vissza a cimoldalra
2020-07-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11532)
A csapos közbeszól (95)

Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Régizene (3418)
Pantheon (2694)
A MET felvételei (696)
Antonin Dvorak (199)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3971)
Opernglas, avagy operai távcső... (20521)
A nap képe (2213)
Franz Schmidt (3640)
Lehár Ferenc (714)
Jazz (79)
Palcsó Sándor (298)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4863)
Radnai György művészete (59)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1978)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

22   Bice-bóca • előzmény11 2006-02-19 19:31:07
Szóval az én benyomásaimra rajzani fognak a péklegények! Hm. De viccet félre téve: tényleg nem dudorásznak túl sokan Chopin-t vagy Schubertet az utcán. De azt gondolom túlzottan intellektüsös duma lenne kijelenteni, hogy ez is a nem értés, meg az unintelligencia, meg ilyesmik miatt lenne. Az viszont tény, hogy valamikor 100 évvel ezelőtt a művészek és a közönség elszakadtak egymástól. Az addigi élő, oda-vissza működőd kapcsolatot Schönbergék végleg megszűntették. Zártkörű koncertjeikkel egyszerűen nem kértek a közönség véleményéből. A közönség pedig keresett - és rövid időn belül talált is - olyan műfajokat, amikben az ő igényei voltak a mérvadóak. A világ változott, összességében egyre többen élnek olyan szinten, hogy részt kérjenek a zene valamilyen formájából. A kör bővülése pedig magával hozza a dolgok hígulását. Ma a kortárs \'komoly\' zene és az emberek között óriási az űr. Ez legkevésbé a kortárs zenének tesz jót. És ez alól szerintem Kurtág sem kivétel. Talán ha vissza tudnánk valahogy állítani az alkotók és a hallgatóság közti élő kapcsolatot. Talán az lendíthetne valamit a dolgokon. De lehet ezt egyáltalán? És tényleg jó lenne? Vagy már így is túl sokat beszéltem? -:))
11   dreboot • előzmény5 2006-02-19 01:20:54
Kedves Bice-Bocs,hogy reflektálok,de a várost járva,próbálok a szobalányok dudorászásaiban,a festőinasok és a péklegények füttyöléseiben a
cisz-moll fantázia-impromptu op.66.elemeire bukkanni.Sajnos a kutakodásom hiábavalónak bizonyult,csak Chopin-kodhatok-bármennyire is szép és fülbegyalogoló ez az alkotás,mégis kevesen zöngicsélik.Kurtág György sem a slágergyanús kategóriára hajt,nézőponytyja a korral hal-ad előre,(bár a Művész is előrehaladott korú,mégis)Óriási ismerthalmazra alapozott,új irányzatot teremt.A repetitív;tecno;rapp;disco;jazz;stb,az univerzumot feleslegesen terhelő effektek és melódiák helyett - zenéjében - minden egyes hanghoz,sőt a szünetekhez is, lelket generál.Műveit nem csak nehéz hallgatni,de előadásához is roppant koncentráció,rengeteg gyakorlás, magabiztos technika és iszonyú önfegyelem szükségeltetik.A műveknek nem a szórakoztatás a fő célja,hanem a folyamatok interpretálása.Furcsán hangzik,de nekem az a benyomásom,hogy a Kurtág dinamikának és a hangoknak jelleme van,tessék legalább 15 x ledarálni profi zenészekkel ezeket a műveket,és még akkor sem a megértésen gondolkodni,csak a benyomásra koncentrálni- akkor majd jönnek akaratlanul a péklegények :-)
5   Bice-bóca • előzmény1 2006-02-17 17:35:34
Nem lehet, hogy éppen ez a baj? Hogy mi mindig a szeretem és a nem szeretem között akarunk dönteni. Kurtág sokszor egész élesen, kifordítva jeleníti meg az meber pozitív, vagy negatív tulajdonságait. Egyéni nézőpontokat, enyhén torzított formákat használ. Én általában nem tudom szeretni ezeket a torz képeket, sőt sokszor borzadok tőlük. De elgondolkodtatnak, mert nem utasítom rögtön el pusztán azért, mert nem szép. Lehet, hogy én inkább úgy kérdeznék: lépést tudunk-e tartani ezzel a 80 éves emberrel? Partnerek vagyunk-e mi ott a nézőtéren annak a megértésében, ami ott fenn a színpadon folyik? Amit megértünk, nem kell szeretnünk. Maga a megértés is elég. Sőt, talán kevésbé visz félre...
1   dreboot 2006-02-16 17:40:02
0. harmonia mundi Válasz erre 2003-10-30 02:09:48

Van egy Kurtág György-születésnap, aminek ugyan a publicitása,hazai mércével már majdnem elfogadható,de valahogy nem tudatosodik zenei életünk jeles képviselőiben,hogy korunk zenei géniusza közöttünk szerénykedik. Kár, hogy a médiákban alig esik szó róla, mert a félházas előadások bizony lehangolóak. Párizsban vagy Berlinben,de még a Milánói Scalaban is a Kurtág név telt házat, nagy ovációval fogadott előadásokat jelent, de ebben a \"saját hazában\" csak lassan érik (értik) és tudatosul a PRÓFÉTA !
Kurtág György a MESTER!mikor tanít,az az igazi magyarázat műveire.Elég egy pillantás a hallgatókra -
aki ott van, az láthatja és hallhatja, hogy hogyan is születhetnek,a zenei ismeretek újraértelmezésére komponált művek,hogyan rakja össze a hangokat és a zörejeket, valami elképesztő precizitást követelve az előadóktól.
Nos Ki szereti Kurtág György -öt ?
Ki szereti a műveit ? Igazán érdekelne !
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1924 • Carlo Bergonzi, énekes († 2014)
elhunyt:
1951 • Arnold Schönberg, zeneszerző (sz. 1874)
2004 • Carlos Kleiber, karmester (sz. 1930)
2014 • Lorin Maazel, karmester (szül. 1930)