vissza a cimoldalra
2018-05-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60800)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1407)
Franz Schmidt (3127)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (577)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2527)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4274)
Simándy József - az örök tenor (536)
Élő közvetítések (7195)
Momus-játék (5488)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2731)
Kolonits Klára (1066)
Jonas Kaufmann (2255)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (842)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Udvardy Tibor (185)
Miller Lajos (60)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

111   Búbánat • előzmény110 2015-04-08 23:06:24
Van két videófelvételem a Requiemből.

Mélyen megérintett mindkét előadás:

Wiener Konzerthaus, Großer Saal – 1987

GEORGES PRÊTRE - Dirigent
JOSEF PROTSCHKA - Tenor
KONZERTVEREINIGUNG WIENER STAATSOPERNCHOR
WIENER SYMPHONIKER


Egy másik videó:

London, Royal Albert Hall – 2000

Vezényel: Sir Colin Davis

Stuart Neill – tenor
A Guildhall School of Music és Drama ének- és zenekara,
A Paris Conservatoir ének- és zenekara,
A Philharmonia Chorus,
A Symphonie Voices
110   Búbánat • előzmény14 2015-04-08 22:24:44
Visszaolvasva ezt a régi bejegyzést, eszembe jutott most újra, és ideírom, ami már régen kikívánkozik belőlem: Berlioz Requiemjét minden más művénél jobban szeretem!

Az első személyes - élő - élményem ezzel a leírhatatlan szépségű zenével 1998. október 29-re datálódik. Ebben az évben, a Budapest Sportcsarnokban került sor az első találkozásomra Berlioz halotti miséjével. A Requiem megszólaltatásához szerzője olyan hatalmas zenei apparátust írt elő, mely messze meghaladja egy átlagos hangversenyterem kapacitását. (Érdemes elolvasni Várnai Péter Oratóriumok könyvéből az idevonatkozó fejezetet!) Így Budapesten e mű még sohasem hangzott el s más világvárosokban is rendkívüli eseménynek számít. Ezért volt hát számomra oly fontos elzarándokolni a Sportcsarnokba a monstre produkció hangversenyére, melynek minőségi záloga Alain Lombard volt, az a karmester, aki a közreműködő zenészeket-énekeseket ritkán hallott teljesítményre inspirálta. Lombard, aki magával hozta az Orchestre National de Lyon-t, mely egyesülve a Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekarával és Budapest zenei életének jelentős énekkaraival (Magyar Rádió és Televízió Énekkara -karig. Strausz Kálmán; a Nemzeti Énekkar, a Budapesti Kórus - mindkettő karig. Antal Mátyás; a Magyar Honvédség Férfikara - karig. Tóth András), valamint egy francia tenoristával (Jean-Luc Viala – Sanctus tételben), szinte lemezre kívánkozó színvonalon tolmácsolta Berlioz fantáziájának e rendkívüli „gyermekét”.
14   Zajda 2004-11-14 20:43:18
Javaslom mindenkinek, hogy Bernstein vezetésével ismerkedjen meg a Berlioz-Requiemmel. Más karmester a kisérletre nemigen alkalmas, ugyanis az öreg Bernie értelmezése a legmegrendítőbb, a többi dirigens egészen egyszerűen kevés ehhez, s emellett negligálja Hektor akaratát (apparátus, dinamika stb. - a studióba nem fért el a plusz 16 üstdob, meg 8 harsonás meg a négy égtáj rézfúvósai 24 zenésszel, meg a monumentális kórus).
A körülményekre nagyon oda kell figyelni. Lehetőleg akkor hallgassuk, amikor följelentésre viszonylag kevés az esély. Éjszakai órát válasszunk, ősszel, Mindenszentek körül, és tűréshatárig emeljük a hangerőt - ez más szóval fájdalomküszöböt jelent. Vegyünk magunk mellé egy üveg konyakot. Igyunk belőle jócskán. És képzeljük halottnak magunkat, egy koporsóban, legyen teljesen sötét, és feküdjünk a két hangfal között a szőnyegen (lehet fejhallgató is). És akkor meg fogunk rendülni. Annyira, amennyire ezt Berlioz akarta.
És ha túléltük, tegyük ugyanezt Mahler II. szimfóniájával másnap. Szintén, kizárólag Bernsteinnel.
Ez a Gesamtkunstwerk.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Fejérvári Zoltán tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Shen Yue (zongora)
Shao Yingying (zongora)
"Shen Yue zongora diplomakoncertje"
J.S. BACH: Das Wohltemperierte Klavier, 2. kötet – D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
SCHUBERT: Három zongoradarab, D.946
BRAHMS: Hat zongoradarab, Op.118
MILHAUD: Scaramouche, Op.165b

19:00 : Budapest
Nádor Terem

A Harmonia Caelestis Barokk Zenekar szólistái:
Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona)
"Nagy Frigyes és zeneszerzői II."

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

MOZART: Requiem
A mai nap
született:
1928 • Hidas Frigyes, zeneszerző († 2007)
1929 • Beverly Sills, énekes († 2007)
elhunyt:
1934 • Gustav Holst, zeneszerző (sz. 1874)