Bejelentkezés Regisztráció

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak


2943 Héterő 2019-11-14 20:17:47 [Válasz erre: 2942 Klára 2019-11-13 13:06:42]

                         Tosca

                   TOSCA - 7 DICEMBRE SERATA INAUGURALE

Teatro alla Scala
Ore 18:00 Durata spettacolo: 2 ore e 25 minuti incluso intervallo
Tosca: Anna Netrebko


2942 Klára 2019-11-13 13:06:42 [Válasz erre: 2941 Heiner Lajos 2019-11-13 12:26:58]

Éppen pár napja írta egy levelezőtárs az Opernglas ... fórumban, hogy Netrebko verhetetlen lenne lírai szerepkörben, és nem kellene Toscát, Turandotot, stb. énekelnie!  Amivel maximális mértékben egyetértek, de nem én vagyok a menedzsere. Egyébként már több alkalommal került szóba több topicban, hogy nem minden esetben szerencsés, ha házaspárok együtt lépnek fel, akár karmester-énekesnő, akár énekes-énekesnő párosításban. Óhatatlanul felmerül a kérdés, ki kinek a szekerét tolja. (Félreértés ne essék, vannak pozitív kivételek, de ritkán!) Egyébként pedig várjuk ki a végét!


2941 Heiner Lajos 2019-11-13 12:26:58

Jovo nyaron Salzburgban Toscat enekel. Tezier lesz Scarpia. A tenort ki lehet talalni...


2940 Klára 2019-08-06 08:58:53 [Válasz erre: 2939 telramund 2019-08-05 17:36:24]

Bár többször megígérte, hogy megtanul németül, ennek a betartása a mai napig várat magára. Azt hiszem, csak addig volt neki fontos, amíg az állampolgárságot megkapta, ezt egyébként annak idején egy interjúban ki is fejtette. Persze, már csak utólag.


2939 telramund 2019-08-05 17:36:24 [Válasz erre: 2937 -zéta- 2019-08-05 16:25:23]

?Mint osztrák állampolgárnak nehezére esik a német nyelv.De jobban is teszi megcsinála láttuk hallottuk,de a hangjánakl nem tett jót.


2938 Haandel 2019-08-05 17:27:37 [Válasz erre: 2937 -zéta- 2019-08-05 16:25:23]

:-)

LoHenGrin

A Lohengrin-t Bayreuth-ban blaszfémia lenne súgógépel lódítani:
aki Wagner-t akar énekelni, annak folyékonyan kell sprechenszálni!


2937 -zéta- 2019-08-05 16:25:23

Az isteni Anna persze lemondta azt a két bayreuth-i Lohengrint, ahogy egy szóvicces ismerős kommentálta: Nyet Rebko...;-)


2936 Búbánat 2019-07-13 10:27:45

Bartók Rádió operaküzvetítése, ma 19:00 - 22.0

London, Royal Opera House, 2019. április 5.

Giuseppe Verdi: A végzet hatalma

Négyfelvonásos opera
Szövegét Francesco Maria Piave írta

Vez: Antonio Pappano

Km: a Londoni Covent Garden Operaház Ének- és Zenekara
(Karig: William Spaulding) 

Szereposztás:

Calatrava márki - Robert Lloyd (basszus),
Leonora, a leánya - Anna Nyetrebko (szoprán),
Carlos, a fia - Ludovic Tézier (bariton),
Don Alvaro - Jonas Kaufmann (tenor),
Preziosilla, cigánylány - Veronica Simeoni (mezzoszoprán), 
Gvárdián - Ferruccio Furlanetto (basszus),
Melitone - Alessandro Corbelli (bariton),
Trabuco - Carlo Bosi (tenor),
Községi bíró - Michael Mofidian, bass-baritone (basszus),
Curra, Leonora szolgálója - Roberta Alexander (szoprán), 
Felcser - Jonathan Fisher (basszus)


2935 tiramisu 2019-03-22 21:57:31 [Válasz erre: 2934 ladislav kozlok 2019-03-22 19:00:55]

Igen, eddig gondolkodtam, hogy mit válaszoljak!  Különben is szabad vélemény nyilvánítás van  !?   -  Igen, egy hónap után válaszolok, és? Miért határidőhöz van kötve ?


2934 ladislav kozlok 2019-03-22 19:00:55 [Válasz erre: 2933 tiramisu 2019-03-22 13:23:17]

1 honapnak kellett eltelni, hogy válaszoljon ?

Edmonddal  és Klárával egyetértek. 


2933 tiramisu 2019-03-22 13:23:17 [Válasz erre: 2930 Edmond Dantes 2019-02-22 09:55:26]

Ez a mi lenne ha ..? megjegyzés teljesen értelmetlen!  -   Azért nem a Tosca II.felvonását énekli a Művésznő, mert gondolkodik, nemcsak kedve szerint választja a programját!  - Kérdése, nem minősíthető!   Mi lenne ha ezt a kérdés saját nevén tenné fel?


2932 vasmacs100 2019-03-22 10:26:19

A tegnapi londoni "La Forza" első kritikája a culturwhisper.com oldalról angolul és magyarul a https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/-on. 


2931 Klára 2019-02-22 10:17:11

Így sem biztos, hogy igazán bírni fogja! A magas hangokat u.i. nem kiabálni kell, hanem kiénekelni! Aki látta a 2016-os Echo Klassik díjátadón produkált "in questa reggia"-t, az tudja, mire gondolok!

 


2930 Edmond Dantes 2019-02-22 09:55:26

Netrebko -és a Ház- nagy dobása a MET-ben avagy 3 az 1-ben: szilveszteri gála, benne a Bohémélet I. felvonása, a Tosca I. felvonása és a Turandot II. felvonása...csupa Netrebko. Vajon bírná-e, ha a Tosca II. felv. lenne középen? A Bohéméletben Polenzani, a másik kettőben Eyvazov lesz a partnere.


2929 otello 2019-02-20 18:21:33

Netrebko jövőre debütál a Don Carlosban! A drezdai előadásban partnerei Yusif Eyvazov, Ekaterina Semenchuk, Ildar Abdrzakov és Georg Zeppenfeld lesznek. Christian Thielemann vezényel.

Személy szerint nagyon kíváncsi vagyok Elisabettájára - jobb irány, mint Izolda vagy a Turandot...


2928 lujza 2019-01-17 01:19:09 [Válasz erre: 2927 telramund 2019-01-16 10:20:44]

Nekem azért a sötét hangja ellenére sokkal jobban tetszett, mint Georghiu, és mégiscsak közelebb állt hozzá lelkileg ez a szerep, mint az Aida, vagy a Végzet hatalma Leonórája, amitől előre félek. Rachvelisvilivel pedig jól kiegészítették egymást, vele egyenlő partnert kapott ebben az operában.


2927 telramund 2019-01-16 10:20:44 [Válasz erre: 2926 lujza 2019-01-16 03:36:29]

Miután számtalan jobbnál ,jobb Adrianát hallottam,aztán egyik kedvencerm talán annyit ,hogy szépek voltak a díszletek a jelmezek. Beczala nagyon jó volt a tenor főszerepben,Maestri pedig ,meglepetésemre a bariton szerepben.Netrebko szép hangon énekelte az érzelmileg messze álló szerepet.Egy ,két  hosszan kitartott pianoja pont a hossszúsága miatt nem tetszett.De nekem Adriana más  hangszínen szól igazán..A mezzo egy jó hang,de unalmas,mint mindenben  Rachvellisvili.Maga a mű nagyon szép  részeket tartalmaz,érzelmileg megfog


2926 lujza 2019-01-16 03:36:29

És az Adrianához mit szóltatok?


2925 Búbánat 2019-01-15 09:02:21

Bartók Rádió, most délelőtt:

09:30 -10:00  Kritikus füllel

The very best of Anna Netrebko


A kiadványról Mácsai János, Molnár Szabolcs és Ujházy László beszélget.
Szerk.: Katona Márta 
(ism.)

 


2924 telramund 2018-10-08 10:53:15 [Válasz erre: 2923 ladislav kozlok 2018-10-08 10:25:46]

Off.Tegnap láttam azt a Toscat.Valóban remek volt!Pedig a tenoron kívűl egy énekes nevét sem ismertem.


2923 ladislav kozlok 2018-10-08 10:25:46 [Válasz erre: 2922 telramund 2018-10-07 12:01:56]

Koszonom a pár napi beírásodat, így nem mentem el a moziba és hála Haandelnek egy jo Toscát láttam és hallottam Helsinkibol. 


2922 telramund 2018-10-07 12:01:56

Pár nappal ezelőtti beírásom  ide is kiteszem.A látvány sem sokat javított számomra az előadás mínőségén.Talán Antonenkoról írnám,hogy nem volna szabad engedni énekelni.Na meg Amonasrot sem.A többi változatlan.A nagy Netrebko pedig énekelhetne néhány pp-t is,mert Aida szerepében írva vagyon.Azt ,hogy a nílusparti ária C-jét jól énekelte  egy volt koloratúrnál nem nagy ügy.Mimikája pedig kétféle.Uncsi.

"Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg"


2921 Edmond Dantes 2018-10-07 11:23:05

Eljött hát a nagy pillanat a new yorki Metropolitan közönsége számára és az én számomra is. Tavalyi salzburgi bemutatkozása után Anna Netrebko most a Lincoln Centerben is elénekelte Aidát, talán immár végleg belépve a drámai szoprán fach szerepkörbe. A színpadi keretek nem éppen újak, bár nehezen támadhatók:  Sonja Friselli régi rendezésének látható célja ma is érvényes lehet: a világ első számú operaházának színpadán legyen a leghatalmasabb díszlet, ott mozogjon a legnagyobb kórus és statisztéria, lehetőleg nyílt színi taps fogadja a színpadképeket (fogadta), szóval minden legyen superbGianni Quaranta díszletei és Dada Saligeri jelmezei is ennek a legaidább Aidának a készséges szolgálatában állnak. Talán igazuk van: nem ismerek még egy olyan operát, ami annyira ellenállna bármiféle értelmezésnek, újításnak, mint az Aida. Elefánt ugyan nem jelent meg, de lovak igen, meg seregnyi "egyiptomi" és "etióp" katonaság és népség, udvartartás és papok, mindenféle rendű és rangú szereplők sokasága. Nicola Luisotti nem kimagaslóan és/de a Netrebko-feast fényét nem elhalványítva irányította zenekarát (remek fúvós szólókat hallhattunk!) és kórusát. Az ítélkezési jelenetben számomra újdonság volt, hogy Ramphis és csapata csak a verdiktre jön elő, a vádak háromszori ismertetése a színfalak mögött, hangszórókon keresztül hullik Radames fejére. A papnők tánc helyett csupán harci díszekkel ékesítették fel a csatába induló hadvezért és az etióp gyerekek táncát is egyetlen felnőtt táncospár lejtette el. Amnerist bizonyára nem hódította meg a kissé pocakos férfi szólista. A nagy balettbetét viszont -részben felülről vetítve- hatásos volt.

De mit számít mindez, amikor mindenki Annája énekel, játszik és él a színpadon!? Amennyire meg tudtam ítélni, a díva mostanra valamennyit (vissza)karcsúsodott, többnyire ólomsúlyú énekestársaihoz viszonyítva látványosan. A Ritorna vincitor-ária nagyobb részét sajnos teljesen "elmosta" a technika ördöge, a service error azaz a közvetítés szünetelése miatt belépője értékelhetetlen. Remekbe sikerült viszont a szinte végigénekelt harmadik felvonás, az O patria mia-végi cé -ha nem is Leontyne Price-i súllyal és terjedelemben, de- megvolt és a II. felvonás concertatójában is szépen átszólt hangja az együttesekben. Jelenléte hangsúlyos, színészi játéka most is sugárzó. Számomra a (másik) nagy reveláció Anita Rachvelishvili Amnerise. A nem túl előnyös külsőt és arcberendezést egy szempillantás alatt megbocsátottam neki, amint először megszólalt. Ezt az éjfeketén izzó, de ha kell, puhán olvadékony, minden regiszterében tökéletesen kiegyenlített, gyönyörű hangot nem lehet kifejleszteni: ezzel születni kell, ha még van hová,  továbbfejleszteni és karbantartani. Rachvelishvili szereplése minden percében uralja a színt, akár több száz szereplő között ül vagy áll, de még a III. felvonásban is érezzük jelenlétét, amit pedig csak elindít és bezár egy-egy mondatával. IV. felvonásbeli duettje Radamesszel majd szóló nagyjelenete életre szóló operai élmény! A közönség falrengető ovációval honorálta teljesítményét.  Netrebko és Ő, Ő és Netrebko: értük érdemes sokadszor is megnézni Verdinek a Boccanegra mellett e tán legplebejusabb művét. Aleksandrs Antonenko januári pesti Otellójáról akkor a legnagyobb elragadtatással szól(hat)tam: annál keserűbb volt csalódásom tegnapi Radamese hallatán. Az Otellóban megcsodált erényei itt teljesen hiányoztak vagy érvényüket veszítették: a hatalmas, nyers hang nemcsak a nyitó áriát rontotta le (a végén zavaró fortéban kivágott magas bével), hanem későbbi megszólalásait is, az alakítás a záró O terra addio-ban -talán még pár hamis hanggal is súlyosbítva?- érte el mélypontját. A végén gyéren tapsoló, itt-ott búzó, dermedt közönséggel ő maga is dermedten nézett farkasszemet...erre senki nem számított, ő sem, a hallgatóság sem, mellesleg én sem. Indiszpozíció? Szereposztási tévedés? Hanyatlás? Tegnap este nem derült ki. Nem tetszett különösebben Quinn Kelsey nagy, de fakón zörgő, dobozból jövő-kellemetlen hangú Amonasrója sem. Az etióp királynak nem muszáj sem szépnek, sem szép hangúnak lennie, de ő számomra mindkét vonalon alulteljesített. Dmitrij Beloszelszkij korrekt, de nem kimagasló Ramphist hozott, Ryan Speedo Green megfelelő Király. A két debütáns Gabrielle Reyes (Papnő) és Arseny Jakovlev (Hírnök) volt.

Anna és Anita, Anita és Anna: két csoda. két csoda.

Verdi: Aida, MET, 2018. október 6. élő közvetítés a MüPa Fesztivál Színházábó


2920 ladislav kozlok 2018-02-20 14:30:33 [Válasz erre: 2919 telramund 2018-02-20 13:15:39]

Lemondta, mert már nem tudja. Már a nevezetes salzburgi eloadásban vokális problémák voltak az 1.felv. nagy áriában.   


2919 telramund 2018-02-20 13:15:39

Netrebko lemondta a párizsi 3 Traviatát vírus fertőzés miatt.Marina Rebeka énekel helyette.Így scalabeli Violettákkal elvált a szereptől.(Mellesleg Párizsban már többször lemondott pl Il trovatore.)


2918 IVA 2018-02-06 22:08:45 [Válasz erre: 2902 márta 2018-02-06 10:58:09]

Ha lehet hinni a tudósító hűségének Nyetrebko szavaihoz, az énekesnő nem azt állítja, hogy nem szereti a Toscát, hanem azt, hogy nem a kedvenc szerepe.
Pályája után egyébként Callas sem nyilatkozott szeretettel erről a szerepről, grand guignolnak nevezve a darabot. (Ha lehet hinni a róla szóló irodalomnak.)


2917 Heiner Lajos 2018-02-06 21:28:47 [Válasz erre: 2915 telramund 2018-02-06 20:01:59]

Így van.


2916 Heiner Lajos 2018-02-06 21:28:36 [Válasz erre: 2915 telramund 2018-02-06 20:01:59]

Így van.


2915 telramund 2018-02-06 20:01:59 [Válasz erre: 2913 bermuda 2018-02-06 19:32:56]

Kolonits Klára per pillanat a világ legjobb koloratúrja.Írom ezt úgy ,hogy ismerem alaposan a felhozatalt.Technikájával,ami maga a tökéletesség közvetíti a lírát és a drámát egyaránt . Ott a csodás hangszíne,ragyogó megjelenése és a rendkívűl széles paletta ,amivel megajándékozza közönségét.


2914 telramund 2018-02-06 19:52:30 [Válasz erre: 2912 bermuda 2018-02-06 19:09:18]

Akkor bizonyára szereti Paccini Maria Tudor című operáját is!


2913 bermuda 2018-02-06 19:32:56 [Válasz erre: 2912 bermuda 2018-02-06 19:09:18]

A mi Kolonits Kláránk énekli  csodásan a belcanto szerepeket. Ő az igazi koloratúr szoprán.

 


2912 bermuda 2018-02-06 19:09:18 [Válasz erre: 2911 telramund 2018-02-06 15:44:34]

Jómagam a belcanto  operák imádója vagyok, s nagy csalódás volt a Bolena. a Puritani alakitása... elvárásomat az igazi koloratúr szopránok felvételei után bizony nem  teljesitette.  lehet, h van C-je de  Elvirának magasabb hangok kellenek. jelenleg Mosuc aki ezeket kiválóan énekli...


2911 telramund 2018-02-06 15:44:34 [Válasz erre: 2908 nizajemon 2018-02-06 14:16:34]

Nem azt írtam, hogy vérbeli koloratúr volt,hanem hogy koloratur szerepeket énekelt .a magas C-je pedig jelenleg is bombabiztos!


2910 ladislav kozlok 2018-02-06 15:23:11 [Válasz erre: 2909 Heiner Lajos 2018-02-06 14:45:55]

 

Csinálja. amit gondol - de ne nagyon nyilatkozzon  a sajtonak.

 


2909 Heiner Lajos 2018-02-06 14:45:55

Alulról súrolja az ötvenet. Callas óta szoprán ennyit nem ért el. Csinálja, amit gondol.


2908 nizajemon 2018-02-06 14:16:34 [Válasz erre: 2906 telramund 2018-02-06 13:07:30]

Szerintem sosem volt vérbeli koloratúr.A Met-ben nem tegnap énekelte a Puritánok Elviráját,és már akkor is hibádzott fent valami.Gyönyörű,puha lírai szoprán,klassz magassággal.


2907 ladislav kozlok 2018-02-06 13:26:26 [Válasz erre: 2904 ladislav kozlok 2018-02-06 12:07:50]

A belcanto nem teszi tonkre a hangot, nem voice wrecker /lásd Gruberova, Kolonits/ de viszont a Turandot és Abigaille  az lehet. / lásd L.Rybárska a pozsonyi opera volt primadonnája/.  


2906 telramund 2018-02-06 13:07:30 [Válasz erre: 2905 nizajemon 2018-02-06 12:53:18]

Miért ne lettek volna meg a magasságai,hiszem koloratúr szerepeket énekelt.A magas regisztere az egyetlen ,ami biztos pont napjainkban .A közép-lágéja nem jó már most sem és hogy nagyobb legyen rendesen sötétit is,de hátulról szól.Ettől függetlenül nem kellene sem Turandotot sem Abigailt énekelnie


2905 nizajemon 2018-02-06 12:53:18 [Válasz erre: 2904 ladislav kozlok 2018-02-06 12:07:50]

Szerintem sosem volt meg a magassága ezekhez a szerepekhez.Javallnám neki,hogy énekelje felváltva Turandotot és  Abigélt,és nem kell sokáig várnunk a harangszóra,mely a hangját temeti.


2904 ladislav kozlok 2018-02-06 12:07:50 [Válasz erre: 2900 telramund 2018-02-06 08:48:30]

NetrebKo kijelentette, hogy nem akar már Anna Bolennát és a tobbi Tudor szerepet énekelni - ezeket hanggyilkosnak tartja/ voice wecker/, spinto szoprán szerepkben szeretne jeleskdni  de viszont szeretne Turandotot éd Abigaillt énekelni, Ki érti ezt ?


2903 ladislav kozlok 2018-02-06 11:37:29 [Válasz erre: 2902 márta 2018-02-06 10:58:09]

Azt hiszem, hogy nem érzi jol magát a Tosca szerepében. Nem neki valo a verizmus, amirol már Ppp forumtársunk írt.


2902 márta 2018-02-06 10:58:09

Ez érdekes. Én még nem találkoztam énekesnővel, aki ne szerette volna Tosca szerepét. Még azok között se, akiknek nem egyáltalán nem való.


2901 Edmond Dantes 2018-02-06 09:26:31

A hírt = Netrebko ROH-Forzáját már tavaly nyáron belengette a cikkíró.


2900 telramund 2018-02-06 08:48:30

Posted By: Francisco Salazar January 31, 2018

Anna Netrebko Confirms New Roles

Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano

The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.

Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”

When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.

She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world

Anna Netrebko has confirmed she will be performing “La Forza del Destino” at the Covent Garden under Antonio Pappano.

The soprano noted in a recent interview with Opera di Voci that while she believes the role is for a spinto soprano, Pappano convinced her to do it. In the interview, Netrebko also noted that she was thinking of doing “Don Carlo” but was waiting because she believed the role of Elisabetta needed a bigger sound.

Other roles she revealed included Abigaille in “Nabucco,” the title role of “Turandot” and Amelia in “Un Ballo in Maschera.”

When asked about returning to Wagner, the soprano confirmed she would sing Elsa once more in Bayreuth but did not plan on singing anymore Wagner. As for the Bel Canto repertoire, she noted that “Anna Bolena” was a voice wrecker and would not complete the Tudor cycle.

She also said that while Tosca is not her favorite role, there are contracts to sing the role all over the world


2899 Haandel 2018-01-08 18:29:02

Corriere della Sera, 8 gennaio 2018 


2898 telramund 2018-01-07 09:00:03 [Válasz erre: 2897 Haandel 2018-01-06 16:39:14]

Ali látta a konceretet .pontosan  érzehető 2016-óta Eyvazov  fejlődése és Netrebko

fachváltásának anomáliai kevésbé jelentkeztek,de már ott vannak.


2897 Haandel 2018-01-06 16:39:14

Konzert aus der Suntory Hall Tokyo 2016
Anna Netrebko und Yusif Eyvazov
6. Jänner 2018 | um 22.45 Uhr | 3sat


2896 telramund 2018-01-06 12:19:11 [Válasz erre: 2895 ladislav kozlok 2018-01-06 11:53:18]

Nem senki védőügyvédje nem vagyok!De betegesen nem is üldözök senkit csak azért mert jobb oldali.A véleményem  itt- ott olvashattad a Netrebo féle előadásról.Akkor viszont megértheted,hogy a Momus kritikával nem értek egyet!

Viszont úgy látom Te nagyon is ebben a szerepben  mutatkozol.


2895 ladislav kozlok 2018-01-06 11:53:18 [Válasz erre: 2890 telramund 2018-01-05 13:31:55]

Miota vagy az igazgato bácsi vedoudvédje ?


2894 Héterő 2018-01-06 04:12:00

Мисс Кубань - 88  2. helyezett
Másfél órás film a linken.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.