vissza a cimoldalra
2020-02-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11466)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3697)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7326)
Zenei események (1012)
Balett-, és Táncművészet (5980)
Élő közvetítések (8407)
Opernglas, avagy operai távcső... (20417)
Momus-játék (5794)
Franz Schmidt (3540)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4692)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1874)
Belcanto (942)
Joan Sutherland - La Stupenda (117)
Operett, mint színpadi műfaj (4233)
Pantheon (2540)
Simándy József - az örök tenor (644)
Kolonits Klára (1161)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2924   Edmond Dantes • előzmény2920 2017-09-19 09:38:36
a) Tartalmas válaszodból kifelejtetted a Babatündért: pedig fontos..
b) Tatjana unokaöccsének episztola-csúsztatásai nyomósabbak vagy -ha lennének- az enyémek?
c) "Csak" a lényegre felejtettél el reagálni: vajpn hány valódi, valóban érdeklődő, teljes árat fizető nézőnek lesz irdatlan (köz)pénzen exportálva a los angelesi Bánk bán?

PS 1. Talán egyszerűbb lett volna szimplán feltenni a beírásodban megbúvó "mit keresel ezen a fórumon"-t..válaszom is egyszerű: hát a Kárpát-Hazát!
PS 2. Akkor hát miben is téved Fischer Ádám?
2920   musicus2 • előzmény2887 2017-09-16 23:53:28
Hasonlatod Florence Foster-Jenkinsről és az északkoreai forradalmi operáról bájos. Nem is értem, hogy mit keresel ezen a fórumon, ha ennyire megveted a tárgyát.
Körülbelül ötvenszer leírtam már ezen a fórumon és máshol is, hogy egyik Erkel operának sincs kereskedelmi forgalomban, vagy akár kiadói kölcsönanyagként hiteles, vagy akár átdolgozott játszóanyaga. A Bánknak sincs! Ilyen körülmények között ezen operák nemzetközi sikertelenségéről beszélni gyalázatos csúsztatás.
2887   Edmond Dantes • előzmény2884 2017-09-10 09:57:23
Nemigen vállalkoznék rá, hogy a Tatjána unokaöccsének csúsztatásoktól hemzsegő, gondolatokat összefüggéseiből szisztematikusan kiragadó, szinte minden állítását (vagy cáfolatát) támadható episztolát elemezzem, de ugyan miért és miben téved Fischer Ádám? Természetes, hogy minden színpadi alkotás: színdarab, opera, balett stb. a világon bárhol, mindenhol mondhat "valamit", akár a Bánk bán (vagy pl. a Babatündér), akár Los Angelesben akár a forradalmi operákat. A kérdés csupán az, hogy a) na und? b) hány embernek játsszák majd? Úgy értem, hány valódi, valóban érdeklődő, teljes árat fizető nézőnek? Vagy Los Angeles is a Kárpát-Haza egyik állomása? Elcsatolt terület? Ahová irdatlan (köz)pénzen kell exportálni a magyar kultúrát, abból is pont a Bánk bánt? Florence Foster Jenkins a saját pénzén népszerűsítette a "művészetét"!

Kurz és Vörösmarty után szabadon: megy-e a los angelesi Bánk bán által a világ elébb? Költő kérdésének "prózai" kiegészítése tőlem: nagyon sok (köz)pénzből, talán semmit. Vagy netán csak itthoni kevesek "világa" megy a los angelesi Bánk bántól elébb...
2884   musicus2 • előzmény2879 2017-09-10 01:53:26
Fischer Ádám téved, ha azt állítja, hogy a Bánk bán Los Angelesban nem mondhat semmit. A Bánk, és minden Erkel opera, úgy szól általános problémákról, hogy azokat magyar környezetbe helyezi. Pl. mit vet és arat egy olyan csoport, amely semmit sem hoz, de mindent vinne?
A Bánk a tisztesség drámája is, Lehetünk-e a magánéletben és hivatásunkban egyaránt tisztességesek, melyiknek van elsőbbsége?
Ahol külföldre engedték Erkelt, mindenütt sikere volt, saját tapasztalat (nem csak Komáron, Pozsony Stockholm és Arad, hanem Bukarest is, román közönséggel).
2879   Búbánat 2017-07-31 23:03:40
Nyelvében él(c) a nemzet

ORIGO.HU, - -2017.07.31. 08:44

Ókovács szerint az opera – 2/35. levélária

A cikkből számunkra, azt hiszem, a leginkább érdeklő mondat:

„Biztos rossz hír néhányaknak, de a Magyar Állami Operaház 2018 októberében mégis elviszi az Újvilágba a Bánk bánt – és más műveket, pl. a Sába királynőjét, de baletteket is.”
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Liszt-kukacok Akadémiája – Zenélő természet

17:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

A Jeruzsálemi és a Budapesti Zeneakadémia növendékei
"Reconnections koncert"
MENDELSSOHN: c-moll zongoranégyes, op. 1
Omer Yaari (zongora), Salko Lekic (hegedű), Soós Előd (brácsa), Michal Korman (gordonka)
POULENC: Szextet zongorára és fúvósokra
Omer Yaari (zongora), Szabady Ildikó (fuvola), Ács Anna (oboa), Yehiel Lock (klarinét), Hezi Nir (kürt), Daniel Luria (fagott)
JOLIVET: Linos dala
Dávid Boglárka (fuvola), Talia Herzlich (hegedű), Soós Előd (brácsa), Michal Korman (gordonka), Tamar Frenkel (hárfa)
TZVI AVNI: Fúvósötös
Dávid Boglárka (fuvola), Ács Anna (oboa), Sándor Norbert (klarinét), Hezi Nir (kürt), Daniel Luria (fagott)
RICHARD STRAUSS: Capriccio - szextet
Varga Oszkár, Jan Lichuid (hegedű), Sztojka Zoltán, Alexis Pelton (brácsa), Csőke Flóra, Tomasz Máté(gordonka)

18:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Aida

18:00 : Budapest
Fuga

Miranda Liu (hegedű), Borbély László (zongora)
„Vendégségben a FUGÁban” sorozat
BEETHOVEN: G-dúr szonáta, Op. 96
BEETHOVEN: a-moll szonáta, Op. 23
BEETHOVEN: c-moll szonáta, Op. 30

18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Óbudai Danubia Zeneka
vezényelnek: Holly Hyun Choe, Joanna Slusarczyk és a mesterkurzus kiválasztott karmesterei
"Hogyan vezényeljünk kamaraegyüttest?"
YOON: Theaterleben – ősbemutató
SCHÖNBERG: Verklärte Nacht, Op. 4
MARINO: AUTORITRATTO – ősbemutató
PANISELLO: Chamber Concerto – magyarországi bemutató

18:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Venti Chiavi Gitártrió
"Nemzetek Zenéi Három Gitáron"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Minya Flóra (zongora)
Paulik Lídia (hegedű), Zheng Yuan Qi (gordonka)
"Gradus Ad Publicum"
J.S. BACH-F. BUSONI: Ich ruf zu dir
J.S. BACH: Esz-dúr francia szvit
MENDELSSOHN: Variations sérieuses
J.S. BACH-F. BUSONI: Nun komm der Heiden Heiland
MENDELSSOHN: d-moll trió

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Authentic Quartet
"XVIII.századi vonós kamarazene korabeli hangszereken"
válogatás J. G. Werner fúgáiból, I. Pleyel, F. Krommer, J. Wölfl és J. Haydn vonósnégyeseiből




19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Vagyim Repin (hegedű), Balázs János (zongora)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
"Cziffra Fesztivál 2020 - Gálakoncert és Díjátadó"
GRIEG: 3. (c-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 45
CSAJKOVSZKIJ: Valse-Scherzo, op. 34
CSAJKOVSZKIJ: Lenszkij áriája az Anyegin című operából
RAVEL: Tzigane
GRIEG: a-moll zongoraverseny, op. 16

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Camille Thomas (cselló), Langer Ágnes (hegedű)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
DOHNÁNYI: Ruralia Hungarica, op. 32b
BARTÓK: I. rapszódia, Sz. 86, BB 94b
BARTÓK: II. rapszódia, Sz. 89, BB 96b
BUTTERWORTH: A Shropshire Lad
ELGAR: Csellóverseny
16:00 : Győr
Egyetemi Hangversenyterem (Zsinagóga)

a Győri Filharmonikus Zenekar művészei.
Művészeti vezető: Berkes Kálmán
BEETHOVEN: F-dúr „Razumovszkij” vonósnégyes, op. 59, No. 1
RAVEL: Szonáta hegedűre és csellóra
A mai nap
született:
1685 • Georg Friedrich Händel, zeneszerző († 1759)
1927 • Régine Crespin, énekes († 2007)
1929 • Vujicsics Tihamér, zeneszerző, népzenekutató († 1975)
elhunyt:
1704 • Georg Muffat, zeneszerző (sz. 1653)
1931 • Nellie Melba, énekes (sz. 1861)
1934 • Edward Elgar, zeneszerző (sz. 1857)