vissza a cimoldalra
2019-08-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11433)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1348)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1331)
Plácido Domingo (782)
Élő közvetítések (8084)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61869)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (469)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3395)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4551)
László Margit (209)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1742)
Franz Schmidt (3410)
Opernglas, avagy operai távcső... (20298)
Balett-, és Táncművészet (5871)
A nap képe (2142)
Operett, mint színpadi műfaj (4044)
Simándy József - az örök tenor (621)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

74   tarnhelm2 • előzmény73 2007-04-12 00:28:13
Hát ezt meg nem mondtam volna ilyen pontosan. Pedig nagy élmény volt. Sass még a pályája csúcsán, tényleg királynői volt, és a fital Pitti is nagyon megnyerő tudott lenni.
73   virius • előzmény72 2007-04-12 00:19:49
Majdnem telitalálat! A Sass Sylviás előadás 1983 karácsonyán volt. Két és fél évvel a Marton-Pitti afféros előadás előtt...
72   tarnhelm2 • előzmény6 2007-04-12 00:09:57
Karizs Béla! Hát...
Egyszer hallottam Kalafként... Annak az előadásnak nem ő volt az erőssége. Sass énekelte a címszerepet, Pitti volt Liu. Van ennek már negyed százada...
6   vidai • előzmény4 2006-08-25 13:05:49
Szerintem nem volt csúnya hang. Hatalmas volumenű, biztos magasságokkal bíró hangja \"a Vérmezőt is betöltötte volna\".A minitenorok korszakában ez bizony nagy erény. Kitűnő Kalaf volt.
4   WarteNur • előzmény2 2006-08-25 13:03:38
Ritka csúnya hang volt, de ereje és biztossága miatt nagyon lenyűgöző!
2   vidai • előzmény1 2006-08-25 11:26:38
\"A legnagyonn magyar Radames\"-írta róla Abody, amikor Simándy is énekelte a szerepet.
1   vidai 2006-08-25 11:21:16
A budapesti Operaház kiemelkedő szólótenorjai (Simándy József, Udvardy Tibor, Ilosfalvy Róbertés Réti József) mellett 1963-tól egy újabb jelentős tenorista egyéniség kapcsolódott a dalszínház életébe: Karizs Béla. A korábbi korszakokból véve az összehasonlítást, valódi hőstenor, hangja Környei Béláéra,Halmos Jánoséra és Laczó Istvánéra emlékeztetett mind a hangszín, mind a vivőerő tekintetében. Fényesen csengő felső kvintje alkalmassá tette arra, hogy az operairodalom igazi hőstenor szerepeit (Kalaf, Canio, Radames, Otello) érett, megbízható muzikalitással szólaltassa meg a színpadon.

Fiatalon Rózsahegyi Kálmán színiiskoláját látogatta, majd vidéki színházi évek következtek, melyek során jobbára prózai szerepekben mutatkozott be. Egy rövid időre a Fővárosi Operettszínház szerződtette, innen került át az Állami Operaház tagjai sorába.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Brian Hecht, Hiroyuki Kurogane, Szabó Zsolt, Veér Mátyás
a Hungarian Trombone Bootcamp 2019 fesztivál résztvevői

"Mi szól jobban egy harsonánál?"

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

20:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Duna Szimfonnikus Zenekar
"Budapest Gálakoncert"
13:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Szentpáli Roland, Lukács Gergely (tuba)
Budafoki Dohnányi Zenekar kamarazenekara
"Barokk Randevú '19"

20:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Najbauer Lóránt, Balogh Eszter, Szigeti Karina, Ódor Botond
Budafoki Dohnányi Zenekar
vez.: Hollerung Gábor
"Barokk Randevú '19"
J.S. BACH: Phoebus és Pán párviadala, BWV 201