vissza a cimoldalra
2018-12-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61404)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Callas (442)
Szkrjabin (539)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1192)
Momus-játék (5563)
Operett, mint színpadi műfaj (3778)
Jonas Kaufmann (2313)
Élő közvetítések (7597)
Pantheon (2285)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3024)
Erkel Színház (9492)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (635)
Polgár László (267)
Abbado – az ember (153)
Franz Schubert (309)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1544)
Franz Schmidt (3241)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

83   IVA • előzmény77 2018-07-09 16:38:44

Teljesen egyetértek abban, hogy a művészi egyéniség és teljesítmény nem mindig tükrözi a magánembert. Ez nem is baj: lehet jó és megtisztelő az ismeretség egy-egy művésszel, máskor meg lehet áldás a tőle való távolság.

77   telramund • előzmény76 2018-07-09 14:56:40

Nem kenyerem Miller Lajos védelme,de az átkosban nem minden művész rendelkezett ,akár  manapság azonos jogokkal-és lehetőségekkel.Amit mond igaz.Egyben téved a művész,amikor azt írja:

"Én abból, ahogy valaki énekel, le tudom írni, hogy milyen ember az illető. Az ember nem tudja saját magát meghazudtolni." Ezt sokáig én is így gondoltam, hogy aki jó énekes az olyan ember is.Hát mondhatom csalódtam jó nagyokat.Mert messze nem erről szól a nóta.

76   Edmond Dantes • előzmény73 2018-07-09 14:37:58

Kedves Telramund! Az off-ot megírom/megválaszolom privátban, úgy személyesebb :-)

Édesmindegy, hogy Miller Lajos milyen "oldali" volt és van 1990 előtt és 1990 óta. Magánügy(e). De 1990 előtti karrierje, díjai, itthoni és külföldi pályafutása ismeretében egyszerűen hiteltelen olyasmiket állítani(a), hogy "évekig feketelistán volt" (hol?), " a Zeneművészeti Főiskola ... elvégzése után nem ő volt a legfoglalkoztatottabb énekes, leginkább ezért indult több énekversenyen" (ez ugye vicc?), "tudtam, nem én leszek a legfoglalkoztatottabb énekese az operának" (ebben nagyjából tévedett! Legfeljebb külföldön többet énekelt mint itthon.) vagy a nemrég belinkelt másik cikkben: "A Kossuth-díjat leszámítva külföldön több megbecsülést kaptam, mint itthon. Az is lehet, hogy a kinti karrieremet nem nézték itthon jó szemmel" (utóbbi megjegyzés aztán, már elnézést, de nagyon gáz) és hasonlók: nos, nehéz eldönteni, hogy bosszantóak, szánalomra méltók vagy csak nevetségesek.

 

73   telramund • előzmény72 2018-07-09 11:38:26

off.Kedves Edmond Dantes.Hát tőlem nem fogja hallani a szocialista rendszer dícsőítését soha az életben,pedig alattuk végeztem "ingyen " az egyetemet,szereztem a szakvizsgáimat,De milyen áron?(csak példa a legenyhébb)Elveim ellen KISZ tag kellett lennem,mert egyébre nem voltam hajlandó. Az ottani aktívitásomról is jobb nem beszélni..És igen jobb oldali vagyok és az is maradok,ha ez sokaknak szúrja is a szemét!

72   Edmond Dantes • előzmény69 2018-07-09 11:01:36

Kedves Telramund! Erről van szó, én is ezt írtam lejjebb (68). Ez az interjú ezúttal nem a portált jellemzi/minősíti, hanem az interjú alanyát. Miller Lajos életpályája éppen hogy abban a rendszerben ívelt magasra, az a rendszer finanszírozta külföldi verseny-részvételeit, az a rendszer engedte őt a világ nagy operaházaiba  és abban a rendszerben honorálták Kossuth-díjjal is, amely rendszert most, ebben az interjúban ő úgy állít be mint amelyik őt üldözte vagy legalábbis mellőzte. Ez az állítás(a), ez a beállítás(a) így enyhén szólva is vaskos csúsztatás az ő részéről...mint ahogyan egyes más művészek (és nemcsak művészek)  teszik ugyanezt.

69   telramund 2018-07-09 10:41:26

Csak azért ,mert az Origon jelent meg  van reaális alapja és nem hazugságokat ír! Mert valakivel nem foglalkozott a média éjjel,nappal,nem állította állandóan a mellőzését,mint Marton Éva,vagy a más okra hivatkozó disszidáló Sass Sylvia munkával jutott egy óriási karrierhez és itthonról!Azért ez nem semmi.Ezt pedig  nem mende-mondák ,hanem konkrétan ismert tények alapján írom.

Jó lenne nem poltikát behozni burkoltan a Momusra,bár köztudott ,hogy a beírok miként állnak a jelenlegi helyzethez.De ez legyen az ő bajuk.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

OrgonaExpedíció

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

18:00 : Budapest
Kispesti Munkásotthon Művelődési Ház

Kispesti Vegyeskar Gyöngyvirág Kórusa
Karnagy: Borhy Csilla
Adventi koncert

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Szilvay Réka (hegedű), Fehér Ernő (zongora)
Szilvay Réka kurzus zárókoncertje
SIBELIUS: Két humoreszk, Op.87 (átirat hegedűre és zongorára)
BARTÓK: 2. hegedű-zongora szonáta, BB 85
KODÁLY: Adagio
SIBELIUS: Öt falusi tánc, Op.106

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Farkas Mira (hárfa), Scheuring Kata (fuvola)
Zemlényi Eszter (ének)
Fekete Dániel (vers)
FAURÉ: Clair de lune, op. 46/2
FAURÉ: Berceuse
DEBUSSY: Beau soir
DEBUSSY: Deux romances - 1. Romance, 2. Les cloches
DEBUSSY: Paysage sentimental
DEBUSSY: Voici que le printemps
DEBUSSY: Syrinx
DEBUSSY: Arabesque
MASSENET: Elégie
CAPLET: Viens! Une flûte invisible soupire…
DEBUSSY: Clair de lune (Votre ame est un paysage choisi)
RUSSEL: Deux poèmes de Ronsard, op. 26
SATIE: Gnossiennes No. 1., 3., 5.
SATIE: Je te veux
SATIE: La diva de l'Empire
DELIBES: Le rossignol

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A Nyugat lánya

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Kolonits Klára (ének)
Benyus János (kürt)
Dinyés Dániel (zongora)
Richard Strauss: Alpesi kürt - dal
Korngold: Négy Shakespeare dal, op. 31
Schumann: Adagio és allegro
Debussy: Ariettes Oubliées (Elfelejtett arietták)
Grieg: Intermezzo
Schubert: A folyónál - dal
Korngold: Három dal, op. 22
Gounod: Barcarola, Chantez Noël!

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Karita Mattila (szoprán)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
"Élet és halál"
HAYDN: A megjutalmazott hűség – nyitány, Hob. Ia:11
BEETHOVEN: „Ah, perfido!” – koncertária, op. 65
SCHUMANN: Nyitány, scherzo és finálé, op. 52
WAGNER: Trisztán és Izolda – Előjáték és Izolda szerelmi halála
R. STRAUSS: Halál és megdicsőülés – szimfonikus költemény, op. 24

19:30 : Budapest
Uránia Nemzeti Filmszínház

Oláh Vilmos (hegedű), Szabó Péter (gordonka)
Narihito Mukeda (zongora)
Nemzetek zenéje - Lengyel est
Chopin és Wieniawski műveiből
CHOPIN: Bevezetés és polonéz („Polonaise brillante”) gordonkára és zongorára, op. 3
CHOPIN: f-moll Mazurka Op.7. No.3 - zongorára
CHOPIN: B-dúr Mazurka Op.17. No. 1- zongorára
CHOPIN: Asz-dúr Polonéz Op.53. No.6- zongorára
WIENIAWSKI: D-dúr Polonéz Op.4- hegedűre és zongorára
CHOPIN: g-moll trió zongorára, hegedűre és gordonkára, op. 8
A mai nap
született:
1870 • Leopold Godowsky, zongorista († 1938)
1943 • Gösta Winbergh, énekes († 2002)
elhunyt:
1976 • Lily Pons, énekes (sz. 1904)