TOSCA - 7 DICEMBRE SERATA INAUGURALE
Teatro alla Scala
Ore 18:00 Durata spettacolo: 2 ore e 25 minuti incluso intervallo
Tosca: Anna Netrebko
Éppen pár napja írta egy levelezőtárs az Opernglas ... fórumban, hogy Netrebko verhetetlen lenne lírai szerepkörben, és nem kellene Toscát, Turandotot, stb. énekelnie! Amivel maximális mértékben egyetértek, de nem én vagyok a menedzsere. Egyébként már több alkalommal került szóba több topicban, hogy nem minden esetben szerencsés, ha házaspárok együtt lépnek fel, akár karmester-énekesnő, akár énekes-énekesnő párosításban. Óhatatlanul felmerül a kérdés, ki kinek a szekerét tolja. (Félreértés ne essék, vannak pozitív kivételek, de ritkán!) Egyébként pedig várjuk ki a végét!
Jovo nyaron Salzburgban Toscat enekel. Tezier lesz Scarpia. A tenort ki lehet talalni...
Bár többször megígérte, hogy megtanul németül, ennek a betartása a mai napig várat magára. Azt hiszem, csak addig volt neki fontos, amíg az állampolgárságot megkapta, ezt egyébként annak idején egy interjúban ki is fejtette. Persze, már csak utólag.
?Mint osztrák állampolgárnak nehezére esik a német nyelv.De jobban is teszi megcsinála láttuk hallottuk,de a hangjánakl nem tett jót.
:-)
LoHenGrin
A Lohengrin-t Bayreuth-ban blaszfémia lenne súgógépel lódítani:
aki Wagner-t akar énekelni, annak folyékonyan kell sprechenszálni!
Az isteni Anna persze lemondta azt a két bayreuth-i Lohengrint, ahogy egy szóvicces ismerős kommentálta: Nyet Rebko...;-)
Bartók Rádió operaküzvetítése, ma 19:00 - 22.0
London, Royal Opera House, 2019. április 5.
Giuseppe Verdi: A végzet hatalma
Négyfelvonásos opera
Szövegét Francesco Maria Piave írta
Vez: Antonio Pappano
Km: a Londoni Covent Garden Operaház Ének- és Zenekara
(Karig: William Spaulding)
Szereposztás:
Calatrava márki - Robert Lloyd (basszus),
Leonora, a leánya - Anna Nyetrebko (szoprán),
Carlos, a fia - Ludovic Tézier (bariton),
Don Alvaro - Jonas Kaufmann (tenor),
Preziosilla, cigánylány - Veronica Simeoni (mezzoszoprán),
Gvárdián - Ferruccio Furlanetto (basszus),
Melitone - Alessandro Corbelli (bariton),
Trabuco - Carlo Bosi (tenor),
Községi bíró - Michael Mofidian, bass-baritone (basszus),
Curra, Leonora szolgálója - Roberta Alexander (szoprán),
Felcser - Jonathan Fisher (basszus)
Igen, eddig gondolkodtam, hogy mit válaszoljak! Különben is szabad vélemény nyilvánítás van !? - Igen, egy hónap után válaszolok, és? Miért határidőhöz van kötve ?
1 honapnak kellett eltelni, hogy válaszoljon ?
Edmonddal és Klárával egyetértek.
Ez a mi lenne ha ..? megjegyzés teljesen értelmetlen! - Azért nem a Tosca II.felvonását énekli a Művésznő, mert gondolkodik, nemcsak kedve szerint választja a programját! - Kérdése, nem minősíthető! Mi lenne ha ezt a kérdés saját nevén tenné fel?
A tegnapi londoni "La Forza" első kritikája a culturwhisper.com oldalról angolul és magyarul a https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/-on.
Így sem biztos, hogy igazán bírni fogja! A magas hangokat u.i. nem kiabálni kell, hanem kiénekelni! Aki látta a 2016-os Echo Klassik díjátadón produkált "in questa reggia"-t, az tudja, mire gondolok!
Netrebko -és a Ház- nagy dobása a MET-ben avagy 3 az 1-ben: szilveszteri gála, benne a Bohémélet I. felvonása, a Tosca I. felvonása és a Turandot II. felvonása...csupa Netrebko. Vajon bírná-e, ha a Tosca II. felv. lenne középen? A Bohéméletben Polenzani, a másik kettőben Eyvazov lesz a partnere.
Netrebko jövőre debütál a Don Carlosban! A drezdai előadásban partnerei Yusif Eyvazov, Ekaterina Semenchuk, Ildar Abdrzakov és Georg Zeppenfeld lesznek. Christian Thielemann vezényel.
Személy szerint nagyon kíváncsi vagyok Elisabettájára - jobb irány, mint Izolda vagy a Turandot...
Nekem azért a sötét hangja ellenére sokkal jobban tetszett, mint Georghiu, és mégiscsak közelebb állt hozzá lelkileg ez a szerep, mint az Aida, vagy a Végzet hatalma Leonórája, amitől előre félek. Rachvelisvilivel pedig jól kiegészítették egymást, vele egyenlő partnert kapott ebben az operában.
Miután számtalan jobbnál ,jobb Adrianát hallottam,aztán egyik kedvencerm talán annyit ,hogy szépek voltak a díszletek a jelmezek. Beczala nagyon jó volt a tenor főszerepben,Maestri pedig ,meglepetésemre a bariton szerepben.Netrebko szép hangon énekelte az érzelmileg messze álló szerepet.Egy ,két hosszan kitartott pianoja pont a hossszúsága miatt nem tetszett.De nekem Adriana más hangszínen szól igazán..A mezzo egy jó hang,de unalmas,mint mindenben Rachvellisvili.Maga a mű nagyon szép részeket tartalmaz,érzelmileg megfog
És az Adrianához mit szóltatok?
Bartók Rádió, most délelőtt:
09:30 -10:00 Kritikus füllel
The very best of Anna Netrebko
A kiadványról Mácsai János, Molnár Szabolcs és Ujházy László beszélget.
Szerk.: Katona Márta
(ism.)
Off.Tegnap láttam azt a Toscat.Valóban remek volt!Pedig a tenoron kívűl egy énekes nevét sem ismertem.
Koszonom a pár napi beírásodat, így nem mentem el a moziba és hála Haandelnek egy jo Toscát láttam és hallottam Helsinkibol.
Pár nappal ezelőtti beírásom ide is kiteszem.A látvány sem sokat javított számomra az előadás mínőségén.Talán Antonenkoról írnám,hogy nem volna szabad engedni énekelni.Na meg Amonasrot sem.A többi változatlan.A nagy Netrebko pedig énekelhetne néhány pp-t is,mert Aida szerepében írva vagyon.Azt ,hogy a nílusparti ária C-jét jól énekelte egy volt koloratúrnál nem nagy ügy.Mimikája pedig kétféle.Uncsi.
"Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg"
Eljött hát a nagy pillanat a new yorki Metropolitan közönsége számára és az én számomra is. Tavalyi salzburgi bemutatkozása után Anna Netrebko most a Lincoln Centerben is elénekelte Aidát, talán immár végleg belépve a drámai szoprán fach szerepkörbe. A színpadi keretek nem éppen újak, bár nehezen támadhatók: Sonja Friselli régi rendezésének látható célja ma is érvényes lehet: a világ első számú operaházának színpadán legyen a leghatalmasabb díszlet, ott mozogjon a legnagyobb kórus és statisztéria, lehetőleg nyílt színi taps fogadja a színpadképeket (fogadta), szóval minden legyen superb. Gianni Quaranta díszletei és Dada Saligeri jelmezei is ennek a legaidább Aidának a készséges szolgálatában állnak. Talán igazuk van: nem ismerek még egy olyan operát, ami annyira ellenállna bármiféle értelmezésnek, újításnak, mint az Aida. Elefánt ugyan nem jelent meg, de lovak igen, meg seregnyi "egyiptomi" és "etióp" katonaság és népség, udvartartás és papok, mindenféle rendű és rangú szereplők sokasága. Nicola Luisotti nem kimagaslóan és/de a Netrebko-feast fényét nem elhalványítva irányította zenekarát (remek fúvós szólókat hallhattunk!) és kórusát. Az ítélkezési jelenetben számomra újdonság volt, hogy Ramphis és csapata csak a verdiktre jön elő, a vádak háromszori ismertetése a színfalak mögött, hangszórókon keresztül hullik Radames fejére. A papnők tánc helyett csupán harci díszekkel ékesítették fel a csatába induló hadvezért és az etióp gyerekek táncát is egyetlen felnőtt táncospár lejtette el. Amnerist bizonyára nem hódította meg a kissé pocakos férfi szólista. A nagy balettbetét viszont -részben felülről vetítve- hatásos volt.
De mit számít mindez, amikor mindenki Annája énekel, játszik és él a színpadon!? Amennyire meg tudtam ítélni, a díva mostanra valamennyit (vissza)karcsúsodott, többnyire ólomsúlyú énekestársaihoz viszonyítva látványosan. A Ritorna vincitor-ária nagyobb részét sajnos teljesen "elmosta" a technika ördöge, a service error azaz a közvetítés szünetelése miatt belépője értékelhetetlen. Remekbe sikerült viszont a szinte végigénekelt harmadik felvonás, az O patria mia-végi cé -ha nem is Leontyne Price-i súllyal és terjedelemben, de- megvolt és a II. felvonás concertatójában is szépen átszólt hangja az együttesekben. Jelenléte hangsúlyos, színészi játéka most is sugárzó. Számomra a (másik) nagy reveláció Anita Rachvelishvili Amnerise. A nem túl előnyös külsőt és arcberendezést egy szempillantás alatt megbocsátottam neki, amint először megszólalt. Ezt az éjfeketén izzó, de ha kell, puhán olvadékony, minden regiszterében tökéletesen kiegyenlített, gyönyörű hangot nem lehet kifejleszteni: ezzel születni kell, ha még van hová, továbbfejleszteni és karbantartani. Rachvelishvili szereplése minden percében uralja a színt, akár több száz szereplő között ül vagy áll, de még a III. felvonásban is érezzük jelenlétét, amit pedig csak elindít és bezár egy-egy mondatával. IV. felvonásbeli duettje Radamesszel majd szóló nagyjelenete életre szóló operai élmény! A közönség falrengető ovációval honorálta teljesítményét. Netrebko és Ő, Ő és Netrebko: értük érdemes sokadszor is megnézni Verdinek a Boccanegra mellett e tán legplebejusabb művét. Aleksandrs Antonenko januári pesti Otellójáról akkor a legnagyobb elragadtatással szól(hat)tam: annál keserűbb volt csalódásom tegnapi Radamese hallatán. Az Otellóban megcsodált erényei itt teljesen hiányoztak vagy érvényüket veszítették: a hatalmas, nyers hang nemcsak a nyitó áriát rontotta le (a végén zavaró fortéban kivágott magas bével), hanem későbbi megszólalásait is, az alakítás a záró O terra addio-ban -talán még pár hamis hanggal is súlyosbítva?- érte el mélypontját. A végén gyéren tapsoló, itt-ott búzó, dermedt közönséggel ő maga is dermedten nézett farkasszemet...erre senki nem számított, ő sem, a hallgatóság sem, mellesleg én sem. Indiszpozíció? Szereposztási tévedés? Hanyatlás? Tegnap este nem derült ki. Nem tetszett különösebben Quinn Kelsey nagy, de fakón zörgő, dobozból jövő-kellemetlen hangú Amonasrója sem. Az etióp királynak nem muszáj sem szépnek, sem szép hangúnak lennie, de ő számomra mindkét vonalon alulteljesített. Dmitrij Beloszelszkij korrekt, de nem kimagasló Ramphist hozott, Ryan Speedo Green megfelelő Király. A két debütáns Gabrielle Reyes (Papnő) és Arseny Jakovlev (Hírnök) volt.
Anna és Anita, Anita és Anna: két csoda. A két csoda.
Verdi: Aida, MET, 2018. október 6. élő közvetítés a MüPa Fesztivál Színházábó
Lemondta, mert már nem tudja. Már a nevezetes salzburgi eloadásban vokális problémák voltak az 1.felv. nagy áriában.
Netrebko lemondta a párizsi 3 Traviatát vírus fertőzés miatt.Marina Rebeka énekel helyette.Így scalabeli Violettákkal elvált a szereptől.(Mellesleg Párizsban már többször lemondott pl Il trovatore.)
Ha lehet hinni a tudósító hűségének Nyetrebko szavaihoz, az énekesnő nem azt állítja, hogy nem szereti a Toscát, hanem azt, hogy nem a kedvenc szerepe.
Pályája után egyébként Callas sem nyilatkozott szeretettel erről a szerepről, grand guignolnak nevezve a darabot. (Ha lehet hinni a róla szóló irodalomnak.)
Kolonits Klára per pillanat a világ legjobb koloratúrja.Írom ezt úgy ,hogy ismerem alaposan a felhozatalt.Technikájával,ami maga a tökéletesség közvetíti a lírát és a drámát egyaránt . Ott a csodás hangszíne,ragyogó megjelenése és a rendkívűl széles paletta ,amivel megajándékozza közönségét.
Akkor bizonyára szereti Paccini Maria Tudor című operáját is!
A mi Kolonits Kláránk énekli csodásan a belcanto szerepeket. Ő az igazi koloratúr szoprán.
Jómagam a belcanto operák imádója vagyok, s nagy csalódás volt a Bolena. a Puritani alakitása... elvárásomat az igazi koloratúr szopránok felvételei után bizony nem teljesitette. lehet, h van C-je de Elvirának magasabb hangok kellenek. jelenleg Mosuc aki ezeket kiválóan énekli...
Nem azt írtam, hogy vérbeli koloratúr volt,hanem hogy koloratur szerepeket énekelt .a magas C-je pedig jelenleg is bombabiztos!
Csinálja. amit gondol - de ne nagyon nyilatkozzon a sajtonak.
Alulról súrolja az ötvenet. Callas óta szoprán ennyit nem ért el. Csinálja, amit gondol.
Szerintem sosem volt vérbeli koloratúr.A Met-ben nem tegnap énekelte a Puritánok Elviráját,és már akkor is hibádzott fent valami.Gyönyörű,puha lírai szoprán,klassz magassággal.
A belcanto nem teszi tonkre a hangot, nem voice wrecker /lásd Gruberova, Kolonits/ de viszont a Turandot és Abigaille az lehet. / lásd L.Rybárska a pozsonyi opera volt primadonnája/.
Miért ne lettek volna meg a magasságai,hiszem koloratúr szerepeket énekelt.A magas regisztere az egyetlen ,ami biztos pont napjainkban .A közép-lágéja nem jó már most sem és hogy nagyobb legyen rendesen sötétit is,de hátulról szól.Ettől függetlenül nem kellene sem Turandotot sem Abigailt énekelnie
Szerintem sosem volt meg a magassága ezekhez a szerepekhez.Javallnám neki,hogy énekelje felváltva Turandotot és Abigélt,és nem kell sokáig várnunk a harangszóra,mely a hangját temeti.
NetrebKo kijelentette, hogy nem akar már Anna Bolennát és a tobbi Tudor szerepet énekelni - ezeket hanggyilkosnak tartja/ voice wecker/, spinto szoprán szerepkben szeretne jeleskdni de viszont szeretne Turandotot éd Abigaillt énekelni, Ki érti ezt ?
Azt hiszem, hogy nem érzi jol magát a Tosca szerepében. Nem neki valo a verizmus, amirol már Ppp forumtársunk írt.
Ez érdekes. Én még nem találkoztam énekesnővel, aki ne szerette volna Tosca szerepét. Még azok között se, akiknek nem egyáltalán nem való.
A hírt = Netrebko ROH-Forzáját már tavaly nyáron belengette a cikkíró.
Posted By: Francisco Salazar January 31, 2018
Anna Netrebko Confirms New Roles
Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano
The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.
Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”
When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.
She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world
Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano.
The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.
Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”
When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.
She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world
Ali látta a konceretet .pontosan érzehető 2016-óta Eyvazov fejlődése és Netrebko
fachváltásának anomáliai kevésbé jelentkeztek,de már ott vannak.
Konzert aus der Suntory Hall Tokyo 2016
Anna Netrebko und Yusif Eyvazov
6. Jänner 2018 | um 22.45 Uhr | 3sat
Nem senki védőügyvédje nem vagyok!De betegesen nem is üldözök senkit csak azért mert jobb oldali.A véleményem itt- ott olvashattad a Netrebo féle előadásról.Akkor viszont megértheted,hogy a Momus kritikával nem értek egyet!
Viszont úgy látom Te nagyon is ebben a szerepben mutatkozol.
Miota vagy az igazgato bácsi vedoudvédje ?