vissza a cimoldalra
2019-03-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11326)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5766)
Mahler (694)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3190)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1620)
Franz Schmidt (3298)
Erkel Színház (9819)
Bartók Béla szellemisége (279)
Milyen zenét hallgatsz most? (25013)
Momus-játék (5618)
Kimernya? (2987)
Társművészetek (1298)
Bartók Béla (1881-1945) (209)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4466)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (329)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61589)
Pitti Katalin (824)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2887   david28 • előzmény2886 2018-03-13 07:52:38

Szerintem pedig értékelni kéne, hogy kiállt énekelni betegen is.Nem tudom, hogy Ön énekelt-e valaha (én énekelek), sajnos ez egy olyan biológiai dolog, hangszer, amit egy ilyen esemény akaratunkon kívül befolyásol negatívan.Nekem minden tiszteletem a Művésznőjé, hogy ezt így bevállalta, zokszó nélkül lemondhatta volna az egészet. Amúgy meg ez az ünnepelt ünnepe és estje, azt rak bele, amit akar.

2886   joska141 • előzmény2884 2018-03-13 07:39:01

Pont azért kell belőle "ügyet csinálni", mert ünnep!!! Az emberek azért mentek, hogy megtiszteljék az ünnepeltet, és egy az ünnephez méltó eseményen vegyenek részt.

Sokkal tisztességesebb lett volna, ha a műsorvezető már az elején bejelenti, hogy Lukács Gyöngyi művésznő jelenlegi állapotában csak a szívének nagyon kedves Giocondát vállalja, amit két részben fognak előadni.

2884   detto • előzmény2883 2018-03-13 00:46:25

Sajnos  nem volt egészséges Lukács Göngyi, de "hősnőihez" méltóan, végigcsinálta. Nyilván azért kellet az I.részt módoditani, hogy kibirja a II.részt.

Egy ilyen ünnep lévévn nem hizsem hogy kell ekkora ügyet csinálni ebből.

Egyébként a II. résznek 22h30kor lett vége!! Még egészségesen is elég lett volna a műsor II.részét teljesíteni. 

Abban igaza lehet, hogy a vetitések mindenkit megilletnek, tehát a rendező úgy kell elhelyezze a vásznat, hogy azt a távolabbi helyekről is láthassák. Azt is megjegyezném, hogy nem első eset, hogy a koncerten fellépők arca nincs fényben, ők maguk hiába állnak elől, gyakran arctalanok maradnak. ennek nyilván van szalmai megoldás-meg kellene találni. Egyre több a koncert-szerű előadás.

2883   joska141 2018-03-12 22:03:10

A várt „Lukács30” első részénél még egy rossz értelemben vett „vidéki hakni” is összefogottabb, egységesebb.

Az erkély utolsó soraiból hosszan lehetett látni Lukács Gyöngyi fiatalkori, nagyon izgalmas dekoltázsát. Arcát természetesen nem. Aki a színpadra vetített kép helyét meghatározta, úgy látszik, sohasem ült az erkélyen és nézte, hogy onnan mi látható a színpad hátsó részén elhelyezett, nagyméretű fényképből.

Természetesen az első rész műsora csak nyomokban emlékeztetett a különféle fórumokon – itt a Momuson, az Operaház honlapján, a helyben osztogatott szórólapon (a három mind más és más volt) – felsoroltakra.

Nem volt semmi Norma, nem volt semmi Álarcosbál, semmi Mefistofele, de volt – vetített – Ókovács Szilveszter és szintén vetített fiatalkori Madárdal és Végzet hatalma kolostorba vonulás. (Ez utóbbi a milánói Scala 1999.évi előadás részlete, rejtély, hogy előtte miért kellett az akkori összes szereplőt felsorolni, akik az adott részben nem is szerepeltek.)

Természetesen a vetítés hangerejét és az élő zene, ének hangerejét nem hozták egy szintre, a vetített részletek hangja, különösen a Madárdal, fémesen csengett.

De úgyszintén nem próbálták a zenekar és a szólisták hangját együttesen, mert az Aida részletben Agache hangját néha (sajnos többször is) elnyomta a háta mögötti zenekar hangja.

Sajnos Agache sem volt topon az első részben, Luna áriája – melynek második, gyorsabb részét nem is vállalta – közben nagyon sokszor lehetett hallani, hogy lélegzetet vesz, tördeli a dallamot és így tovább. Sajnos.

Volt viszont minden gálaestről elmaradhatatlan Végzet hatalma nyitány, mely játszása alatt feltehetően Lukács Gyöngyi fényképalbumából vetítettek különféle, minden magyarázó szöveg nélküli fényképeket, Lukács Gyöngyi gyerekként, aztán feltehetőleg az Ő gyerekei, Ő különféle ismert és nem ismert emberekkel, különféle ismert és nem ismert szerepekben, rendezésekben. Ahogy írtam, izgalmas volt nézni az erkélyről a különféle férfi és női fej nélküli torzókat, mintha egy vetélkedőn lennénk.

Bősze Ádám műsorvezető megköszönte Lukács Gyöngyinek, hogy betegen is vállalta a fellépést.

Miért vállalta, ha így nem tudott teljes értékű produkciót nyújtani?

Azt hiszem az egészet jól jellemzi, hogy az első rész 19,40-kor kezdett és 20,30-kor már a színházon kívül voltunk, záró taps és ruhatár után.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Erlendsdóttir Audur Edda (klarinét)
Hoang Ho Khanh Van, Ke Li (hegedű), Szűcs Boglárka (brácsa), Kristina Vocetková (cselló), Mali Emese (zongora)
A hallgató barátaiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Shoji Haraguchi
Erlendsdóttir Audur Edda diplomakoncertje
MOZART: A-dúr klarinétverseny, K. 622
POULENC: Klarinét-zongora szonáta
BRAHMS: h-moll klarinétötös, op. 115
GELLÉRI ANDRÁS: Burst of Evidence kontrabasszus klarinétra és magas hangra

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

A Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa vez.: Igalyné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
A Bartók Konzi volt növendékeiből és tanáraiból alakult kamarazenekar
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus
Dubóczky Gergely – karmester
Héja Domonkos – karmester
Strausz Kálmán – karnagy
Tóth Árpád – karnagy
házigazda: Bősze Ádám
"Epifónium - Szabó Tibor emlékére"
KODÁLY: Nagyszalontai köszöntő
BARTÓK: Levél az otthoniakhoz
SZABÓ TIBOR: Március
Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa
vez.: Igaliné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
SCHUBERT: Állj! (A szép molnárlány D795 - részlet)
SCHUBERT: A muzsikához D547
Mukk József – tenor, Réti Balázs – zongora
KOVÁCS ZOLTÁN: Fuvolaötös I. tétel
Menyhárt Zsuzsa – fuvola
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – brácsa, Magyar Gábor – cselló, Lukácsházi István – nagybőgő
HAYDN: C-dúr fantázia zongorára Hob XVII:4
Fejérvári Zoltán – zongora
IAN CLARKE: Touching the Ether
Vámosi-Nagy Zsuzsanna – fuvola, Bizják Dóra – zongora
LISZT: Erdőzsongás (Két hangversenyetűd S. 145 - részlet)
Fülei Balázs – zongora
VIVALDI: Qui sedes ad dexteram patris (Gloria RV 589. - részlet)
Heim Mercédesz – mezzoszoprán
WIENIAWSKI: Polonaise de concert Op. 4
Oláh Vilmos – hegedű
MOZART: Sinfonia concertante K 364, III. tétel
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – mélyhegedű
MOZART: Az Éj királynőjének d-moll áriája (A varázsfuvola K 620)
Miklósa Erika – szoprán
MOZART: Sarastro F-dúr áriája (A varázsfuvola K 620)
Bretz Gábor – basszus
MOZART: B-dúr fagottverseny K 191 III. tétel
Mohai Bálint – fagott
MOZART: L’amerò sarò costante (A pásztorkirály K 208 - részlet)
Kertesi Ingrid – szoprán
J.S. BACH: Laudamus te (H-moll mise BWV 232 - részlet)
Szabóki Tünde – szoprán, Soltész Anikó – continuo
J.S. BACH: D-dúr csellószvit BWV 1012 Gavotte 1, 2, Gigue
Varga Tamás – cselló
J.S. BACH: „Von den Stricken meiner Sünden" (János-passió BWV 245 - részlet)
Németh Judit – mezzoszoprán, Elekes Zsuzsa – continuo
J.S. BACH: „Ach Herr, laß dein lieb Engelein” (János-passió BWV 245 - részlet)
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus, vezényel Strausz Kálmán
Elekes Zsuzsa – continuo
GYÖNGYÖSI LEVENTE: Kánon Szabó Tibor emlékére
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Balog József (zongora)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely
"S határtalan az élet"
BRAHMS: I. (d-moll) zongoraverseny, Op. 15.
STRAVINSKY: Tavaszi áldozat (Le Sacre du Printemps)
A mai nap
született:
1925 • Pierre Boulez, zeneszerző, karmester († 2016)
elhunyt:
1517 • Heinrich Isaac, zeneszerző (sz. kb. 1450-55)
1827 • Ludwig van Beethoven, zeneszerző (sz. 1770)
1918 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző (sz. 1835)
1987 • Eugen Jochum, karmester (sz. 1902)