vissza a cimoldalra
2020-07-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11537)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3426)
A MET felvételei (715)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3974)
Élő közvetítések (8501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4864)
Operett, mint színpadi műfaj (4383)
Lehár Ferenc (715)
Pantheon (2695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1979)
Opernglas, avagy operai távcső... (20522)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Antonin Dvorak (199)
A nap képe (2213)
Franz Schmidt (3640)
Jazz (79)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

27   -zéta- • előzmény26 2006-02-20 10:34:45
Na Tépé, föl van adva a lecke! S csak mellékesen a Csüggedéshez Kocsis zenekart is váltott, abban ugyanis nem az NFZ, hanem az UMZE muzsikált.
26   dreboot • előzmény25 2006-02-20 02:08:21
A concertante Op.42 Szerintem nem volt egy szülinapi ajándék,Hiába halt meg és született újjá,a karmesteri pulpituson Kocsis tanaram,hiába remekelt a két japán szólista,a zenekarnak valahogy nem gyött össze a darab,így előadva,tényleg nulla a kapcsolat,a közönség és az előadók között,pedig tuggyák ezt sokkal jobban is,besokaltak.Valszeg az egyhetes kortárs
kiképzés és a közelgő spanyol turné miatt tolták el - Kurtág művét a sikerről - a fogyasztható szintre:-(
A csüggedés és keserűség dalai,slágergyanúsra közönségsikerültek,tán a kórus közreműködése hozta fel az előadást a világszínvonalra,vagy a zenészek melegedtek be kellően - ezt nem tudom,erre a hivatásos kritikusoknak vagyon csak rálátásuk,az alulról gyövő kritikámhoz kevés a zenei háttér vagyon.:-(
Sajnos a 2.félidőt tőlem elvonó-Kurtág,így a mérkőzés további alakulásáról,remélhetőleg Tépé tollából származó beszámolóval tájékozódhatunk,Isten őtet úgy segélje:-)
25   Bice-bóca • előzmény24 2006-02-19 21:52:50
Hát most senki semmit. Illetve a kritikusok a kortárs zeneszerzők egyik felét egyáltalán nem merik bántani, merthogy azok befolyásos pozíciókban lévő befolyásos emberek, a másik felével meg - akik örülnel,ha egyáltalán szóhoz jutnak - gyakorlatilag érdemben nem foglalkoznak. Mert nem hoz a konyhára semmit. Tényleg nulla a kapcsolat.
Ennek így szerintem rövid időn belül a teljes megsemmisülés a következménye. Márpedig múzeumból nem lehet egy műfajt fenn tartani. Az embereknek szükségük van az aktuális dolgokra. A koncerttermeket pedig egyre nehezebb betölteni. Szóval úgy tűnik, változások elénézünk.
Lehet, h a \'könnyebb\' zene bizonyos ágai rövid időn belül betörnek az legelőkelőbb koncerttermekbe? Hiszen ez a tendencia már ma is megfigyelhető! (pl. a Csillagok csillagok c. koncert a MüPa-ban)Új műfajokat kevernek a régiekből, a világ különféle népzenéi egyre nagyobb teret hódítanak, sőt, merőben új műfajok születnek.
Szinte sajnálom, hogy már csak pár tíz évig követhetem ezt a változást... Ha valóban így lesz
24   tépé 2006-02-19 20:34:57
Szerintem ez a szétválás már régebben megkezdődött, de tény, hogy a szerzők sokáig igényelték még a visszajelzést a közönségtől. Akkor veszett el a lényeg, amikor már tettek rá, hogy ki mit szól hozzá.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
elhunyt:
1910 • Marius Petipa, koreográfus (sz. 1818)