Bejelentkezés Regisztráció

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak


2792 Alvaro 2017-09-01 19:36:25
Alvarez vagy Kaufmann mellett így nem tündökölhetne...a férje meg...én eléggé szégyenteljesnek találnám, ha a feleségem farvizén építenék karriert...

2791 Alvaro 2017-09-01 19:31:28
Segített eldönteni a dilemmámat, hogy menjek e Bécsbe...Alvarez miatt mentem volna...úgy látszik már Bécsbe is benyomta... rohadtul nem érdekli szerintem, hogy a közönség többsége nem vevő az "urára"....

2790 telramund 2017-09-01 19:11:41 [Válasz erre: 2789 -zéta- 2017-09-01 18:03:31]
Könnyű neki jó időben ,jó helyen lenni.

2789 -zéta- 2017-09-01 18:03:31 [Válasz erre: 2788 telramund 2017-09-01 17:27:21]
Micsoda szerencse, véletlenül pont ráért...

2788 telramund 2017-09-01 17:27:21
Aki még nem tette siessen jegyet venni ,mert a STOP-ban szeptemberben a netrebkos Il Trovatore Manricoját ki hinné a lemondott Marcello Alvarez helyett Eyvazov énekli.Mikor lesz a nézőkben már annyi bátorság,hogy sznobságukat félretéve,hogy kibúzzák ,de jó alaposan.

2787 márta 2017-09-01 13:16:17
"... akik a hangokért mennek operát nézni" - ez a gyönyörű szinesztézia, utána nem is érdemes folytatni a vitát. Amúgy én egy szép, karcsú fiatal lánytól nem várom el, hogy Aida-hangja legyen. Viszont egy Aidahangú énekesnőtől elvársom, hogy minél karcsúbb, szebb próbáljon lenni!

2786 parampampoli 2017-09-01 10:33:29 [Válasz erre: 2778 Edmond Dantes 2017-09-01 09:16:52]
Nem vitatkozom tovább -- felesleges.

2785 Edmond Dantes 2017-09-01 10:19:02 [Válasz erre: 2784 Momo 2017-09-01 09:43:54]
Hát ha egy sakk világbajnoknak az lenne a dolga, hogy a vele szemben ülő s z í v é t hódítsa meg (és nem a királyát!!), akkor ott is számítana, de több szempontból ugyebár nem az a dolga :-) Mellesleg fénykorában pl. Kaszparovnak vagy Polgár Juditnak sem ártott, hogy elég jól néztek ki...de mint mondám, a sakktábla más terep. A többit már megírtam, kurz: rossz énekest nem kérünk.

2784 Momo 2017-09-01 09:43:54 [Válasz erre: 2782 Edmond Dantes 2017-09-01 09:39:06]
Te, igazából, szerintem az operánál, az első az, hogy hogy énekel valaki. Itt ugyanis olyan speciális tudás szükséges, ami eleve az átlagnak nem adott. Aztán, ha emellé még jól is néz ki, az a bónusz... Ez pont olyan, mintha a sakk világbajnoktól várnád el, hogy legyen bombázó...

2783 Edmond Dantes 2017-09-01 09:40:58 [Válasz erre: 2782 Edmond Dantes 2017-09-01 09:39:06]
Bizonyos szerepkörben, szerepekben...

2782 Edmond Dantes 2017-09-01 09:39:06 [Válasz erre: 2774 -zéta- 2017-08-31 21:29:33]
1. Az nem jó. De akkor se jó, ha kövéren és öreg(edő)n nem tudja elénekelni (jól). 2. "Kevésbé dekoratív" ez így szerintem túl általános. Mint már írtam, senki nem várja el, hogy énekesek egyben topmodellek is legyenek. Bizonyos szerepkörben, szerepkörben (ld.2778) pláne nem. Sok szerepben viszont úgy gondolom, a közönség elvárja, éspedig joggal, hogy az énekes(ek) jól nézzen(ek) ki, sőt, tovább megyek: alkatilag egymáshoz is passzoljanak. Nagyon leegyszerűsítve: gondolok itt a repertoár törzsét adó "szerelmespár"-operák "szerelmespár"-szerepeire, ma már akár a Wagnereket is ideértve.

2781 Momo 2017-09-01 09:31:50 [Válasz erre: 2780 Edmond Dantes 2017-09-01 09:26:53]
Nincs azzal semmi baj, hogy olyan vagy, amilyen. Ezt leszögezem. :-)

2780 Edmond Dantes 2017-09-01 09:26:53 [Válasz erre: 2775 Momo 2017-08-31 22:29:15]
Dantès olyan, amilyen. Dantès nem számít. A közönség számít. Bővebben erről itt 2763, 2765, 2766, 2778, 2779. Olvasd el ezeket, ki foglak kérdezni belőle(m) :-)

2779 Edmond Dantes 2017-09-01 09:20:12 [Válasz erre: 2777 nizajemon 2017-09-01 06:34:45]
Márpedig n e m ugyanaz az énekes. És a bölcs(ebb) énekesek többnyire eszerint alakítják a pályájukat, magyarul: szerepkört váltanak, ahogy életkoruk é s testtömegük emelkedik.

2778 Edmond Dantes 2017-09-01 09:16:52 [Válasz erre: 2772 parampampoli 2017-08-31 17:53:39]
Egyetlen beírásom egyetlen szavát sem cáfolod, helyette engem kritizálsz. Nincs ezzel bajom, csak nem oldja meg a dolgot. Továbbá nem az én közérzetemnek nem tetszik, hanem a "köznek" azaz a közönségnek" nem tetszik, ha -és ez fontos!- bizonyos szerepkörben, szerepekben! olyan énekes(eke)t lát (l á t!!), akik abból már kiöregedtek, kihíztak. Senki nem várja el, hogy pl. Borisz vagy Scarpia délceg, fiatal amorózó legyen, Ulrica vagy akár Az éj királynője huszonéves bombázó kebelkirálynő legyen. És így tovább. Csak n e általánosítsunk: ne állítsuk azt, hogy egy szép hangú énekes(nő)t bármilyen szerepben, bármilyen külsővel, bármilyen életkorban fel szabad léptetni, csak csupán azért, mert "szép a hangja". Mert nem. Kivételek, mint már írtam, mindig voltak-vannak.

2777 nizajemon 2017-09-01 06:34:45 [Válasz erre: 2774 -zéta- 2017-08-31 21:29:33]
Megközelíthetjük onnan is,hogyha adott egy énekes,akit indulásától fogva szeretünk,ám az évek alatt bármitől megváltozik a külseje,akkor onnantól ő nem ugyanaz az énekes akit addig szerettünk??Dehogynem.

2776 smaragd 2017-09-01 05:05:35 [Válasz erre: 2774 -zéta- 2017-08-31 21:29:33]
A tartalom és a forma egysége. Megvan ma is, de megváltoztatták a formát és emiatt a tartalom is átalakult vagy fordítva. Az operajátszásban  a hagyományt a globalizált világ trendjei váltották fel. A klasszikus, eredeti művek tartalmát átformálták és hozzá megjelent a design, a formatervezés, mint forma. Az énekesek küllemét, a jelmezeket, a színpadképet és a plakátok stílusát mind ennek rendelik alá. Kik?...talán a korszellem, amit ezen a téren a pénz, az anyag tart uralma alatt. Ami ma szellemi, az a zeneszerzőóriások műveiből meghagyott rész és a klasszikus előadásmódot megjelenítő énekesek művészete. A közönség azon része, amelyet az új, "designopera" nyert meg, többnyire a divat és nem a zenei hagyomány miatt látogat el az Operába, ezt viselkedésük is jelezheti, itt is megjelenik a tartalom és a forma sajátos egysége. Véleményem szerint emellett megszűnt az operajátszás audiovizuális egysége, mert a színpadon napjainkban látott, gyakran túl erős - bár a szemnek esetleg vonzó - képi hangsúly igényes előadás esetében diszharmóniába került az eredeti zenei tartalommal.

2775 Momo 2017-08-31 22:29:15
Dantès ilyen. Egyre inkább úgy tűnik, hogy neki a külsőségek fontosabbak, mint a tartalom. Ez már a rendezések kapcsán is kiderült. Persze, jó dolog, ha jól néz ki egy operaénekes, de ha emellett rosszul énekel, akkor 10-15 perc után ideges leszek tőle. Szép emberekkel tele vannak a divatbemutatók, a filmek meg a popzene.

2774 -zéta- 2017-08-31 21:29:33
Merőben teoretikus a vitátok, mert nem tisztáztátok az alapokat, hogy a kotta kottahű leéneklése és értelmezése szükséges-e vagy sem. 1. Mi van, ha valaki dekoratív megjelenéssel csak körülbelül (vagy úgy sem) tudja elénekelni a szopránszólamot? 2. Mi van, ha valaki kevésbé dekoratívan jelenik meg, de kottahűen és kifejezően énekli ugyanazt? Szerintem mindkét oldal ugyanazt válaszolná...

2773 Haandel 2017-08-31 18:35:09 [Válasz erre: 2772 parampampoli 2017-08-31 17:53:39]
''Akik a hangokért mennek operát nézni,'' azok arra kíváncsiak, hogy hogyan fog(y)nak a hangok kinézni!

2772 parampampoli 2017-08-31 17:53:39 [Válasz erre: 2763 Edmond Dantes 2017-08-31 09:34:08]
Miért nem vagy hajlandó felfogni és megérteni, hogy akik a hangokért mennek operát nézni, azokat nem érdekli, hogy valaki hány kiló és hány centi magas?? Ne azonosítsd közérzetedet a köz érzetével -- mondá Abody Béla.

2771 joska141 2017-08-31 17:45:06 [Válasz erre: 2770 joska141 2017-08-31 17:39:50]
Elnézést, figyelmetlen voltam, hogy csak az utolsó hozzászólást olvastam és úgy reagáltam Az Operaház zenekara már korábbi hozzászólásokban említésre került. "Kárpótlásként" megadom a műsoron szereplő "Romnza" lemez egyik letöltési lehetőségét: https://www.israbox.one/3137588549-anna-netrebko-and-yusif-eyvazov-romanza-deluxe-edition-2017.html

2770 joska141 2017-08-31 17:39:50 [Válasz erre: 2769 Haandel 2017-08-31 17:06:10]
Az est közreműködői közül: Orchester der Staatsoper Ungarn Orchester des Abends

2769 Haandel 2017-08-31 17:06:10 [Válasz erre: 2767 Búbánat 2017-08-31 14:58:23]
10.09.2017 | 22:00 - 23:30 | [url]https://www.zdf.de/kultur/musik-und-theater/anna-netrebko-in-der-waldbuehne-100.html;ZDF[/url]

2768 Edmond Dantes 2017-08-31 15:21:48 [Válasz erre: 2767 Búbánat 2017-08-31 14:58:23]
A [url]http://www.concert-concept.de/events/anna-netrebko/31-08-2017-20-00-waldbuehne-berlin.aspx;koncertszervező[/url] és a [url]http://www.waldbuehne-berlin.de/anna_netrebko_und_yusif_eyvazov_2017-08-31_20.html;Waldbühne[/url] honlapján Operaházunk kórusát is feltüntetik mint közreműködőt. Ők is fellépnek vajon a mai koncerten?

2767 Búbánat 2017-08-31 14:58:23
Az Opera honlapjáról: "ANNA NETREBKÓVAL KONCERTEZIK AZ OPERA ZENEKARA A berlini Olimpiai Park mellett található erdei koncerthelyszín, a Waldbühne ad otthont Anna Netrebko és férje, Yusif Eyvazov augusztus 31-i koncertjének. Az a megtiszteltetés ért minket, hogy az Opera filharmonikus zenekara együtt léphet fel a világ jelenleg legünnepeltebb operaénekesnőjével. A stáb már megérkezett a 22 ezernél is nagyobb befogadóképességű erdei arénába."

2766 Edmond Dantes 2017-08-31 09:55:55 [Válasz erre: 2764 smaragd 2017-08-31 09:40:43]
Egyszerűsítek: - Szép az, aki szép. - Az előnytelenebb külsőt a tehetség átformálja, de nem szépíti meg a mű, ellenben az előnyös külső megszépítheti a művet. - A tehetség pedig nem esztétikai kategória. Nem életszerűbb így?

2765 Edmond Dantes 2017-08-31 09:51:40 [Válasz erre: 2762 Klára 2017-08-31 08:45:59]
Felhívnám szíves figyelmét, hogy Fernando Corena basszus éspedig buffo basszus/basszbariton volt, ahol tényleg nem elsődleges a külső. Sőt, abban a szerepkörben olykor jókora pótpocak és/vagy kopasz paróka stb. is dukál az énekesnek, hogy még mulatságosabb (értsd: még dundibb, még nevetségesebb) legyen a megjelenése. Más szerepkör! Azt se tessék állítani, hogy senkit sem zavart Caballé irdatlan terjedelme, ld. ez alatti beírásomat. Senkit nem zavart: lemezen hallgatva. Én is ámulattal hallgattam. De színpadi alakként max. (nehezen) elviselhető látvány (volt)...leginkább becsukott szemmel. Becsukott szemmel viszont elég lemezen hallgatni, ingyen és legalább nem okoz/ott gondot a rendezőnek, hogy megrendezze a megrendezhetetlent, illúziót leltsen, ami lehetetlen. "Sajnos, az utóbbi években előtérbe került a "kihogynézki" szempont, ami szerintem inkább ártott, mint használt. ": ebből csak az nem helytálló, hogy "sajnos" + "az utóbbi években" + inkább ártott, mint használt." És az ön által egy sorral lejjebb említett "alakítás" sem lehet igazán hiteles, életszerű, ha az énekes legalább nyomokban nem mutatós. Max. becsukott szemmel.

2764 smaragd 2017-08-31 09:40:43
Csak pár évtizeddel ezelőtt kezdődött az egyéniség teljes mértékű előtérbe kerülése, mindenhol. Azelőtt a  csillagok sztárok voltak. Jelenleg az anyag dominanciája, a fizikai test jelentősége túlszárnyalja a szellem, a művészet jelentőségét, nagyon sok területen. Üdítő és tisztelendő a kivétel, mert abból is sok van. Nagy téma ez, nem megyek jobban bele. Szép az, akiből a szépség szól, akin keresztül a mű elvarázsol és viszont, az előnytelenebb külsőt a tehetség átformálja, megszépíti a mű.

2763 Edmond Dantes 2017-08-31 09:34:08
Ez is olyan toposz, amiben sosem lesz konszenzus. Behunyt szemmel minden énekes (és minden nem-énekes) jól néz ki és ha a hangja szépen szól, akkor "minden rendben van", nemde? Hát nem. És egyáltalán nem igaz, hogy ez csak mostanában van így. 150 éve is max. elnézték Marie Wilt bécsi kamara-énekesnő termetes külsejét, de az ismert Verne-regény címét (Reise um die Welt) felhasználva alaposan kigúnyolták: Reise um die Wilt Operafilmekben sem tegnap kezdték el -de szerencsére mára nagyjából eltüntették-azt a helytelen szokást, hogy az énekes csak a hangját adta, a vásznon jó külsejű prózai színész jelent meg, őt "szinkronizálta" az énekes. Szélsőséges példákkal is fölösleges előjönni: senki nem követeli, hogy Toscát egy karcsú, ámbár rossz hangú és rosszul játszó kebel- és szépségkirálynő alakítsa és senki nem várja el, hogy Siegmund úgy nézzen ki mint mondjuk Ryan Gosling, bár anno pl. Peter Hoffmann minden tekintetben azaz külsőleg is ideális volt a szerepben. De tegyük már szívünket a kezünkre :-) és valljuk be legalább magunknak: kínos pillanatokat szerez, amikor 100+ kilós (mellesleg előrehaladott terhes) Mimi haldoklott tüdővészben (volt is pesti mércével jókora bukta az Erkelben) vagy amikor fess baritont lök félre a szoprán, mert ő a pocakos, öregedő tenorba szerelmes. Életszerűtlen, dramaturgiailag (is!) vállalhatatlan szituációk állnak elő, melyek végső soron a műfajt rongálják, hiteltelenítik. Az ifjúság, amelyet oly nagyon szeretnénk (vissza)csábítani az operához/ba, szóval az ifjúság, tetszik-nem tetszik: szimplán kiröhögi a látványt...és nagyjából igaza van! Mint már írtam korábban -mielőtt néhány ellenpéldát hoznának, mondjuk Pavarottit- kivételek erősítik ezt a szabályt is. De nem ez a tendencia. És ez így van jól.

2762 Klára 2017-08-31 08:45:59 [Válasz erre: 2758 telramund 2017-08-30 19:36:28]
Csatlakozom! A nagy tenorok - Carusotól Björlingen, Corenán át többnyire alacsonyak és "kissé ducik" voltak.(kivétel talán Slezák, 195 cm de ő is volt kb 150 kiló) Csak az ötvenes évektől Corelli, Vinay, John Vickers, stb személyében jelentek meg az első karcsúbb, magasabb tenorok. M. del Monaco sem magasított talpú lábbelijének köszönhetően volt olyan Otello, Canio, Sámson amilyen.AKik láttuk őt Budapesten, emlékszünk. És senkit nem zavart egy Caballé, Sutherland, stb majd' kétméteres szoprán. Sajnos, az utóbbi években előtérbe került a "kihogynézki" szempont, ami szerintem inkább ártott, mint használt. Az operában a hang, a technika, az alakítás, stb számít, nem a bel ami vagy szépségkirálynő megjelenés. De erről már írtam, kaptam is hideget-meleget.

2761 ebera 2017-08-30 23:13:58 [Válasz erre: 2760 ebera 2017-08-30 23:11:57]
Gipfeltreffen

2760 ebera 2017-08-30 23:11:57 [Válasz erre: 2710 telramund 2017-08-25 11:04:28]
Netrebko 2015-ben énekelt utoljára együtt Kaufmannal Münchenben " Grifeltreffen der Stars " a Königsplatzon, amikor a műsor zárószáma Kaufmann volt a Nessun dormával. A ráadások zárószáma is egy kettős volt Netrebkoval ÉS Kaufmannal a West Side Storyból. Szerintem ezt egy ekkora sztár, mint Netrebko, nem tudja lenyelni, ráadásul már azóta van saját, családi tenor.

2759 telramund 2017-08-30 19:37:23 [Válasz erre: 2758 telramund 2017-08-30 19:36:28]
Még annyi a drámához miért kell szépnek lenni?

2758 telramund 2017-08-30 19:36:28 [Válasz erre: 2755 márta 2017-08-30 16:56:27]
Itt egy kicsit azért tévedni tetszik.Aki igazán szereti az opera műfajt,annál nem elsődleges ,de még másodlagos szempont sem,hogy ki miként néz ki.Ez az utóbbi idők eszménye csak.A legnagyobb énekesek azért teljesen mindegy miként néztek ki,mert nem divatbemutatón szerepeltek, hanem énekeltek.Egy Corelli 15o-en kilósan is Corelli lett volna,mint ahogy Pavarotti sem pille volt.Aztán a felsoroltak közül két nő tőlem úgy nézhet ki ,ahogy akar,akkor sem tudok sem a hangjukkal ,sem a művészetükkel mit kezdeni.Nekem az operában legyen hang,technika, kifejezés.Ha ez megvan nagy baj már nem lehet.Én biztos nem fogom egyetlen énekesre sem azt mondani,hogy azért mert szép, vagy jól néz ki micsoda nagy énekes.

2757 Klára 2017-08-30 17:43:27 [Válasz erre: 2754 parampampoli 2017-08-30 13:18:19]
Sajnos, tény, hogy bizonyos mértéket meghaladó fogyókúra nem használ -Callasnak sem tett jót a drasztikus fogyás annak idején. A manapság elterjedt erőszakos beavatkozások - gyomorszűkítés, stb hosszútávú hatása még nem ismert. És egy operaénekesnek szuflával és kondicióval is bírnia kell azt a néhány órát. De az is tény, hogy a "nagynevű" énekeseket gyakran leszálló ágban is felléptetik. A bejáratott kapcsolatrendszer, stb. ÉS persze a húzónevek megtöltik az operaházakat!

2756 márta 2017-08-30 17:01:56
Amúgy állítólag a nem éppen szilfid Haselbeck Olga szívesen elénekelte volna a Fideliót, amely ugye, nadrágszerep. De az a szintén asszonyos Báthy Anna szerepe volt. Haselbeck így reklamált az akkori vezetőnél: "Igazgató úr rám miért nem tetszik kiosztani a Fideliót? nekem is van olyan fiús alkatom, mint Báthy Annának?"

2755 márta 2017-08-30 16:56:27
A test karban tartására ma már sokféle eszköz van. És az opera nem csak a szép, nagy hangok műfaja. Én azt szeretem benne, hogy igazi drámai műfaj. Drámát énekelnek és játszanak el nekünk. Ha a testalkat és a szerep között nagy a távolság, a dráma hiteltelenné válik, az operaszínházakat meg be kell csukni. Nézzétek meg a mai kor nagy sztárjait! Netrebko, Garanca, di Donato vagy Miklósa Erika és Rost Andrea karrierjében jelentős szerepet játszott, hogy csinos nők. Kaufmannak, Curának sőt Domingónak, Simándynak vagy Corellinek is nem keveset hozott a konyhára. ha van két hasonló képességű énekes ti nem azt választanátok a szerepre, aki alkatilag közelebb áll hozzá?

2754 parampampoli 2017-08-30 13:18:19 [Válasz erre: 2753 Edmond Dantes 2017-08-30 13:05:37]
Nem tudtad, hogy ócska hanggal is lehet énekelni ? Az, hogy Voigt rommá esett hanggal is énekelt, nem jelent semmit. Hallgasd meg diéta előtti és utáni produkcióit, mindjárt hallani fogod a különbséget.

2753 Edmond Dantes 2017-08-30 13:05:37 [Válasz erre: 2750 parampampoli 2017-08-29 19:01:06]
Itt kezd off lenni, bár ha így halad, lassan Netrebko is..khm..Voigt-méretű lesz ;-) Műtétje után Voigt operák és előadások sokaságában énekelt MET-ben, Lyricben, ROH-ban, STOP-ban, Zürichben...továbbiakat nem néztem. Erre mondták volna a szüleim: "mir gesagt" = nekem legyen mondva ez a katasztrófa és 100% elvesztett hang.

2752 telramund 2017-08-30 10:46:49
"De írhattam volna akármit, teljesen mindegy, hogy mit. Aki azért néz be egy topicba, hogy akár megértett egy hozzászólást, akár nem, személyes és általános sértegetésekkel reagáljon rá, az meg fogja tenni." Igen azért van 5632 hozzászólásom a kitörölteket nem számolva!

2751 IVA 2017-08-30 05:01:53 [Válasz erre: 2747 telramund 2017-08-29 13:36:11]
Írdogálnak, írdogálnak (a marhák, ugye, az eluralkodott csordaszellemben?), Theo Adamot személyesen én említettem meg. Egyetlen szóval sem írtam azt, hogy nem volt elegáns megjelenésű és kitűnő énekes! Életemben (már ebben a mostaniban) hallottam és láttam is őt, Scarpiaként és Wotanként is, sőt már ezen a fórumon is írtam róla, ritka szépeket. Ezúttal is az általam hallott–látott Scarpiák közül soroltam fel párat, hogy érzékeltessem, milyen eltérő fizikai, énekesi és színészi alkatú énekesek képesek (más és más eszközökkel) illúziót kelteni egy szerepben, ha nagy művészek. De írhattam volna akármit, teljesen mindegy, hogy mit. Aki azért néz be egy topicba, hogy akár megértett egy hozzászólást, akár nem, személyes és általános sértegetésekkel reagáljon rá, az meg fogja tenni.

2750 parampampoli 2017-08-29 19:01:06 [Válasz erre: 2746 Edmond Dantes 2017-08-29 10:28:36]
Én meg így hallottam, de és így is olvastam. A diéta utáni Gioconda és Chenier Maddalena a Liceuban katasztrófa volt. Utána a MET Ringjében majdnem ugyanaz. A Nyugat lánya 100 éves évfordulós előadásába még az amerikaiak se értették, miért őt választották. Nem az számít, hogy hol énekelt, hanem az, hogyan. Ami pedig az olvasást illeti: róla írta egy kritika, ezt már idéztem itt egyszer, hogy testsúlya 50 százalékának elvesztésével elvesztette hangja 100 százalékát. Mostanában már csak műsorvezet a MET moziban. Jobb is.

2749 ladislav kozlok 2017-08-29 18:25:37
Te Kis Filozofus !!!

2748 ladislav kozlok 2017-08-29 18:25:34
Te Kis Filozofus !!!

2747 telramund 2017-08-29 13:36:11
Miről nem írdogálnak itt?Theo Adam az egyik legelegánsabb megjelenésű kítűnő énekes volt,messze a gömböcöktől.Úgy tűnik eluralkodik lassan a zenei topicokban a csordaszellem.Valaki leír valamit negatívat ,vagy pozítivat anélkül,hogy a reagálok életükben hallották vagy látták volna überolják.Aztán jaj ,ha a feltevővel szembemegy a beírás.Undorító az egész legjobb nem reagálni semmire és távoltartani ezeket a topicokat.

2746 Edmond Dantes 2017-08-29 10:28:36 [Válasz erre: 2743 parampampoli 2017-08-29 09:52:35]
Igazán? Nem így tudom. A 2004-es műtét után/óta -amire tudtommal nemcsak esztétikai, hanem más eü. okok miatt is szükség/e volt- ölég szépen foglalkoztatták a MET-től a ROH-ig worldwide és tömegesen. Lehet, hogy mostanában (már?) kevesebbet énekel -nem néztem utána- de elmúlt 57. A régi súlyával talán már nem élne.

2745 Edmond Dantes 2017-08-29 10:23:35 [Válasz erre: 2744 parampampoli 2017-08-29 09:53:24]
Hát persze! Netrebko jelenléte biztosan zavart, nemde? ;-)

2744 parampampoli 2017-08-29 09:53:24 [Válasz erre: 2741 Edmond Dantes 2017-08-29 09:30:29]
Gondolod, hogy én mint Ruiz láttam a salzburgi Aida utolsó előadását? Eyvazovval? -:)

2743 parampampoli 2017-08-29 09:52:35 [Válasz erre: 2740 Edmond Dantes 2017-08-29 09:24:29]
A képekkel illusztrált fogyás csak a hang elvesztésével járt, egyéb kár nem keletkezett belőle.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.