vissza a cimoldalra
2020-07-08
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

Franz Schmidt (3636)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2800)
Pantheon (2688)
Kortárs zene (96)
Régizene (3407)
Momus-játék (5860)
Lehár Ferenc (703)
Rost Andrea (2052)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4860)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3963)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1974)
Bartók Rádió (778)
Belcanto (946)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1430)
Kodály Zoltán (387)
film és zene (203)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

822   Búbánat • előzmény821 2018-12-10 10:13:48

Az elmúlt hét rádióműsorából:

Pitti Katalint hallhattuk "élőben" is a  Dankó Rádió Túl az Óperencián adásában, a szerkesztő-műsorvezető, Nagy Ibolya beszélgetőtársaként.

A december 3-9. közötti adások tartalmából (MediaKlikk.hu oldaláról - Nagy Ibolya ajánló-ismertető mondatatai):

"A Zeneakadémia utolsó évében a Magyar Televízió Verdi: Otello című művének női főszerepével robbant be a köztudatba. Így pályakezdőként már együtt énekelhetett és játszhatott az akkori legnagyobbakkal, Simándy Józseffel és Melis Györggyel. Ferencsik János vezényelte a felvételt, mely a Magyar Rádió 6-os Stúdiójában készült. A film országos ismertséget és szakmai sikert hozott számára.

Az 1978/79-es évadtól a Magyar Állami Operaház magánénekeseként szerződtették, ahol az operairodalom legcsodálatosabb szerepeit énekelte. Kerekes Jánostól Medveczky Ádámig, Lukács Ervintől Giuseppe Patane-ig, ifj.Palló Imrétől Lamberto Gardelli-ig, Kórody Andrástól Jurij Szimonov-ig és Erdélyi Miklóstól Kovács Jánosig , neves mesterekkel dolgozott együtt, akiktől a művésznő vallomása szerint sokat tanult, ahogyan kiváló rendezőktől, mint Mikó András, Békés András,Szinetár Miklós , akikkel a “munka” során sokat formálódtak szerepei, valamint gazdagodtak szerepformáló teremtő energiái. Minden mű, amit megszólaltatott és megszólaltat emlékezetes élményt hagyott és hagy mai napig az emberekben.

A világ számos országában énekelt, a legjelentősebbek: Drezda – Verdi: Lombardok c. operájának női főszerepével Giselda szerepével- 17-szer hívták függöny elé a művésznőt. Verdi: La Traviata címszerepét tán a legtöbb rendezésben énekelte, játszotta, élte itthon és külföldön Szófiában, Kassán, Kolozsvárott, Tokyóban, Nagoyában, Osakában és a Magyar Televízió opera-keresztmetszetében is Ő a énekelt és alakította Violetta figuráját. Puccini: Madame Butterfly címszerepét 16 éven át alakította, mellyel vendégszerepelt Prágában többször, mint a Puccini: Bohémélet Mimijével és Csajkovszkij: Anyegin Tatjána szerepével Prágában, Moszkvában Hamburgban, Rio de Janeiro-ban…Opera szerepein kívül mindig szívesen énekel Bach, Mozart, Verdi, Liszt, Kodály oratórikus műveket illetve dal és ária esteke a Magyar Rádióban, mint a Zeneakadémián. Itthon és külföldön rendszeresen koncertezik.

Sok felkérést kapott az operett világába is. A legtöbbet énekelt, játszott operett szerepe Lehár: Víg özvegy – Glawary Hanna szerepe, melyet a Margitszigeti Szabadtéri Színpadtól a Staatsoperig énekelt, és ezzel a szereppel jutott el először vendégjátékkal Tokyo-ba is. Hasonlóan sokat énekelt operett szerepe a Saffi – J.Strauss: A cigánybáró- , mint a Lisa – Lehár: A mosoly országa- és a Marica grófnő – Kálmán Imre operettjéből. Jacoby: Sybill-je főszerepét pedig szintén a Magyar Televízió vette fel .

Számos jótékonysági munka résztvevője. Vannak szervezetek, melyeket több mint tíz éve patronál jótékonysági koncertjeivel, illetve annak bevételével.

Minden elénekelt mű az élet megnyilvánulásának lehetőségeit és annak erejét sugározza.

A megszólaltatás hat a művészre , mint a hallgatóra és végtelen folyamatban egymásra hatásban a Mindenséget szólítja meg, oda ad hírt az élet minőségéről.

A tanítás pedig szent kötelesség, mert “…amit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit átélsz, osszad meg! Szabad vagy a kövektől az étherig, de jajj neked, ha magadnak tartod meg!” -Hamvas Béla szavaival vallja a művésznő ars poétikáját."

821   Búbánat 2018-12-09 11:12:49

Ezen a héten ma utoljára volt velünk Pitti Katalin a Dankó Rádió operettműsorában, akivel a szerkesztő-műsorvezető, Nagy Ibolya beszélgetett.

A zenei összeállításban elhangzott:

Edith Piaf sanzonja Pitti Katalin tolmácsolásában: „Rózsaszínű élet”  - koncertfelvételről

Puccini: Manon Lescaut – Manon áriája, IV. felv.: „Sola, perduta, abbandonata (Pitti Katalin, km. a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, vezényel Medveczky Ádám) - („Népszerű olasz operaáriák” – Pitti Katalin, szoprán – Hungaroton, CD, 1998)

Szirmai Albert - Emőd Tamás: Mézeskalács

- A királynő dala az 1. felvonásból: „… A kis királykisasszonyoknak: be jó dolguk van őnekik! ... /És mégis, mégis, furcsa egy dolog, a nagy királynők mégsem boldogok: Egy kis cseléd, higgyétek nékem el, az nem cserélne Őfelségivel!…..”  (Pitti Katalin)

- Szerelmi kettős:  „-Vidd ezt a mézest véled el, a tarisznyádba tedd el, talán még sor kerül reá, ne hadd itt Jóska, vedd el.…/Szív küldi szívnek szívesen, szív a szívtől kapja szívből kedvesen…” (Pitti Katalin, Csurja Tamás, az MRT Szimfonikus Zenekarát Makláry László vezényli) - részletek, 1985

- Jóska dala a 3. felvonásból: „Ott, ahol egy kútgém látszik, csak egy kútgém látszik, jegenyefa tetejével tanyai szél játszik…” (Melis György, km. MRT Szimfonikus Zenekara, vezényel Sebestyén András) - (keresztmetszet, 1977. január 21., Kossuth Rádió 17.19 – 18.04)

Tolcsvay László – Tolcsvay Béla: Magyar mise

Pitti Katalin - szoprán
Begányi Ferenc - basszus
Ifj, Csoóri Sándor - népdal-énekes
Sasvári Sándor, Tolcsvay László, Tolcsvay Béla - rock-tenorok
Vikidál  Gyula -  rockbariton

Közreműködik a Honvéd Művészegyüttes Férfikara és a Tavasz Női Kar

Vezényel: Tóth András.

A felvétel a Főnix Stúdióban készült, 1993-ban. Producer: Tolcsvay László.

1 CD (46 perc)

(a darab első megjelenés éve: 1987)

Részletek:

3.  Gloria (Pitti Katalin, Begányi Ferenc, Sasvári Sándor, km. a Honvéd Művészegyüttes Férfikara és a Tavasz Női Kar)

5.  Sanctus  (Pitti Katalin, km. a Honvéd Művészegyüttes Férfikara)

9.  Elbocsátás - Entlassung (Pitti Katalin, Begányi Ferenc, Sasvári Sándor,  Tolcsvay László, Tolcsvay  Béla, Vikidál Gyula,  km. a Honvéd Művészegyüttes Férfikara és a Tavasz Női Kar)

„A Magyar Mise a rock-, a szimfónikus- és népzenét ötvöző oratórium, melyben a Muzsikás együttestől Vikidál Gyulán át Pitti Katalinig a hazai zenei élet nagyjai dolgoztak, nemcsak itthon aratott sikert: turnén járta be egész Németországot, Dortmundtól Münchenen át Aachenig a legnagyobb templomokban és előadótermek színpadán adták elő. Magyar muzsika, amely mindannyiunk Európáját fejezi ki! Azt az Európát, amelynek szellemi, lelki, erkölcsi értékrendjét ezer év óta képviseli Magyarország, s amelyet ezer év óta véd behatolni törekvő armadák és ideológiák ellenében. Ezer év küzdelmeiben népek tanulták meg itt becsülni egymás kultúráját, erkölcsi erényeit, s megtanulták védeni egymást, óvni a közös szellemi alapokat.”

A "Túl az Óperencián" délelőtt elhangzott adásának ismétlése ma 18 és 19 óra között hallgatható meg a Dankó Rádióban és az interneten is (www.dankoradio.hu)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
21:00 : Budapest
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA - Autósmozi

Kissjudit Anna, Ninh Duc Hoang Long - ének
Banda Ádám, Bujtor Balázs, Kállai Ernő, Kelemen Barnabás - hegedű
Csáki András - gitár
Kökény Tamás - nagybőgő
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez. Kesselyák Gergely
Piazzolla: Négy évszak Buenos Airesben
Gardel: Por una cabeza
Piazzolla: Libertango
Sarasate: Cigánydalok
Rodrigo: Fantázia egy nemesúr részére - részletek
Piazzolla: Oblivion
Lara: Granada
De Falla: A bűvös szerelem - A fájó szerelem dala, A lidércfény dala, Tűztánc
A mai nap
született:
1925 • Réti (Redl) József, énekes († 1973)
1943 • Szakcsi Lakatos Béla, jazz-muzsikus