vissza a cimoldalra
2019-07-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3992)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6963)
Élő közvetítések (8016)
Bretz Gábor (129)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4517)
Edita Gruberova (3087)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3309)
Opernglas, avagy operai távcső... (20259)
Balett-, és Táncművészet (5841)
Erkel Ferenc (1059)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (985)
Kimernya? (3175)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1696)
Franz Schmidt (3374)
Erkel Színház (10287)
Társművészetek (1320)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

38   -zéta- • előzmény23 2006-08-26 20:09:42
Lehet, hogy meglep, de Simándy sem volt hőstenor, Joviczky meg 71-ben vonult vissza. Ha úgy vesszük, akkor Laczó István óta nem is volt igazi hőstenor a Házban. Karizs 68-ban kpta az első hősi szerepét (Kalaf), amit azután 20 évig nem is énekelt más. Karizs után megint űr lett egészen Bándi hősi megjelenéséig.
23   WiseGentleman • előzmény22 2006-08-26 12:11:28
Érzéseim szerint azonban a modorosságnak is vannak fokozatai (pl. Del Monaco esetén sokkal szívesebben veszem a modorosságokat is, na jó, még Corelli presziőz affektálását is elfogadom - tudom, ez szubjektív) :). Ha már osztályozzuk a hangokat, Ilosfalvy többször énekelt Wagner-szerepeket (pl. Stolzingi Walter), Manrico pedig mindhárom említett énekesnek gyakori szerepe volt, tehát úgy érzem, egy adott szerep megvalósítását tekintve jogos az összehasonlítás. Karizs Béla lehet, hogy nagy hang volt (az is lehet, hogyha ma hallanám, máshogy érintene, mint tizenéves koromban, vasárnap délelőtti bérletben, a nyolcvanas években), ugyanakkor érzéseim szerint egy hőstenorhiányos korban (Simándy, Joviczky után) a \"better than nothing\" kategóriát képviselte. Offenbach-Kékszakállként azonban utánozhatatlanul kiváló volt!
22   -zéta- 2006-08-26 09:28:13
Voltak bizonyos énekesi modorosságai (kinek nincsenek), amelyek hősi szerepekben néha tényleg zavaróak voltak (pl. Manrico f-moll ária), de ezt ellensúlyozta a viharos erejú strettával. Ilosfalvy és B. Nagy inkább spinto hangok voltak, így az összehasonlítást nem érzem indokoltnak. Nem került még szóba az egyik legjobb szerepe: Canio. Nagyon sokszor énekelte, s a híres \"Kacagj, Bajazzó\" - áriát mindig ismételte. Egy ízben Ingrid Bjoner énekelte Turandotot, Karizs partnereként, akkor meg a \"Nessun dorma\"-t ismételte. Igaz, ezt csak egyetlen alkalommal tette meg. Cavarradossit utoljára Dimitrova partnereként énekelte. A bolgár szoprán akkor a sikerei csúcsán volt, Karizson kívül egyetlen hazai tenor nem rugott volna mellette labdába. Hatalmas este volt!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Hagyományok Háza

"III. Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny" - Elődöntő

19:00 : Budapest
Kiscelli Múzeum

Anima Musicae Kamarazenekar
"A barokk zene bölcsője"
VIADANA: Sinfonia a „Padovana”
CASTELLO: Sonata Prima
CIMA: Sonata a 2
FONTANA: Sonata 16 a 3 Violini
FRESCOBALDI: Canzon Sesta a 4
GABRIELI: Canzona due a septimi toni a 8
VIVALDI: Concerto a L’estro Armonicoból, Op. 3. No. 11.

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

A hongkongi Egyházmegyei Fiúiskola Szimfonikus Zenekara
19:00 : Szombathely
Savaria Egyetemi Központ

Sebestyén Márta
Szent Efrém Férfikar

19:30 : Eger
Egri Bazilika

Keith John (orgona)
A mai nap
született:
1927 • Kurt Masur, karmester († 2015)
1954 • Hollós Máté, zeneszerző