vissza a cimoldalra
2019-12-08
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11455)
A csapos közbeszól (95)

Palcsó Sándor (274)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3529)
Pitti Katalin (828)
Pantheon (2458)
Operett, mint színpadi műfaj (4174)
Franz Schmidt (3469)
Élő közvetítések (8270)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (115)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1818)
Simándy József - az örök tenor (637)
Opernglas, avagy operai távcső... (20362)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61995)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2952)
Társművészetek (1518)
A díjakról általában (1077)
Kolonits Klára (1145)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

407   Cilike • előzmény402 2016-11-06 16:13:25
Nem mondtam, hogy nem. Vannak, akiknek ez a non plus ultra, a hangzuhatag. Nekem viszont kissé több differenciálás az ideálom. Kedveltem a tenoristát és egyes kollégáim majdnem megfojtottak, mikor szóvá tettem, hogy nincs piano, csak falzett... de attól még tény.
402   telramund • előzmény399 2016-11-06 14:02:37
Tenorista kérdésben hasonló a véleményem,de attól még jó hang és jól énekel.
399   Cilike • előzmény398 2016-11-06 13:36:23
Csak pár dolgot reagálnék:
Ez NEM szakrális mű.
Neill nem azért énekelt falzettben a Hostiasnál, mert a piínoja túl sok lenne, hanem mert nincs neki.
A karmestert illetően éppen hogy a szólistákat beküldte, hadd tapsolják meg őket és ő csak utána jött ki. Annyit mondhatok, hogy kiegyensúlyozott és nincs problémája az önbizalommal. Hiúnak hiú, ezt aláírom, de nem a többiek kárára. Számomra Saccaninál narcisztikusabb karmester nem volt, azok között, akikkel dolgoztam. Ő dönt minden csúcsot téren.
398   takatsa 2016-11-06 13:20:47
Nekem elég vegyes érzelmeim vannak a pénteki Requiemmel kapcsolatban. Az biztos, hogy összehasonlíthatatlanul jobb volt az egy évvel ezelőttinél, azzal a förmedvényes német szopránnal, még most is hideglelést kapok, ha rá gondolok. Kb. a fele előadásig nagyon tetszett a pénteki. A kis olasz karmester igen szépen indított, az első tétel áttetsző, bensőséges, áhítatos volt. A Dies irae nagyszerűen szólt. Aztán a Larcimosa közben történt valami, egy csodás alt-szóló után gyorsult és zaklatottá vált a tempó, a Sanctus még parádés volt, de aztán valahogyan elveszítette a scralitását az előadás, valószínűleg a hajszolt tempók miatt.
Az énekkar és a zenekar kiváló volt (egy csellószólamot leszámítva). A szólisták közül Stuart Neil nagyon tetszett. Ez a "szerep" sokkal jobban állt neki, mint Radamesé. Kotta nélkül énekelt, és a hangja elementáris. Az Ingemisco-ban az emberi érzelmek teljes skáláját felvonultatta. Egyedül a Hostias tételben volt túl sok a falzett, valószínűleg azért, mert az ő pianója az akusztikus környezetben inkább fortenak hatott volna. Shöck Atala bámulatos, világszép hang, átélt, hittel és alázattal teli előadás. Számomra az ő Lux aeterna tételénél ért véget az előadás. Palerdi nem képviseli azt a színvonalat, mint a többi szólista. És ez az előadás egészére is rányomta a bélyegét, hiszen sok tételben az ő szólójára kellett volna építkeznie a zenekarnak és a kórusnak.
Nem akarok ünneprontó lenni, de feltehetően az Erkel akusztikája miatt, ezen az előadáson Kolonits hangja nem érvényesült. Akik szeretik őt, azok feltehetően nem ezért az előadásáért szeretik.
Azért ezzel a fiatal olasz karmesterrel lehet egy kicsi baj. Nem vagyok pszichológus, de úgy érzem, túlkompenzál valamit, és ez a túlkompenzáció sajnos ront az előadás minőségén. Ez az előadás közben bennem motoszkáló gondolat a tapsnál tudatosult, amely során a karmester nagyon vigyázott arra, hogy végig a pulpituson álljon. Ha nagy művésszé akar válni, akkor először a saját maga hiúságát kell legyőznie.
Én - gondolom másokkal együtt - visszaemlékszem a "régi szép időkre", amikor Gardelli vezényelt, és a szólisták Tokody I., Pánczél É, B. Nagy I, Polgár L. voltak. Hát ez az előadás nem az az előadás volt.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

16:00 : Budapest
Olasz Intézet

Fejérvári Zoltán (zongora)
Schöck Atala, Kovácsházi István (ének)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Antal Mátyás
MOZART: C-dúr zongoraverseny (K. 503)
MAHLER: Dal a Földről – szimfónia

17:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Váray Péter (cselló)
Varga Gábor (klarinét), G. Horváth László, Szabó Tamás (hegedű), Fajd Gergő (brácsa), Váray-Major Zsófia (zongora)
"Váray Péter cselló DLA záró koncertje"
J.S. BACH: D-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1028
BEETHOVEN: 2. (g-moll) cselló-zongora szonáta, op. 5/2
REGER: A-dúr klarinétötös, op. 146

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Kendi Lajos (bariton)
Hunyadi János Általános Iskola Gyermekkara (karigazgató: Igaliné Büttner Hedvig)
Liszt Ferenc Általános Iskola Gyermekkara (karigazgató: Kovács Katalin)
Szent István Király Oratóriumkórus (karigazgató: Záborszky Kálmán)
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Thomas Herzog
CHAUSSON: B-dúr szimfónia, op. 20
CAPLET: Tout est lumière (1901)
HONEGGER: Karácsonyi kantáta

18:00 : Budapest
Hold utcai Református Templom

"Bach+ kamarazenei koncertsorozat"
Rohmann Ditta sorozata


19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Bohémélet 2.0

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Fülei Balázs (zongora)
"Karácsony Liszt Ferenccel"
LISZT: Zarándokévek, Harmadik év – 7. Sursum corda
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 2. Ave Maria
LISZT: Album d’un voyageur – 6. Psaume (de l’église à Genève)
LISZT: Ave Maria (für die große Klavierschule nach Lebert und Stark)
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 5. Pater Noster
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 3. Bénédiction de Dieu dans la solitude
LISZT: Karácsonyfa
A mai nap
született:
1865 • Jean Sibelius, zeneszerző († 1957)
1890 • Bohuslav Martinů, zeneszerző († 1959)
1919 • Mieczysław Weinberg más néven Moishe Vainberg zeneszerző († 1996)
1939 • James Galway, fuvolista
1948 • Molnár András, énekes