vissza a cimoldalra
2020-08-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Hozzászólások a Momus írásaihoz (7363)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (152)
Régizene (3626)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62198)
A MET felvételei (932)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (177)
Társművészetek (1829)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4693)
Opernglas, avagy operai távcső... (20585)
Operett, mint színpadi műfaj (4422)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4886)
Verdi-felvételek (576)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4028)
Franz Schmidt (3658)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2010)
Pantheon (2713)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

28   yeti • előzmény27 2006-08-10 14:00:16
Nagyon jó a hozzászólás, sok mindneben igazad van, és végre valami konkrétum.
Európa más országai? Tényleg, mi van ott? És sem tudom. De pl. ismrősöm mesélte, hogy svájci falvakban nincs is más szórakozás, mint kóruséneklésre össezjárni, tehát van kultúrája a dolognak - aztán nem biztos, hogy én most tudnék mondani egyetlen svájci kórust is.
Nem találkoztál a tenor=férfiatlanság tünettel. OK, ez legalább valami konkrétum, lehet ezt cáfoaló pédákat hozni annak, aki mondja. Stb.
Szóval az említett tünetekre (vagy cáfolására) tényleg jó lenne, ha minél többen írnának.
Az a baj, hogy pl. ha kiragadjuk azt, hogy a tenor nem is férfiatlan, akkor ezzel akár agyon is csaphatjuk az egész cikket, mondván, hogy akkor a többi állítása sem igaz. De az volna jó, ha - még ha sok hibája is van az írásnak - a benne foglaltakat elkezdenék minél többen rágni, hogy ez nem jó, az igen, ez meg ilyen módosításokkal.
Csak félek, hogy pont az lesz a vége, hogy ha egyetlen dologban is hülyeséget állít, akkor mindenki lesöpri, hogy az egész írás téves, nem kell foglalkozni vele. És akkor megint ott vagyunk, hogy egy deka bírálat nem hangozhat el aranytorkú pacsirtáinkról.
27   eccerű • előzmény25 2006-08-09 19:46:30
Kedves ápoló!

Nagyon sajnálom, hogy ekkora pofával sem sikerült megértenem, miről is van szó tulajdonképpen, de szívesen kapnék Tőled segítséget, hátha úgy sikerül!
Egyébként ha a szerző valóban a magyar kórus és énekes kultúra iránti aggodalmában írta cikkét, akkor megkövetem, de ez inkább a Te feltételezésed, mert az írásból számomra ez nem igazán derült ki - persze ha Te magad vagy a cikkíró, az más.
A kritika nem feltétlenül=krifika, de akár az is lehet, attól is függhet, ki mondja, hol mondja, miért mondja, hogyan mondja kinek mondja.
Példának okáért ha valaki csakúgy a levegőben állít általánosságokat, az fikázás. Akkor azt a látszatot kelti, hogy ismer két-három kórust/énekegyüttest és abból általánosít, ami finoman szólva is nem elegáns.
Aztán ha valaki nemzetközi példákat akar hozni, akkor tegye azt. Olcsó dolog az angol és esetleg a francia vokális kultúrára hivatkozni, de Európában kb. 40 ország van. Mi a helyzet például Hollandiában, vagy Svédországban, vagy Spanyolországban, vagy mondjuk Izlandon? Van fogalmunk az ottani kultúráról, kóruséletről, hangképzési iskolákról?
Valóban igaz, hogy rosszul állunk tenor dolgában. De vajon utánajárt a szerző alaposan annak, hogy ennek mi(k) az oka(i)? Mert jópár évig voltam énekesek közt, de a tenor=férfiatlanság tünettel soha nem találkoztam. Akkor most állítsam az ellenkezőjét, mint igazságot?
Vagy ott van az \"ordítás\". Kétségtelenül van ennek nálunk hagyománya, legalábbis az opera műfajában. De mára már csak ordítozásból nem lehet megélni, nemzetközi szinten semmi esetre sem. Viszont a jelenség másik oldala is jelen van: a mai világban (a könnyűzenei műfajokra ez exponáltan igaz) hemzsegnek a hang nélküli egyének és karriert tudnak így befutni; nincs már színész, akinek lenne vocéja - persze ha egy hang nélküli ember a rektor, akkor nem csoda, hogy nem is vesznek fel senkit, akinek lenne...
Ez csak néhány kiragadott példa volt arra, nem lehet csak úgy minősítésekkel dobálózni.

Szóval ha a cikkíró valóban aggódik a magyar vokális kultúráért, és nagyon írhatnékja van, innen - mégha nicknév mögé is bújva - kérem, készítsen egy kimerítően alapos tanulmányt, egy helyzetelemzést! Nagyon ráférne az érintettekre is!

Üdvözlettel

natypofályú
25   ápoló 2006-08-08 23:06:36
hát ez a vita eccerűen naccerű! mindig azoknak van a legnagyobb pofájuk, akik a legkevésbé értik, miről is van szó tulajdonképpen. Vannak, akiknek a kritika=krifika. Valaki, aki aggódik a magyar kórus és énekes kultúráért ír egy cikket? De hiszen ez egy gonosz ember! És persze tudatlan is. Hiszen az saját együttesével 30 év alatt csak baromságokat adott elő és hozott létre. Azokat is rosszul. Nosza, másszunk rá, üssük agyon, biztosan rosszat akar, mert még megmondja, min kéne javítani.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

ROSSINI: A sevillai borbély
A mai nap
született:
1914 • Fricsay Ferenc, karmester († 1963)
1928 • Lukács Ervin, karmester († 2011)
elhunyt:
1919 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző (sz. 1857)
1975 • Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics, zeneszerző (sz. 1906)