vissza a cimoldalra
2018-09-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7405)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2891)
A nap képe (2095)
film és zene (189)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1068)
Kimernya? (2752)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4338)
Ilosfalvy Róbert (812)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1480)
Franz Schmidt (3183)
Palcsó Sándor (227)
Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Pantheon (2260)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2884   detto • előzmény2883 2018-03-13 00:46:25

Sajnos  nem volt egészséges Lukács Göngyi, de "hősnőihez" méltóan, végigcsinálta. Nyilván azért kellet az I.részt módoditani, hogy kibirja a II.részt.

Egy ilyen ünnep lévévn nem hizsem hogy kell ekkora ügyet csinálni ebből.

Egyébként a II. résznek 22h30kor lett vége!! Még egészségesen is elég lett volna a műsor II.részét teljesíteni. 

Abban igaza lehet, hogy a vetitések mindenkit megilletnek, tehát a rendező úgy kell elhelyezze a vásznat, hogy azt a távolabbi helyekről is láthassák. Azt is megjegyezném, hogy nem első eset, hogy a koncerten fellépők arca nincs fényben, ők maguk hiába állnak elől, gyakran arctalanok maradnak. ennek nyilván van szalmai megoldás-meg kellene találni. Egyre több a koncert-szerű előadás.

2883   joska141 2018-03-12 22:03:10

A várt „Lukács30” első részénél még egy rossz értelemben vett „vidéki hakni” is összefogottabb, egységesebb.

Az erkély utolsó soraiból hosszan lehetett látni Lukács Gyöngyi fiatalkori, nagyon izgalmas dekoltázsát. Arcát természetesen nem. Aki a színpadra vetített kép helyét meghatározta, úgy látszik, sohasem ült az erkélyen és nézte, hogy onnan mi látható a színpad hátsó részén elhelyezett, nagyméretű fényképből.

Természetesen az első rész műsora csak nyomokban emlékeztetett a különféle fórumokon – itt a Momuson, az Operaház honlapján, a helyben osztogatott szórólapon (a három mind más és más volt) – felsoroltakra.

Nem volt semmi Norma, nem volt semmi Álarcosbál, semmi Mefistofele, de volt – vetített – Ókovács Szilveszter és szintén vetített fiatalkori Madárdal és Végzet hatalma kolostorba vonulás. (Ez utóbbi a milánói Scala 1999.évi előadás részlete, rejtély, hogy előtte miért kellett az akkori összes szereplőt felsorolni, akik az adott részben nem is szerepeltek.)

Természetesen a vetítés hangerejét és az élő zene, ének hangerejét nem hozták egy szintre, a vetített részletek hangja, különösen a Madárdal, fémesen csengett.

De úgyszintén nem próbálták a zenekar és a szólisták hangját együttesen, mert az Aida részletben Agache hangját néha (sajnos többször is) elnyomta a háta mögötti zenekar hangja.

Sajnos Agache sem volt topon az első részben, Luna áriája – melynek második, gyorsabb részét nem is vállalta – közben nagyon sokszor lehetett hallani, hogy lélegzetet vesz, tördeli a dallamot és így tovább. Sajnos.

Volt viszont minden gálaestről elmaradhatatlan Végzet hatalma nyitány, mely játszása alatt feltehetően Lukács Gyöngyi fényképalbumából vetítettek különféle, minden magyarázó szöveg nélküli fényképeket, Lukács Gyöngyi gyerekként, aztán feltehetőleg az Ő gyerekei, Ő különféle ismert és nem ismert emberekkel, különféle ismert és nem ismert szerepekben, rendezésekben. Ahogy írtam, izgalmas volt nézni az erkélyről a különféle férfi és női fej nélküli torzókat, mintha egy vetélkedőn lennénk.

Bősze Ádám műsorvezető megköszönte Lukács Gyöngyinek, hogy betegen is vállalta a fellépést.

Miért vállalta, ha így nem tudott teljes értékű produkciót nyújtani?

Azt hiszem az egészet jól jellemzi, hogy az első rész 19,40-kor kezdett és 20,30-kor már a színházon kívül voltunk, záró taps és ruhatár után.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Dame Emma Kirkby, Szemere Zita (szoprán), Bárány Péter (kontratenor), Kovács István (basszus)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, Énekkara és Gyermekkórusa (karigazgató: Pad Zoltán és Walter Judit)
Vezényel: Howard Williams
PURCELL: A tündérkirálynő (részletek)
PURCELL: Dido és Aeneas (részletek)
BRITTEN: Zenekari kalauz fiataloknak – Variációk és fúga egy Purcell-témára, Op.34
BRITTEN: Szentivánéji álom, op. 64 (részletek)

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sylvia Schwartz (szoprán)
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
ČIURLIONIS: Az erdőben
ARVO PÄRT: Como cierva sedienta
PETERIS VASKS: Epifania
ARVO PÄRT: Te Deum
19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Oláh Vilmos (hegedű)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
vez.: Dobszay Péter
WAGNER: A bolygó hollandi – nyitány
WIENIAWSKI: II. (d-moll) hegedűverseny, Op. 22
SIBELIUS: II. (D-dúr) szimfónia, Op. 43

19:00 : Varsó
Lengyel Színház

V4 Operaturné
JANÁČEK: Jenůfa
A mai nap
született:
1922 • Cornell MacNeil, énekes
1922 • Ettore Bastianini, operaénekes († 1967)
1927 • Alfredo Kraus, énekes († 1999)
elhunyt:
1960 • Seiber Mátyás, zeneszerző (sz. 1905)
2014 • Christopher Hogwood, karmester (sz. 1941)