vissza a cimoldalra
2018-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1479)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Franz Schmidt (3181)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2888)
Pantheon (2260)
Kimernya? (2746)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1061)
Balett-, és Táncművészet (5549)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Jonas Kaufmann (2273)
Help me! (1091)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

110   Búbánat • előzmény14 2015-04-08 22:24:44
Visszaolvasva ezt a régi bejegyzést, eszembe jutott most újra, és ideírom, ami már régen kikívánkozik belőlem: Berlioz Requiemjét minden más művénél jobban szeretem!

Az első személyes - élő - élményem ezzel a leírhatatlan szépségű zenével 1998. október 29-re datálódik. Ebben az évben, a Budapest Sportcsarnokban került sor az első találkozásomra Berlioz halotti miséjével. A Requiem megszólaltatásához szerzője olyan hatalmas zenei apparátust írt elő, mely messze meghaladja egy átlagos hangversenyterem kapacitását. (Érdemes elolvasni Várnai Péter Oratóriumok könyvéből az idevonatkozó fejezetet!) Így Budapesten e mű még sohasem hangzott el s más világvárosokban is rendkívüli eseménynek számít. Ezért volt hát számomra oly fontos elzarándokolni a Sportcsarnokba a monstre produkció hangversenyére, melynek minőségi záloga Alain Lombard volt, az a karmester, aki a közreműködő zenészeket-énekeseket ritkán hallott teljesítményre inspirálta. Lombard, aki magával hozta az Orchestre National de Lyon-t, mely egyesülve a Magyar Rádió és Televízió Szimfonikus Zenekarával és Budapest zenei életének jelentős énekkaraival (Magyar Rádió és Televízió Énekkara -karig. Strausz Kálmán; a Nemzeti Énekkar, a Budapesti Kórus - mindkettő karig. Antal Mátyás; a Magyar Honvédség Férfikara - karig. Tóth András), valamint egy francia tenoristával (Jean-Luc Viala – Sanctus tételben), szinte lemezre kívánkozó színvonalon tolmácsolta Berlioz fantáziájának e rendkívüli „gyermekét”.
14   Zajda 2004-11-14 20:43:18
Javaslom mindenkinek, hogy Bernstein vezetésével ismerkedjen meg a Berlioz-Requiemmel. Más karmester a kisérletre nemigen alkalmas, ugyanis az öreg Bernie értelmezése a legmegrendítőbb, a többi dirigens egészen egyszerűen kevés ehhez, s emellett negligálja Hektor akaratát (apparátus, dinamika stb. - a studióba nem fért el a plusz 16 üstdob, meg 8 harsonás meg a négy égtáj rézfúvósai 24 zenésszel, meg a monumentális kórus).
A körülményekre nagyon oda kell figyelni. Lehetőleg akkor hallgassuk, amikor följelentésre viszonylag kevés az esély. Éjszakai órát válasszunk, ősszel, Mindenszentek körül, és tűréshatárig emeljük a hangerőt - ez más szóval fájdalomküszöböt jelent. Vegyünk magunk mellé egy üveg konyakot. Igyunk belőle jócskán. És képzeljük halottnak magunkat, egy koporsóban, legyen teljesen sötét, és feküdjünk a két hangfal között a szőnyegen (lehet fejhallgató is). És akkor meg fogunk rendülni. Annyira, amennyire ezt Berlioz akarta.
És ha túléltük, tegyük ugyanezt Mahler II. szimfóniájával másnap. Szintén, kizárólag Bernsteinnel.
Ez a Gesamtkunstwerk.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Dávida Tamás (trombita)
Nagao Haruka (hegedű), Csikota Gergely, Király Tibor, Kirsch Bence, Kresz Richárd, Nagy Csaba, Seidl Dénes (trombita), Thiago Bertoldi (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
"Dávida Tamás trombita DLA doktori zárókoncertje"
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
ENESCU: Legenda
HORVÁTH BALÁZS: Escalator
BOZAY ATTILA: Concertino
ERIC EWAZEN: Fantázia hét trombitára

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LUTOSŁAWSKI: Concerto zenekarra
BARTÓK: Concerto zenekarra, BB 123
19:30 : Székesfehérvár
Ciszterci templom

Szili Gabriella, Alexander Schneider, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt (ének)
Kodály Zoltán Kórusiskola Exsultate Fiúvegyeskara (karnagy: Tóth Márton)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dinyés Soma
JOHANN SCHELLE: Erkenne deine Missetat – kantáta
JAN DISMAS ZELENKA: Barbara dira effera - alt szólókantáta ZWV 164
HÄNDEL: F-dúr Concerto grosso Op. 6 No. 2
J.S. BACH: Herr, gehe nicht ins Gericht – kantáta BWV 105
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)