Bejelentkezés Regisztráció

Requiem


409 Cilike 2016-11-06 16:41:15 [Válasz erre: 408 parampampoli 2016-11-06 16:28:10]
Én gondolom, mindenkinek megvan a saját véleménye, de a Hostias annyira falzett volt, hogy nem is igazán tudta irányítani, ki is csúszott intonációban. Nem mondom, hogy végig harsogta volna, de a puha hangzást hiányoltam. (Énektanárnőm, neves szoprán mondta nekem mindig, ne piano legyen, hanem dolce) Mindamellett nem ő volt a szólista kvartettben a kakukktojás, ugyebár.

408 parampampoli 2016-11-06 16:28:10 [Válasz erre: 407 Cilike 2016-11-06 16:13:25]
Ekkora hangtól pianót elvárni, olyat, amilyet egy lírai tenor tud, irreális. Mint többször kifejtettem, szerintem a pianónak az adott énekes fortéjéhez képest kell pianónak lenni. Ilyen értelemben Neill hozta a teljes dinamikai skálát, az együttesekben, duettekben, tercettekben nem harsogott egyáltalán. Ami pedig a Hostiast illeti, szerintem igazi falzettet csak az utolsó frázisban alkalmazott, addig gyönyörűen, puha, folyamatosan támasztott hangon énekelt, a legkisebb megingás, döccenés nélkül. Cilike, sajnáltam volna, ha kollégáid megfojtanak, de indulatukat megértem. -:))

407 Cilike 2016-11-06 16:13:25 [Válasz erre: 402 telramund 2016-11-06 14:02:37]
Nem mondtam, hogy nem. Vannak, akiknek ez a non plus ultra, a hangzuhatag. Nekem viszont kissé több differenciálás az ideálom. Kedveltem a tenoristát és egyes kollégáim majdnem megfojtottak, mikor szóvá tettem, hogy nincs piano, csak falzett... de attól még tény.

406 kétked 2016-11-06 15:29:57 [Válasz erre: 405 takatsa 2016-11-06 15:11:25]
Míga Traviatán meg az első sorban. Kilóg a lóláb.

405 takatsa 2016-11-06 15:11:25 [Válasz erre: 403 parampampoli 2016-11-06 14:15:45]
Lehet, hogy tényleg valami baj van velem. Vagy talán az volt a gond, hogy erkélyülés 18- sorban ültem, és nem jött fel oda a hang? Kolonitsot sokszor hallottam, és pl. Cosiban nagyon tetszett.

404 -zéta- 2016-11-06 14:23:25
Neill kétségkívül hatalmas hanganyag, de korántsem tud vele tökéletesen bánni (már). Az Ingemisco végén ahogy fölmegy arra a bé-re, csodálatos. Ahogyan lejön a záróhangra, rémes és unmuzikális. Ezt tendenciózusan minden magashang után ugyanígy volt...

403 parampampoli 2016-11-06 14:15:45 [Válasz erre: 400 takatsa 2016-11-06 13:49:24]
Kolonits Libera me-je épp azért volt csodálatos, mert olyan volt, ahogy írtad: "hittel, alázattal, félelemmel, de ugyanakkor bizakodással és reménnyel előadott". Nem mellékesen technikailag is bámulatos tökéllyel. Furcsa a te füled, már megbocsáss, takatsa. A hallgathatatlan Miklósa a Traviatában nagyon tetszett, Kolonits nem. Persze, ehhez is jogod van, de akkor is furcsa.

402 telramund 2016-11-06 14:02:37 [Válasz erre: 399 Cilike 2016-11-06 13:36:23]
Tenorista kérdésben hasonló a véleményem,de attól még jó hang és jól énekel.

401 Cilike 2016-11-06 13:59:07 [Válasz erre: 400 takatsa 2016-11-06 13:49:24]
Értem az álláspontodat és van is igazság benne. Szó sincs róla, hogy ne szeretném a Verdi Requiemet, de tényleg inkább teátrális mű, a szövegétől eltekintve nem találok benne szakralitást. Aki hisz, annak természetesen egy operarészlet is lehet vallási élmény -megelíteném én itt a Faustból Valentin halálát, ami ilyen szempontból énrám sokkal nagyobb hatással van, vagy az Angelica fináléját.

400 takatsa 2016-11-06 13:49:24 [Válasz erre: 399 Cilike 2016-11-06 13:36:23]
Én kicsit másképp látom a világot, úgy vélem, hogy maga az élet, a világ is szakrális, mert nemcsak a teremtéskor lebegett Isten lelke a vizek felett, hanem most is "benne élünk és létezünk". De félretéve ezt a gondolatsort, egy Requiem - márcsak a témáját, a szövegét tekintve is - eredendően szakrális. Szokták mondani, hogy a Requiem Verdi legszebb operája, ebben is van igazság, de ha ez így van, akkor ez egy szakrális opera. És egy hittel, alázattal, félelemmel, de ugyanakkor bizakodással és reménnyel előadott Libera me tétel közelebb hozza a földet az éghez.

399 Cilike 2016-11-06 13:36:23 [Válasz erre: 398 takatsa 2016-11-06 13:20:47]
Csak pár dolgot reagálnék: Ez NEM szakrális mű. Neill nem azért énekelt falzettben a Hostiasnál, mert a piínoja túl sok lenne, hanem mert nincs neki. A karmestert illetően éppen hogy a szólistákat beküldte, hadd tapsolják meg őket és ő csak utána jött ki. Annyit mondhatok, hogy kiegyensúlyozott és nincs problémája az önbizalommal. Hiúnak hiú, ezt aláírom, de nem a többiek kárára. Számomra Saccaninál narcisztikusabb karmester nem volt, azok között, akikkel dolgoztam. Ő dönt minden csúcsot téren.

398 takatsa 2016-11-06 13:20:47
Nekem elég vegyes érzelmeim vannak a pénteki Requiemmel kapcsolatban. Az biztos, hogy összehasonlíthatatlanul jobb volt az egy évvel ezelőttinél, azzal a förmedvényes német szopránnal, még most is hideglelést kapok, ha rá gondolok. Kb. a fele előadásig nagyon tetszett a pénteki. A kis olasz karmester igen szépen indított, az első tétel áttetsző, bensőséges, áhítatos volt. A Dies irae nagyszerűen szólt. Aztán a Larcimosa közben történt valami, egy csodás alt-szóló után gyorsult és zaklatottá vált a tempó, a Sanctus még parádés volt, de aztán valahogyan elveszítette a scralitását az előadás, valószínűleg a hajszolt tempók miatt. Az énekkar és a zenekar kiváló volt (egy csellószólamot leszámítva). A szólisták közül Stuart Neil nagyon tetszett. Ez a "szerep" sokkal jobban állt neki, mint Radamesé. Kotta nélkül énekelt, és a hangja elementáris. Az Ingemisco-ban az emberi érzelmek teljes skáláját felvonultatta. Egyedül a Hostias tételben volt túl sok a falzett, valószínűleg azért, mert az ő pianója az akusztikus környezetben inkább fortenak hatott volna. Shöck Atala bámulatos, világszép hang, átélt, hittel és alázattal teli előadás. Számomra az ő Lux aeterna tételénél ért véget az előadás. Palerdi nem képviseli azt a színvonalat, mint a többi szólista. És ez az előadás egészére is rányomta a bélyegét, hiszen sok tételben az ő szólójára kellett volna építkeznie a zenekarnak és a kórusnak. Nem akarok ünneprontó lenni, de feltehetően az Erkel akusztikája miatt, ezen az előadáson Kolonits hangja nem érvényesült. Akik szeretik őt, azok feltehetően nem ezért az előadásáért szeretik. Azért ezzel a fiatal olasz karmesterrel lehet egy kicsi baj. Nem vagyok pszichológus, de úgy érzem, túlkompenzál valamit, és ez a túlkompenzáció sajnos ront az előadás minőségén. Ez az előadás közben bennem motoszkáló gondolat a tapsnál tudatosult, amely során a karmester nagyon vigyázott arra, hogy végig a pulpituson álljon. Ha nagy művésszé akar válni, akkor először a saját maga hiúságát kell legyőznie. Én - gondolom másokkal együtt - visszaemlékszem a "régi szép időkre", amikor Gardelli vezényelt, és a szólisták Tokody I., Pánczél É, B. Nagy I, Polgár L. voltak. Hát ez az előadás nem az az előadás volt.

397 chenier 2016-11-06 12:49:45 [Válasz erre: 391 parampampoli 2016-11-05 20:32:55]
Valaki pedig azt mondta, (nem a Requiem produkcióról)hogy az örmény basszus fantasztikus énekes! Persze ezt ma már nagyon sok mindenkiről mondják!

396 lujza 2016-11-06 05:06:39 [Válasz erre: 395 lujza 2016-11-06 05:00:03]
https://www.youtube.com/watch?v=HXFiY6vGZOs

395 lujza 2016-11-06 05:00:03 [Válasz erre: 387 telramund 2016-11-05 09:10:54]
Nagyon kitartó vagy, esetleg kíváncsi. Mert én egy rossz előadás után el nem mennék még egyszer. Szerencsém volt, hogy csak az Erkelbe vettem jegyet! Ritkán hallani olyan szépet, mint a Kolonits-Schöck duó, de jó lenne kettejüket máskor is együtt hallani!

394 Cilike 2016-11-05 22:15:45 [Válasz erre: 393 parampampoli 2016-11-05 21:46:11]
Óh, bocsánat, a telefonomon ide-oda kell húzgálni a szöveget, hogy olvasni tudjam és valószínűleg ezért nem vettem észre. És örülök, hogy nagyjából megerősítettél a véleményemben.

393 parampampoli 2016-11-05 21:46:11 [Válasz erre: 392 Cilike 2016-11-05 21:35:41]
Tessék figyelmesebben olvasni! A kórus fénnyel szólt, mondám... És az általános elégedettségbe a kórus is beleértendő.

392 Cilike 2016-11-05 21:35:41 [Válasz erre: 391 parampampoli 2016-11-05 20:32:55]
És mi nem voltunk jók, azért nem említetted a kórust?

391 parampampoli 2016-11-05 20:32:55 [Válasz erre: 388 Cilike 2016-11-05 09:46:24]
Pontosan. Már 31-én sejtettem, hogy valami baj van az akusztikával, általában is, de lehet, hogy én ültem extrém rossz helye. Süket volt minden, erőtlen, fénytelen mindenki, kivéve Neilt, akinek olyan a hanganyaga, hogy talán még az űrben is jól hallatszana. Pár éve egy Ion Marin vezényelte koncerten az volt a benyomásom, hogy az Operaház akusztikája előadásokon, zenekarral az árokban is nehéz, de ha a zenekart előre hozzák, minden megváltozik, sajnos hátrányára. (Bécsben is így van.) A 31-i koncert szólistái is problematikusak voltak: négy egymástól eltérő hang, amely nem állt össze egy kvartetté. Hogy összeálljon, egy dolog kellett volna, de abból sok: próba, próba, próba. Amire ugyebár manapság már nincs idő. Az örmény basszus kb. egy zeneakadémista szintjén állt hangképzésileg, egy frázist nem volt képes vonalban tartani, azonos hangszínnel és erővel. Schöck Atala hallatszott a legkevésbé, olyan volt, mintha nem Verdi, hanem Mozart Requeimjét énekelné. Kolonits se érte el azt a formát, amelyet az előző években annyiszor méltattam. A karmester korrektül elvezényelte a művet, anélkül, hogy engem egy percre megérintene, mintha ő is inkább csak vezényléstechnikailag akarta volna perfektül abszolválni a feladatot. A fiatal olasz nem tehetségtelen fiú, ez egyértelmű, de néha túl sokat hadonászik, túl sokat mutatja előnyös arcélét a közönségnek, ami nekem mindig gyanús. Egy idősebb maestro mindig tudja, hol és mennyit kell beavatkoznia, nem kell minden hangot külön vezényelni, mint Rustioni teszi. Tegnap minden más volt. Az első hangoktól hallatszott, hogy teljesen más az akusztikus tér, a vonósok hangja azonnal fénnyel telten szólt, a kórus szintén, a szólisták teljesítménye is a pár nappal előbbihez összehasonlíthatatlan minőséget jelentett. Aki most is hozta formáját, az a vendégtenor volt. Ilyen hangminőséget tenorban ma kétségtelenül az egész világon is keveset találni, és Neill tudja is használni a hangját, minden fekvésben és dinamikában. Őrületes profi benyomását kelti, aki valószínűleg álmából felkeltve is kotta nélkül bármikor hozza a saját tenorszólóját, beleilleszthetően bármelyik karmester és bármilyen partnerek előadásába. Volt egy olyan érzésem, hogy nem nagyon kedveli Rustionit, de lehet, hogy ez tévedés: az tény, hogy rá se hederített, kalimpálhatott az mellette, amit akart. Ő úgy tudja a darabot, hogy nem kell neki sem segítség, se instrukció. Schöck Atala gyönyörűen énekelt, a Mozart-fachhoz illő volument és hangszín itt, adekvát akusztika mellett nagyon szép produkciót eredményezett, nem utolsó sorban azért, mert nagyon passzolt Kolonits hangjához és felfogásához. Duettjeik minden szempontból az est legszebb zenei pillanatai közé tartoztak, amit Kolonits megtetézett egy olyan fantasztikus „Libera me” tétellel, amelyre tényleg nehéz jelzőket találni. A legszebb rész tegnap nekem az Offertorium volt, mert erre a részre a kvartttből meglehetősen kilógó Palerdi András is megemberelte magát. Láttam már vele a művet, tehát nem volt neki új a feladat, de vagy betegen vállalta a fellépést, vagy nem próbált eleget, de végig bizonytalanul, a kottát bújva és a karmestert szuggerálva, de így is számos megingással énekelt. Hangilag is kifejezetten rozoga állapotban volt, egyetlen fekvésben sem szólt megfelelően kiegyenlített hangon, sajnos végig nélkülözve a szólamhoz szüksége zengést és erőt. Rustioni kb. ugyanazt a teljesítményt nyújtotta, bennem azt az érzést keltve, hogy biztos alaposan bepróbálta tükör előtt...(Jaj, Istenem, de gonosz vagyok!) Én egyetlen tempójával nem értettem egyet, miután a Lacrymosa sietős ledarálásából szerencsére visszavett, ez pedig a mű indítása. Annyira lassú volt a Requiem-rész, hogy az éppen elinduló, sokat ígérő mű szinte azonnal leült, unalmas lett, a Kyrie-től indult csak be úgy, ahogy már az elejétől kellett volna. Nagyon szép este volt a tegnapi összességében is, részleteiben is, szerintem érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy az ebben az időben szokásos Requiemeket áthozzák az Operából az Erkel Színházba. Többen is láthatnák, elérhetőbb árfekvésben, akusztikai szempontból pedig egyértelmű, hogy itt van a helyén, nem az Operaházban.

390 parampampoli 2016-11-05 19:53:10 [Válasz erre: 389 Heiner Lajos 2016-11-05 12:03:14]
Talvelát negyediknek. Giaiottit ötödiknek.

389 Heiner Lajos 2016-11-05 12:03:14 [Válasz erre: 385 parampampoli 2016-11-05 07:21:01]
Pinzat oda tenném harmadiknak...

388 Cilike 2016-11-05 09:46:24 [Válasz erre: 387 telramund 2016-11-05 09:10:54]
Az akusztika volt teljesen más. Az Operában az énekkar sokkal messzebb van,pedig most tudtommal egy-két emberrel kevesebben voltunk. Én a hétfői után nem mertem semmit mondani a szólistákról sem, -így sem mérvadó, amit a hátuk mögül 20 méterről hallok -, de az Operában Kolonits Klárit nem lehetett értékelhetően hallani, mert a tér számomra egyszerűen lenyeste a felhangjait, száraznak hallatszott. Tegnap aztán kiderült persze, hogy nem így volt, mert az Erkelben teljesen jól hátrajött a hang csengése is.

387 telramund 2016-11-05 09:10:54
A tegnapi esti Requiem egy ,két elemet leszámítva össze sem hasonlítható a hétfői koncerttel.A karmester is higgadtabb formáját mutatta,bár két tétel tempójához makacsul ragaszkodik.A zenekar ,énekkar egyensúlya sokkal jobb volt .A négy szólista egyet leszámítva csodálatosan énekelt.Különösen a a Libera me fantasztikusan szép volt.Ismerőseim sokat kérdezik,hogy van kedvem ugyanazt meghallgatni pár napon belül?Hát azért,mert még hétfőn egy kiábrádultságot éreztem a mű előadása során- után,addig tegnap az egekbe emelt.Mert a művészet már csak ilyen.Valószínűleg az antennáim is!

386 macskás 2016-11-05 07:59:44 [Válasz erre: 378 Héterő 2016-11-04 21:09:31]
De Héterő!

385 parampampoli 2016-11-05 07:21:01 [Válasz erre: 383 lujza 2016-11-05 03:19:18]
Amit Scotto a Libera me középrészében csinál, az a mű előadástörténetében is rendkívüli és tökéletes interpretáció. Ha pedig Daniela Barcellonát valaki bármilyen szempontból jobbnak találja Marilyn Horne-nál, azzal én nem vitatkozom, de még jelzőket se keresek rá. Pavarotti és Alagna összevetéséről nem is beszélve. Ghiaurov pedig, a mű történetének Siepi mellett legnagyobb basszus szólistája, nem tudja, miről énekel... bizonyára... Karajan, Abbado, Muti, Solti, Mehta és a többi karmester óriás biztos nem magyarázta el neki... Nagyon kedvelem Héterőt, de ilyen véleményekkel, mint az övé itt alább, soha nem vitatkoztam. Mert felesleges. Hátat fordítottam, és otthagytam az illetőt. Ő maradjon a neki tetsző felvételnél. Én maradok az óriásoknál. Jól érzem magam a társaságukban, a fene se tudja, miért..

384 lámpaoltogató 2016-11-05 06:47:11
A nagy nevek foglyainak. Van a Youtube-on egy páréves felvétel, bizonyos Somogyvári Timea Zita énekli a szopránt gyönyörű hangon, diadalmas C-vel, bizonyos László Boldizsár a tenor, futottak még Kálnay Zsófia, Kiss András, Pál Tamás. Bármelyik sztárfelvétellel összevethető.

383 lujza 2016-11-05 03:19:18 [Válasz erre: 381 kétked 2016-11-04 23:19:41]
Szerintem mindkét produkció osztályon felüli, köszönhetően a zenekarnak és a karmesternek. Az énekeseknél már lehet csemegézni, kinek ez tetszik, kinek az, egyik se tökéletes. Így van ez, ha nagy nevek kiállnak, úgyis találunk hibát bennük.

382 lujza 2016-11-05 03:15:02 [Válasz erre: 377 parampampoli 2016-11-04 09:03:43]
Azért nem is volt olyan rossz!

381 kétked 2016-11-04 23:19:41 [Válasz erre: 380 parampampoli 2016-11-04 22:31:29]
A hölgyek esetében Héterőnek van igaza, az uraknál neked.

380 parampampoli 2016-11-04 22:31:29 [Válasz erre: 378 Héterő 2016-11-04 21:09:31]
Véleményeddel valószínűleg egyedül vagy, nem baj, ehhez jogod van.

379 Edmond Dantes 2016-11-04 21:52:06 [Válasz erre: 377 parampampoli 2016-11-04 09:03:43]
És ez semmi? Szerintem király-kategória. https://www.youtube.com/watch?v=Xl59Gn602hg Ebből szoktam a Libera me-t ide-oda elküldeni, ha meggyőzni akarok, miért tartom Price-t királynőnek. Horne helyett Cossotto is "elmegy" :-) a két fiú = mint nálad. Őket és Cossottót volt szerencsém élőben is hallani, Ghiaurovot éppen a Requiemben, Pesten.

378 Héterő 2016-11-04 21:09:31 [Válasz erre: 375 parampampoli 2016-11-03 22:22:57]
A zenekari hangzás értékelhetetlen, a hang egyébként is fakó, a kép fekete-fehér. Scotto visong, mint a fába szorult féreg; ha nem te ajánlottad volna a felvételt, az első vijjogásnál abbahagyom... Horne hangban végig csodálatos, de az az [unde mundusz judicsátúr - 18:00] (sic, 2x !) kihozott a sodromból - és a műélvezetből. Nem azt hívják "sötétítésnek", amit 23 és 30 táján, majd a Lacrimosa elején csinál? Pavarotti túl lágynak tűnik erre a szerepre, folyton Pinkertont juttatja eszembe, vagy a Canale Grande gondolását, nem a haláltól rettegő bűnöst. Gyaurov csillogtatja hangját, de mintha nem értené, miről énekel. A négyesek gyönyörűek, kár, hogy Scotto gyakran belemadártrillázik. Abbado fejből vezényel; pár évtized után (a sírhoz közelebb?) - ld. 374 - már jobban tudja, miről szól a darab. Nagyon sokat kell nézni a mennyezetet, a falat, - az operatőr tisztára huzatott: idegbaj! Azt hiszem, a nagy nevek fogságából könnyebben szabadul, aki kevésbé ismeri - és csodálja - őket, mint te, ezért (mea culpa) maradok a 374-nél.

377 parampampoli 2016-11-04 09:03:43 [Válasz erre: 376 lujza 2016-11-04 01:06:08]
Hát... nem akarok előítéletet mondani, de inkább ne. (Látsz a szereposztásban egy Horne, egy Ghiaurov, egy Pavarotti kalibert? -:)

376 lujza 2016-11-04 01:06:08 [Válasz erre: 375 parampampoli 2016-11-03 22:22:57]
Csodás! Igaz, a karmester kevésbé ifjú, hiszen már 37 éves itt. Életem legszebb élő Requiemjét köszönhetem neki. Ezek szerint holnap az Erkelben ne számítsak hasonlóra.

375 parampampoli 2016-11-03 22:22:57 [Válasz erre: 374 Héterő 2016-11-03 21:43:57]
No, no, no. Ezzel az énekes kvartettel? Akkor maradjunk inkább [url]https://www.youtube.com/watch?v=L-n1zucCrSc;ennél[/url].

374 Héterő 2016-11-03 21:43:57
NON PLUS ULTRA. [url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZofbDZVyH0ajA2ney9byqGBm9hI4Pyav0V;Requiem - Download[/url]

373 Cilike 2016-11-03 16:57:08 [Válasz erre: 372 telramund 2016-11-03 16:45:52]
Igen, a Lacrimosa volt az egyik, amit én is nehezményeztem. A hangerőt illetően nem éreztem, hogy több lett volna, mint bármely másik karmesternél.

372 telramund 2016-11-03 16:45:52 [Válasz erre: 371 Cilike 2016-11-03 16:21:31]
Én meg hallottam ezt a kórust úgy Verdi Requiemet énekelni,hogy mindenkor lehetett hallani.Más!De pl. a Lacrymosa tételt ilyen érzelemmentesen és gyorsan soha.(de ez csak egy példa) A 33 éves "fiúcska" ezt a Luisa Millerben is elővezette a MÜPÁ-ban.A hangerőtől a székről majd leestem.De itt most befejezem,majd a 4-i előadás után folytatom,remélem pozitívabb benyomásokkal minden téren.

371 Cilike 2016-11-03 16:21:31
Én háromszor próbáltam a karmesterrel. Következő a véleményem: A koncerten rápakolt egy nagy adag színművészetet, balettet és pantomimet. A próbákon ugyanezt vezényelte, csak nem ugrabugrált ennyi. Azért valamennyit igen, mert olasz és fiatal. Viszont van elképzelése és azt is vezényli mindig, és úgy tudja mutatni, hogy gyakorlatilag a kezére le lehet énekelni mindent, dinamikát, frazírozást, tempót. A tempói néhol nekem is túl gyorsnak tűntek, illetve talán inkább azt mondanám, a leggyorsabb és leglassabb tempói között nem volt elég különbség. Viszont nekem meg például Karajan Requiemje túl lassúnak tűnt, pedig ő már nem volt kezdő. Egyszóval, szerintem a fiúcska igen tehetséges, és 33 éves korában alighanem nem kellene Requiemet vezényelnie, de én énekeltem már rosszabb karmesterrel a darabot.

370 Heiner Lajos 2016-11-03 12:59:01 [Válasz erre: 369 telramund 2016-11-03 12:44:26]
TELJESEN jogos! Ezert oly nagy valamennyi Toscanini-dirigalta Verdi-Requiem felvetel, nekem van talan hat, megha a szolistak nem is mindig tartoztak a top kategoriaba.

369 telramund 2016-11-03 12:44:26 [Válasz erre: 366 Diva Plavalaguna 2016-11-03 10:51:09]
Már bocsánat ,de ki egy mű előadásának a motorja ,lévén szó Verdi Requiemjéről?A karmester.Ha az nem megfelelően vezényel feje tetejére állhat a szólista és az énekkar is.Nem véletlen ,hogy egy szót nem írtam,pedig szokásom.Aztán ezt sem tettem volna,ha Ön nem tartja ezt a produkciót olyan nagyra.Hát nem volt az!Pénteken ,majd ismét meghallgatom más akusztikai körülmények között és talán akkor a lelkem is megérinti az interpretálás.

368 Búbánat 2016-11-03 11:31:49
Tegnap este - Halottak napján - a Boldog Meszlényi Zoltán templomban csendültek fel Mozart Requiemjének csodálatos dallamai: Közreműködtek: Kriszta Kinga - szoprán Bojta Zsuzsanna - alt Molnár András - tenor Laborfalvy Soós Béla - basszus Hajdók Judit - orgona, a Budapesti Victoria Kamarakórus énekesei, a Diósdi Szent Gellért Vegyeskar (karnagy: Szabó Katalin), a Liszt Ferenc Kórus és Zenekar. Vezényelt: Farkas Mária

367 márta 2016-11-03 11:08:42
Ma este Mozart Requiem a Szegedi Nemzeti Színházban. Szegedi Sizmfonikus Zenekar Vaszy Kórus, karigazgató: Gyüdi Sándor vez. Pál Tamás Somogyvári Tímea Zita Kálnay Zsófia Hanczár György Kiss András + Esz-dúr szimfónia

366 Diva Plavalaguna 2016-11-03 10:51:09 [Válasz erre: 364 telramund 2016-11-02 17:58:07]
Hát igen.....a méltató felsorolásomból nem véletlenül maradt ki a karmester. E "handicap" ellenére, csodás módon a végeredmény nagyon széppé formálódott össze, talán azért is, mert nagyon figyeltek egymásra a szinpadonlévők. Én úgy hallottam, hogy a fiatal basszus a kottát már ismerve, tartotta a lépést kiváló szólista művésztársaival.

365 parampampoli 2016-11-02 18:53:33 [Válasz erre: 364 telramund 2016-11-02 17:58:07]
No, akkor már ketten vagyunk, akinek más a véleménye. A 4-i koncert után bővebben, még megadom az esélyt a javításra. Hátha.

364 telramund 2016-11-02 17:58:07 [Válasz erre: 363 Diva Plavalaguna 2016-11-02 12:06:49]
Hát lehet erről másnak más a véleménye.Egyébként Palerdi csak a pénteki előadásra volt hirdetve.Eredetileg is a kottával ismerkedő basszus volt kitűzve.Remélem péntekre a karmester kicsit átgondolja,hogy mit is vezényel.Én Verdi Requiem-jét szerettem volna hallani és nem Szent György küzdelmét a sárkánnyal.

363 Diva Plavalaguna 2016-11-02 12:06:49 [Válasz erre: 359 Búbánat 2016-10-31 10:01:47]
Az egyik legjobb előadás volt, amit az utóbbi időben az Operaházban láttam. Világszínvonalt kaptunk ezen a teltházas estén, csodás szólistákkal, kórussal és zenekarral.Palerdi helyett egy fiatal örmény basszust Vazgen Gazaryant ismerhettük meg. November 4.-én az Erkelben látható Verdi Messa di Requiem-je, úgy láttam még elég sok eladó jegy van. Mindenkinek ajánlom, menjem és ne hagyja ki!!!!!

362 Búbánat 2016-11-02 09:36:25 [Válasz erre: 361 Búbánat 2016-11-02 09:35:40]
M3 csatorna sugározza ma koradélután

361 Búbánat 2016-11-02 09:35:40
2016. november 2. szerda 13:15 - 14:20 Mozart: Requiem (1983) Wolfgang Amadeus Mozart utolsó remekművének felvétele a Magyar Televízió IV. stúdiójában. S egyben ez Ferencsik János egyik utolsó televíziós felvétele is. Előadók: • Kalmár Magda • Takács Tamara • Korondi György • Gregor József • Budapesti Kórus • Magyar Állami Hangversenyzenekar • Margittay Sándor (Orgona) Rendezte: Horváth Ádám Operatőr: Sík Tibor Időtartam: 56 perc

360 Búbánat 2016-11-01 09:52:42
Az M5 csatorna sugározza ma este 19.55-21.40 Dvorak: Requiem Müpart Classic koncertek A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben 2015. november 1-jén tartott koncert felvétele Simona Saturová – szoprán Veronika Hajnová – alt Brickner Szabolcs – tenor Sebestyén Miklós – basszus Magyar Rádió Énekkara (karig.: Pad Zoltán) Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Tomás Netopil





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.