Bejelentkezés Regisztráció

Requiem


359 Búbánat 2016-10-31 10:01:47
19:30 : Budapest Magyar Állami Operaház Kolonits Klára, Schöck Atala, Stuart Neill, Palerdi András Magyar Állami Operaház Zenekara és Kórusa (karig.: Strausz Kálmán) vez.: Daniele Rustioni VERDI: Requiem

358 nizajemon 2016-04-24 21:03:16 [Válasz erre: 357 Búbánat 2016-04-24 16:09:25]
Szép előadás volt.

357 Búbánat 2016-04-24 16:09:25
Bartók Rádióban hallgathatjuk meg ma este: 19.35 - 21.02 Gardelli 100 X/9. rész Verdi: Requiem Misura Zsuzsa – szoprán Takács Klára – alt Gulyás Dénes – tenor Gregor József – basszus Magyar Rádió Énekkara, karig.: Sapszon Ferenc Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Lamberto Gardelli Zeneakadémia Nagyterem, 1980. május 14. (Ism. május 6., 12.36)

356 Búbánat 2016-04-09 17:39:18
A Bartók Rádió ma éjjeli műsorán szerepel: 22.00 – 23.00 Ars nova - a XX-XXI. század zenéje Király László: Katyń Requiem Polner Zoltán és Cyprian Norwid verseire, valamint a latin gyászmise szövegére. Szegedi Dóm, 2015. november 8. Az ősbemutató hangfelvétele A koncert a katyńi vérengzés 75. évfordulója alkalmából került megrendezésre. Előadók: Somogyvári Tímea – szoprán Andrejcsik István – bariton Vaszy Viktor Kórus Szegedi Szimfonikus Zenekar Vezényel: Gyüdi Sándor A mű elhangzása előtt a szerzővel Varga János beszélget Szerkesztő: Bánkövi Gyula

355 parampampoli 2016-03-24 13:47:17
Vannak koncertlátogatók, akik csak a nagy nevekre ugranak, és könnyen csalódhatnak, mert nem azt kapják, amit várnak. És gyakran előfordulhatna, hogy egy nem sztárolt művésztől ill. művészektől is hatalmas élményben lenne részük, de az ő koncertjükre eszükben sincs elmenni. A BKK-ban, amely a Müpa megnyitásával és a Zeneakadémia restaurálásával majdnem teljesen kikerült a köztudatból, tegnap este a Zuglói Filharmónia rendezésében egy csodálatos Verdi Requiemet játszott a sajnos meglehetősen foghíjas nézőtérnek. Mindenki, aki nem vett jegyet az üres helyekre, sajnálhatja, hogy így tett, mert egy gyönyörű élménytől fosztotta meg magát. A Szent István Gimnázium zenekara és oratóriumkórusa nagyszerűen játszott, énekelt Záborszky Kálmán vezetésével, csak a koncert elején érződött némi elfogódottság, talán a szokatlanul lassú tempó miatt, amely lényegében az egész koncertre jellemző volt. A kórus nagyon muzikálisan, szép hangon énekelt, bár egyes részekben a nagy létszám ellenére is hiányzott még egy kis plusz erő és volumen. Az énekes szólisták közül, ahogy arra számítani lehetett, Kolonits Klára vitte a prímet, egészen fantasztikus, már-már valószínűtlen fénnyel, szárnyalással, és ugyanilyen fantasztikus ihletettséggel. A hallgató szinte aggódni kezd, hogy ez a vokális pazarlás nem fogja-e hosszú távon károsítani ezt a gyönyörű hangot, én mindenesetre bízom Kolonits technikájában, tudatos éneklésében, hogy mindig pontosan tudni és érezni fogja, hol a határ. Minden korszaknak kb. 10 évenkénti váltásban megvolt az itthoni Requiemek nagy szoprán szólistája, tavaly óta számításom szerint még legalább tíz évig Kolonits lesz az. Wiedemann Bernadett betegsége miatt a mezzo szólamot olasz vendégművésznő, Francesca Provvisionato vette át, aki külföldön imponáló karriert csinált, és bár már nálunk is szerepelt életrajza szerint, nekem nem volt hozzá szerencsém. Kitűnően énekelt, az oratórium énekesnőkre jellemző stílusbanvilágos hangon, de nagyon szép formálással, hibátlan stílusismerettel, különösen szép pillanatokat szerezve a szoprán-mezzo duettekben. László Boldizsár jelentette az est meglepetését, akin bár látszott és hallatszott, hogy nem teljesen egészségesen vállalta a fellépést, majdnem hibátlan teljesítményt nyújtott technikai értelemben. Mindenkinek szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy László Boldizsár az utóbbi, nem is túl hosszú időben hallatlan technikai fejlődést mutat, különösen légzéstechnikájának fejlesztésével. Öröm volt nem csak hallani, de látni is azt a tudatos, végig támasszal való éneklést, amelynek köszönhetően a hang teltebben, fényesebben szólt, mint eddig bármikor, fantasztikus, sistergő magas bé-ket produkálva. Egy korábbi írásomban megkérdőjeleztem, hogy László Boldizsár képes lehet Bánk bán éneklésére, ezt az állításomat kénytelen vagyok revideálni: ha folytatja azt a fejlődést, amelyet most már többedik fellépésén konstatálok, távlatai beláthatatlanok, és már a közeljövő jelentős tenoristája válhat belőle. Figyelni fogok rá! Sajnos Gábor Géza nem jeleskedett hasonló technikai tudatossággal, sőt: úgy tűnik, hogy ez a Naturstimme mindenféle valódi technikai kontroll nélkül, és csak a kivételes természeti adottságoknak köszönhetően működik egyáltalán. Hogy működik, az nem vitás, de sok hibával, szorítva, gyakran meg-megreccsenve. Még belegondolni is borzongtató, hogyan szólna ez a hang, ha levegőre ültetné, támasztaná, nem szűken, hanem szélesen, nagy belső üreggel zengetné meg!

354 Búbánat 2016-02-07 11:36:46
Bartók Rádió mai műsorán szerepel: 12.05 14.30 Bravissimo! Ez történt ezen a héten a világ hangversenytermeiben 1. Bach: c-moll partita, BWV. 826. (Spányi Miklós - csembaló - MÜPA, Fesztivál Színház, 2014. február 2.), 2. Haydn: C-dúr (Laudon) szimfónia, No. 69. (Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok, vez. Takács-Nagy Gábor - MTA Díszterem, 2009. február 7.), 3. Paganini: Grande Sonata (Csáki András - gitár - MR Márványterem, 2012. február 2.) 4. Dvorák: Requiem (Lisa Milne, Karen Cargill, Peter Auty, Peter Rose - ének, Londoni Filharmonikusok Ének és Zenekara, vez. Neeme Järvi - Southbank Centre´s, Royal Festival Hall, 2009. február 7.)

353 Búbánat 2015-11-06 15:13:10
Lemezújdonság [url] http://naxosdirect.co.uk/items/mayr-requiem-%5bsiri-thornhill-katharina-ruckgaber-theresa-holzhauser-brigitte-thoma-franz-hauk%5d-%5bnaxos-8573419-20%5d-329880; MAYR: REQUIEM [/url] SIRI THORNHILL; KATHARINA RUCKGABER; THERESA HOLZHAUSER; BRIGITTE THOMA, FRANZ HAUK NAXOS: 8573419-20 – 2 CD A kiadvány megjelenése: november 27.

352 Búbánat 2015-03-06 14:40:25
A Bartók Rádió sugározza ma este 19.35 – 21.07 Verdi: Requiem Művészetek Palotája Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem (2014. október 25.) Km. a Magyar Rádió Énekkara (karig.: Pad Zoltán) és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Vezényel: Vásáry Tamás Szólót énekel: Kolonits Klára Wiedemann Bernadett Brickner Szabolcs Cser Krisztián (Ism. március 18., 12.05)

351 Búbánat 2015-02-14 10:44:44
Ma délben a Bartók Rádió műsorán 12.05 – 13.28 Verdi: Requiem Magyar Állami Operaház Énekkara (Kar.ig.: Strausz Kálmán) Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara - az Opera Együttese Vezényel: Pinchas Steinberg Boross Csilla – szoprán Clementine Margaine – alt Stuart Neill – tenor Roberto Tagliavini - basszus Magyar Állami Operaház, 2014. október 27.

350 Búbánat 2014-11-04 12:41:16
Ma este a Bartók Rádióban: 19.00 Kapcsoljuk a Szent István-bazilikát Az Emlékezés Napja Emlékkoncert a Forradalom és Szabadságharc áldozatainak emlékére Mozart: Requiem Hajnóczy Júlia Mester Viktória Brickner Szabolcs Blazsó Domonkos – ének Szent István Bazilika Kórusa MR Szimfonikusok Vezényel: Pad Zoltán (Ism. november 18., 12.05)

349 Búbánat 2014-10-31 11:48:28
"A Nagy Háború elesettjeinek emlékére" felhangzik: Anton Bruckner: Requiem 2014. október 31. 19:00 Helyszín: Szent Ferenc Sebei templom Budapest, I. ker. Fő u. 43. Közreműködnek: Szabóki Tünde Kunsági Lilla Kálmán László Cser Péter Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkara és Egyetemi Koncertzenekara Karmester: Kovács László

348 Búbánat 2014-09-19 19:33:11
Ma este a Bartók Rádió műsorán szerepel 19.35 - 20.59 Verdi: Requiem Erkel Színház, 1972. március 21. László Margit Komlóssy Erzsébet Bartha Alfonz Szalma Ferenc - ének, Budapesti Kórus Magyar Állami Hangversenyzenekar Vezényel: Ferencsik János

347 Búbánat 2014-04-18 11:00:47
Az Unitel Classica csatornán láthatjuk ma 20.15-22.00 óra között: Verdi: Requiem Julianne Di Giacomo Michele DeYoung Vittorio Grigolo Ildebrando D'Arcangelo Km. a Los Angeles Master Chorale és a Los Angeles-i Filharmonikusok Vezényel: Gustavo Dudamel

346 Búbánat 2014-01-06 09:23:00
Ma este a Bartók Rádióban 19.35 – 20.58 Verdi: Requiem Ea. Erin Wall (szoprán), Karen Cargill (mezzoszoprán), Bryan Hymel (tenor), Eric Owens (basszus), az Edinburgh-i Fesztivál Kórusa és a BBC Skót Zenekara, vez. Donald Runnicles Edinburgh, Usher Hall, 2013. augusztus 31. (Ism. szombat, 12.05)

345 Búbánat 2013-12-11 12:59:42
A Bartók Rádióban ma délután: 13.40 – 14.30 Mozart: Requiem Bátori Éva Németh Judit Udo Scheuerpflug Kováts Kolos - ének Magyar Állami Énekkar (karig. Antal Mátyás) Liszt Ferenc Kamarazenekar Vezényel: Helmuth Rilling Zeneakadémia Nagyterem, 1991. szeptember 25.

344 Búbánat 2013-11-01 11:37:41
Ma este a Bartók Rádióban 19.35 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermet Verdi: Requiem Norma Fantini – szoprán Németh Judit – mezzoszoprán Stefano Secco – tenor Samuel Youn – basszus Nemzeti Énekkar MR Énekkar MR Szimfonikusok Vezényel: Alberto Veronesi

343 Búbánat 2013-09-12 12:38:28
[url] http://mupa.hu/program/budapesti-fesztivalzenekar-2013-09-14_19-45-bbnh; Dvořák: Rekviem Op. 89. [/url] Bridging Europe - Európai Hidak: 2013 Csehország Budapesti Fesztiválzenekar 2013. szeptember 13 és 14. 19:45 - 22:00 Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Dvořák: Rekviem, op. 89 Közreműködik: Juliane Banse - szoprán Jolana Fogašová - mezzoszoprán Peter Berger - tenor Alejandro Marco-Buhrmester - basszus, a Cseh Filharmónia Kórusa, Brno Vezényel: Fischer Iván

342 Búbánat 2013-05-09 09:05:19
Bartók Rádió, ma délben: 12.05 – 13.33 Tokody Ilona a pódiumon VI/3. rész Verdi: Requiem Tokody Ilona – szoprán Takács Klára – alt Kelen Péter – tenor Kováts Kolos – basszus Budapesti Kórus (karig.: Antal Mátyás) Magyar Állami Hangversenyzenekar Vezényel: Lamberto Gardelli (Erkel Színház, 1985. január 7.)

341 karnagy 2011-11-11 07:28:56 [Válasz erre: 339 Cilike 2011-11-10 21:00:07]
Hú, azon én is ott voltam...bár nincs még 15 éve. Nagyon durva volt.

340 parampampoli 2011-11-10 22:51:46 [Válasz erre: 339 Cilike 2011-11-10 21:00:07]
A félreértések elkerülése végett: most nov. 1-jén nem ismételtek meg semmit. Valószínűleg mindketten ugyanarról az esetről beszéltek.

339 Cilike 2011-11-10 21:00:07 [Válasz erre: 338 tiberio 2011-11-10 19:45:30]
Na ugye! Mondom én. Vagy 15 éve is ez volt, megismételték a Sanctust, köpni-nyelni nem tudtam. Bár hát rendben, hirdessük az Úr dicséretét...

338 tiberio 2011-11-10 19:45:30 [Válasz erre: 334 parampampoli 2011-11-10 15:36:01]
Köszönöm! Tökéletesen írtad le a történteket, és egyetértek azzal is amit a karmester előző koncertjeiről írtál. A magam részéről még a Kongresszusi Központi Requiem élményemet tudom hozzátenni - Nemzeti Filharmonikusok, Nemzeti Énekkar - szerintem csodás volt, ( néhány bizonytalan pillanat a szólistáknál). Egy valami zavart - és ebből gondoltam, hogy a karmestertől eltérő kultúrkörhöz tartozom - , nevezetesen, megismételte ráadásként a Sanctust. Ha magyar karmester lett volna, azt mondanám, rossz az ízlése.

337 Vladiszlav 2011-11-10 18:02:40 [Válasz erre: 334 parampampoli 2011-11-10 15:36:01]
Nem mertem így leírni, de akkor jól hallottam, hogy Sümegi Eszter és Kiss B. Attila többször küzdött intonációs hibákkal. A tenoristát elég sokszor kaptam alulintonáláson operákban, de ezen a koncerten, szemben a közönséggel direktben még zavaróbbnak tűnt. A szopránt még soha nem hallottam ilyen vastagon énekelni. Esetleg technikai hibák okán énekelt hamisan, és a hangjában nyugtalanságot is fel lehet már fedezni.

336 zalbarna 2011-11-10 16:26:05 [Válasz erre: 335 Sipi 2011-11-10 15:37:18]
Totál két szembenálló oldalra csúszott a téma. ( politika beóvakodott tudattalan mezein ?) Egyiktek az előadóról beszél, másik a műről. Melyikhez ne legyünk hűek, ha előadunk? Magunkhoz vagy a műhöz? Sztem egyiket a másik rovására kiemelni hiba. Ez egy szintézis, főleg ha karmesterről van szó.

335 Sipi 2011-11-10 15:37:18 [Válasz erre: 333 eccerű 2011-11-10 14:17:01]
"Ez előadóművészet, ahol a szó nemes értelémben színészkedni kell: elhitetni, hogy ami akkor és ott megszólal, az akkor és ott csakis úgy szólalhat meg, sehogy másképpen." Én is ilyesmire gondoltam, csak nem mertem beírni.

334 parampampoli 2011-11-10 15:36:01
A nov. 1-i koncerten ott voltam, Kobayashi csodálatosan vezényelt. Valaki pár éve kitalálta, hogy Kobayashi rossz, a zene, amit csinál, szintén, most már ott tartunk, hogy amit korábban csinált, az is rossz volt. Bizonyára Pernye András is tévedett, aki azt írta, hogy a Kobayashiéhoz fogható Beethoven VI. szimfóniát senkitől se hallott. Én a mostanság hirdetett igéket mosollyal vegyes szomorúsággal olvasom. Kilóg a lóláb ugyanis: azzal, hogy Kobayashit feketítik, más művészi munkáját szeretnék jobb színben feltüntetni. Aki akarja érteni, tudja, kiről beszélek. Kobayashi remek karmester, manuálisan a virtuozitásig menően az, pl. kérdezze meg, aki akarja, mi a véleménye róla, dirigálásáról a keze alatt játszó zenészeknek. Számomra minden eddigi Verdi Requiemje óriási élmény volt, kettőt emelek ki a korábbiak közül: 1979. Mátyás templom, négy remek szólistával, a 90-es évek közepén a Zeneakadémián, egy már problémás szólista quartettel. Ennek a mostani koncerten is a szólisták jelentették a fő gondot, azonban az Állami Énekkar lenyűgöző volt, a zenekar is jól helyt állt. Wiedemann Bernadett jobb volt, mint tavaly a Tavaszi Fesztiválon, a középregisztere most kompaktabban, szebben szólt, mély hangjai, mint már évek óta, nem szólnak (tudatos technikai döntése okán), és sajnos a magas regiszterben már képtelen pianót énekelni. A Liber scriptus első sorainak két kényes magas hangja inkább hallatszott halálsikolynak, mint a kotta által követelt piano állásnak. Hasonló gondokkal küzdött Sümegi Eszter is, akit két éve hallottam utoljára ugyanebben a műben, akkor nagyszerűen énekelt, itt most a piano éneklés teljes mellőzésével, sok intonációs bizonytalansággal. Kovács István lényegében kórushang, ott nagyon szükséges lenne, helyén lenne kulturált éneklésével, de a szólamhoz szükséges erővel, súllyal, autoritással egy pillanatra se rendelkezett. Szürke, megbízható középszer. Kiss B. Attila rémes volt. Az első hangtól az utolsóig katasztrofális intonációs bizonytalanságokkal küzdött, néhány frázisban harsogott, a többiben markírozáshoz hasonlító hangadással énekelt. A szólóquartetteket összességében a felismerhetetlenségig tönkre tette.

333 eccerű 2011-11-10 14:17:01 [Válasz erre: 327 Cilike 2011-11-09 20:43:42]
Ne viccelj már, legalább két tucat kamesterrel hallottam már (jól) élőben a Tuba mirumot, kötve hiszem, hogy mindegyik hisz/hitt a feltámadásban. Ez nem ezen múlik. Ez előadóművészet, ahol a szó nemes értelémben színészkedni kell: elhitetni, hogy ami akkor és ott megszólal, az akkor és ott csakis úgy szólalhat meg, sehogy másképpen. És ha számodra ez sarkalatos kérdés, mit kezdesz egy ateista zeneszerző szakrális művével, hiszen a logikád szerint ő nem tudhatja úgy megkomponálni, mint egy hívő?!

332 eccerű 2011-11-10 14:10:37 [Válasz erre: 322 zalbarna 2011-11-09 18:29:13]
Ezzel nem értek egyet. Nem azzal, hogy a karmesternek tudnia kell a szöveg jelentését, hanem azzal, hogy egyáltalán nem lehetséges Verdi Requiemjét úgy megszólaltatni, (itt természetesen nem azt értem, hogy valahogy megszólaljon, hanem A mű megszólaljon), hogy a karmester nem ismeri minden egyes szó jelentését.

331 eccerű 2011-11-10 14:04:53 [Válasz erre: 321 zalbarna 2011-11-09 18:15:20]
Ezt így én is elfogadom, de itt lejjebb arról esett szó, hogy Kobajasi azért nem dirigálhatja el jól, mert japán és más vallású, más kultúrán nőtt föl. Ezt vitatom. Ezzel az erővel semmilyen európai zenét nem dirigálhatna el jól, köztük sem Verdi más művét, sem pedig más szerző Requiemjét. Amúgy nem is feltételezném, hogy egy ilyen szintű dirigens ne lenne képben. Pont a japánok híresek arról, hogy mindent dokumentálnak, utánanéznek, lefotózzák, megszagolják annak az érdekében, hogy megértsék az európai kultúra lényegét. (Az más kérdés, hogy ez működik-e így.)

330 zalbarna 2011-11-10 01:07:34 [Válasz erre: 329 macskás 2011-11-09 23:51:27]
hidden...

329 macskás 2011-11-09 23:51:27 [Válasz erre: 324 zalbarna 2011-11-09 19:34:36]
higgyen

328 tiramisu 2011-11-09 21:45:54 [Válasz erre: 315 King Arthur 2011-11-09 00:25:39]
Az mindig nagyon jól feküdt Kobayashinak, a Rákóczi induló. A Requiemet egyszerűen nem érzi, ezek szerint van ilyen...

327 Cilike 2011-11-09 20:43:42
Még azt sem mondtam, hogy kell hinnie...nem muszáj. De ha nem hiszi a feltámadást, hogy fogja értelmezni a Tuba mirumot? Ez az egész erről szól, hogy valaki hisz-e, mert ha nem, mi a fenének neki gyászmise?

326 zalbarna 2011-11-09 20:35:13 [Válasz erre: 325 Steff 2011-11-09 20:04:25]
Hitgy....:)

325 Steff 2011-11-09 20:04:25
higydollár, higyfont, higyforint

324 zalbarna 2011-11-09 19:34:36 [Válasz erre: 323 zalbarna 2011-11-09 18:59:25]
higyjen

323 zalbarna 2011-11-09 18:59:25 [Válasz erre: 322 zalbarna 2011-11-09 18:29:13]
Igaz hogy azt mondta Cilike, h hinnie kell, de nem azt, h Kobakkicsi járjon templomba....:) Szóval úgy higgyen, hogy TEGYE MEG A JELENTÉSÉT.

322 zalbarna 2011-11-09 18:29:13 [Válasz erre: 321 zalbarna 2011-11-09 18:15:20]
Hogy mongyak is vmit ( nem ússzátok meg ) sztem az elővezetők mendegyikének, pláne a karmesternek TISZTELNIE kell a legjobb értelemben a mű jelentésének (jelen esetben a requiemnek) a fogalomkörét. Tisztelni valamit annyit tesz, mint az érvényesülési igényeinek helyt adni. Nos a requiem, mint tudjuk egy kultusz része , egészen pontosan gyászmise. Ez az nézetem szerint, amit KÖZBEN a karmesternek VÉGIG tudnia kell. Ha nem, előfordul az az effect, mikor a sós kiflire lekvárt kennek. ( s, sztem Cilike eztet taglalá épp )

321 zalbarna 2011-11-09 18:15:20 [Válasz erre: 320 eccerű 2011-11-09 17:31:27]
Bocs hogy beleelegyedek, eddig tök szimpi a vita.. Szal sztem Cilike azt mondja, h nem árt, ha a dirigens valamennyire képben van azt illetően, hogy mi is a requiem fogalma az európai kultúrában vagyis, hogy vezénylés közben ez a fogalomkör is az agyában van. Ha jól meggondolod eztet, akkor is aszondod, hogy nem kell?

320 eccerű 2011-11-09 17:31:27 [Válasz erre: 319 Cilike 2011-11-09 12:14:51]
Én végig dirigálásról beszéltem, nem véletlenül. A karmesternek nem dolga, hogy előadja a művet, arra ott van a zenekar és a szólisták, ha vannak. Neki az a dolga, hogy megszólaltassa. Műveltető igével. A hit kérdése. Itt kezdünk félremenni, mert éppen azt kifogásoltátok, hogy nem abban hisz, amiben (a mű megfelelő előadásához) kéne. És ez elég messzire vezet, ha elkezdenénk boncolgatni, úgyhogy most inkább leeccerűsíteném: szerintem a zene lebecsülése az, ha zenén kívüli dolgokat is kvázi előírunk hozzá. Mondok egy példát. Még a fülemben van, amikor anno Sólyom tanár úr kifakadt egy Don Giovanni elemzés kapcsán, ahol az elemző azt találta írni, hogy a zene és a szövegkönyv nagyszerűen felfesti a szereplők karakterét. A tanár úr felolvasott a szövegkönyvből egy részt (találomra), (ha jól emlékszem, ez Don Ottavio áriája volt, de igazán nincs jelentősége), és megkérdezte, szerintünk milyen jellemű ember mondhatja e sorokat. Nem tudtunk válaszolni, épp azért, mert abból ugyan ki nem derül semmi: a zene teszi olyanná az opera szereplőit, amilyenek. Még egy gondolat. A Requiem pedig azon kevés liturgikus szövegek egyike, amelyik olyan megrázó erejű, hogy nem kell hozzá hit, hogy az ember kellően át tudja élni. Ugyanakkor, szó szerint nem sokan gondolják komolyan a benne foglaltakat, még hívő emberek sem. Természetesen értem, amire célozni akarsz, de szerintem nincs úgy.

319 Cilike 2011-11-09 12:14:51 [Válasz erre: 318 eccerű 2011-11-09 11:03:27]
Édeske, senki sem mondta, hogy egy távolkeleti sem tudja, ezt csak beleolvastad magad lelkéből. Szerintem sajnos van különbség, hogy valaki úgy énekel, vagy játszik egy vokális, szöveggel rendelkező művet, hogy nem tudja, miről szól vagy tudja. Természetesen elő lehet adni szépen, zeneileg kereken szakrális műveket hit nélkül is, de azért szerintem számít, ki tudja átélni valóban és ki nem, ki hiszi valóban, amit énekel -dirigál, ki nem. Mndom, SZERINTEM.

318 eccerű 2011-11-09 11:03:27
Értem, tehát abból kiindulva, hogy Kobakjancsinak nem sikerült a hallgató ízlésének megfelelő - de legyünk megengedőek, tényleg nem jó - felfogásban eldirigálnia Verdi Requiemjét, abból rögtön levonható az a következtetés, hogy ez egyetlen távol-keletinek sem sikerülhet, mert más kultúrkörben nőtt fel. Hadd gratuláljak ehhez a nagyszerű gondolatmenethez! Kettő. Továbbra is fenntartom azt a véleményemet, (és várom az érdemi cáfolatot,) hogy sem nem kell minden szót pontosan érteni, sem pedig hithű kereszténynek lenni ahhoz, hogy valaki e művet megfelelő töltettel eldirigálja. Nem azt mondom, hogy jó, ha valaki nem érti a szövegét, bár nagyjából biztos tudja, miről van szó, csak azt, hogy attól még megszólalhat maga a mű, mert a zene sokkal többet mond, mint a liturgikus szöveg. A hasonlat sánta, de kb. olyan ez, mintha elolvasol egy könyvet, majd megnézed ugyanezt filmváltozatban.

317 Vladiszlav 2011-11-09 08:31:45 [Válasz erre: 316 Heiner Lajos 2011-11-09 08:12:54]
-Volt,volt. Ám nem véletlenül meg sem említettem. Csak jó szereplésekről szeretek írni. Ne kárhoztassuk Kobayachit az egészért, nem énekelt csak vezényelt. Az összhatás hangzott szedett-vedetten és az énekesek kifáradt hangon nyomták. A Requiemet nem szabad erőből kinyomni, csúnya lesz, és berekedés lesz a vége, ami 4 énekesből háromnál hallatszott is4

316 Heiner Lajos 2011-11-09 08:12:54 [Válasz erre: 314 rotor 2011-11-08 23:44:06]
Nem volt? Basszus...:-)

315 King Arthur 2011-11-09 00:25:39 [Válasz erre: 312 Cilike 2011-11-08 22:29:49]
Az semmi... De amikor elnyomta Japánban Verdi Requiem-je után a Rákóczi-indulót! Az nem volt semmi.

314 rotor 2011-11-08 23:44:06 [Válasz erre: 306 Vladiszlav 2011-11-08 12:44:51]
Basszus nem volt??

313 tiramisu 2011-11-08 23:28:44 [Válasz erre: 307 tiramisu 2011-11-08 15:39:36]
...teljesen más alapu...

312 Cilike 2011-11-08 22:29:49 [Válasz erre: 308 eccerű 2011-11-08 21:36:13]
Éppen arról van szó, hogy a Requiem -nemcsak Verdié, bármelyik - nem egyszerűen zenemű, hanem szakrális mű. És egy alapvetően nem keresztény országban felnőtt művész ennek a szakralitását neveltetése okán nem biztos hogy közvetíteni tudja. Egyszer hallottam Kobayashi vezényletével, és döbbenetemre a végén a Libera me után megismételték a Sanctust... elég bizarr volt. Mármint ráadásszámként.

311 tiramisu 2011-11-08 22:21:57 [Válasz erre: 309 Héterő 2011-11-08 22:20:40]
Pontosan. Köszönöm.

310 tiramisu 2011-11-08 22:21:16 [Válasz erre: 308 eccerű 2011-11-08 21:36:13]
Szerintem pedig igaz. * Jól el lehet dirigálni, de Kobayashinál nem arról szól, amiről.Több évvel ezelőtt nagyon vártuk a Kobayashi-s Verdi Requiem-et. Nem az volt, ami. Sajnos most is maradt amilyen anno... A Libera me tétel úgy van elhadarva, mintha egy shintoista imamalmot pörgetnél -nem hozza a "koncert-drámát"...etc.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.