom rajta... :) Szerintem nem lesz sajtóper a fordításokból... Úgyhogy kiváncsian várom!
51 Sipi 2009-08-15 15:40:45
Örülök, hogy tetszett. Folyamatban van még más Furtwänglerrel kapcsolatos fordítás is, majd megírom, ha készen lesz (csak túl sok dologgal foglalkozom egyszerre). Csak egyetlen probléma, hogy Gert Fischer e-mail címét nem tudom, így nem tudtam engedélyt kérni tőle a fordításhoz, de azért remélem, hogy nem lesz ebből gond. Remélem, a honlapom navigálása érthető volt, sajnos nem a legjobb lett a menürendszer. Az előző menübe a kiválasztott - kék - menüpontra kattintással lehet visszajutni.
Örülök, hogy tetszett. Folyamatban van még más Furtwänglerrel kapcsolatos fordítás is, majd megírom, ha készen lesz (csak túl sok dologgal foglalkozom egyszerre). Csak egyetlen probléma, hogy Gert Fischer e-mail címét nem tudom, így nem tudtam engedélyt kérni tőle a fordításhoz, de azért remélem, hogy nem lesz ebből gond. Remélem, a honlapom navigálása érthető volt, sajnos nem a legjobb lett a menürendszer. Az előző menübe a kiválasztott - kék - menüpontra kattintással lehet visszajutni.
50 tarnhelm2 2009-08-15 11:29:44 [Válasz erre: 48 Sipi 2009-08-14 13:59:39]
Hát ez szuper! Számomra eddig ez volt a legfontosabb, amit a Momuson olvastam! KÖszönet!
Hát ez szuper! Számomra eddig ez volt a legfontosabb, amit a Momuson olvastam! KÖszönet!
49 Heiner Lajos 2009-08-14 14:21:31 [Válasz erre: 48 Sipi 2009-08-14 13:59:39]
Nagyon, nagyon, nagyon sok köszönet érte!!
Nagyon, nagyon, nagyon sok köszönet érte!!
48 Sipi 2009-08-14 13:59:39
Ha valakit érdekel, lefordítottam egy cikket, amiben Friedrich Schnapp - Furtwängler egykori hangmérnöke - nyilatkozik és mesél érdekes történeteket. A [url]http://egalizer.hu/;honlapomon[/url] elérhető (Zene-Karmesterek-Wilhelm Furtwängler menüpont alatt).
Ha valakit érdekel, lefordítottam egy cikket, amiben Friedrich Schnapp - Furtwängler egykori hangmérnöke - nyilatkozik és mesél érdekes történeteket. A [url]http://egalizer.hu/;honlapomon[/url] elérhető (Zene-Karmesterek-Wilhelm Furtwängler menüpont alatt).
47 Sipi 2008-09-03 09:33:06 [Válasz erre: 46 tarnhelm2 2008-09-03 08:52:54]
\"Furtwängler nem szerette a stúdiót\" Igen, ezt én is tudom, ezért volt számomra is fura a dolog. Lehet, hogy a szerző tévedett és valóban Karajanról van szó, ami viszont sokkal kézenfekvőbb, mert ő viszont nagyon szerette a technikai újdonságokat.
\"Furtwängler nem szerette a stúdiót\" Igen, ezt én is tudom, ezért volt számomra is fura a dolog. Lehet, hogy a szerző tévedett és valóban Karajanról van szó, ami viszont sokkal kézenfekvőbb, mert ő viszont nagyon szerette a technikai újdonságokat.
46 tarnhelm2 2008-09-03 08:52:54 [Válasz erre: 45 Sipi 2008-09-03 08:15:45]
Mesterségesen, utólag stereósított felvétel több is ismert, és a Bűvös vadászról (1954-es felvétel) szokták azt gondolni, hogy stereo, de valójában az is monóban készült. Én úgy tudom, Furtwänglerrel nem készült ilyen kísérlet, ami logikus is lenne, hiszen alig készült vele egyáltalán stúdio felvétel a háború alatt. (Furtwängler nem szerette a stúdiót). Viszont Karajannal láttam olyan II. vh. alatti szimfónia felvételt, aminek 2 középső tétele stereo volt és 2 szélső mono, legalábbis a kiadó szerint, de nem emlékszem pontosan mi is volt ez.
Mesterségesen, utólag stereósított felvétel több is ismert, és a Bűvös vadászról (1954-es felvétel) szokták azt gondolni, hogy stereo, de valójában az is monóban készült. Én úgy tudom, Furtwänglerrel nem készült ilyen kísérlet, ami logikus is lenne, hiszen alig készült vele egyáltalán stúdio felvétel a háború alatt. (Furtwängler nem szerette a stúdiót). Viszont Karajannal láttam olyan II. vh. alatti szimfónia felvételt, aminek 2 középső tétele stereo volt és 2 szélső mono, legalábbis a kiadó szerint, de nem emlékszem pontosan mi is volt ez.
45 Sipi 2008-09-03 08:15:45 [Válasz erre: 44 tarnhelm2 2008-09-02 22:03:50]
Oldal Gábor: A vájtfülű kutya esete című könyvében olvastam tegnap. Nem tudom, ismered-e, a hangfelvétel történetéről szól, de csak említés szintjén volt ez benne a végén. Megpróbáltam utánanézni, de csak mesterségesen \"sztereósított\" felvételeket találtam - igaz, nem sokat kutattam.
Oldal Gábor: A vájtfülű kutya esete című könyvében olvastam tegnap. Nem tudom, ismered-e, a hangfelvétel történetéről szól, de csak említés szintjén volt ez benne a végén. Megpróbáltam utánanézni, de csak mesterségesen \"sztereósított\" felvételeket találtam - igaz, nem sokat kutattam.
44 tarnhelm2 2008-09-02 22:03:50 [Válasz erre: 43 Sipi 2008-09-02 20:23:30]
Nekem úgy rémlik, hogy Furtwänglerrel nem, csak Karajannal készültek ilyen felvételek. Mik az infóid?
Nekem úgy rémlik, hogy Furtwänglerrel nem, csak Karajannal készültek ilyen felvételek. Mik az infóid?
43 Sipi 2008-09-02 20:23:30
Most olvastam, hogy a 40-es évek elején Berlinben készültek kísérleti sztereo-felvételek, amiken Furtwängler vezényel. Tud ezekről valaki valamit?
Most olvastam, hogy a 40-es évek elején Berlinben készültek kísérleti sztereo-felvételek, amiken Furtwängler vezényel. Tud ezekről valaki valamit?
42 tarnhelm2 2008-06-26 08:23:41
Végül is ez inkább ide való: 1605. tarnhelm2 Előzmény - 1604 Válasz erre 2008-06-26 08:22:10 Nincs. Haendeltől csak Concerto grosso (OP.6. N.5 ill. 10.)felvétele vn. Bachtól Máté Passióból több is (kevésbé szeretem őket), 3. és 5. Brandenburgi verseny, 3. szvit (az Air külön is). Preklasszikából Gluck: Orfeusz és Euridiké (teljes, de nem a legjobb), viszont van Iphigenius és Alceste nyitány, és az utóbbi gyönyörű. Kb ennyi. 1604. WiseGentleman Előzmény - 1601 Válasz erre 2008-06-26 01:25:38 Egy primitív, de szerintem idekívánkozó kérdés: Furtwänglernek van Messiás-felvétele?
Végül is ez inkább ide való: 1605. tarnhelm2 Előzmény - 1604 Válasz erre 2008-06-26 08:22:10 Nincs. Haendeltől csak Concerto grosso (OP.6. N.5 ill. 10.)felvétele vn. Bachtól Máté Passióból több is (kevésbé szeretem őket), 3. és 5. Brandenburgi verseny, 3. szvit (az Air külön is). Preklasszikából Gluck: Orfeusz és Euridiké (teljes, de nem a legjobb), viszont van Iphigenius és Alceste nyitány, és az utóbbi gyönyörű. Kb ennyi. 1604. WiseGentleman Előzmény - 1601 Válasz erre 2008-06-26 01:25:38 Egy primitív, de szerintem idekívánkozó kérdés: Furtwänglernek van Messiás-felvétele?
41 tarnhelm2 2008-02-23 12:03:19 [Válasz erre: 40 Popriscsin 2008-02-23 11:46:52]
Furtwänglerrel is van Figaro (németül), na az tényleg nem jó, szerintem sem. Erich Kleiber Figaro-felvételét sokan tartják a mű legjobb lemezfelvételének, volt is erről szó nem olyan régen valamelyik másik topicban.
Furtwänglerrel is van Figaro (németül), na az tényleg nem jó, szerintem sem. Erich Kleiber Figaro-felvételét sokan tartják a mű legjobb lemezfelvételének, volt is erről szó nem olyan régen valamelyik másik topicban.
40 Popriscsin 2008-02-23 11:46:52 [Válasz erre: 39 tarnhelm2 2008-02-23 11:38:13]
Siepinek van egy fantasztikus Figaroja is (lemez) Erich Kleiberrel,na az zeneileg is elképesztően jó.
Siepinek van egy fantasztikus Figaroja is (lemez) Erich Kleiberrel,na az zeneileg is elképesztően jó.
39 tarnhelm2 2008-02-23 11:38:13 [Válasz erre: 38 Popriscsin 2008-02-23 11:22:58]
Négy salzburgi felvétel létezik Furtwänglerrel. 1950. 07. 31. Gobbival a címszerepben; valamint 1953. 07. 27. és 1954. 08. 03. előadások felvétele Siepivel, illetve az említett film, ami szintén 1954-es csak Schwarzkopf helyett Lisa della Casa énekli Elvirát. A zenekar szerintem mindegyiken kiváló - igaz, nem az a lightos, és nem sok köze van a historikus felvételekhez, de én ezt nem tekintem követelménynek. Furtwängler szenvedélyes drámának fogja fel a darabot, mint szinte mindent, amit vezényel. Szerintem a DG esetében ez a felfogás legitim. A báli jelenetet ennél hatásosabban én még nem hallottam vezényelni. Gobbi szerintem is rossz. Ő mintha Scarpiát énekelne, úgy vicsorog - ezért az 1950-es felvételt nem szeretem. De Siepi remek. Sármos, határozott és persze kegyetlen, igazi drámai hős, aki romlottságában is vonzó tud lenni - főleg egy nyüszüge Don Ottavióhoz képest. :)
Négy salzburgi felvétel létezik Furtwänglerrel. 1950. 07. 31. Gobbival a címszerepben; valamint 1953. 07. 27. és 1954. 08. 03. előadások felvétele Siepivel, illetve az említett film, ami szintén 1954-es csak Schwarzkopf helyett Lisa della Casa énekli Elvirát. A zenekar szerintem mindegyiken kiváló - igaz, nem az a lightos, és nem sok köze van a historikus felvételekhez, de én ezt nem tekintem követelménynek. Furtwängler szenvedélyes drámának fogja fel a darabot, mint szinte mindent, amit vezényel. Szerintem a DG esetében ez a felfogás legitim. A báli jelenetet ennél hatásosabban én még nem hallottam vezényelni. Gobbi szerintem is rossz. Ő mintha Scarpiát énekelne, úgy vicsorog - ezért az 1950-es felvételt nem szeretem. De Siepi remek. Sármos, határozott és persze kegyetlen, igazi drámai hős, aki romlottságában is vonzó tud lenni - főleg egy nyüszüge Don Ottavióhoz képest. :)
38 Popriscsin 2008-02-23 11:22:58 [Válasz erre: 36 tarnhelm2 2008-02-23 11:13:55]
Én egy salzburgi felvételről beszélek.
Én egy salzburgi felvételről beszélek.
37 Popriscsin 2008-02-23 11:20:43 [Válasz erre: 36 tarnhelm2 2008-02-23 11:13:55]
Akkor biztos nem ugyanarról az előadásról beszélünk.
Akkor biztos nem ugyanarról az előadásról beszélünk.
36 tarnhelm2 2008-02-23 11:13:55 [Válasz erre: 35 Popriscsin 2008-02-23 09:33:41]
Fogalmazzunk úgy, Popriscsin, hogy ez a te véleményed. Szerintem pedig az egyik legjobb Don Giovanni, amit valaha hallottam. (A Varázsfuvola vagy a g-moll szimfónia valóban nem az ő világa - szerintem sem, de a DG nagyon is az.)
Fogalmazzunk úgy, Popriscsin, hogy ez a te véleményed. Szerintem pedig az egyik legjobb Don Giovanni, amit valaha hallottam. (A Varázsfuvola vagy a g-moll szimfónia valóban nem az ő világa - szerintem sem, de a DG nagyon is az.)
35 Popriscsin 2008-02-23 09:33:41 [Válasz erre: 33 tarnhelm2 2008-02-23 09:00:46]
Ez az előadás zeneileg (is) nagyon gyenge. Fogalmazzunk finoman: Mozart valószínüleg nem volt Furtwängler világa.
Ez az előadás zeneileg (is) nagyon gyenge. Fogalmazzunk finoman: Mozart valószínüleg nem volt Furtwängler világa.
34 -zéta- 2008-02-23 09:05:30 [Válasz erre: 33 tarnhelm2 2008-02-23 09:00:46]
Szinte [url]http://www.momus.hu/article.php?id=3311&search=1&condition=Don+Giovanni&index=25;ugyanez[/url] a produkció, viszont Elvirát a színpadon Lisa della Casa énekli. (jó csere!)
Szinte [url]http://www.momus.hu/article.php?id=3311&search=1&condition=Don+Giovanni&index=25;ugyanez[/url] a produkció, viszont Elvirát a színpadon Lisa della Casa énekli. (jó csere!)
33 tarnhelm2 2008-02-23 09:00:46
Ma a Mezzo 20.30-tól közvetíti a Furtwängler vezényelte 1954-es Don Giovannit. Címszerepben Cesare Siepi.
Ma a Mezzo 20.30-tól közvetíti a Furtwängler vezényelte 1954-es Don Giovannit. Címszerepben Cesare Siepi.
32 tarnhelm2 2008-01-18 14:50:07 [Válasz erre: 31 tarnhelm2 2008-01-18 14:49:30]
Aptiti! Várjuk az anekdotát!
Aptiti! Várjuk az anekdotát!
31 tarnhelm2 2008-01-18 14:49:30
Áthozat a Wagner topicból. (részlet) 952. Aptiti Előzmény - 947 Válasz erre 2008-01-18 08:23:24 Most már felettébb kíváncsivá tettél \"Mesterdalnokok\"terén.:) Híres példaképem, André Kosztolányi kedvenc operája is ez volt. Habár ő abban a szerencsés megtiszteltetésben részesülhetett, hogy 1937-ben élőben Furtwängler vezényletével láthatta. Még hozzá teszem, hogy volt egy jó sztorija is az öreg Kosztó-nak ezzel kapcsolatban (Furtwängler és a US Steel)
Áthozat a Wagner topicból. (részlet) 952. Aptiti Előzmény - 947 Válasz erre 2008-01-18 08:23:24 Most már felettébb kíváncsivá tettél \"Mesterdalnokok\"terén.:) Híres példaképem, André Kosztolányi kedvenc operája is ez volt. Habár ő abban a szerencsés megtiszteltetésben részesülhetett, hogy 1937-ben élőben Furtwängler vezényletével láthatta. Még hozzá teszem, hogy volt egy jó sztorija is az öreg Kosztó-nak ezzel kapcsolatban (Furtwängler és a US Steel)
30 tarnhelm2 2007-11-17 12:45:00 [Válasz erre: 29 Heiner Lajos 2007-11-17 12:30:12]
Abban volt, de szétvégtam a tokot, mert alig jött ki belőle a lemez, és beletettem egy rendes műanyagba dobozba. A tokból lett a borító. :)
Abban volt, de szétvégtam a tokot, mert alig jött ki belőle a lemez, és beletettem egy rendes műanyagba dobozba. A tokból lett a borító. :)
29 Heiner Lajos 2007-11-17 12:30:12 [Válasz erre: 28 tarnhelm2 2007-11-17 12:13:00]
A Tiéd is papírtokban?
A Tiéd is papírtokban?
28 tarnhelm2 2007-11-17 12:13:00 [Válasz erre: 26 Heiner Lajos 2007-11-17 12:06:58]
Az enyém az angol Furtwängler társaság tudomásom szerint egyetlen cd-kiadványa: Brahms: 1. szimfónia, c-moll, Op. 68. Wilhelm Furtwängler (dir.), Orquestra Sinfonica Venezuela. Caracas, AmfiteTeatro José Angel Lamas. 1954. 03. 19-21. [live]. in. Wilhelm Furtwängler Society UK (AAD, 1987) FURT 102 Van még rajta Tannhäuser-nyitány meg Don Juan. Rémes.
Az enyém az angol Furtwängler társaság tudomásom szerint egyetlen cd-kiadványa: Brahms: 1. szimfónia, c-moll, Op. 68. Wilhelm Furtwängler (dir.), Orquestra Sinfonica Venezuela. Caracas, AmfiteTeatro José Angel Lamas. 1954. 03. 19-21. [live]. in. Wilhelm Furtwängler Society UK (AAD, 1987) FURT 102 Van még rajta Tannhäuser-nyitány meg Don Juan. Rémes.
27 tarnhelm2 2007-11-17 12:09:53 [Válasz erre: 25 Heiner Lajos 2007-11-17 12:05:33]
Melyik? :)) d-moll (20.) zongoraverseny, K 466 Bruno Walter (dir.), Bruno Walter (p), NBC Symphony Orchestra. (New York, 1939. 03. 11.) in. Bruno Walter Starportrait 2. Nota Blu (1993, AAD) 935116 3/4 d-moll (20.) zongoraverseny, K 466 Bruno Walter (dir.), Bruno Walter (p), Wiener Philharmoniker, Edinburgh Festival, 1947. (?) in. Wing (1995, AAD) WCD 50 De egyetértek: Walterhez sokkal jobban illik Mozart, mint Furtwänglerhez. (A Don Giovanni tekintetében azonban - veled szemben - a topic névadójára szavazok, bár minden elismerésem Walter két felvétele iránt is.)
Melyik? :)) d-moll (20.) zongoraverseny, K 466 Bruno Walter (dir.), Bruno Walter (p), NBC Symphony Orchestra. (New York, 1939. 03. 11.) in. Bruno Walter Starportrait 2. Nota Blu (1993, AAD) 935116 3/4 d-moll (20.) zongoraverseny, K 466 Bruno Walter (dir.), Bruno Walter (p), Wiener Philharmoniker, Edinburgh Festival, 1947. (?) in. Wing (1995, AAD) WCD 50 De egyetértek: Walterhez sokkal jobban illik Mozart, mint Furtwänglerhez. (A Don Giovanni tekintetében azonban - veled szemben - a topic névadójára szavazok, bár minden elismerésem Walter két felvétele iránt is.)
26 Heiner Lajos 2007-11-17 12:06:58 [Válasz erre: 20 tarnhelm2 2007-11-16 14:00:08]
Örülök, hogy a Venezuelaiakkal készített felvétel legalább két példányban van meg Mo-n...
Örülök, hogy a Venezuelaiakkal készített felvétel legalább két példányban van meg Mo-n...
25 Heiner Lajos 2007-11-17 12:05:33 [Válasz erre: 22 tarnhelm2 2007-11-16 15:08:28]
A K. 466 számomra Walterrel a legkedvesebb.
A K. 466 számomra Walterrel a legkedvesebb.
24 tarnhelm2 2007-11-16 17:02:01 [Válasz erre: 23 vichy 2007-11-16 15:14:03]
Mert Gobbi vicsorogva énekli ezt a művet, és nem veszi észre, hogy a főszereplő Don Giovanni és nem Scarpia.
Mert Gobbi vicsorogva énekli ezt a művet, és nem veszi észre, hogy a főszereplő Don Giovanni és nem Scarpia.
23 vichy 2007-11-16 15:14:03 [Válasz erre: 22 tarnhelm2 2007-11-16 15:08:28]
Miért kerülendő a Gobbis?
Miért kerülendő a Gobbis?
22 tarnhelm2 2007-11-16 15:08:28 [Válasz erre: 21 Sipi 2007-11-16 14:31:47]
Furtwängler hömpölygő, súlyos, drámai előadásmódja valóban nem egészen olyan, ahogy általában Mozartot hallani szeretjük - a Varázsfuvolájában például feltűnő a humor hiánya - ám van olyan Mozart-darab, ami ebben a felfogásban (is)roppant hatásos. Ilyen szerintem: - Don Giovanni amiből 3 cd és 1 dvd (video) is létezik - ezek közül a Siepivel készültek (cd 1953, 1954), dvd (1954) nagyon jó, a Tito Gobbis (1950) kerülendő. - Esz-dúr szimfónia (K 543) - 1944-bő a berlini filharmonikusokkal fenomenális Tulajdonképpen nem rossz a d-moll zongoraveseny (K 466) Lefébure-rel 1954-ből, de azért van jobb. A két másik zongoraverseny (K 365, két zongorás Esz dúr) és a 22.Esz dur (K 482) felejthető, akárcsak a Szöktetés- és a Figaro-nyitány. A Kis Éji zenét már nem tudom, milyen vele, mert képtelen vagyok rávenni magam arra, hogy meghallgassam ezt a művet. :)
Furtwängler hömpölygő, súlyos, drámai előadásmódja valóban nem egészen olyan, ahogy általában Mozartot hallani szeretjük - a Varázsfuvolájában például feltűnő a humor hiánya - ám van olyan Mozart-darab, ami ebben a felfogásban (is)roppant hatásos. Ilyen szerintem: - Don Giovanni amiből 3 cd és 1 dvd (video) is létezik - ezek közül a Siepivel készültek (cd 1953, 1954), dvd (1954) nagyon jó, a Tito Gobbis (1950) kerülendő. - Esz-dúr szimfónia (K 543) - 1944-bő a berlini filharmonikusokkal fenomenális Tulajdonképpen nem rossz a d-moll zongoraveseny (K 466) Lefébure-rel 1954-ből, de azért van jobb. A két másik zongoraverseny (K 365, két zongorás Esz dúr) és a 22.Esz dur (K 482) felejthető, akárcsak a Szöktetés- és a Figaro-nyitány. A Kis Éji zenét már nem tudom, milyen vele, mert képtelen vagyok rávenni magam arra, hogy meghallgassam ezt a művet. :)
21 Sipi 2007-11-16 14:31:47
A Bartók hegedűverseny nekem is megvan, de még csak egyszer hallgattam meg és akkor még a művet sem ismertem. Nem igazán tetszett. Azóta megismertem valamennyire a Hegedűversenyt, Yehudi Menuhin/Doráti/NPO felvételről, meg is szerettem, majd most újból meghallgatom a Furtwänglerest és akkor már konkrétabb véleményt tudok alkotni az előadásról. Az ő stílusát valahogyan nem érzem igazán Mozarthoz illőnek, de be kell valljam, még nem ismerem egy Mozart-felvételét sem. (Így vagyok egyébként Ferencsik Mozart-előadásával is, arról pedig van néhány lemezem).
A Bartók hegedűverseny nekem is megvan, de még csak egyszer hallgattam meg és akkor még a művet sem ismertem. Nem igazán tetszett. Azóta megismertem valamennyire a Hegedűversenyt, Yehudi Menuhin/Doráti/NPO felvételről, meg is szerettem, majd most újból meghallgatom a Furtwänglerest és akkor már konkrétabb véleményt tudok alkotni az előadásról. Az ő stílusát valahogyan nem érzem igazán Mozarthoz illőnek, de be kell valljam, még nem ismerem egy Mozart-felvételét sem. (Így vagyok egyébként Ferencsik Mozart-előadásával is, arról pedig van néhány lemezem).
20 tarnhelm2 2007-11-16 14:00:08 [Válasz erre: 19 Sipi 2007-11-16 13:20:41]
De van ám, több is. Én nem igazán szeretem vele többek között a következőket: - Bach: Máté Passió (másfél előadás) - Mozart: Varázsfuvola (két előadás) - Mozart: Figaro házassága - Mozart: g-moll szimfónia (sok előadás) - Verdi: Otello - Berlioz: Faust elkárhozása - Bartók: Hegedűverseny aztán vannak művek, amiket nem igen hallgatok meg, mert a szerző nem dob fel, pl: - Pepping - Blächer - Heinz Schubert - Höller - Fortner Továbbá nagy különbségek vannak bizonyos művek interpretációi között is, pl. a Venezuelai szimfonikusokkal készült Brahms 1. sem a kedvencem. :))
De van ám, több is. Én nem igazán szeretem vele többek között a következőket: - Bach: Máté Passió (másfél előadás) - Mozart: Varázsfuvola (két előadás) - Mozart: Figaro házassága - Mozart: g-moll szimfónia (sok előadás) - Verdi: Otello - Berlioz: Faust elkárhozása - Bartók: Hegedűverseny aztán vannak művek, amiket nem igen hallgatok meg, mert a szerző nem dob fel, pl: - Pepping - Blächer - Heinz Schubert - Höller - Fortner Továbbá nagy különbségek vannak bizonyos művek interpretációi között is, pl. a Venezuelai szimfonikusokkal készült Brahms 1. sem a kedvencem. :))
19 Sipi 2007-11-16 13:20:41
Van egyébként olyan előadása, ami valamiért nem tetszik itt valakinek? Én tegnap meghallgattam az EMI Beethoven-összes szinfónia Furtwänglerrel csomagból a 6. szimfóniát és az első tételt elég álmosítónak találtam. Egy kis frissesség nem ártott volna bele. Persze ez stúdiófelvétel, nem élő. Viszont a vihar-tétel nagyot robbant, ekkor megjavult az előadás egészéről a véleményem.
Van egyébként olyan előadása, ami valamiért nem tetszik itt valakinek? Én tegnap meghallgattam az EMI Beethoven-összes szinfónia Furtwänglerrel csomagból a 6. szimfóniát és az első tételt elég álmosítónak találtam. Egy kis frissesség nem ártott volna bele. Persze ez stúdiófelvétel, nem élő. Viszont a vihar-tétel nagyot robbant, ekkor megjavult az előadás egészéről a véleményem.
18 Sipi 2007-11-11 20:42:58 [Válasz erre: 16 tarnhelm2 2007-11-11 17:53:16]
Szerintem is nagyon jó. Egyébként a másodikon van. Mindenkinek ajánlott, de különösen annak, aki eddig csak az öreg Celibidache-t ismerte.
Szerintem is nagyon jó. Egyébként a másodikon van. Mindenkinek ajánlott, de különösen annak, aki eddig csak az öreg Celibidache-t ismerte.
17 sphynx 2007-11-11 18:50:44 [Válasz erre: 14 tarnhelm2 2007-11-11 17:42:34]
Akkor mondtam, hogy Celibidache nekem annyi. Vagyis Furtwängler felvétele az elfogultság okán nem nevezhető reprezentatívnak.
Akkor mondtam, hogy Celibidache nekem annyi. Vagyis Furtwängler felvétele az elfogultság okán nem nevezhető reprezentatívnak.
16 tarnhelm2 2007-11-11 17:53:16 [Válasz erre: 15 Ködlámpa 2007-11-11 17:44:10]
Az Art of Conducting dvd-n rajta van, hirtelen nem tudom, hogy az 1. vagy a 2. részben, talán inkább a másodikban. Szenzációs. Celibidache még nem kövér és nem lassú :) A Berlini Filharmonikusok lényegében a szabad ég alatt ülnek, mert a Philharmonienak már nincs meg a teteje. A háború vége után vették fel nem sokkal, Furtwängler el volt tiltva, még Karajan is, a fiatal Celibidache vezette a zenekart. Remek előadás.
Az Art of Conducting dvd-n rajta van, hirtelen nem tudom, hogy az 1. vagy a 2. részben, talán inkább a másodikban. Szenzációs. Celibidache még nem kövér és nem lassú :) A Berlini Filharmonikusok lényegében a szabad ég alatt ülnek, mert a Philharmonienak már nincs meg a teteje. A háború vége után vették fel nem sokkal, Furtwängler el volt tiltva, még Karajan is, a fiatal Celibidache vezette a zenekart. Remek előadás.
14 tarnhelm2 2007-11-11 17:42:34 [Válasz erre: 13 Ködlámpa 2007-11-11 17:39:29]
És azt a filmfelvételt ismered, amelyen Celibidache a lebombázott Philharmonie épületében az Egmont nyitányt vezényli?
És azt a filmfelvételt ismered, amelyen Celibidache a lebombázott Philharmonie épületében az Egmont nyitányt vezényli?
13 Ködlámpa 2007-11-11 17:39:29 [Válasz erre: 12 tarnhelm2 2007-11-11 17:30:26]
Elnézést, elfogott a harci düh, már láttam Berlint a lelki szemeim előtt. Vologya
Elnézést, elfogott a harci düh, már láttam Berlint a lelki szemeim előtt. Vologya
12 tarnhelm2 2007-11-11 17:30:26 [Válasz erre: 11 tarnhelm2 2007-11-11 17:14:35]
Igen nagy kár, hogy Ködlámpa begorombult a végére, mert szerintem kobzos55 Furtwänglerrel kapcsolatban sokakat foglalkozató kérdést feszeget, Ködlámpa pedig lényeges dolgokat ír a felvételről. Ez a Pastorale egészen sajátos előadás - és talán nem belemagyarázás, hogy az egyedisége valóban összefügg a felvétel idejével. Furtwänglernek 7 felvétele maradt fenn Beethoven 6. szimfóniájából, de egy sincs köztük, amely ennyire ideges viharjelenetet őriz és, amelynek az 5. tételében nincs nyoma a kiderülő ég nyomán fakadó \"hálás érzéseknek\". (A legközelebb ehhez a felfogáshoz az 1947. május 25-i koncertfelvtel áll, hogy miért, az más kérdés). Ez egy mélyen pesszimista Pastorale. Érdekes, mert nem sokkal korábban stúdióban is lemezre vette a darabot, és az még sokkal optimistább hangulatban végződik: 6. szimfónia, F-dur, Op. 68., \"Pastorale\" Wilhelm Furtwängler (dir.), Wiener Philharmoniker. Wien, Musikvereinssaal, 1943. 12. 22-23. in. Preiser Records (1994., AAD) CD 90199
Igen nagy kár, hogy Ködlámpa begorombult a végére, mert szerintem kobzos55 Furtwänglerrel kapcsolatban sokakat foglalkozató kérdést feszeget, Ködlámpa pedig lényeges dolgokat ír a felvételről. Ez a Pastorale egészen sajátos előadás - és talán nem belemagyarázás, hogy az egyedisége valóban összefügg a felvétel idejével. Furtwänglernek 7 felvétele maradt fenn Beethoven 6. szimfóniájából, de egy sincs köztük, amely ennyire ideges viharjelenetet őriz és, amelynek az 5. tételében nincs nyoma a kiderülő ég nyomán fakadó \"hálás érzéseknek\". (A legközelebb ehhez a felfogáshoz az 1947. május 25-i koncertfelvtel áll, hogy miért, az más kérdés). Ez egy mélyen pesszimista Pastorale. Érdekes, mert nem sokkal korábban stúdióban is lemezre vette a darabot, és az még sokkal optimistább hangulatban végződik: 6. szimfónia, F-dur, Op. 68., \"Pastorale\" Wilhelm Furtwängler (dir.), Wiener Philharmoniker. Wien, Musikvereinssaal, 1943. 12. 22-23. in. Preiser Records (1994., AAD) CD 90199
11 tarnhelm2 2007-11-11 17:14:35
Áthozatal a \"Milyen zenét hallgatsz most?\" topcból 13162. kobzos55 Válasz erre 2007-11-11 12:12:17 Beethoven: VI. szimfónia, \"Pastorale\" Berliner Philharmoniker, W. Furtwaengler Berlin, 1944. március 19. Hallgatom a zenét - és közben nézem a dátumot: 1944. március 19. Magyarország német megszállásának a napja. A németek már rég túl vannak a sztálingrádi és a kurszki vereségen, feladták Kijevet, tejes vereséget szenvedtek Afrikában, Olaszország hivatalosan kapitulált... De a hábotú még javában dúl. Németországban egyre nagyobb a nyomor, az amerikai légierő időnként német területeket bombáz, mind fiatalabb gyerekeket hívnak be karonának... De a filharmonikusok ülnek - és csodálatosan szépen játsszák Beethoven legbékésebb szimfóniáját... Mi ez? A zene hatalma, csodálatos vigasztaló ereje? Vagy a zenészek prostitúciója? Netán mindkettő egyszerre? 13164. Ködlámpa Előzmény - 13162 Válasz erre 2007-11-11 13:42:15 Furtwängler háborús felvételeiben minden, benne van. Ez a Beethoven 6. például a zenében eredetileg jelen lévő leheletfinom érzések, harmónia és csendes állandóság - a „pastorale” - helyett, bizonytalan, döcögve bukdácsolós, zavarodott (nem zavaros!) mint, amikor fájós torokkal énekel, törött lábbal táncol az ember, de táncol, mert az a dolga. A németek már túl voltak Sztálingrágon és azon, hogy a Kurszki ívben sokadszor is visszaverték őket az oroszok. Tudták, hogy vége. De mindenki tette a dolgát, mert ilyenek, és mert nem nagyon tudták, mi mást is lehetne. És ez az egész benne van ebben a felvételben. Ahogy az 1944 december 20-i Eroica felvétel gyászindulójában beleborzong az ember, ahogy végveszélyt kiáltanak a trombiták (bár Beethoven nem annak írta). A zenészek pedig nem prostituáltak, hanem JÁTSZANAK, MERT AZ A HIVATÁSUK. Ők nem mentek a frontra. Nem öltek, nem fagytak halálra. Aztán nem védték a népüket és a házukat, hazájukat az oroszoktól. „Csak” zenészek voltak. Hát így tették a dolgukat, amíg tehették. És közben nagyszerű dokumentumát hagyták a már megtört, a végre váró, de még mindig küzdő német nép életérzésének, amit máshonnan az életben nem ismerhetnénk meg. Te pedig, üres elmélkedés (és prostitúcióról való filozofálás) helyett, hallgass zenét a meleg szobában, és próbáld meg becsülni, amit nem értesz.
Áthozatal a \"Milyen zenét hallgatsz most?\" topcból 13162. kobzos55 Válasz erre 2007-11-11 12:12:17 Beethoven: VI. szimfónia, \"Pastorale\" Berliner Philharmoniker, W. Furtwaengler Berlin, 1944. március 19. Hallgatom a zenét - és közben nézem a dátumot: 1944. március 19. Magyarország német megszállásának a napja. A németek már rég túl vannak a sztálingrádi és a kurszki vereségen, feladták Kijevet, tejes vereséget szenvedtek Afrikában, Olaszország hivatalosan kapitulált... De a hábotú még javában dúl. Németországban egyre nagyobb a nyomor, az amerikai légierő időnként német területeket bombáz, mind fiatalabb gyerekeket hívnak be karonának... De a filharmonikusok ülnek - és csodálatosan szépen játsszák Beethoven legbékésebb szimfóniáját... Mi ez? A zene hatalma, csodálatos vigasztaló ereje? Vagy a zenészek prostitúciója? Netán mindkettő egyszerre? 13164. Ködlámpa Előzmény - 13162 Válasz erre 2007-11-11 13:42:15 Furtwängler háborús felvételeiben minden, benne van. Ez a Beethoven 6. például a zenében eredetileg jelen lévő leheletfinom érzések, harmónia és csendes állandóság - a „pastorale” - helyett, bizonytalan, döcögve bukdácsolós, zavarodott (nem zavaros!) mint, amikor fájós torokkal énekel, törött lábbal táncol az ember, de táncol, mert az a dolga. A németek már túl voltak Sztálingrágon és azon, hogy a Kurszki ívben sokadszor is visszaverték őket az oroszok. Tudták, hogy vége. De mindenki tette a dolgát, mert ilyenek, és mert nem nagyon tudták, mi mást is lehetne. És ez az egész benne van ebben a felvételben. Ahogy az 1944 december 20-i Eroica felvétel gyászindulójában beleborzong az ember, ahogy végveszélyt kiáltanak a trombiták (bár Beethoven nem annak írta). A zenészek pedig nem prostituáltak, hanem JÁTSZANAK, MERT AZ A HIVATÁSUK. Ők nem mentek a frontra. Nem öltek, nem fagytak halálra. Aztán nem védték a népüket és a házukat, hazájukat az oroszoktól. „Csak” zenészek voltak. Hát így tették a dolgukat, amíg tehették. És közben nagyszerű dokumentumát hagyták a már megtört, a végre váró, de még mindig küzdő német nép életérzésének, amit máshonnan az életben nem ismerhetnénk meg. Te pedig, üres elmélkedés (és prostitúcióról való filozofálás) helyett, hallgass zenét a meleg szobában, és próbáld meg becsülni, amit nem értesz.
10 tarnhelm2 2007-09-08 17:27:40 [Válasz erre: 4 Sesto 2007-09-07 18:21:55]
Sesto! Il barbiere di Siviglia nyitányát (A sevillai borbély overture-t) már át se költöztetted? :((
Sesto! Il barbiere di Siviglia nyitányát (A sevillai borbély overture-t) már át se költöztetted? :((
9 Semmelweis 2007-09-07 20:15:44 [Válasz erre: 4 Sesto 2007-09-07 18:21:55]
esetleg: Rossini: The Thieving Magpie (overtüre)
esetleg: Rossini: The Thieving Magpie (overtüre)
8 Sesto 2007-09-07 20:13:55 [Válasz erre: 7 Semmelweis 2007-09-07 20:13:22]
...ja,...te már csak tudod,..no comment!
...ja,...te már csak tudod,..no comment!
7 Semmelweis 2007-09-07 20:13:22 [Válasz erre: 6 Sesto 2007-09-07 20:11:56]
Ebből nem dumálod ki magad... :-))))
Ebből nem dumálod ki magad... :-))))
6 Sesto 2007-09-07 20:11:56 [Válasz erre: 5 Semmelweis 2007-09-07 20:07:29]
...kérd azon számon, aki feltette,...ha vmi. nem tetszik!-én csak átraktam ide...
...kérd azon számon, aki feltette,...ha vmi. nem tetszik!-én csak átraktam ide...
5 Semmelweis 2007-09-07 20:07:29 [Válasz erre: 4 Sesto 2007-09-07 18:21:55]
Rossini: A tolvaj szarka (overture) (nem beszél magyar, csak egy kicsit)
Rossini: A tolvaj szarka (overture) (nem beszél magyar, csak egy kicsit)
4 Sesto 2007-09-07 18:21:55
12319. tarnhelm2 Válasz erre 2007-09-07 12:47:06 Sestónak ajánlva :)))) Rossini: La Gazza Ladra (nyitány) Wilhelm Furtwängler (dir.) Berliner Philharmoniker. Berlin, 1935. in. Koch Legacy: Furtwängler, The Early Recordings 1926-37 (1991) 3-7059-2
12319. tarnhelm2 Válasz erre 2007-09-07 12:47:06 Sestónak ajánlva :)))) Rossini: La Gazza Ladra (nyitány) Wilhelm Furtwängler (dir.) Berliner Philharmoniker. Berlin, 1935. in. Koch Legacy: Furtwängler, The Early Recordings 1926-37 (1991) 3-7059-2
3 Sesto 2007-08-18 20:45:20 [Válasz erre: 1 tarnhelm2 2007-08-18 20:42:22]
...igérem, ha vmi Furtwängleres-témában felbukkan, akkor takaritok!!! kisdobos becsszó!!! ;-)
...igérem, ha vmi Furtwängleres-témában felbukkan, akkor takaritok!!! kisdobos becsszó!!! ;-)