vissza a cimoldalra
2018-07-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60956)
Momus társalgó (6347)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (950)
Marton Éva (745)
Erkel Színház (9433)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2806)
Verdi-felvételek (539)
Balett-, és Táncművészet (5529)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (940)
Operett, mint színpadi műfaj (3634)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4306)
Palcsó Sándor (220)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1441)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2603)
Élő közvetítések (7302)
Jonas Kaufmann (2260)
Erkel Ferenc (1048)
Franz Schmidt (3154)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2884   detto • előzmény2883 2018-03-13 00:46:25

Sajnos  nem volt egészséges Lukács Göngyi, de "hősnőihez" méltóan, végigcsinálta. Nyilván azért kellet az I.részt módoditani, hogy kibirja a II.részt.

Egy ilyen ünnep lévévn nem hizsem hogy kell ekkora ügyet csinálni ebből.

Egyébként a II. résznek 22h30kor lett vége!! Még egészségesen is elég lett volna a műsor II.részét teljesíteni. 

Abban igaza lehet, hogy a vetitések mindenkit megilletnek, tehát a rendező úgy kell elhelyezze a vásznat, hogy azt a távolabbi helyekről is láthassák. Azt is megjegyezném, hogy nem első eset, hogy a koncerten fellépők arca nincs fényben, ők maguk hiába állnak elől, gyakran arctalanok maradnak. ennek nyilván van szalmai megoldás-meg kellene találni. Egyre több a koncert-szerű előadás.

2883   joska141 2018-03-12 22:03:10

A várt „Lukács30” első részénél még egy rossz értelemben vett „vidéki hakni” is összefogottabb, egységesebb.

Az erkély utolsó soraiból hosszan lehetett látni Lukács Gyöngyi fiatalkori, nagyon izgalmas dekoltázsát. Arcát természetesen nem. Aki a színpadra vetített kép helyét meghatározta, úgy látszik, sohasem ült az erkélyen és nézte, hogy onnan mi látható a színpad hátsó részén elhelyezett, nagyméretű fényképből.

Természetesen az első rész műsora csak nyomokban emlékeztetett a különféle fórumokon – itt a Momuson, az Operaház honlapján, a helyben osztogatott szórólapon (a három mind más és más volt) – felsoroltakra.

Nem volt semmi Norma, nem volt semmi Álarcosbál, semmi Mefistofele, de volt – vetített – Ókovács Szilveszter és szintén vetített fiatalkori Madárdal és Végzet hatalma kolostorba vonulás. (Ez utóbbi a milánói Scala 1999.évi előadás részlete, rejtély, hogy előtte miért kellett az akkori összes szereplőt felsorolni, akik az adott részben nem is szerepeltek.)

Természetesen a vetítés hangerejét és az élő zene, ének hangerejét nem hozták egy szintre, a vetített részletek hangja, különösen a Madárdal, fémesen csengett.

De úgyszintén nem próbálták a zenekar és a szólisták hangját együttesen, mert az Aida részletben Agache hangját néha (sajnos többször is) elnyomta a háta mögötti zenekar hangja.

Sajnos Agache sem volt topon az első részben, Luna áriája – melynek második, gyorsabb részét nem is vállalta – közben nagyon sokszor lehetett hallani, hogy lélegzetet vesz, tördeli a dallamot és így tovább. Sajnos.

Volt viszont minden gálaestről elmaradhatatlan Végzet hatalma nyitány, mely játszása alatt feltehetően Lukács Gyöngyi fényképalbumából vetítettek különféle, minden magyarázó szöveg nélküli fényképeket, Lukács Gyöngyi gyerekként, aztán feltehetőleg az Ő gyerekei, Ő különféle ismert és nem ismert emberekkel, különféle ismert és nem ismert szerepekben, rendezésekben. Ahogy írtam, izgalmas volt nézni az erkélyről a különféle férfi és női fej nélküli torzókat, mintha egy vetélkedőn lennénk.

Bősze Ádám műsorvezető megköszönte Lukács Gyöngyinek, hogy betegen is vállalta a fellépést.

Miért vállalta, ha így nem tudott teljes értékű produkciót nyújtani?

Azt hiszem az egészet jól jellemzi, hogy az első rész 19,40-kor kezdett és 20,30-kor már a színházon kívül voltunk, záró taps és ruhatár után.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1960 • Dawn Upshaw, énekes
elhunyt:
1998 • Lamberto Gardelli, karmester (sz. 1915)