vissza a cimoldalra
2018-04-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60744)
Társművészetek (1244)
Momus társalgó (6313)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3969)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11263)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2489)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (750)
Operett, mint színpadi műfaj (3570)
Opernglas, avagy operai távcső... (20052)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4254)
Momus-játék (5468)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2673)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1379)
Kedvenc magyar operaelőadók (1082)
Zenei események (991)
Natalie Dessay (1802)
Kodály Zoltán (378)
Franz Schmidt (3103)
Erkel Színház (9195)
Simándy József - az örök tenor (523)
Lisztről emelkedetten (904)

Fórumok teljes listája
Apróhirdetések
• 2018-04-17
A Magyar Nemzeti Énekkar meghallgatást hirdet bariton és basszus szólamra, valamint basszus szólamvezetői megbízatásra szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkező énekesek számára.

A meghallgatás anyaga:

1. Szabadon választott skála, ami a hangterjedelmet bemutatja.

2. Két szabadon választott, különböző karakterű darab (ária, vagy dal) előadása (zongorakísérőt biztosítunk)

3. Előre megadott énekkari állások előadása zongorakísérettel az alábbi művekből (kottát kérésre biztosítunk):

- Bach: h moll mise
- Brahms: Német Requiem
- Bartók: Cantata profana
- Verdi: Quattro pezzi sacri

4. Lapról olvasás

5. Szólampróba vezetése (csak szólamvezető-jelölt esetében!)


Jelentkezés részletes szakmai önéletrajzzal 2018. május 10-ig Tóth Antal menedzsernél a toth.a@filharmonikusok.hu e-mailcímen.
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

800   IVA • előzmény792 2017-11-13 03:04:47

OFF: Nem egyformán hívta, szervezte be tagjait a KISZ. Nálunk az általános iskola legjobban tanuló nyolcadikosainak, köztük testvéremnek és nekem, a községi alapszerv kínálta fel a tagságot. Szüleink nemhogy nem ájultak el a kétségbeeséstől, hanem örültek annak, hogy – 1951-ben kitelepítettek lévén – végre valamiben nem diszkriminálnak, hanem integrálnak bennünket. Kétszeresen nem lehetett visszautasítani az ajánlatot.
Első gimnáziumban, miután mindenkinek úttörő-múltja volt, egész osztályunkat spontán KISZ-taggá nyilvánították, nekem csak át kellett igazolnom oda. Októberben vezetőségválasztást tartottak, de én azon a szombaton nem tudtam beutazni Pestre, mert reggel kaptam egy vesehomok-görcsöt. Irtózatos volt, de délutánra el is múlt, ám azalatt csoda történt velem. Megtudtam, hogy a tanév elején szerzett osztályzataim alapján engem választottak volna meg az évfolyam alapszervi titkárává, de mivel távol maradtam, egy másik tanulóé lett a tisztség. Ennek a napnak köszönhettem, hogy szürke KISZ-tagként tölthettem be életem legmagasabb politikai funkcióját, mígnem 28 évesen attól is megszabadított a túlkorosság.

Éppen én hívtam fel a figyelmet a balettművészet kiválóságainak említésével arra, hogy sem a (feltételezett) KISZ-tagság, sem a VIT-re delegálás nem lehetett a karrier meghatározó lépcsője. Én sem tudom, volt-e KISZ-tag Róna Viktor, de hol járt ő már attól, amikor 38 évesen a Norvég Állami Balett szólistája és balettmestere lett, majd a párizsi opera, később a Scala balettmestere, és tanított szerte a világban.
(Ami pedig az 1957-es VIT-et illeti, éppen Róna Viktor volt az, aki nem ment ki Moszkvába, és mindennek tetejébe éppen én voltam az, aki erről írtam ebben a magazinban (http://www.momus.hu/article.php?artid=6885&cat=30&recid=6885), Kaán Zsuzsa Kun Zsuzsa, a balerina című könyvéből véve az információt. Elnézést kérek, amiért most ennek nem néztem utána. Nem érdemes nevekkel és számokkal emlékezetből dobálózni – Margot Fonteynnek sem volt évekig a partnere Róna, ez a munkakapcsolat az 1962-es és ’63-as évre tehető.)

ON: Úgy gondolom, sem a VIT-en való szereplés, sem a KISZ-tagság, sem a képeslap címlapján mosolygás, sem a magánéleti boldogság nem terhelő tétele egy művész életútjának. Az utóbbit is legfeljebb kölcsönkapjuk az élettől.

792   Klára • előzmény767 2017-11-12 15:11:38

Két megjegyzés:

egy személyes élményem- amikor a gimázium első évfolyamát sikeresen befejeztük, és megkezdtük a második évfolyamot, megtudtuk, hogy az első évben tanúsított jó magaviseletünk, tanulmányi eredményünk, stb. alapján - mint valamennyi kortársunkat - felvettek bennünket a KISZ-be! Az, hogy Édesnyám a hí hallatán mejd elájult, csak színesítette a hatást. (az 1960-as évekről van szó!)

Ami Róna Viktort illeti, évekig volt Dame Margot Fontey partnere, majd szintén évekig a  Norvég Állami Balett beletmestere - nem hiszem, hogy mindezekre a KISZ tagság predesztinálta - ha egyáltalán tagja volt eme szervezetnek.

767   IVA • előzmény758 2017-11-11 00:59:40

Szeretném tudni, hol, milyen műsorban, milyen közönség előtt nyilatkozott így Pitti Katalin, kik voltak ennek a fültanúi! Amikor ez "történhetett", nyilvános műsorban nem lehetett trágár szavakat használni, a televízióban (kereskedelmi tévék nálunk még nem léteztek) végképp nem. Márpedig ai idézőjelbe tett négybetűs még a lepke- előtaggal is a trágár szókincs része.
Ami a VIT-et illeti: ha valakit delegáltak, nem feltételek kellettek, hanem feltétel nélkül menni kellett. Legfeljebb súlyos akadály esetén lehetett kibújni alóla. Nem mellesleg megtiszteltetés volt.
Ami a KISZ-t illeti: legkésőbb a középiskolában, a felsőfokú intézményekben még inkább, gyakorlatilag minden fiatal "automatikusan" a tagja volt. Vezető, aktív vagy passzív tagja. Csak egy renitens kisebbség nem, mindenkori környezetüktől és kifogásaiktól függött, hogy milyen hátrány érte őket emiatt. Megéltük azt a történelmi kort, és ne állítsuk be úgy, hogy aki ezt a megélt sorsot vállalja, vagy akinek a kényszerű vagy önkéntes megéléséről dokumentum maradt fenn, az történelmi bűnös.
Kun Zsuzsa, Sipeki Levente, Orosz Adél és Róna Viktor pályájának is fontos állomása volt a VIT-en való részvétel és az ott megszerzett díjak. Nem "minimum KISZ-tagság, pártvonal meg hát persze" miatt küldték ki őket a VIT-re, hanem mert kiugróan tehetségesek voltak, és nagyon jól is mutattak. Ezt a motívumot és a képeslap-borítón való mosolygás jogát az itt indulatosan szapult művészpártól sem lehet elvitatni, és nem érdemes terhelő adatként feltüntetni. (Vevő természetesen mindenre akad.)

758   tiberio • előzmény756 2017-11-10 08:30:10

Számomra közönség előtt arról nyilatkozni, hogy a kolléga " pártvonalon érvényesült" avagy a másiknak " fing " hangja van nem csak jó ízlés, irígység, jó vagy rosszindulat kérdése. Ez szerintem intellektus kérdése és netto bunkóság.

Különben ki is mosolygott anno a Magyar Ifjúság borítóján éppen aktuális férjével, azzal a felirattal, hogy ők (is) képviselik hazánkat a VIT-en? Ahhoz minimum KISZ

tagság kellett. Pártvonal... hát persze.

756   IVA • előzmény755 2017-11-09 19:00:33

Bocsánat, de a „lehetett” és a „valószínűleg” nem hiteles információk, amelyeket meg kellene osztani egy fórumon, legfeljebb feltételezések.
Ami az „is”-t illeti: mitől is rossz kislány azóta? Rosszan mondjuk a lusta gyerekeket is, de Pitti Katalin biztosan nem volt lusta, hiszen művelt ember lett belőle. Aki lustának mondaná, próbáljon meg annyi szerepet, zenét megtanulni és interpretálni, mint ő, akár a mai napig.
Vagy attól rossz, hogy nekünk nem rokonszenves a politizálása? Másoknak meg igen, ez egy ilyen természetű dolog.
Vagy attól, hogy ötször ment férhez? Ez nem valami rossz szokás: ne feledjük, hogy minden  kapcsolat vége, bármelyikünk életében, egy szomorú kudarc.
Ami a stílusát illeti: itt néhány ember elmondta, hogy hallotta már csúnyán beszélni. Másokat is hallottak már. Ránk az tartozik, hogy a nyilvánosság előt nem bunkó. Merthogy olyanok is akadnak.

755   minimuff 2017-11-09 15:24:06

Katinka már lánykorában is rossz kislány lehetett, valószínűleg akkor is csúnyán beszélt. A művésznő életrajzi kötete szerint az édesapja sokszor keményen büntette...

Műsorajánló
Mai ajánlat:
13:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nagy Dóra (oboa)
Karasszon Eszter (cselló), Csuti Dávid (nagybőgő), Tóth Ágnes (fuvola), Katrin Mátyás, Nyujtó Zsanett (klarinét), Gaján Evelin (oboa), Tóth Ramóna, Losonci Luca (fagott), Csabay László, Südi Bálint, Szokola János (kürt)
Közreműködik: Szolnoki Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
"Nagy Dóra oboa diplomakoncertje"
J.S. BACH: A-dúr oboa d’amore verseny, BWV 1055
DORÁTI: Öt darab oboára
IBERT: Három rövid darab
DVOŘÁK: Fúvósszerenád, Op.44

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Körmendi Johanna (hegedű)
Kovalszki Mária, Horváth Krisztina (zongora)
"Körmendi Johanna hegedű diplomakoncertje"
J.S. BACH: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
DEBUSSY: g-moll hegedű-zongora szonáta
MOZART: 5. (A-dúr) hegedűverseny, K. 219
SAINT-SAËNS: Havanaise, Op.83

19:00 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Ligeti András
SMETANA: Az eladott menyasszony – Komédiások tánca
SOSZTAKOVICS: 9. (Esz-dúr) szimfónia, Op.70
DOHNÁNYI: Szimfonikus percek, Op.36
ENESCU: Román rapszódia (A-dúr), Op.11 No.1

19:00 : Budapest
Erkel Színház

SEREGI / DELIBES: Sylvia
Balettkomédia két felvonásban

19:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Horgas Eszter - Falusi Mariann: Kék Rapszódia - Gershwin és Bernstein Amerikában

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Hsin-Ni Liu (zongora)
CHEN MAO SHUEN: Fantasy Ballade No. 1 (2009 premiered)
Nocturnes No. 1 (1989 published, 1991 premiered)
Nocturnes No. 2 (1989 published, 1991 premiered)
Fantasy Ballade No. 2 (2009 premiered)

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
GRIEG: Két szimfonikus darab Op.14
GRIEG: Norvég táncok Op.35.
GRIEG: Két keringő -capriccio Op.37
DEBUSSY: Hat antik felirat
DEBUSSY: Kis szvit
LISZT: Második Mefisztó keringő - a szerző saját négykezes átirata

19:45 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Olena Tokar (szoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
MOZART: 1. (Esz-dúr) szimfónia, K. 16
MOZART: Ch’io mi scordi di te – koncertária, K. 505
MOZART: Bella mia fiamma, addio – koncertária, K. 528
MOZART: Un moto di gioia – koncertária, K. 579
HAYDN: Holdbéli világ – nyitány, Hob. XXVIII:7
HAYDN: 60. (C-dúr) szimfónia, Hob. I:60 („Il Distratto”)

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

"Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel"