vissza a cimoldalra
2020-07-04
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3959)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7362)
A MET felvételei (606)
Giacomo Puccini (135)
Régizene (3402)
Társművészetek (1804)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (856)
Operett, mint színpadi műfaj (4376)
Mozartról magasabban (695)
Operák, amelyeket utálunk (301)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4850)
Pantheon (2681)
Kortárs zene (91)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62188)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1972)
Kimernya? (3690)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

31   Bali Cecília • előzmény30 2006-08-10 19:08:19
Sziasztok! Most tényleg, mint olvasó szólnék hozzá a témához, ha szabad. Az utóbbi 10 évben kb. életem felét énekesek és kórusok társaságában töltöttem. Rengeteg énektanárral is dolgoztam együtt, akiktől rengeteget tanultam. Ez teljes mértékben a véletlen hozta így, merthogy 10 évvel ezelőtt szó szerint utáltam az énekes műfajt, különös tekintettel az operát. nagy szerencsém volt, mert egy-két remek énektanárral is összehozott a sors, akik rádöbbentettek, hogy nem a műfajjal van a hiba. Szépen, aprólékosan kinyitották a fülem és megmutatták, hogy miért rossz hallgatni az énekesek és a kórusok többségét. A téma nem kifejthető itt a fórum keretein belül, hiszen könyvek halmazában is csak megközelítőleg tudták leírni. Talán leginkább kulcs kérdés, hogy mennyire tud egy énekes bánni a levegőjével, kihasználja-e tüdejének kapacitását. Mert ha nincs elég levegő, akkor nincs mire ültetni a hangokat, akkor kénytelen az ember torokból tartani. De persze a levegő használata nem egyszerű dolog. Ez egy borzasztóan nehéz szakma. Virág László egy kis cikkben nem fejthette ki az egészet alaposan. De sajnos az én fülem is azt mondja, hogy igaza van. És én is úgy látom, hogy az énekesek, kórusragok többsége - tisztelet a kivételnek - rettentő boldogan elevickél ebben az üvöltözésben. Már-már az a gyanúm, hogy nem hallja, milyen borzasztó hangokat ereget és senki nem is mondja meg neki. Merthogy ezt nem illik. A szakma minden tagja kedvesen mosolyog a másikra, és aztán hátulról fúrják egymást.(Persze nem szakmai dolgok miatt) És a lényegről szó sem esik. Nagy hang, mindegy, milyen áron. Nagyon sokszor csak ez a lényeg. és az sem számít, hogy embereket tesznek vele tönkre. Mert egyszercsak visszaüt az üvöltözés, és oda a karrier! EZ a legnagyobb baj!
30   Semmelweis 2006-08-10 17:46:54
Hogy mondjak egy példát a téves következtetésre:

Azt mondja, \"általános hiba, hogy torkosan szólnak a magyar hangok.\"

Lehet, hogy abban a körben, ahol ő mozog torkosak a hangok, de ahol én, ott meg alapvetően nem.
(És tuti, hogy többet vagyok énekesek közt, mint a szerző... :-)))

A dolog nem általános.

De nem akarok részletekbe menni.
Sok megfigyelését helyesnek találom, de ez az írás nem több, mint, hogy adtunk a \"szarnak\" egy nagy intellektuális pofont.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
21:00 : Budapest
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA - Autósmozi

Péterfy Bori & Love Band
A mai nap
elhunyt:
1623 • William Byrd, zeneszerző (sz. kb. 1540)
1992 • Astor Piazzolla, zeneszerző (sz. 1921)
2000 • Begányi Ferenc, operaénekes (sz. 1937)