vissza a cimoldalra
2018-08-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61026)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3665)
Lisztről emelkedetten (914)
Plácido Domingo (705)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1003)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2841)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (761)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1466)
Franz Schmidt (3168)
Élő közvetítések (7357)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (545)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4331)
Beethovenről - mélyebben (682)
Kolonits Klára (1075)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (303)
Wagner (2609)
Opernglas, avagy operai távcső... (20130)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

111   Búbánat • előzmény110 2015-04-08 23:06:24
Van két videófelvételem a Requiemből.

Mélyen megérintett mindkét előadás:

Wiener Konzerthaus, Großer Saal – 1987

GEORGES PRÊTRE - Dirigent
JOSEF PROTSCHKA - Tenor
KONZERTVEREINIGUNG WIENER STAATSOPERNCHOR
WIENER SYMPHONIKER


Egy másik videó:

London, Royal Albert Hall – 2000

Vezényel: Sir Colin Davis

Stuart Neill – tenor
A Guildhall School of Music és Drama ének- és zenekara,
A Paris Conservatoir ének- és zenekara,
A Philharmonia Chorus,
A Symphonie Voices
110   Búbánat • előzmény14 2015-04-08 22:24:44
Visszaolvasva ezt a régi bejegyzést, eszembe jutott most újra, és ideírom, ami már régen kikívánkozik belőlem: Berlioz Requiemjét minden más művénél jobban szeretem!

Az első személyes - élő - élményem ezzel a leírhatatlan szépségű zenével 1998. október 29-re datálódik. Ebben az évben, a Budapest Sportcsarnokban került sor az első találkozásomra Berlioz halotti miséjével. A Requiem megszólaltatásához szerzője olyan hatalmas zenei apparátust írt elő, mely messze meghaladja egy átlagos hangversenyterem kapacitását. (Érdemes elolvasni Várnai Péter Oratóriumok könyvéből az idevonatkozó fejezetet!) Így Budapesten e mű még sohasem hangzott el s más világvárosokban is rendkívüli eseménynek számít. Ezért volt hát számomra oly fontos elzarándokolni a Sportcsarnokba a monstre produkció hangversenyére, melynek minőségi záloga Alain Lombard volt, az a karmester, aki a közreműködő zenészeket-énekeseket ritkán hallott teljesítményre inspirálta. Lombard, aki magával hozta az Orchestre National de Lyon-t, mely egyesülve a Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekarával és Budapest zenei életének jelentős énekkaraival (Magyar Rádió és Televízió Énekkara -karig. Strausz Kálmán; a Nemzeti Énekkar, a Budapesti Kórus - mindkettő karig. Antal Mátyás; a Magyar Honvédség Férfikara - karig. Tóth András), valamint egy francia tenoristával (Jean-Luc Viala – Sanctus tételben), szinte lemezre kívánkozó színvonalon tolmácsolta Berlioz fantáziájának e rendkívüli „gyermekét”.
14   Zajda 2004-11-14 20:43:18
Javaslom mindenkinek, hogy Bernstein vezetésével ismerkedjen meg a Berlioz-Requiemmel. Más karmester a kisérletre nemigen alkalmas, ugyanis az öreg Bernie értelmezése a legmegrendítőbb, a többi dirigens egészen egyszerűen kevés ehhez, s emellett negligálja Hektor akaratát (apparátus, dinamika stb. - a studióba nem fért el a plusz 16 üstdob, meg 8 harsonás meg a négy égtáj rézfúvósai 24 zenésszel, meg a monumentális kórus).
A körülményekre nagyon oda kell figyelni. Lehetőleg akkor hallgassuk, amikor följelentésre viszonylag kevés az esély. Éjszakai órát válasszunk, ősszel, Mindenszentek körül, és tűréshatárig emeljük a hangerőt - ez más szóval fájdalomküszöböt jelent. Vegyünk magunk mellé egy üveg konyakot. Igyunk belőle jócskán. És képzeljük halottnak magunkat, egy koporsóban, legyen teljesen sötét, és feküdjünk a két hangfal között a szőnyegen (lehet fejhallgató is). És akkor meg fogunk rendülni. Annyira, amennyire ezt Berlioz akarta.
És ha túléltük, tegyük ugyanezt Mahler II. szimfóniájával másnap. Szintén, kizárólag Bernsteinnel.
Ez a Gesamtkunstwerk.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Pesti Vármegyeháza Díszudvara

Hegedűs Endre, Hegedűs Katalin (zongora)
Nathan Giem, Sörös Beatrix (hegedű)
Pólus László (gordonka
MOZART: e-moll hegedű-zongora szonáta, K.304
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta
MOZART: G-dúr hegedű-zongora szonáta, K.301
MENDELSSOHN: d-moll zongorás trió, Op.49
A mai nap
született:
1862 • Claude Debussy, zeneszerző († 1918)
1928 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző († 2007)