vissza a cimoldalra
2020-06-07
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11498)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (468)
Kiss B. Atilla (205)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (841)
Operett, mint színpadi műfaj (4324)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3904)
Csajkovszkij, Pjotr Iljics (203)
Bartók Rádió (775)
Franz Schmidt (3612)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1954)
Kimernya? (3650)
Pantheon (2652)
Momus-játék (5854)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4814)
Balett-, és Táncművészet (6025)
Történelem (494)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (1015)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

891   Búbánat • előzmény890 2016-11-06 00:46:33
Kedves Cilike!
Hadd meg nekem, hogy én miként vélekedem A zsidónőről, az előbbiekben leírtam, nem akarom megismételni. Ide beírtam ezt az operaközvetítést, ami szerintem jó helyen van.
A zenetörténészi fejtegetéseket hagyd meg másnak; tanultam én is valamit, de nem szeretnék kérkedni azzal. A "belcanto" - mindketten tudjuk mit takar, kár erre több szót vesztegetned. De szívesen folytatom, ha Neked ez "fájó" pontod...
890   Cilike • előzmény889 2016-11-05 23:50:32
Nem értesz hozzá, nem tudom, miért okoskodsz. A belcanto egy stílus, nem egy kor, miért nem vagy képes felfogni? Koloratúrás, díszített, hangközpontú művek. Rossini. Bellini. Donizetti. Már a korai Verdik is neccesen, mert ott csak egy-egy szerep -elsősorban a szopráné - felelne meg a kritériumoknak és a drámaiság kerül előtérbe. Ezért baj, mikor valaki, aki sok éve jár operába, azt képzeli, hogy tudósa a műfajnak.
889   Búbánat • előzmény888 2016-11-05 23:18:54
Ez nem "badarság" - ez kortörténet. A belcanto és A zsidónő opera összefüggése nem az én "szüleményem", egy igazi zenetörténész tudja miről beszélek. Halevy operája egyik ragyogó csillaga a műfajnak és a szóban forgó stílusirányzatnak - a XIX. század első évtizedeiben született operák mind idetartoznak - vitatott értéküktől függetlenül.
888   Cilike • előzmény887 2016-11-05 22:19:10
Ne haragudj, de ez badarság. A belcanto nem egy kor, akármikor írták a Zsidónőt, akkor sem az. Nem vagy zenetörténész, hogy megreformáld a stílusok definícióját.
887   Búbánat • előzmény886 2016-11-05 22:05:00
Belcanto opera A zsidónő, ahogy Wagner első operái is azok, ahogy a német nyelvterületen Weber, Lortzing, Nicolai, Flotow operái is azok, Erkeltől annak számít a Bátori Mária és a Hunyadi László, vagy éppen az orosz Glinka operái is. A "Belcanto" kifejezésnek van szűkebb és tágabb értelmezése. A francia lírai operák, de a „nagyoperák” is ebből a korszakból (1820-as-1840-es évekig) végső soron ide tartozik - függetlenül attól, hogy bennük hány darab cantilenát, koloratúrát ölel fel a partitúra. Nem elhatározás kérdése; tudomásul kell venni, nemcsak Bellini-Rossini-Donizetti írt "belcanto" operákat (közöttük is van nem egy, francia nagyoperára jellemző formák), ugyanezen időszakban Olaszországon kívül is, más nemzetek komponistái is alkottak; tágabb értelemben ez a korszak még mindig a "belcanto". Nemsokára véget ér az opera közvetítése a Bartók rádióban. Nem először hallgatom A zsidónőt, jól ismerem zenéjét. Nyilván be lehet(ne) sorolni, be is sorolják, más kategóriák közé, de vannak rajtam kívül is, akik a műben található gyönyörű zenék alapján a ’francia belcanto” korszak alkotói közé sorolják a szerző művét. (Bemutatója: 1835).
886   Cilike 2016-11-05 16:33:41
Francia nagyopera, NEM belcanto. Hol vannak a belcantora jellemző cantilenák, koloratúrák? Ez nem elhatározás kérdése, te úgy döntesz, belcanto.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
történt:
1945 • A Peter Grimes bemutatója (London)
született:
1897 • Széll György, karmester († 1970)
1937 • Neeme Järvi, karmester
1963 • Roberto Alagna, énekes