vissza a cimoldalra
2019-12-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (4177)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62012)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2991)
Kimernya? (3367)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3536)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4627)
Balett-, és Táncművészet (5940)
Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1822)
Franz Schmidt (3478)
Élő közvetítések (8274)
Lisztről emelkedetten (981)
Társművészetek (1536)
Zenei események (1007)
Haspók (1260)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1080   Búbánat • előzmény1065 2008-01-21 09:49:46
Az itt idézett Házy- interjúban szó esett a bécsi Víg özvegy produkciójáról; ezt az eseményt utóbb a „Tükör” c. képes hetilapban is felidézi /1968. december 24. (52. szám)/:

„Magyar Víg özvegy Bécsben”

Huszonnyolcszor játszotta el Lehár Ferenc Víg özvegyének címszerepét az elmúlt nyáron, Bécsben Házy Erzsébet. Nem először lépett fel most az egykori császárvárosban, nyilvánvaló, hogy a Cigánybáróban ott aratott korábbi sikerei késztették a Theater an der Wien igazgatóságát erre a meghívásra. Ez Bécs egyetlen légkondicionált színháza, falai közt tehát a nyári kánikulában is jól érzi magát a közönség.

- Kivált, ha olyan Danilót láthat – mondja Házy Erzsébet – mint Johannes Heesters, aki ma is, közel a hetvenhez, tökéletes illúziót kelt, sok harmincéves megirigyelhetné. Bűbájos ember és vérbeli művész. Igaz, sok jelenetben minden estén más végszót mondott, s így nekem is rögtönöznöm kellett, de minidig a szituáción belül maradt, az én német tudásomat pedig nagyon fejlesztette ezzel. Egy szó, mint száz: Heesters személye is bizonyítja, hogy egy művész világhíre nem szeszélyen vagy ügyes hírverésen, hanem egyénisége varázsán, művészi rangján alapszik.

Házy igen jól érezte magát vendégként, tetszett neki a színház családias, meghitt légköre, a művészek fegyelme, az előadások precizitása. A követelmények talán magasabbak, mint nálunk (meglehet: a gázsik is), a színházi helyárak kiváltképpen. A művészeket, főképp a nagyokat, rendkívül tisztelik. Ha Elisabeth Schwarzkopf belép a társulati büfébe, minden kolléga felállva köszönti.
Házy Erzsébet szakmai körökben arról közismert, hogy önmagának mindig a legnagyobb követelményeket szabja, olcsón sohse adja, a lazaság nem kenyere; természetes, hogy kiválóan beleilleszkedett a Theater an der Wien együttesébe, jól működött együtt Rudolf Kucsera igazgató-rendezővel, Rudolf Biebel karmesterrel, s minden partnerével.
Siker? A művészkollégák, a lapkritikák és a közönség hármasa egybehangzóan ünnepelte. A Heesterssel való nagy kettőst minden előadáson kétszer kellett ismételniük. Ez összesen három. Huszonnyolcszor három, az nyolcvannégy. Fárasztó egy operaénekesnőnek, de alighanem a legkellemesebb fáradságok közül való…”

(Egy fotón, Hanna szerepében, a Theater an der Wienben)
1065   Búbánat 2008-01-14 09:28:48
Házy Erzsébet 1968 nyarán ismét bécsben vendégszerepelt, de most nem a Volksoperben, ahol pár évvel korábban Saffit énekelte Rudolf Schock oldalán a Cigánybáróban, hanem ezúttal a Theater an der Wien-ben lépett fel Lehár Víg özvegyében (előző nyáron az Operaház társulatával a Vérnásszal szerepelt itt), igaz, 1959-ben, a Volksoperben is énekelte már Hannát.

Házy Erzsébet erről a produkcióról, és egyéb bécsi eseményekről is röviden beszámol a Film Színház Muzsika olvasóinak (1968. szeptember 28., 39. szám):

- Július tizenötödike és augusztus harmincegyedike között hetenként négy előadáson énekeltem Glavari Hannát – mondja Házy Erzsébet. – A kiváló Rudolf Biebel vezényelt és Johannes Heesters volt Danilovics Danilo. Heesters a legelragadóbb partnerek közé tartozik, kedves, szellemes. Nem tett fel parókát, eredeti ősz hajjal énekelte Danilót, s ettől külön bájt kapott az alakítása.
„A víg özvegy” előadásai alatt próbálta a „Hello, Dolly”-t Rökk Marika. Ismét beigazolódott, hogy a színpadon milyen sokat számít az egyéniség: Rökk Marika csakugyan nagyszerű egyéniség, s egyúttal szerény, szelíd.
- Mit mondjak még? Láttam egy sereg rossz filmet. A leggyöngébb magyar film sem tud olyan üres lenni, mint azok.

- Ami „A víg özvegy”-et illeti, szó van arról, hogy jövő nyáron ismét vendégszerepelek benne és újra Johannes Heesters lesz a partnerem.

/Fényképen látható Házy Erzsébet és Johannes Heesters „A víg özvegy”-ben/

Lásd még a 364 és a 713. sorszám alatti írásokat.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

Ifj. JOHANN STRAUSS: A denevér

19:00 : Budapest
Festetics Palota

Érdi Tamás (zongora)
CSAJKOVSZKIJ: Dumka, op. 59,
BEETHOVEN: f-moll szonáta, op. 2 no. 1,
MUSZORGSZKIJ: Egy kiállítás képei

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Arditti Quartet:
Irvine Arditti, Ashot Sarkissjan (hegedű), Ralf Ehlers (brácsa), Lucas Fels (cselló)
"Négyszer négyes"
BARTÓK: 3. vonósnégyes, BB 93
LIGETI: 2. vonósnégyes
BERG: Lírikus szvit

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel)

23:30 : Budapest
Várkert Bazár

Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Farkas Róbert
"Midnight Music"
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, Op. 14
A mai nap
született:
1870 • Leopold Godowsky, zongorista († 1938)
1943 • Gösta Winbergh, énekes († 2002)
elhunyt:
1976 • Lily Pons, énekes (sz. 1904)