Nagy eredmény, tényleg. Hatalmas repertoár.
Hozzáteszem: Miklósa Erika Svédországban, Malmöi Operában is fellépett, ott Rossini Ory grófjában Adéle grófnő szerepét énekelte.
https://nyelvkonyvbolt.hu/uploads/images/products/50/0747313538850.jpg
Hozzáteszem: Miklósa Erika Svédországban, Malmöi Operában is fellépett, ott Rossini Ory grófjában Adéle grófnő szerepét énekelte.
https://nyelvkonyvbolt.hu/uploads/images/products/50/0747313538850.jpg
Miklósa Erika nem énekelt Milánóban! 3 hónapon át volt a Scala ösztöndíjasa, ezt kommunikálta le itthon úgy, hogy fel is lépett! Később visszavonta!
Valóbn elkerülte a figyelmem!
Úgy mellékesen Házy Erzsébet a legvadabb komcsi időben Ausztriában megcsinálta a a Cigánybáró filmet később a Marica grófnőt. és évekifg vendégszerepelét a Teater an der Wienben
Itt is vannak olyanok,akik más név mögé bújnak és osztják az észt!
Hozzátéve, hogy Gyurkovics Mária, Orosz Júlia, Osváth Júlia, Házy Erzsébet és mások többnyire a vasfüggönyös korban éltek, énekeltek, és igen kevés kivételtől eltekintve csak a Szovjetúnióban, NDK-ban és egyáb baráti országban léphettek fel! Ha valakit véletlenül kiengedtek egy-egy fellépésre, vagy rövidebb-hosszabb szerződéssel Nyugatra, biztos hogy a családja itthon maradt kvázi zálogban! Igaz, hogy akkoriban a MÁO - talán éppen ezért is - olyan énekesgárdával rendekezett, amilyen manapság nem sok helyen létezik.
Balázs János egy dologban rendkívül tehetséges: a dörgölőzésben! Ezt a kvalitását valóban nagy-nagy dícséret illeti! Egyébként meg sokkal tehetségesebb zongoristák vannak nála! A Ciffra név mögé bújva, mivel ó is roma származású, akárcsak a híres zongoravirtuóz volt, mesterien használja fel a nagy előd hírnevét saját imige megteremtéséhez! Már csak ki kéne állnia és a nagy zongoraversenyeket, Rahmanyinov, Liszt, Csajkovszkij, kéne zsinórban csodálatosan játszania, ahogy a nagy Ciffra is tette!
Megpróbálom. Nem elég 1 szereppel karrierezni,bárhol is adja elő a művész.
Berczelly,Misura,K. Klára,Sümegi E. a legnehezebb szerepeke. énekel.ék-éneklik.
Sümegi E 53 évesen kap.a,Misura 75,Berczelly 80,és nem kap.ak.
Szégyellnivaló.
Balázs János zongoraművész "zenei értelemben". A Cziffra Fesztiválok megálmodója, létrehozója és lelkes munkatársa. Emellett nemcsak felnőtt koncerteket ad, hanem rendszeresen, és kiválóan népszerűsíti a komoly zenét és a zongorázást gyerekeknek is.
Igen, az indoklásnak mindig pontosnak kellene lennie.
Egy (nem akármilyen nehézségű) szerep is szerep: sem itthon, sem külföldön nem olyan könnyű kiállni pár ezer ember elé azzal a két áriával. De én sem a szerint helyezem el Miklósa Erikát.
Ott van a Bayerische Staatsoper a sorban.
Szempont, ha ezt írják a laudációban. Mindig igazat kell. Sümegi nagy karriert csinált, itthon. De most a külföldről volt szó. Miklósa oké, de egy szerep nem szerep. Azt énekelhette akárhol, akkor sem lett jobb énekesnő, legalábbis nekem nem. Abban az egyben is sokkal jobbak voltak nála itthon.
... és Miklósa. Megjárta a Metet (nem kevésszer), Milánót, Londont, Bécset, San Franciscót stb.), függetlenül attól, hogy hány szerepet vitt és ki mennyire szereti. Ha már ez a szempont.
Sümegi Eszter nagy karriert csinált. Kit érdekel, milyen szereppel haknizott Párizsban, ha itthon ilyen színvonalon énekelte el a legnagyobb szerepeket (sajnos) eredeti nyelven. (Remélem, Gyurkovics Mária, Orosz Júlia, Osváth Júlia, Házy Erzsébet és mások karrierjét sem fogjuk alábecsülni azért, mert meghatározóan magyar közönségnek énekeltek.)
... és Miklósa. Megjárta a Metet (nem kevésszer), Milánót, Londont, Bécset, San Franciscót stb.), függetlenül attól, hogy hány szerepet vitt és ki mennyire szereti. Ha már ez a szempont.
Sümegi Eszter nagy karriert csinált. Kit érdekel, milyen szereppel haknizott Párizsban, ha itthon ilyen színvonalon énekelte el a legnagyobb szerepeket (sajnos) eredeti nyelven. (Remélem, Gyurkovics Mária, Orosz Júlia, Osváth Júlia, Házy Erzsébet és mások karrierjét sem fogjuk alábecsülni azért, mert meghatározóan magyar közönségnek énekeltek.)
Nincs vita. Csak megjegyeztem, hogy azért énekelt jó helyeken. Amúgy magam sem értem ezeket a kamu-méltatásokat. (Amúgy érthetetlen, hogy Berczelly Istvánnak miért nem ítélik meg továbbra sem).
Az lenne az igazságos. Teljesen egyetértek a második két mondattal. (A 2016.03.16-án 1309. számon ide jegyzett hozzászólásom gondolatát ma is fenntartva.)
Nem lehetséges, hanem biztos. Kulturkampf mindig is volt, ha cáfolták hivatalosan, ha nem – nem a szószaporítás kedvéért említettem évtizedeket is. Kerényi Imre gyerekes megfogalmazású és gusztustalan szavai nem voltak gátlástalan és gyomorforgatóan gusztustalan előzmények nélkül valók, nemcsak a díjosztás, hanem az egész művészeti élet terén sem. Ezeknek az előzményeknek a szemérmetlen gátlástalansága, stílusa pedig bizony a diktatúra évtizedeiben gyökerezik.
Hogy mindez helyénvaló-e, nem lehet kérdéses. Természetesen nem! Kerényi Imre elhíresült szavai arra reagáltak, hogy az inga kilengett, „ha” nélkül, viszont féktelenül, diktatórikusan. A kormányváltás persze nem ezért történt, hiszen a választók jelentős részének életében nem játszik szerepet a kultúra, amely inkább csak reflektál, de nem változtat.
Na meg München.Egyébként így igaz.
Met, Scala, Covent Garden, Wiener Staatsoper, Teatro Colón, ezek a legjelentősebbek. Aztán Bastille, Deutsche Oper, Liceu, Bayerische Staatsoper, San Francisco, Chicago, Houston. A laudációban a legfontosabbakat írták. Ő ezek közül egyben sem volt. De itt már régóta össze-vissza hazudoznak másokról is, hogy mekkora karriert csinált, pl Sümegi Eszter is. Aki az egyik Walkür volt Párizsban, a Carnegie Hallban meg akkor énekelt, mikor Ókovács kibérelte neki. A legfontosabb helyeken énekelt Ilosfalvy, Marton, Sass, Tokody, Miller, Budai, Kincses, Rost, Lukács, Komlósi.
Róma, Nápoly, Trieszt, Edinburgh, Essen, Lübeck, Prága, Wiesbaden, Stockholm. Nem rossz helyek azért.
Szívesen olvasom a felsorolást!Egyet tudok Bellini Beatrice diTeada Palermoban. Egyébként itthon tényleg minden lényeges baritonszerepet elénekelt.Egyébként az az igazságos,hogy azért adjanak díjat,amit itthonptoduláűl a művész.A külföldiért megkapja a megfelelő gázsit.
Kicsit nagyzoló szöveg, de Kálmándy jó énekes, sok szerepet énekelt, és valóban jelen van nívós külhoni házakban is.
Kálmándy milyen jelentős színpadon énekelt folyamatosan? Ha adták neki, legalább a laudációban írjanak igazat. Ezeket a díjakat már nem lehet komolyan venni. Balázs János? Ki az? Zenei értelemben.
MÁO: idén Kálmándy Mihály kapott Kossuth-díjat. Gratulálok! A teljes lista itt olvasható.
Berczelly - nem, Kolonits - nem, Pál Tamás - nem
Kálmándy - igen
Ma 14 órától - az M5 televízió közvetiti az ünnepséget - minden kiderül...
Csatlakozok, én is reménykedem...
Játék a számokkal...
Holnap felszáll a füst. Kolonits Klára elismerésében nagyon reménykedem, de a tavaly 80. évét betöltő Berczelli Istvánéban sőt László Margitéban is ugyanúgy.
Úgy 5:4 a tudósok javára :-) az említett úr pedig nem csupán a mérleg nyelve: inkább a mérleg maga...
Valóban... ám ha Balog Zoltán mint politikus, református lelkészt kiveszem a két kategóriából, áll a fele-fele; ő meg a mérleg nyelve...
Marton Éva nem szorul a védelmemre és nem is védem, csupán megjegyzem, hogy az operajátszás sosem hemzsegett és nem hemzseg ma sem a jóságos díváktól és dívóktól. Szoprán és tenor fachban talán még kevésbé, de ez már szubjektív véleményem.
Én négy művészt és hat tudóst látok. Ki lenne az ötödik művész? A bizottság összetétele egyébként minden évben változik, tagjait a miniszterelnök jelöli ki és a Magyar Közlönyben hirdetik ki a névsort.
Feltehetően maguk között "igazságosan" elosztják: fele-fele arányban, hiszen a tíz tagból öt a kultúra, a másik öt inkább a tudomány vonalán szerzett érdemeket a maga területén.
Ezen az alapon azt is kifogásolni kellene, hogyan dönthetnek művészek a Széchenyi (leánykori nevén Állami) Díjakról??? (Hehehe, tenné hozzá WG.)
Tudomásul vessszük,hogy nagyon nagy éneklesnő,de még nagyobb lenne,ha emberként is az lett volna,Mert erről is lehetne anekdotázni.Bár nem hiszem,hogy jeleneleg jobb Giocondát valaki el tud énekelni,mint tette Marton Éva .Bécsben pár éve még lett volna elképzelésem,de ma már azt is elfújta a szél.
Lehetséges. Ezek szerint akkor valós folyamat a hivatalosan cáfolt Kulturkampf, benne az a jelenség, amit néhai K.I rendező fogalmazott meg: "most mi jövünk". Legalábbis kérdéses, hogy ez helyénvaló-e és hogy azért történt-e kormányváltás, hogy az inga -ha (ha!!) előtte valóban kirívóan és meghökkentően kilengett az "egyik" irányban- akkor most a "másik" irányba lengjen ki kirívóan és meghökkentően.
Lehet, hogy beírását "szarkazmusnak" szánta, de jól fogalmazott, apró kiigazítással: M.É. előtt és után nincs nálánál számottevőbb énekes, énekesnő Magyarországon, legalábbis a 20. szd.-ban és az azóta eltelt 20 évben. Aki ezt a tényt vitatja, szíve joga, csak éppen nincs igaza. Ha tud nála számottevőbb magyar énekes(ő)t, nagyon megtisztelne, ha megnevezné! Egész más kérdés M.É. énekesi pályafutása és más dolog visszavonulása utáni, köz- és zenei életbeni pályafutása.
Tessék tudomásul venni, M.É. előtt és után nincs számottevő énekes, énekesnő Magyarországon! Sőt, talán az egész világon sem. (bocs, ez szarkazmus volr, de a vélemény negatív hangsúlya írásban nem jeleníthető meg!)
A ma átkosnak nevezett szocialsta rendszerben még felvettek volna egy-két mozgalmárt, esetleg egy kiváló dolgozó kitüntetéssel rendelkező vasmunkást, vagy valaki hasonlót. Mi a különbség?
Előző évek, évtizedek díjazottjainak sora, azokban kirívóan meghökkentő díjazások, azt mutatják, hogy a grémiumok pártatlanságához mindig is erős kétség fért.
A grémium -legalább egy része- pártatlanságához erős kétség fér.
Nem csak a Kossuth-díj, hanem a Széchenyi-díj odaítéséről is dönteniük kell valakiknek...
Sok reményt nem táplálok! Ennyi neurobiológust megspékelve Eperjessel, hát sok jó nem sülhet ki belőle! Bogsch, Freund, Hámori, Klinghammer mi a fenét keres egy szépreményű kulturális bizottságban?
Ha Marton Éva beleszólhat az ügybe, akkor az alább felsorolt énekesek közül egy se fog Kossuth-díjat kapni. Ártó szelleme meddig rombolhat még?
Látok olyan személyt a listában, aki esetleg érintett lehet a dologban.