vissza a cimoldalra
2019-05-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10132)
Élő közvetítések (7883)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1320)
Operett, mint színpadi műfaj (3918)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3255)
Opernglas, avagy operai távcső... (20222)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6726)
Kocsis Zoltán (662)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4492)
Lisztről emelkedetten (952)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1666)
Franz Schmidt (3337)
Kimernya? (3067)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Birgit Nilsson (41)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

40   WiseGentleman • előzmény38 2006-08-27 04:31:39
Lehet, hogy nem volt hőstenor, de ahhoz képest igen szépen énekelte a tipikus \"Heldentenor\" szerepeket (emellett kérdés az, hogy lehet-e ennyire mereven beskatulyázni az énekeseket). Ha azt is hozzávesszük, hogy a \"Heldentenor\" elsősorban német, a spinto olasz kategória, ismét teljes a konfúzió. Mellesleg Karizs \"Heldentenor\" létére tudtommal sosem énekelt Florestant vagy Wagnert...
38   -zéta- • előzmény23 2006-08-26 20:09:42
Lehet, hogy meglep, de Simándy sem volt hőstenor, Joviczky meg 71-ben vonult vissza. Ha úgy vesszük, akkor Laczó István óta nem is volt igazi hőstenor a Házban. Karizs 68-ban kpta az első hősi szerepét (Kalaf), amit azután 20 évig nem is énekelt más. Karizs után megint űr lett egészen Bándi hősi megjelenéséig.
23   WiseGentleman • előzmény22 2006-08-26 12:11:28
Érzéseim szerint azonban a modorosságnak is vannak fokozatai (pl. Del Monaco esetén sokkal szívesebben veszem a modorosságokat is, na jó, még Corelli presziőz affektálását is elfogadom - tudom, ez szubjektív) :). Ha már osztályozzuk a hangokat, Ilosfalvy többször énekelt Wagner-szerepeket (pl. Stolzingi Walter), Manrico pedig mindhárom említett énekesnek gyakori szerepe volt, tehát úgy érzem, egy adott szerep megvalósítását tekintve jogos az összehasonlítás. Karizs Béla lehet, hogy nagy hang volt (az is lehet, hogyha ma hallanám, máshogy érintene, mint tizenéves koromban, vasárnap délelőtti bérletben, a nyolcvanas években), ugyanakkor érzéseim szerint egy hőstenorhiányos korban (Simándy, Joviczky után) a \"better than nothing\" kategóriát képviselte. Offenbach-Kékszakállként azonban utánozhatatlanul kiváló volt!
22   -zéta- 2006-08-26 09:28:13
Voltak bizonyos énekesi modorosságai (kinek nincsenek), amelyek hősi szerepekben néha tényleg zavaróak voltak (pl. Manrico f-moll ária), de ezt ellensúlyozta a viharos erejú strettával. Ilosfalvy és B. Nagy inkább spinto hangok voltak, így az összehasonlítást nem érzem indokoltnak. Nem került még szóba az egyik legjobb szerepe: Canio. Nagyon sokszor énekelte, s a híres \"Kacagj, Bajazzó\" - áriát mindig ismételte. Egy ízben Ingrid Bjoner énekelte Turandotot, Karizs partnereként, akkor meg a \"Nessun dorma\"-t ismételte. Igaz, ezt csak egyetlen alkalommal tette meg. Cavarradossit utoljára Dimitrova partnereként énekelte. A bolgár szoprán akkor a sikerei csúcsán volt, Karizson kívül egyetlen hazai tenor nem rugott volna mellette labdába. Hatalmas este volt!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Csalog Gábor tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
PERSÁNYI ZSÓFIA: 3 tétel vonósnégyesre
Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Albert Julianna (brácsa), Devich Gergely (cselló)
BEETHOVEN: 4. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 23
Holló Mirella (hegedű), Ulysse Burnod (zongora)
BEETHOVEN: 4. (C-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 102/1
Petruska Emma (cselló), Juhász Eszter (zongora)
BEETHOVEN: F-dúr kürt-zongora szonáta, op. 17 – 1. Allegro moderato
Liu Sicong (kürt), Tóth Kamilla (zongora)
Grieg: 1. (F-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 8
Lin po Sheng (hegedű), Takumi Nashimoto (zongora)
BEETHOVEN: B-dúr („Gassenhauer”) klarinéttrió, op. 11
Mészáros Dániel (klarinét), Yuya Mizuno (cselló), Souhei Yamagami (zongora)
Felkészítő tanárok: Csalog Gábor (1, 3, 6), Mali Emese (4, 5), Szabó Judit (2)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Varga Oszkár tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
J.S. BACH: 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1017
Rábai Benedek (hegedű), Róbert Ágoston (zongora)
DE FESCH: G-dúr szonáta nagybőgőre és csembalóra
Xu Yi (nagybőgő), Ma Cheng (zongora)
MIŠEK: Szonáta nagybőgőre és zongorára, op. 5/1 – 1. Allegro, 2. Andante religioso
Li Na (nagybőgő), Nadira Ajanović (zongora)
PROKOFJEV: C-dúr szonáta két hegedűre, op. 56 – 1. Andante cantabile
BARTÓK: 44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek
Somogyi Barnabás, Nyári Kornél (hegedű)
SCHUMANN: Három románc, op. 94 – 1. Nicht Schnell
J.S. BACH: 1. (h-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1014
Gyódi Norbert (hegedű), Szalacsovis Sándor (zongora)
GLIÈRE: Nyolc darab, op. 39 – 1. Prélude, 2. Gavotte, 3. Berceuse, 5. Intermezzo
Klein Zsófia (hegedű), Tunç Çivril (nagybőgő)
BOTTESINI: Grand duo concertante, no. 2 – 1. Allegro agitato, 2. Andante
Kocsis Gerda, Tunç Çivril (nagybőgő)
MOZART: 4. (C-dúr) vonósnégyes, K. 157
Hévizi Virág, Rebeca López (hegedű), Albert Elemér (brácsa), Friderikusz Péter (cselló)
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta – 1. Allegretto ben moderato, 2. Allegro
Hadobás Gergely (cselló), Ayumu Maehara (zongora)
BEETHOVEN: Esz-dúr variációk Mozart Varázsfuvolájának „Bei Männern, welche Liebe fühlen” című áriájára, WoO 46
Alice Valbon (cselló), Dahee Choi (zongora)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A fecske
A mai nap
született:
1799 • Jacques François Halévy († 1862)
elhunyt:
1840 • Niccolo Paganini, hegedűs, zeneszerző (sz. 1782)
2003 • Luciano Berio, zeneszerző (sz. 1925)