vissza a cimoldalra
2020-07-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11538)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3975)
Kimernya? (3707)
Operett, mint színpadi műfaj (4384)
Franz Schmidt (3641)
A MET felvételei (719)
Gioacchino Rossini (1034)
Régizene (3428)
Élő közvetítések (8501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4864)
Lehár Ferenc (715)
Pantheon (2695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1979)
Opernglas, avagy operai távcső... (20522)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Antonin Dvorak (199)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

649   joska141 • előzmény633 2015-12-16 17:24:37
Természetesen elgépeltem a szót, de nem azért nem értem: "legfélreismerhetetlenebb"
633   Edmond Dantes 2015-12-16 13:33:49
Aki ott volt Flórez első pesti áriaestjén, nem felejti el, amíg csak él. A jegy árát sem, de az más kérdés. Élőben hallani = kozmetika, manikűr és pedikűr nélkül ezt a tökéletesre csiszolt bel canto hangot és technikát: egészen más mint lemezről. Lemezen és lemezzel, tudjuk, sokan sok mindent "csinálnak".
Én pl ebbe kóstoltam bele a koncert előtt: https://www.youtube.com/watch?v=noqTbkhGxwA (ott nem énekelte). Direkt nem az "Ah mes amis"-t linkelem be, mert azt örökre és könyvcímben is Pavarotti védte le.
Flórez bel cantoban verhetetlen...volt vagy talán még ma is...ám pár hét múlva 43 lesz és -nem tegnap- megkezdte a körülnézést/továbblépést. Lehet, hogy Edgardo téves kisiklás. Januárban Bécsben Mantuai hercegeket énekel, meghallgatnám, aztán Rómeó, Werther, Ernesto stb. Ja és nem kell Cesky Krumlovig menni, feb.10. Pozsony: infó Flórez, a honlapja jóvoltából.

Aki ott volt Domingo első pesti fellépésén (Tosca, 1973), nem felejti el, amíg csak él. Én kábé Otellóig és az első Wagnerekig követtem. Sajnos -és ezzel nincs egyedül!- nem képes szépen búcsúzni, pedig tudjuk, búcsúzni csak... 100. születésnapján (vagy az én 100. születésnapomon, az még odébb van mint az övé) meg fogom hallgatni Ozmin szerepében..és már most hallom, mennyire fog abban is Haaa wie will ich triumphálni.

Carrerasról Pesten a Zelmúlt évtizedekben -kis rosszmájúsággal- az alábbiakat tudtam meg: 1) transzponált-kihagyott magasságok: tenoroknál nem előny 2) szép fiú (volt): ez mindenkinél előny, ha rendelkezik vele 3) nagyon beteg (volt): szerencsére kilábalt 4) "háromtenorhoz" 3 tenor kell(ett) és főleg azért lett ő a harmadik, mert szexisebb és fiatalabb volt a másik kettőnél + a másik kettő hozzá viszonyítva még jobb (volt). Nnna.

Pavarotti volt szvsz a legnagyobb, hangja legszebb, legfélreismerhetetlenebb, magassága verhetetlen, bel cantóból át tudott állni spintoba sőt még tovább, de szerepkörben nem lépte át a RubiKohnt. Viszont a Nessun dormát egy életre megutáltatta velem a 100. vele-hallás és a 100. nyálas zsebkendő után. Nnna.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
21:00 : Budapest

Baráth Emőke, Fodor Beatrix, Fodor Gabriella, Sáfár Orsolya, Szemere Zita, Balga Gabriella, Horváth István, Haja Zsolt, Szegedi Csaba, Bretz Gábor, Kálmán Péter, Szvétek László - ének
Magyar Állami Operaház Zenekara
vez. Madaras Gergely
Rossini: A sevillai borbély - nyitány
Rossini: A sevillai borbély - „Ecco ridente in cielo” (Almaviva kavatinája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Largo al factotum” (Figaro belépője, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Se il mio nome saper voi bramate” (Almaviva szerenádja, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Una voce poco fa” (Rosina kavatinája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „La calunnia è un venticello” (Don Basilio rágalomáriája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „A un dottor della mia sorte” (Bartolo áriája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Ah! Qual colpo inaspettato” (Almaviva, Figaro és Rosina tercettje, II. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Cinque… dieci… venti” (Figaro és Susanna kettőse, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Se vuol ballare, signor Contino” (Figaro cavatinája, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Non so più cosa son, cosa faccio” (Cherubino áriája, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Non più andrai” (Figaro C-dúr áriája, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Porgi amor” (A grófné kavatinája, II. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Voi che sapete” (Cherubino áriája, II. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Un moto di gioia” (Susanna ariettája, II. felvonás), K. 579
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Crudel perchè finora” (Almaviva és Susanna kettőse, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Hai già vinta la causa” (Almaviva áriája, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Dove sono i bei momenti” (A grófné áriája, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - Sull'aria! Che soave zeffiretto (A grófné és Susanna levélkettőse, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Deh vieni, non tardar” (Susanna rózsaáriája, IV. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - II. felvonás finálé
A mai nap
elhunyt:
1930 • Auer Lipót, hegedűs, tanár, karmester (sz. 1845)