vissza a cimoldalra
2019-03-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61585)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2320)
Társművészetek (1297)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4257)
Milyen zenét hallgatsz most? (25009)
Haladjunk tovább... (230)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11323)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5737)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1617)
Franz Schmidt (3296)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2655)
Kossuth-díj (1429)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (138)
Élő közvetítések (7780)
Operett, mint színpadi műfaj (3873)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3181)
Simándy József - az örök tenor (590)
Edita Gruberova (3078)
musical (185)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4463)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (596)
Belcanto (920)
Jonas Kaufmann (2367)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2747   Búbánat • előzmény2745 2013-08-03 21:10:45
Mások mellett Palcsó Sándor, Sándor Judit, Palánkay Klára, Sólyom-Nagy Sándor is írt érdekes önéletrajzi könyvet. Pitti Katalin és Ágai Karola könyvét viszont az ő "vallomásaik" alapján szerkesztették könyvalakba. Ezek mind érdekes, olvasmányos, fotókkal is illusztrált kötetek.
2745   Cilike • előzmény2743 2013-08-03 19:27:36
Nekem az a véleményem, hogy nem baj, ha valaki segít megírni egy könyvet. Az is egy szakma és Lukács Gyöngyi operaénekes, nem író, bár persze lehetnek írói kvalitásai attól. Nem szégyen, ha profi segítségével születik meg a könyv. Rendkívül élvezetes volt pl. ebben a kategóriában -bár nem zene- az Agassi -könyv, be is vallva, hogy nem ő írta, mégis az ő stílusát tükrözte. Én is szívesen elolvasnám, ha elkészülne, a Gulyás Dénes-félét is megszerzem majdcsak egyszer (hátha megkapom valakitől...)
2743   Búbánat • előzmény2742 2013-08-03 18:10:31
Szeretem olvasni művészek életrajzát – főleg, ha egyes szám első személyben íródnak: önnön visszaemlékezések, naplószerű jegyzetek, de akár regény formájában is. Gulyás Dénes könyve is ilyen. Nyomatékosította, hogy könyve minden szavát ő írta, senki nem segített neki a szerkesztésben. Remélem, Lukács Gyöngyi sem vesz igénybe „néger”-t, vagy segédszerkesztőt. Kíváncsian várom én is ezt a beharangozott „önvallomást” – gazdag pálya eddig is, van mit, miről írnia.

Hírt adtam arról is, hogy Winkler Gábor könyvet ír Fokanov életéről-pályájáról - művészetéről. De ő más eset: nem magyar anyanyelvű – boldogan átadta átadja az információkat Dr. Winkler Gábornak, hogy írja meg helyette. Különben is, nem minden énekesnek van írói vénája.

Aki pedig már nincs köztünk, de valamiért sokat jelentett számunkra, róla könyvet írni szintén örvendetes dolog, és a fogadtatása is nagy érdeklődésre tarthat számot: ilyen könyvnek ígérkezik a remélhetőleg hamarosan elkészülő, nagyon várt Ilosfalvy Róbertről írt kötet!
2742   Spangel Péter • előzmény2741 2013-08-03 13:15:33
Legutóbb nagy örömmel olvastam Gulyás Dénes önéletrajzi könyvét, ha kézbe vettem, bizony
alig bírtam letenni, oly élvezetes, színvonalas, olvasmányos a kötet.
Tisztelettel kérem Lukács Gyöngyi művésznőt, ne bizonytalanítsa el a színvonaltalan bulvárkönyvek sokasága. Azoknak megvan az olvasótábora. Szerintem a művészek önéletrajzi vallomása hiányt pótló, és akik szeretik a művésznőt és érdeklődnek a műfaj iránt, biztosan megveszik a kötetet, ahogy Gulyás Dénesét is sokan megvették. Sok társam nevében várom a művésznő kötetét is.
2741   Búbánat • előzmény2740 2013-08-03 12:19:51
Egy nagybetűs Díva

http://superiorhirek.hu, 2013-07-11 16:44, Hegedűs Claudia

„A világklasszis drámai szopránnal, operaszerepeiről, rövid és hosszú távú terveiről, és nem utolsósorban készülő önéletrajzi könyvéről beszélgettünk. „

A Lukács Gyöngyivel készült interjúból kiemelem az alábbi részt:

„- Ahogy általában az operák nagy fináléjában csúcsosodik ki a mű, úgy te is a beszélgetés végére tartogattad a bejelentést, miszerint könyvet írsz! Önéletrajzi kötet készül?

- Részben. Szeretnék egy nagyon őszinte könyvet írni, elsősorban a saját életemről, másrészt pedig az opera világáról. Az önéletrajzi rész a gyerekkorommal kezdődne, hogy milyen családi indíttatásom volt, hogyan lett belőlem énekes, milyen stációi voltak a pályámnak eddig, a mai nappal bezárólag. A könyvben a magánéletemről is beszélnék, legalábbis azokról a megéltségeimről, amiket szívesen megosztok a nagyközönséggel.
A kollégákról is szót ejtenék, viszont csak a jót írnám meg, mert a sérelmekről nincs értelme beszélni, és különben sem szeretnék senkit megbántani. Viszont szándékomban áll a szakma árnyékosabb oldalát is megmutatni, mert azt soha senki nem írja le. Számos énekes önéletrajzát tanulmányoztam, és – tisztelet a kivételnek – ezekben másról sem olvastam, minthogy a kötet írójának milyen sikerei voltak, és természetesen ő volt a legjobb, a non plus ultra, satöbbi, satöbbi. Vagyis mindig mindenki csak a csillogásról beszél, arról meg soha senki, hogy milyen falakba ütközött az évek során. Ez a pálya ugyanis borzasztó nagy kihívásokról is szól, meg buktatókról, és ezekről is szeretnék szólni. Ugyanakkor azt sem hallgatnám el, hogy azoknak az énekeseknek sem szabad feladniuk, akiknek az elején nem megy könnyen, mert különös módon, a nehézségekből is borzasztó jól lehet profitálni. Ennek a pályának ugyanis több oldala van, és ebben az egyenletben a sok-sok tényező mindegyike fontos szerepet játszik abban, hogy milyen karrierívet fut be egy énekes. Az persze nem biztos, hogy ennek mindenki örülni fog, de szeretnék mesélni azokról a fájdalmakról is, amelyek a sikerek mögött vannak. Kijelenthető ugyanis, hogy ennél kiszolgáltatottabb pálya, mint a mienk, nincs is a világon! Talán még a színészeké lehet hasonló, mert az övéké is rettenetesen az. Az énekes tehetetlen, ha nem dicsérik, ha nem segítenek neki, és még a legnagyobb tehetség is eltűnik, ha nincs legalább egy ember, aki felkarolja, és támogatja őt. Gondolj csak bele, hogy milyen veszélyei vannak például annak, hogyha valaki nem a megfelelő impresszárió kezébe kerül, mert az tönkreteszi, kiszipolyozza az énekest, és eldobja cirka 5 év múlva. Szóval, mások mellett, ezekről szeretnék beszélni ebben a könyvben.

- Hogy állsz az írással, és van-e már címe?

- Gondolkodtam már rajta, de még nem találtam rá a megfelelő címre, így valószínűleg azt majd a végén fogom kitalálni. Viszont sok minden megvan már a készülő kötetből, de az egy picit elbizonytalanít, hogy mostanában rengeteg bulvárkönyv jelenik meg, rettenetes – sok esetben nyomdafestéket nem tűrő – szövegekkel, és már egyre durvább történetekkel. Közben mégis ezek az irományok azok, amelyek elkelnek, és a köztudatban forognak. Tehát azt nem tudom, hogy az enyémet majd ki fogja megvenni, de azt remélem, hogy legalább a szakma kíváncsi lesz rá. Azt nem állítom, hogy nem fog kisebb vihart kavarni, de hát óhatatlan, hogy ne csak arról szóljon, hogy mennyire felhőtlenül vidám és nyílegyenes pálya az énekesé. Ami azt illeti, én mindig racionálisan éltem az életemet, és szembe tudtam nézni a problémáimmal. Meggyőződésem, hogyha nem nézünk szembe a bajokkal, akkor orvosolni sem tudjuk azokat. Megkerülni a gondokat, pedig úgysem lehet, nem így van? Amennyiben őszinte vagyok magammal, és miért ne lennék az, akad néhány olyan szerep, amit nekem sem kellett volna a pályám elején elénekelnem, és a lányomnak például nem is engedem meg. Ez persze amolyan visszafelé bölcsesség, mert az ember utólag mindig jobban tudja, mi is lett volna a helyes. Azonban ahogy Edith Piaf is mondta: Nem bánok semmit sem…”
2740   parampampoli 2013-07-15 18:37:34
Egy most megjelent interjú a szombathelyi Aida kapcsán:

http://superiorhirek.hu/egy-nagybetus-diva/
Hírek
• A Budapesti Filharmonikus Hangversenybarátok Alapítványa (BFHA) pályázatot hirdet „A Kárpát-medence zenekultúrája a XIX-XX. század fordulóján” címmel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Zeneakadémia karvezetés szakos hallgatóiból alakult kórus
"Karvezetés vizsgakoncert"
VIADANA: Exultate justi (örvendező zsoltár)
TILLAI: Magányban (Weöres Sándor versére)
Tolnay Melinda (ének-zene – zeneelmélet OT IV.)
ALAIN: Messe de Requiem – Sanctus
CLEMENS NON PAPA: Missa defunctorum – Agnus Dei, Communio
Enyedi Mózes (egyházzene-orgona – ének-zene OT IV.)
BECKER: Herr, erbarme dich
SCHEIN: Freue dich des Weibes deiner Jugend
Bokros Virág (egyházzene-orgona – ének-zene OT IV.)
Közreműködik: Balaska Rebeka (csembaló), Márkus Ágnes (cselló)
TOMKINS: How great delight
SCHMITT: À contre-voix, op. 104 – 5. Pour vous de peine
Velki Luca (ének-zene – zeneelmélet OT IV.)
GUERRERO: Sanctus, Benedictus
Bolyos Balázs Koppány (egyházzene-karvezetés – ének-zene OT IV.)
GASTOLDI: Cantiam lieti cantiamo
BRITTEN: Öt virágének, op. 47 – 2. The Succession of the Four Sweet Months, 3. Marsh Flowers
MOSONYI: Libera me
Szarka Tamás (kóruskarnagy MA I.)
GESUALDO: Non mai, non cangero
MENDELSSOHN: Három motetta, op. 69 – 1. Herr, nun lässest du deinen Diener in Frieden fahren
BRUNNER: Konfirmation
Márkus István (kóruskarnagy – zeneelmélet OT IV.)

18:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Faragó Laura (ének), Varga Petra (orgona)
"Bach Mindenkinek Fesztivál"
Énekek és áriák Anna Magdalena Bach Daloskönyvéből (BWV 508 - 518.)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Luka Okros (zongora)
CHOPIN: 1. (g-moll) ballada, op. 23
CHOPIN: 2. (F-dúr) ballada, op. 38
CHOPIN: 3. (Asz-dúr) ballada, op. 47
CHOPIN: 4. (f-moll) ballada, op. 52
LISZT: h-moll szonáta

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Balga Gabriella, Bakonyi Marcell (ének)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
Házigazda: Eckhardt Gábor
"Salon de Musiqze 2. - Casanova"
RAMEAU: Zoroastre – nyitány
VIVALDI: Griselda – Ombre vane
BEETHOVEN: Nyolc variáció egy Waldstein témára
MOZART: Don Giovanni – nyitány
MOZART: Madamina, il catalogo
MOZART: La ci darem la mano

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Trio Energico:
Ilosfai Csenge (hegedű), Mády-Szabó Eszter (gordonka)
Vida Mónika Ruth (zongora)
SCHUBERT: Adagio D.897 "Notturno"
SOSZTAKOVICS: c-moll trio op.8. no.1.
RAVEL: a-moll trio

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Emanuel Abbühl, Seung Eun Lee (oboa)
Spányi Miklós (orgona)
Concerto Armonico Budapest (koncertmester: Homoki Gábor, művészeti vezető: Spányi Miklós)
"Velence és London, oboák és orgonasípok…"
ALBINONI: F-dúr oboa-kettősverseny, op. 9/3
ALBINONI: g-moll szonáta, op. 2/11
ALBINONI: e-moll hegedűverseny, op. 2/2
ALBINONI: d-moll oboaverseny, op. 9/2
HÄNDEL: 3. (g-moll) oboaverseny, HWV 287
HÄNDEL: h-moll concerto grosso, HWV 330
HÄNDEL: 13. (F-dúr) orgonaverseny, HWV 295 („A kakukk és a csalogány”)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Jan Vogler (gordonka)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
RAMEAU: A gáláns indiák - szvit
SAINT-SAËNS: I. (a-moll) gordonkaverseny, op. 33
BRUCKNER: IV. (Esz-dúr) szimfónia
19:00 : Nagyvárad
Szigligeti Színház

Operát az Operából! – Turné
PUCCINI: Bohémélet

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Chisa Kitagawa (hegedű)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Izaki Masahiro
SIBELIUS: d-moll hegedűverseny, op. 47
SOSZTAKOVICS: 12., d-moll szimfónia, „Az 1917-es év”

19:00 : Siófok
Kálmán Imre Kulturális Központ

Teleki Miklós (zongora)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
MOZART: Figaro házassága – nyitány, K.492
GRIEG: a-moll zongoraverseny
MOZART: 40. (g-moll) szimfónia, K.550

19:00 : Sopron
Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ

Jasminka Stančul (zongora)
Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Berkes Kálmán
BEETHOVEN: I. (C-dúr) zongoraverseny, op. 15
SCHUBERT: II. (B-dúr) szimfónia, D 125
A mai nap
született:
1930 • Stephen Sondheim, zeneszerző
elhunyt:
1687 • Jean Baptiste Lully, zeneszerző (sz. 1632)
1963 • Székely Mihály, énekes (sz. 1901)