vissza a cimoldalra
2020-10-01
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (1218)
Opernglas, avagy operai távcső... (20664)
Régizene (4479)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4117)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62466)
Lisztről emelkedetten (1015)
Operett, mint színpadi műfaj (4558)
Momus-játék (5891)
Kocsis Zoltán (673)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4748)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (102)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4938)
Társművészetek (2111)
Franz Schmidt (3693)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2062)
Kolonits Klára (1183)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

310   Klára • előzmény309 2016-12-11 12:14:48
Kedves E.D. sajnálatos, hogy Önnek annak idején csak ennyi jutott, nyilván a tanerő (szándékosan nem pedagógus)és nem a módszer hibája! Persze, a szolfézs is benne van, mert kottát olvasni másképp nem lehet. De ami még ezen kívül, arra kevés ez a rovat. Érdekes lenne külön lapon nyitni vitát arról, miért alkalmazzák világszerte, miért elsődleges zenetanítási módszer a Távol-Keleten, miért mondja egy szakértő pszichológus és agykutató, hogy készségtárgyként olyan agyi funkciókat mozgat és fejleszt, melyek az egész agyi tevékenységére kiható fejlődést eredményeznek? Nem beszélve arról az apró hatásról, hogy bevezet a zene alapelemeibe, megtanít hallgatni és élvezni a zenét, stb. Nem utolsósorban megismertet a magyar népzene, népi zene kincseivel, mely valahol mégiscsak a magyar kultúrkincs része (legalábbis kellene, hogy legyen!)Persze, mint mindenhez, ehhez is két dolog kell: elkötelezett pedagógus érdeklődő diák. Két hete olvastam KOCSIS ZOLTÁN utolsó interjúinak egyikét, Ő szintén sz iskolai zeneoktatás fejlesztését, horribile dictu a Kodály-módszer visszavezetését fogalmazta meg célként, mondjuk akár egy stadion építésének beáldozása árán is. Én speciel annak idején egy életre szóló alapot kaptam a zene megértéséhez, megszeretéséhez, a művészi zene a -bocsánat- gagyi megkülönböztetéséhez. Szándékosan nem "komoly" és "könnyű" jelzőt használtam, mert ilyen megkülönböztetés nincs!
309   Edmond Dantes • előzmény299 2016-12-11 11:23:24
Ha a "Kodály-módszer" azt is tartalmazza, hogy ált. iskolai énekórákon, lehetőleg reggel nyolckor énekeltetik a Hej Dunárólt meg a Komáromi kisleányt meg kézzel mutogatják a dóremifászólátidót (nekem ez az énekóra-"sors" jutott osztályrészemül, akkor a Kodály-módszert sürgősen el kell törölni a föld, de legalábbis az iskolák "színéről" és a helyét sóval behinteni. Aztán lehet emlékművet emelni a Kodály-módszernek meg az ő szellemi kulturális örökségének...Addisz-Abebában.
299   Klára • előzmény298 2016-12-02 20:23:34
Most már "csak" a hazai iskolai oktatásba kellene visszavezetni és ismét alkalmazni!
298   szálkák 2016-12-02 19:30:31
Tisztelőknek, rajongóknak!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
Mátyás templom

Dóri Eszter, Gavodi Zoltán - ének
Kántor Balázs - cselló
Póta Ágoston - orgona
Nemzeti Énekkar Nőikara
vezényel: Somos Csaba
PERGOLESI: Stabat mater
A mai nap
történt:
1975 • Október 1-jét (Yehudi Menuhin javaslatára) a zene világnapjává nyilvánították
1998 • Elindult a Café Momus, az első magyar nyelvű, internetes komolyzenei magazin
született:
1865 • Paul Dukas, zeneszerző († 1935)
1899 • Bárdos Lajos, zeneszerző, karnagy, zeneteoretikus († 1986)
1903 • Vladimir Horowitz, zongorista († 1989)
1927 • Kurtág Márta (Györgyné), zongoraművész, zenetanár
1929 • Házy Erzsébet, énekes († 1982)