Ó, ezek mind süketek, vagy le lettek fizetve...
Egyet elmondhatok: az énekkaron belül akivel csak beszéltem az előadásról, mindenkinek tetszett. Mindenki el volt ragadtatva Annától. Mindenki azt mondta, hogy Eyvazov teljesen korrekt volt. Mindenki szerette a karmestert. Ezek mind zenészek, énekesek, többségükben zeneakadémiai vagy azzal azonos értékű végzettséggel. A korrektség kedvéért.
Egy mákszem politikát sem vittem bele.
Akkor már ketten vagyunk,akik úgy érezzük,hogy máshol volt a bibi.
Nem kellene a politikát mindig belekeverni mindenbe!Ez a levél nem Netrebkoról szól,hanem egy ember reakciója,akinél betelt a pohár egy másik személlyel szemben.Jogosan ,jogtalanul?Igaza van ,nincs igaza?Ezt mindenki döntse el!
De a zsigeri gyűlölet ami árad felé viszonylag szelíd reakcióban öltött testet.A kommunikáció nagy mestere ezt el kell ismerni.
Érdekes ez a levél. Az írója számos rokonszenves és feltétlen támogatandó lépéssel alapozta meg a személye felé irányuló szimpátiámat,majd olyan érzésem támadt egy idő után,mint azokkal szemben is,akik helyzetbe hozták.Körülbelül azonos pályán mozog kommunikációban,mint a mostani kormánypártok.Erős tévedésnek érzem,hogy főigként így reagál egy-több-sok kritikára,mivel (szerintem),ez nem az ő feladata.Megteheti.Persze,hogy meg.(Valamiért olyan érzésem van,hogy nem Netrebko és az elmaradt Vörös Szilvia értékelés a bibi).
Aki írta annak igen!De lehet másnak is,mint ahogy neki is vannak hasonló kijelentései.A kritikát mkét oldalon viselni kell.Na ehhez már kelll kurázsi!Ebben pedig "néném" jobban áll.
Hát én nem tudom ki a niemand, de -ppp- biztos nem.
Anna után, 1-ben Ókovács szerint az opera - 2/55. levélária Kedves Tatjána Néném!
Origo.hu - 2017. január 4.
„[…] És a hang egészen hangszerszerűen szólt! Ha már megpöki tenyerét és szakmaiasra veszi a figurát a -ppp- rejtjelű ítész (mit is jelent ez? talán köpködőt?), hadd írjam le, hogy az egyvonalas oktávban használt, finoman mellékevert mellrezonancia egészen egyedi, törésmentes átmenetet adott, és sosem engedte eltűnni vagy erőlködni a szopránt. A magasságok szárnyalók voltak (hogy ne lenne csengés? hahahaha!), és amiről egy árva említés sem esett: a csodálatos deklamálás! A pergetett, olaszos „r"-ek is dieskaui precizitással voltak részei az előadásnak, és valójában a szöveg plasztikusságában, a kifejezés ebből is fakadó árnyalataiban sem tudott senki Anna nyomába érni. Persze, Eyvazov se, de két tényt szögezzünk már le: Yusif a saját erejéből jutott Salzburgig, a Manonig, ahol Netrebkóval összekerültek, s hogy egy ilyen biztos technikájú tenorra bármikor szükségünk volna. Csöppnyi bizonytalanság csak azért van bennem, mert nem tudom, elég lenne-e egy? (Nem, nem volna elég.)
De végre mindegy is. Jöhet a szokásos nyavalygás, régen holt bezzeg-énekesek és bezzeg-élmények teljesen hasztalan és (ráadásul) komolyan vehetetlen felemlegetése. Ugye, nem akarja senki azt mondani, hogy egy negyven éve befogadott (pl.) Renata Scotto-élmény hatására leszögezhető, hogy Anna Netrebko az illető művész saruszíját sem lenne méltó megoldani? Meg hogy a comprimario-szerepekre a nyugdíjból hívjunk vissza egykori kollégákat? Vagy tényleg úgy gondolja bárki, visszajön az az idő, amikor egy Gregor József Börtönőrt énekelt? Persze, vasfüggöny mögött, SONY-CBS lemezen, ami Pesten készült, és Marton Évával, José Carrerassal – művészi nagyságról és személyes jófejségről tanúságot téve. Főszerepesekkel ezt nem illik megcsinálni – ezért is comprimario a szereptípus neve, sajnálom, ha ezt sem érti. Azt írja végül: ha nem arra a szerepre jön Anna, amire (ő) gondolná, és nem Eyvazov nélkül, akkor inkább ne is jöjjön... no comment...
Néném, és az i-re mégis az teszi fel a pontot, ahogy emberünk ott, a gyáva pennaforgatók ítélőszékén egy szót sem pazarol az est magyar csillagára, Vörös Szilviára, aki nemcsak, hogy a jövő nagy magyar mezzoszopránja lesz, de már most is felnő a feladathoz! Nem mond róla semmit, s ez mindennél többet mond. Néném, szépen kérem, ne küldjön többet cikket ettől az úrtól, aki saját névtelenségét immár nímandságra váltotta.
„Zsdú átvétá, kák szálávej létá!" – és immár mind tudjuk, Ön is, én is, hogy aki igazán jól énekel, azt nem gátolja, hanem segíteni is képes az Erkel Színház hatalmas tere.
Szilveszter
Anna Netrebko és Yusif Eyvazov operaszerepben lépett az Erkel színpadára - fotók
/bdpst24.hu/
Fáy Miklós írása a 2017. december 29-ei Andrea Chénier-előadásról.
„Kapcsolódások” – Először énekel teljes operai szólamot Budapesten és először lép az Erkel Színház színpadára.
Anna Netrebko december 29-én az Andrea Chénier koncertszerű előadásában formálja meg Maddalena de Coigny szerepét – s ezzel egy régi hagyományt folytat-
(Opera magazin – 2017. november-december – Filip Viktória)
Idézek a cikkből:
„[,,,] Apropo, turné. A Netrebko - Eyvazov - Bignamini trió összeszokott formáció. Az elmúlt években már abszolváltak egy hosszú ázsiai koncertkörutat, és a sztárpár első budapesti, 2016-os koncertjén is közösen léptek fel, ráadásul épp a Magyar Állami Operaház Zenekarával. Az együttműködés olyannyira gyümölcsöző volt, hogy ez a szimfonikus együttes kísérte Netrebkót és Eyvazovot a nyár végi, berlini Waldbühnén rendezett hangversenyen – és természetesen őket halljuk a decemberi Andrea Chénier-előadáson is.
Anna Netrebko és Yusif Eyvazov így válaszolt lapunknak:
- A berlini Waldbühnén adott koncert egyszerűen csodálatos volt, a művészi energiák elképesztőek voltak. Az opera gerince mindig a zenekar, és nagyon izgultunk, hogy a Magyar Állami Operaház Zenekarával léphetünk fel. Nagyon várjuk már, hogy ismét együtt dolgozhassunk ezekkel az érzékeny muzsikusokkal! Az Andrea Chénier egy gyönyörű zenére íródott csodálatos történet, és ezt a sok-sok szépséget szeretnénk megosztani a budapesti közönséggel. Ígérjük, nagyon sokat fogjuk gyakorolni a milánói Scalában, mielőtt Budapestre érkezünk! A koncertszerű verzióról szólva elmondhatjuk, hogy nagyon sokat adunk elő áriákat és jeleneteket hangversenyen. Megalkotni ugyanazt a varázslatot, kosztümök, fények és díszletek nélkül – az egyik legnagyobb kihívást jelenti, de ez a munkánk. Azt akarjuk, hogy mindenki, aki a közönség soraiban ül, olyan elevenen érezze át ezeket a karaktereket, ahogyan mi is tesszük. Nagyon szeretünk egyébként együtt dolgozni. A hangunk igen jól szól együtt, ezért a színpadra lépés mindig vidámságot is hoz magával. Mindegy, mi az, mi mindig megünnepeljük egymás sikereit, mert a legfontosabb dolog számunkra az, hogy boldog életet élhessünk.”
Elchin Azizov – aki Gérard megformálója lesz a koncertszerű előadáson – ugyancsak nyilatkozott a lapnak. Gondolataiból idézek:
„A decemberi előadás lesz budapesti debütálásom, amelyre különösen nagy örömmel készülök. Sokszor hallottam a kollégáimtól, hogy a magyar közönség mennyire figyelemre méltó, hiszen értik és szeretik is a klasszikus zenét. Egy opera koncertszerű megszólaltatásának előnyei és hátrányai is vannak. Az énekesnek egyrészt kényelmes, mert csak a hangjára kell koncentrálnia, másrészt azonban a díszletek és a színpadi mozgások térélményének hiánya nehezebbé teszik a színházi közeg megteremtését, Hasonló a helyzet a nézők szempontjából is: ez egy jó lehetőség a gyönyörű zene befogadására, a hallgató elmerülhet a saját képzeletvilágban, de valakinek a hangok mellett a látvány is nagyon fontos. Abban azonban bizonyos vagyok, hogy a december 29-i produkció nagy esemény lesz mind a nézőknek, mind az előadóknak.”
Privátban válaszoltam.
Ez 10 évvel ezelőttii felvétel, evidens, hogy jól énekelte. Ez még a berobbanás utáni korszak. Idén februárban a Scalában szintén nagyon jól énekelte, fergeteges sikerrel, bár hangilag az egy kicsit más Violetta volt. Nem nagyon, de érezhetően, és nem csak abban, hogy elhagyta Sempre libera Esz-ét, amit korábban gyakran megcsinált. De már régen se mindig.
Nem tudom, ma hogy énekelheti, de itt nagyon szépen tette:
https://www.youtube.com/watch?v=rkWYiT31mQY
Bocs, lemaradtam valamiről? Bejelentette, hogy nem énekel több Violettát?
Anna Netrebko utolsó Violettái: Rame Lahajjal és Plácido Domingoval 2018. február 21, 25 és 28. Karmester: Dan Ettinger.
A tegnap esti megjegyzésem itt is megállja a helyét!
"Az M5 adón most ért véget a 3. felvonás, eddig bírtam nézni, most csak hallgatom. Nem tudom, hogy a rendezés rossz-e, vagy Yusuf ripacskodik, de a játéka rettenetes, Az 1. felvonás áriáját úgy énekelte és mozogta végig, mintha önmagát parodizálná. Réveteg tekintettel néz a semmibe, túlmozgásos, hangja bizonytalan - két határ között csúszkál, néha eltalálja az igazit. Netrebko présel, úgy tűnik, mintha tele szájjal, bocsánat, gombóccal a torkában énekelne. Kicsit kevesebbet kellene vállalnia! A Mamma morta ária rettenetes. Salsi meg sem közelíti a müncheni színvonalat. Az egész olyan, - bocsánat - mintha egy tizenkettedik rangú amatőr együttes előadását látnánk. Kevesebb mozgás, kevesebb vonaglás több lenne. (lehet, hogy ez az olasz temperamentum, de nekem sok9
Taps, virágeső - volt már ennél nagyobb siker is!"
Ha valakit érdekel. https://www.youtube.com/watch?v=fuuYM78ddH0
Scala ezen a színvonalon ,hogy mutathatja magát a világnak.Riccardo Chailly úgy vezényelte le a két felvonást,hogy egy pillanatra sem engedte a közönséget tetszésnyílvánításra.Jobb is!A 3 főszereplő egyenrangúan rossz.Eyvazov matt ,csúnya hangon kínlódja a szerepét,semmiről sem szól,miként Netrebko Maddalenája sem.Netrebko kicsit pihenhetne.Gombócos éneklése az első felvonásban kifejezetten idegesítő volt.Csúnya középhangok,elvékonyodott magas regiszter, számos helyen disztonálás.Talán a második felvonás kettősében mutatott eddig néhány hangot ami a régi Netrebkot idézte és ez nagyon kevés.Salsi is eddig árnyéka önmagának Münchenhez képest.Ez a Chenier eddig nem az én Chenier előadásom.
Véleményem a végére sem változott.Rém gyenge előadás volt!
De a szervezés ügyes!Hiába bukni nem lehet ,ha jó a hátszél!De igazán nem Eyvazov a csalódás.Tőle nem sokat vártam ,kb annyit is kaptam.Netrebko pedig
óriási csalódás!
Az M5 csatorna sugározza ma éjjel
2017. december 7. csütörtök 21:15 - 23:25
A milanói Teatro la Scala évadnyitó előadása –
Umberto Giordano: Andrea Chénier
Négyfelvonásos opera
Szövegét Luigi Illica írta.
Vezényel: Riccardo Chailly.
Közreműködik: a Milanói Scala Ének- és Zenekara.
Rendező: Mario Martone
Szereposztás:
André Chénier, költő - Juszif Ejvazov (tenor)
Coigny grófnő - Mariana Pentcheva (mezzoszoprán)
Madeleine, a lánya - Anna Nyetrebko (szoprán)
Gérard – Luca Salsi (bariton),
Bersi, egy mulatt nő - Annalisa Stroppa (mezzoszoprán),
Mathieu - Francesco Verna (bariton),
Roucher, Chénier barátja - Gabriele Sagona (basszus),
Fouquier Tinville, közvádló - Gianluca Breda,
Dumas, a Jóléti Bizottság elnöke és Udvarmester - Riccardo Fassi,
Fleville - Costantino Finucci (basszus),
Egy ellenzéki - Carlo Bosi,
Madelon, egy öreg asszony - Kutasi Judit (mezzoszoprán),
Schmidt - Romano Dal Zovo (basszus),
Abbé - Manuel Pierattelli (tenor)
És a csatolt adatok alapján a nézők/hallgatók a szolídabb árakon sem tolonganak!
Így igaz: "ennyi pénzért csak jót fog HALLANI!" És amit még hozzá lehet tenni: csak jót fog LÁTNI! Mármint nem a színpadon, az a premier közönségnek talán kevésbé érdekes. Hanem pl. a foyerban és a másnapi lapokban: egymást, a ruhakölteményeket, ékszerkollekciókat + a tudat, hogy "én is ott voltam, engem is láttak". Így volt ez mindig, így van ez persze ma is, máshol is: STOP Operabál, MET-opening night stb. Hiába no: gyarlóság, asszony (és ember!) a neved :-) ...de bárcsak ez lenne a legrosszabb dolog a világon. Tegnap inkább csak jelezni akartam, hogy Ms. Netrebko és Mr. Eyvazov szolidabb áron is eldalolja Milánóban a Chéniert...
A Scala téli nyitány mindig is nagy sznob felvonulás volt ,van, lesz.Miután csillagászati árakon kellnek el a jegyek,aki számít Itáliában ott kell lennie és természetesen ennyi pénzért csak jót fog HALLANI!Még Eyvazov fémtorkát is.
Ehhez két megjegyzés:
1) Olaszország is jobban teljesít :-)
2) Nézd csak meg a további Chénier-előadások jegykínálatát! Segítek: dec. 10. 387 szabad jegy, dec. 13. 277 szabad jegy, dec. 16. 241 szabad jegy, dec. 19. 175 szabad jegy, dec. 22. 583 szabad jegy, jan. 2 . 459 szabad jegy, jan. 5. 256 szabad jegy. Ja és minden jegykategóriában nagyjából tizedannyiért mint a dec. 7-ei opening night-on = legdrágább jegy 300€.
Lehet, hogy megköveznek, de én leginkább az érzelmet és a szerepek átélését hiányolom benne! Tiszta hangon, szépen énekel, de nekem mindig a Hoffmann meséi Olympiája jut eszembe!
Dehogy, csak annyit jegyeztem meg, hogy Melinda nem, Szilágyi Erzsébet talán, Crescimira is lehetne - drámai szoprán szerepeket ma már olyanok is énekel(het)nek, akikről tudjuk, nem azok...
Ez most komoly,hogy te is drámai szopránnak hallod????
Igen, ez a szerep nekem is eszembe jutott; annak tudatában is, hogy elfogadom Telramund megjegyzését, amit az érzelem kifejezésre juttatásának követelményéről írt; Szilágyi Erzsébet akkor már inkább, mint Melinda, én Crescimira szerepében még el tudnám képzelni az István király című Erkel-operából. Nem hosszú szerep, de drámai szólam, egy lemezfelvételre szívesen megnyerném Nyetrebkót.
Ezzel nem vagy egyedül :)
Szilágyi Erzsébet szerepére behívnám próbaéneklésre.
Ez a nagyfokú médiafelhajtás következénye.Számomra Nyetrebkot,aki ebben lubickol inkább ellenszenvessé teszi,mint szimpatikussá.Persze laikus nézőpontom szerint.
Egyik sem!Amilyen érzelem Erkel női figuráihoz illik Nyetrebkonak nincs!
Nem véletlen azon szerepek sora ,amire le volt szerződve és visszalépett.Pl a Norma Londonban.(miszerint nem tud azonosulni a figurával)
Szerintetetek Erkel valamelyik operájának női szerepre írt szólama "jól állna" Nyetrebkónak? Eljátszadozom a gondolattal...
Az olyan mint a santitabernacoli?
Antituberculomitot szed.
Antituberculomitot szed.
Láttam a Zeffirelli Bohéméletet... Nem nagyon lehet elhinni, hogy Mimi tbc-s, pedig nagyon sötét árkokat rajzoltak a szeme köré...
Hogy mi lesz belőle, azt nem tudjuk, de a Scala évadnyitó Chenier-re a 3000 eurós jegyek is pár óra alatt elfogytak. (???)
Hiába Anna Nyetrebko a történelem nagy asszonya is szeretne lenni.Összehozza Oroszországot az USA-val.Putyint még megértem,de mit szól ehhez az amerikai first lady?Na meg a strapához Nyetrebko hangja?
Milyen praktikus a két színház földrajzi közelsége! Mint a széles ívű híd pillére, igazán bekapcsolódhatna a projektbe a Magyar Állami Operaház.
Nyilván meglepetésként tartogatják a rajongók számára, hogy Radamest, Heródest és a Lohengrin címszerepét Eyvazov fogja énekelni.
Anna Nyetrebkóval készít közös produkciókat a Met és a Bolsoj
FIDELIO.hu 2017.10.10. 14:03
A zenetörténetben először három operát állít színre közös erővel a keleti és a nyugati világrész két uralkodó színháza.
Verdi Aidáját, Richard Strauss Saloméját és Wagner Lohengrinjét állítja színpadra a New York-i Metropolitan és a moszkvai Bolsoj, a három operát a két város közönsége 2019 és 2022 között láthatja. (Bár erről szó még nem esett, lehetséges, hogy az előadások élő közvetítéssel itthon is láthatóak lesznek, ahogy a Met annyi más produkciója is.) A két társulat egyesített kreativitással és technikai eszközökkel hozza létre az operaelőadásokat.
A teljes szereposztásokat és a készítők névsorát még nem jelentették be, de azt már tudni lehet, hogy az Aidát a Tony-díjas Michael Mayer, a Salomét a német Claus Guth, a Lohengrint pedig az angol Phelim McDermott rendezi.
Az orosz szopránénekesnő,Anna Nyetrebko mindhárom operában énekel majd,
az Aidában és a Salomében címszerepeket, a Wagner-műben pedig Elzát.
A New York-i előadások karmestere Yannick Nézet-Seguin lesz, aki a 2021/22-es évadtól az intézmény zeneigazgatója. Moszkvában Tugan Sokhiev áll a pulpitusra. A Bolsoj Balett egyébként 1959-ben járt először a Metben, és azóta rendszeresen vissza is tértek, így az együttműködés nem egészen előzmény nélküli.
Az M5 csatornán láthatjuk ma éjjel: 22:00 – 1.30 W. A. Mozart: Figaro házassága (W. A. Mozart: Le Nozze di Figaro, 2006) 201'45'' Német operafilm Rendezte: Brian Large, Claus Guth Szereplők: Ildebrando D`Arcangelo (Figaro, a gróf komornyikja) Bo Skovhus (Almaviva gróf) Dorothea Röschmann (Rosina grófné) Anna Netrebko (Susanna, szobalány) Christine Schäfer (Cherubino, apród) Marie McLaughlin (Marcellina, házvezetőnő) Patrick Henckens (Don Basilio, énekmester) Eva Liebau (Barbarina) „Egy majdnem füstbe menő esküvő zűrzavaros eseményeit briliáns szellemességgel elmesélő opera középpontjában Figaro és tűzrőlpattant szerelme, Susanna áll. Házasságra készülnek, ám a gróf kiszemelte magának a lányt. A grófné viszont éppen az ő segítségükkel kívánja megleckéztetni csapodár férjét. Emberi érzelmek, vágyak, álmok és megcsalattatások egész arzenálja látható, amit Mozart kiegyensúlyozott, választékos zenéje sok iróniával, és még több humánummal ábrázol.”
Ha valkit érdekel, az én jegyem eladó :)
Ma is felbukkant még jegy az Operaház honlapján, ha valaki nagyon szeretne venni, megtalálja ott.
Oké, velem meg lehet egyezni! Osztozunk, szünet után nekem a házaspárból nemcsak a jobbik, hanem a szebbik jut(na) bővebben :-)
Kedves Alvaro! Kérlek, nézd meg üzeneteidet!
Az ária tényleg szép, de ha addigra már jól felmérgesítem magam, nem biztos, hogy lesz kedvem meghallgatni. Különben is Alvaroval értek egyet, Harteros sokkal szebben énekli ezeket a szerepeket. A szálkásabb hangja ellenére, nem mellesleg azért is, mert a lelkét is bele tudja adni a szerepeibe.
Én is így gondolom.