Bejelentkezés Regisztráció

Edita Gruberova



3041 Robesz 2017-12-21 08:07:18 [Válasz erre: 3038 Orfeusz 2017-12-20 23:27:26]

Egyetértek, egészen elképedve hallgattam - pozitív értelemben :)


3040 parampampoli 2017-12-20 23:57:43 [Válasz erre: 3039 Orfeusz 2017-12-20 23:28:31]

Meglepődnék, ha  koncert nem kerülne vagy tv adásba, vagy Müpa-streamingbe!


3039 Orfeusz 2017-12-20 23:28:31 [Válasz erre: 3038 Orfeusz 2017-12-20 23:27:26]

Bizom benne hogy vki felvette titokban legalabb az Amina ariat...


3038 Orfeusz 2017-12-20 23:27:26

Kiralyno!!! Csoda!!!

bamulatos kaprazatos ahogy ma este Gruberova enekelte az « Ah! non giunge »-t!

micsoda kristalytiszta, biztos magassagok es pianok, brillirozott Gruberova az Alvajaroban es utana a raadas Deneverben! 

Nekem ez volt az elso elo Amina reszlet vele, nem tudom mikor enekelte utoljara ezt koncerten, de ma bizonyosan fantasztikus formaban adta elo! 71 evesen egy termeszeti csoda; es ehhez micsoda alazat es szerenyseg parosul!

draga Edita koszonom ismet!!!


3037 Beatrice 2017-12-07 19:08:24

Edita Gruberova jubileumi áriaestje
Deutsche Oper Berlin, 2017. november 29. és december 4.
Közreműködők:
A Deutsche Oper Berlin zenekara, Peter Valentovič vezényletével
Matthew Newlin, Markus Brück, Nicole Haslett, Andrew Harris (ének), Hans-Jürgen Schatz (moderátor)

Gruberova február 18-án fogja debütálásának 50 éves jubileumát ünnepelni. A Deutsche Oper Berlin előrehozta az ünneplést, így már a művésznő két berlini áriaestjén megkezdődött az ünnepségsorozat. Ebből az alkalomból az áriaesten egy moderátor is közreműködött, aki egyes zeneszámok előtt megszólalt, felelevenítette az énekesi pálya legfontosabb állomásait, dátumokkal (ebben egy baki is volt: a Lucia-debütálás ugyanis nem 1978-ban, Bécsben volt, hanem 1975-ben, Grazban). Ismertetett néhány statisztikát, hogy milyen szerepet hányszor énekelt, hány éven keresztül. Említésre került, hogy nagy szerepét, Luciát legutóbb 2 hete alakította Japánban. Elhangzottak idézetek híres pályatársaktól (Harnoncourt, Fassbaender).

A koncert első fele Mozartnak volt szentelve, akinek zenéje nagy szerepet játszott a művésznő pályájának elején. A Szöktetés-nyitány után Konstanze Traurigkeit-áriáját hallottuk. Az első koncerten volt az ária elején némi bemelegedési effektus, a másodikon nem. Nekem nagyon átjött Konstanze reményvesztettsége, bánata. Az összes áriát erős érzelmek jellemezték. A Don Giovanni-nyitány után Donna Anna Non mi dir-je következett, úgy, ahogy azt csak La Gruberova tudja prezentálni. Hihetetlen, mit meg tud csinálni egyetlen levegővel. Még mindig. A Mozart-blokk zárásaként Elettra bosszúáriája következett az Idomeneóból. Ezt a szerepet színpadon sosem énekelte, egyesek szerint súlyosabb hang kellene hozzá, de szerintem ez az interpretáció a maga nemében tökéletes, és az egyik kedvencem. Gruberova nagymestere annak, hogy hogyan kell a koloratúrákat a kifejezés szolgálatába állítani. Meg az arcjátékot, a gesztusokat is, akár koncerten is. A frusztráltság, kétségbeesés, hisztéria, őrjöngés, önpusztító indulat teljes skáláját végigjátszotta hangjával és gesztusaival is.

A koncert második része az előre kiadott program szerint Violetta Addio del passato áriájával kezdődött. A meglepetés számomra az volt, hogy az egész Traviata-finálé megszólalt (kivéve a kórus részeit), a levél felolvasásától kezdve. Jól össze lettek válogatva a mellékszereplők és a fiatal tenor, Matthew Newlin (talán kicsit hangosabb volt a kelleténél, de jó pozícióban szólt a hangja). Megrendítő volt a halál-jelenet, nyilván nagyon tudatosan választotta a művésznő, és eszembejuttatta az ismert mondást, hogy az énekesek kétszer halnak meg, először, amikor abbahagyják az éneklést, és másodszor fizikailag. Talán az a szerencsés énekes, aki ezen a két halálon egyszerre lesz túl... nem tudom. Mindenesetre nagyon élethű volt a meghalás, pedig állva történt, a tenor karjaiban. Mégis úgy éreztem, hogy meghalt, ha csak néhány másodpercre is, és sírtam. Mert a halál egyszer eljön, az övé is, az enyém is, mindenkié...

A megrendülés oldásaként a Roberto Devereux nyitánya következett, majd ennek az operának a fináléja. Erzsébet királynő Gruberova egyik legnagyobb szerepe. Most a zárójelenetet teljesen egyedül énekelte (a többi szereplő részei ki lettek húzva). Nem maradt adósunk, előadása bravó-orkánt és álló ovációt ért.

Az első ráadás a Dich, teure Halle volt (tudtommal először énekelte zenekarral). Persze a művésznő nem Wagner-énekes, de lehet, hogy nekem, aki enyhén szólva nem vagyok Wagner-rajongó, pont ezért tetszett ez az interpretáció. A viszonylag súlyos ária után a Denevér-részlet (Mein Herr Marquis) most kicsit máshogy szólt, mint szokott, de nem kevésbé volt szórakoztató. Nem tudom megunni, ha ő énekli.

Gruberova hangja szépen csengett az egész koncert során. Talán lehetett kritizálni a mély hangok jelzésszerűségét, de a magas regiszter "metálja" mindent vitt.

A zenekar és a karmester is jól teljesített.

Nagy élmény volt mindkét koncert, örülök, hogy ott lehettem.

Egy rajongótárs jóvoltából a felvétel hozzáférhető a Tubuson.


3036 Robesz 2017-12-05 19:52:06 [Válasz erre: 3035 -zéta- 2017-12-05 18:17:45]

Hú, köszi!!!


3035 -zéta- 2017-12-05 18:17:45

Ünnepi operagála a MÜPÁ-ban Gruberovával...

Most felszabadítottak párszáz jegyet...


3034 Búbánat 2017-11-15 13:13:40 [Válasz erre: 3030 Búbánat 2017-11-15 11:00:08]

LUCIA DI LAMMERMOOR Edita Gruberova 12 November 2017

Published on Nov 13, 2017 Osaka, Japán

EDITA GRUBEROVA in her last staged Lucia di Lammermoor performances - all of Lucia's scenes complete LUCIA DI LAMMERMOOR

Dramma tragico in tre atti di Gaetano Donizetti.

Libretto di Salvatore Cammarano tratto da un romanzo di Walter Scott.

 

Lord Enrico Ashton: Zoltán Kelemen

Lucia di Lammermoor: Edita Gruberova

Edgardo di Ravenswood: Péter Balczó

Lord Arturo Bucklaw: Zoltán Megyesi

Raimondo Bidebent: István Kovács

Normanno: Gergely Újvári

Alisa: Éva Várhelyi

Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara

Karmester: Peter Valentovic

12 November 2017, Osaka, Japán

 

(1:31:52)

 


3033 nizajemon 2017-11-15 12:37:37 [Válasz erre: 3031 parampampoli 2017-11-15 11:03:21]

Bevallom,amikor a turnéról olvastam,azt hittem,hogy Rost Andrea a Denevérben fog énekelni. Milyen fekvésű Luciát énekelt ?


3032 telramund 2017-11-15 12:19:56 [Válasz erre: 3031 parampampoli 2017-11-15 11:03:21]

Szeplőtleneknél ,hogy tudna számolni.........semmilyen ágazatban sem!


3031 parampampoli 2017-11-15 11:03:21 [Válasz erre: 3030 Búbánat 2017-11-15 11:00:08]

Számolja Rost és Miklósa szeplőit inkább...


3030 Búbánat 2017-11-15 11:00:08

Japán – Desszert: Lucia Gruberovával

http://mimi.blog.hu/2017/11/10

Ókovács Szilveszter rendhagyó írás

„A Bunka Kai-Kan, Tokió büszkesége számomra a világ legjobb akusztikájú operaterme. Egyszerűen nincs párja: se a Scalában, se a Metben, se Berlinben vagy Párizsban, Münchenben vagy Zürichben, vagy végképp Bécsben: sehol se lehet így hallani.

[...] Az őrjöngés, amely Gruverovát fogadja, nemcsak a mai estének szól. Nem annak a teljesítménynek, pedig hihetetlen vokális pillanatok születnek, az alakítás pedig egészében érinti meg az embert. A taps, a kiáltozás egy 50 esztendős pályafutásé, fachváltás nélkül, fél évszázadon át csalogánynak megmaradni… egészen hihetetlen! És az is, milyen kovásza tud lenni egy ilyen különleges alkalom a mi szólistáinknak is! Ma nem Erika csapata énekel, hanem a másik szereposztás: Kelemen Zoltán, Kovács István, Megyesi Zoli 120 százalékon teljesítenek, azt pedig megkockáztatom, hogy Balczó Petit így még sosem hallottam énekelni. Nagyon meg is gratulálom, mert nem remegett meg a lába a világ legjobb Luciájával, egy igazi legendával egy színpadon állni, szerelmespárt alakítani.

Az énekkar majd felfalta a szemével Gruberovát, látom rajtuk, beszéljük is, hogy többen, mint én, ifjúkori példaképüket, a tökéletes énekesnőt látják benne, aki nem egyszerűen ugyanazon színpadon van velük (most már nem is először, de először igazi, jelmezes előadásban), de magyarul szól hozzájuk, és allűrmentes, kedves. A parókájának nagyon örült, a mi műszakunk igen gondos valóban, és onnan, ahova én jegyet kaptam, negyvenes énekesnőnek tűnik, esetében semmi nem zavarja az illúziót – igen ám, de ennek az előnynek csakis a hang a fedezete. Ha nem lenne annyira maximalista és versenyló-alkat is egyben, hogy mindenáron, minden eltervezettet elénekel, tökéletes volna az este, de van pár jelenetvégi keményebb hang, ami miatt szeplős.

De hát tud egy szeplő jól is állni, meg aztán sose árt magunkat, mindenkit emlékeztetni arra, miért is hagytak hibát az iniciálékban a középkor buzgó kódexmásolói. A legendák világa megközelíthetetlen ugyan, de csak a Jóistennél a tökéletesség.”


3029 Búbánat 2017-11-13 19:34:48 [Válasz erre: 3028 Búbánat 2017-11-13 19:30:41]

KI SÚG GRUBEROVÁNAK?

Komódi Judit a turnén szerzett élményeiről és a szlovák világsztárral való közös munkáról is mesélt az Opera kamerájának.

 

(Az Operaház Facebook oldaláról)


3028 Búbánat 2017-11-13 19:30:41

EDITA GUBEROVÁ ÉLMÉNYEI A JAPÁN TURNÉN

 

Vasárnap este az Osaka Festival Hall színpadán aratott nagy sikert a magyar felmenőkkel is rendelkező operaénekes a Lammermoori Lucia címszerepében. Az előadás szünetében az Opera Zenekart és a magyar kollégákat is méltatta a világhírű művész.

 

(Opera Facebook oldaláról)


3027 Robesz 2017-11-10 20:05:46 [Válasz erre: 3026 nickname 2017-11-10 19:37:25]

Nem az elsô szereptévesztése de nem is az utolsó :)


3026 nickname 2017-11-10 19:37:25 [Válasz erre: 3025 parampampoli 2017-11-10 18:35:57]

Margit és Nedda után Rost ismét Lucia lesz Gruberova után a turnén hm.Lucia szereptévesztése volt - bár én csak cédé felvételről ismerem Rost Luciáját. Lehet nincs igazam. 


3025 parampampoli 2017-11-10 18:35:57

http://mimi.blog.hu/2017/11/10/japan_desszert_lucia_gruberovaval

Tudósítás Japánból, tárgyi tévedéssel. (Gruberova utolsó színpadi Luciáit 2009-ben énekelte Bécsben, tehát nem 12, hanem 8 évvel ezelőtt.) 

Hogy az Operaház kész lesz 2019. januárjára, amikorra a munkák befejezését elhalasztották, egyelőre terv, de inkább vágyálom. A magam részéről nagyobb esélyt adok annak, hogy Gruberova még akkor is képes lesz elénekelni a szerepet, mint, hogy ez az időpont betartatik.


3024 Búbánat 2017-10-22 22:59:44 [Válasz erre: 3023 telramund 2017-10-22 22:25:22]

Hát... bizonyára nem volt könnyű a döntés részéről: a meghúzott, "csonka?", Valois Margit-szerep elvállalása avagy utazni Japánba a Luciával, de akár Rosalindát is alakíthatni odakint. Bizonyára megfontolta, amit elvállalt: a  felkért/megkapott Meyerbeer-szereplehetőséget, ami tovább gazdagítja repertoárját. Arra nem gondolok, hogy megfordult volna a fejében visszautasítani ezt a felkérést és inkább helyette Japánt választani - ha egyáltalán volt ilyen opció.  Hogy mi volt/van a háttérben csak találgatni tudjuk De az is lehet, beleszólása sem volt a dolgok ilyetén alakulásába...Én mégis azt hiszem, örül annak, hogy most az övé ez a nagyívű Meyerbeer-opara szép, izgalmas történelmi alakja, Navarra királynője,. akit megszemélyesíthet a színpadon és elénekelheti ezt a (drámai) koloratúrszoprán szólamot.

Egyébként nem lesz túl hosszú az opera, az öt felvonást három részben kapjuk, a húzások azt is jelentik, hogy "szakítanak néhány ismétléssel és olyan motívummal, ami nem tesz hozzá a mondanivalóhoz". A rendező, Szikora János és a főzeneigazgató, Kocsár Balázs közös döntése értelmében így is minden zenei szépséget és drámai tartalmat meghagynak - a húzások ellenére teljes értékű, francia "grand opera" színpadra állítása jut el a közönséghez, hagyományos, kosztümös, jelmezes kiállításban. 


3023 telramund 2017-10-22 22:25:22 [Válasz erre: 3022 Búbánat 2017-10-22 19:12:44]

Azért a Lucia lehetőségét Valois Margit  felvonásnyi szerepe nem pótolja sajnos,abban a mérhetetlen hosszúságú  és unalmas operában.Ezek a francia nagyoperák, már a Meyerbeer írtakra gondolok most, annyi üresjárattal mennek,hogy az tragédia.Ahogy Verdi Don Carlosa soha nem lett volna a francia verzióban kedvencem.A mostani előadást is Párizsból csak gyorsítóval lehetett kibírni.

Aztán Gruberova is hallotta volna és csak ánult ,bámult volna.A másik kettőn nem fog az biztos!Ez akarás és egy kis szervezéssel kivitelezhető lett volna.Nem 2 hete tervezték a műsort,de a  japán turnét sem.


3022 Búbánat 2017-10-22 19:12:44 [Válasz erre: 3021 telramund 2017-10-22 16:52:31]

Akire gondolsz és én is sajnálom, hogy nincs a kiutazók között,  "akadályoztatva" van, nem mehet(ett):  A hugenották-széria szoprán főszerepe (Valois Margit), úgy gondolom,  méltó kárpótlás az elmaradó Lucia-fellépések miatt. Első premier: október 28., továbbá október 31. és november 9.

Persze, az ember szíve kissé szomorú a másik lehetőség elmaradásáért... Megértem azt is.


3021 telramund 2017-10-22 16:52:31

Egy Lucia lesz Japánban Gruberova személyében,ahol földreborulva imádják!De a másik kettő.nevetséges.Aki meg méltó lett volna,hogy ebben a szerepben méltón képviselje Magyarországot itthon marad.



3019 Búbánat 2017-10-20 11:15:08

A Classica csatornán hamarosan kezdődik az operafilm sugárzása

12.00 - 13.50; ismétlés: 20.00 – 21.50

HUMPERDINCK: HANSEL AND GRETEL

Opera film

Soloist:
Edita Gruberová (Gretel)

Brigitte Fassbaender (Hänsel)

Hermann Prey (Peter, Besenbinder)

Helga Dernesch (Gertrud, sein Weib)

Sena Jurinac (Die Knusperhexe)

Norma Burrowes (Sandmännchen)

Elfriede Höbarth (Taumännchen)

Chorus:
Wiener Sängerknaben

Orchestra:
Wiener Philharmoniker

Video Director:
August Everding

Country, year of production:
D, 1981

 


3018 Beatrice 2017-07-28 19:07:42
A májusi [url]http://www.narodni-divadlo.cz/en/show/9392?s=308;prágai Normákra[/url] aug. 1-jén 9 órától árulják a jegyeket.

3017 Edmond Dantes 2017-07-12 21:34:23 [Válasz erre: 3014 Beatrice 2017-07-12 19:39:00]
Éltesse, de mint tudjuk, a szigetcsoport a kutyá(k)ról kapta nevét (canis), újabb feltételezések szerint egy fókafajtáról, nem a kanáriról. De hogy ne legyek 100% off: Las Palmas rangos koncertterme (az ottani MüPa+BKK) a város híres szülöttének, Alfredo Krausnak a nevét viseli.

3016 Edmond Dantes 2017-07-12 21:28:30 [Válasz erre: 3015 Heiner Lajos 2017-07-12 20:52:17]
A kanári volt Mozart kedvenc madara?

3015 Heiner Lajos 2017-07-12 20:52:17 [Válasz erre: 3014 Beatrice 2017-07-12 19:39:00]
A Kanári-szigeteken egyikük sem énekelt Mozartot?

3014 Beatrice 2017-07-12 19:39:00
Sose hittem volna, hogy valaha eljutok a Kanári-szigetekre, de mégis így lett, mivel a világ egyik leghíresebb "kanárija" ott lépett fel, és nem bírtam volna kihagyni egy Gruberova-Gavanelli-koncertet. Fapadosok kombinálásával sikerült elviselhető határok közé szorítani a költségeket, és így szombaton La Palma vulkanikus szigetének földjére léptem. Ez a sziget a Kanári-szigetek egyik kisebb, kevésbé ismert, turisták által kevésbé frekventált darabja. A főváros, Santa Cruz de la Palma, amelynek dicső kereskedelmi múltja van, rendelkezik egy mutatós, jó karban levő régi színházzal, a Teatro Circo de Marte-val, amibe a helyi lelkes és jó szervezőkészségű operabarátok immáron másodszor nyári zenei fesztivált szerveztek. Idén a fesztivál sztárvendége Gruberova volt, aki régi színpadi partnerével, Paolo Gavanellivel adott közös koncertet. Gavanellinek háza van a szigeten, és az ő ötlete volt Gruberova meghívása. A Magyarországon is ismert Gavanelli mostanában nincs a fősodorban, de ennek, mint a koncerten is bebizonyosodott, nem hangbeli okai vannak, ma is elsőrangú belcanto- és Verdi-bariton. Nincs még 60 éves. Jó néhányszor láttam-hallottam őt és Gruberovát együtt, főleg Münchenben, ahol egy időben szinte a csapból is Gavanelli folyt, de aztán megváltozott a Staatsoper menedzsmentje, és többé nem hívták. A külseje ugyan nem igazán apollói, de ha megszólal, akkor ezt feledtetni tudja. Szakálla levágásával szerintem előnyére változott az arca. A színház megközelítéséhez a tengerpart szintjétől elég sokat kellett fölfelé menni, szép, de egyenetlen kövekkel burkolt meredek utcákon, ez a koncertre szánt lábbeliben nem is volt olyan egyszerű (meg visszafelé még nehezebb volt), de sebaj. A színház elé érve számos ismert Gruberova-rajongóval találkoztam, és ahogy beszélgettünk, egyszerre csak mennyei hangok ütötték meg a fülünket: a művésznő a Puritani őrülési jelenettel énekelte be magát odabent. Amikor a koncert kezdetekor Gruberova megjelent a színpadon, mindjárt óriási tombolás és álló ováció fogadta. A koncert ambiciózus programja jórészt a korábban Gavanellivel együtt énekelt darabokból állt össze: Puritani őrülési jelenet és Riccardo áriája, Traviata duett, Germont áriája, Violetta I. felvonásbeli áriája, a szünet után Lucia első áriája és Enrico áriája, a Roberto Devereux-ből a baritonária és a zárójelenet. A kb. 500 fős nézőtéren ülők (még a színpadon is ültek nézők) nagyon lelkesek voltak, így lett aztán hat(!) ráadás is, melyet felváltva a bariton és a szoprán énekelt: O sole mio, Villanelle (Eva dell'Acquától), Figaro belépője, Adél kupléja, Otello halála(!), és legvégül Signore ascolta. Óriási ünneplés, tombolás, lábdobogás, minden ráadás után álló ováció, szinte önkívületben ünneplő közönség. Melyben képviselve voltak a nemzetközi Gruberova-rajongók, valamint turisták és helyi lakosok is. Több mint három órát tartott az esemény, egy 20-25 perces szünettel. A zongorakíséretet Peter Valentovic szolgáltatta egy nagy Yamaha zongorán, a szokásos gondos, invenciózus és muzikális módján. Gruberova az első szám első frázisaiban még nem volt teljesen bemelegedve, de aztán megszólalt az a bizonyos hamisíthatatlan Gruberova-voce, ami a rajongókat pillanatok alatt az eksztázisba repíti, és nem volt megállás. Aki akart, találhatott itt-ott szeplőket, de mindez nem számított, a művésznő, mint azt nemrég Pesten is tapasztaltuk, ma is le tudja nyűgözni a közönséget, amely majd' szétszedi a házat lelkesedésében, és ez az, ami számít, nem sok művész van, aki ilyen "varázslói" tehetséggel illetve tudással rendelkezik. A koncert felért egy mesterkurzussal, amit ez a két művész nem tud az éneklésről meg a (tradicionális) operajátszásról, azt talán már nem is érdemes tudni. Arra is gondot fordítottak, hogy játsszák is szerepüket, pl. a Traviata-duettben annál a résznél, amikor Violetta odaadja Germontnak az okmányt, mely tanúsítja, hogy mindenét eladta, Gruberova felvett a zongoráról egy összehajtogatott papírt, és odaadta Gavanellinek, aki azt "elolvasta". Gavanelli is nagyszerűen énekelt (micsoda technika, és milyen remek magasságok), és a közönség őt is ünnepelte, de a közös meghajlásoknál szerényen többször is előtérbe tolta Gruberovát, és ő maga inkább a háttérben maradt. Örülök, hogy ott lehettem. Isten éltesse sokáig a kanárikat!!

3013 smaragd 2017-06-26 10:36:40 [Válasz erre: 3011 ladislav kozlok 2017-06-26 10:20:12]
Erre utaltam én is tegnap a "Mi újság a Magyar Állami Operaházban"...fórumban, a kórus egyes tagjai is könnyeiket törölgették - akárcsak én -  ám előtte tényleg várakozóan ültek, majd egyre inkább Edita Gruberova előadásának hatása alá kerültek.

3012 Momo 2017-06-26 10:25:58 [Válasz erre: 3011 ladislav kozlok 2017-06-26 10:20:12]
Mondjuk az azért elég érdekes lenne, ha koncert közben látszana a közreműködők arcán az (esetlegesen) negatív véleményük. :-))))

3011 ladislav kozlok 2017-06-26 10:20:12
Gyonyoru este volt. Gruberová - La Primadonna assoluta ! p.s. A felvételrol látni lehet, hogy még a korus noi tagjai is meg voltak illetodve. Pedig ezek a holgyek a legszigorúbb kritikusok szoktak lenni.

3010 Búbánat 2017-06-25 10:04:35
[url] https://www.facebook.com/groups/5618041335/; Edita Gruberova - Finale from Roberto Devereux Budapest June 24 [/url]

3009 Búbánat 2017-06-25 09:56:02
Az idő szalad, változunk... de: Gruberova tegnapi Erzsébet királynő alakítását ámulva-látva-hallva, mintha megállt volna az idő....

3008 telramund 2017-06-25 09:45:14
Na akkor essünk neki! A tegnapi Donizetti Roberto Devereux előadás az Operaház utóbbi évek legnagyobb közönség sikerét produkálta.Én még olyat ebben a házban nem éltem meg,hogy a közönség az első tapstól kb.1o percig standing ovatioval,lábdobogással tomboljon, egyetemban a zenekarral és az énekkarral..Ez pedig köszönhető Edita Gruberovának,aki testét,lelkét és varázslatos technikájú hangát,teljes színész palettáját adta a produkcióhoz.Hogy volt hiba,miért ne lenne?5o éves pálya áll mögötte.De ,aki csalódást érzett nincs füle.mert még azt az egy hibát is korrigálta.Aztán megpróbálta a partnereit is bevonni a játékba ,Fried Pétert leszámítva nem sok sikerrel.Emotionálisan pedig lenyűgőző volt.Mindemellett egy csodás megjelenéssel,nagyszerű ruhában közvetítette Erzsébet királynő tragikus szerelmét és csalódását. Eleve jól indult az este Peter Valentovic egy nagyszerű nyitánnyal megteremtette a hangulatot!Az egész előadást kitűnően kézben tartotta. Valóban egy estére nem érdemes kívülről megtanulni a darabot.Hát ez sokaknál meg is látszott.Menjünk sorba. Sara Schöck Atala(.Ő csak időnként nézett a kottába,de partnerei a kottába írtakat vonzóbbnak találták,semhogy ránézzenek egyszer is a partnereikre.)Hangja nekem kissé keménynek tűnt (Fricka hatás)bel canto éneklés finomságokat is megkíván,nem csak nagy hangok kiéneklését. Nottingham hercege Szegedi Csaba.Lehet,hogy lefogyott,de igazán nem ez a probléma.Látni rajta,hogy meg van elégedve a jelenlegi éneklésmódjával.Pedig nem kellene.Sajnos kb „d” felett hátraesik a hangja,így a csúcshangok erőtlennek és forszírozottnak tünnek Roberto Devereux László Boldizsár.Kétségtelen szép hang,de rossz partner.A kettősökben a kottába mélyedni,főleg ,ha a partner játszik mellette nem elegáns. Kevesebbet és nem összevissza mindent kellene énekelni,mert érezni lehetett,hogy szinte blattolt a kottából.Aztán nem elég csak a magas hangokra koncentrálni,vannak középen is hangok és azokkal is kellene kifejezést produkálni.Oké ,hogy forte nyomta a magasságokat,de az apró kis kottafejeket is kimunkáltabban kellene közvetíteni és nem elkenni.Játékáról nincs mit mondanom ,mert nem volt. Fried Péter egy kis szerepben bizonyította,hogy nincs kis szerep.Gyönyörű basszusa és partnersége Gruberovával felveti a kérdést.Mikor fognak személyében gondolkozni a vezetőségben.Ha van basszusunk,miért nem vele énekeltetik a nagy Verdi basszus szerepeket? Végezetül megismétlen.Tegnap a világ egyik csodáját köszönthette ismét Budapest! EDITA GRUBEROVÁT!!!!!!!!

3007 Orfeusz 2017-06-25 09:33:33
Sajnos nem voltam az eloadason de ami reszletet lattam belole az valami fantasztikus, micsoda erzelem es ateles ahogy Gruberova enekelt, nincsenek szavak. Egy elo legenda, orok kiralyno az opera vilagaban. Kar hogy nem voltam ott de szerencsere ebben a szerepben lattom parszor persze tudom minden eloadas mas es mas es amit lattam tegnap a Kiralyno megint felulmulta onmagat.

3006 Heiner Lajos 2017-06-23 00:06:31 [Válasz erre: 3003 joska141 2017-06-21 11:04:55]
Gyanús volt. III. emelet 1. sor, vagy első soros?

3005 Beatrice 2017-06-22 22:41:07
[url]https://papageno.hu/featured/2017/06/gruberova-az-orok-diva/;Gruberova, az örök díva[/url]

3004 joska141 2017-06-21 14:10:20 [Válasz erre: 3003 joska141 2017-06-21 11:04:55]
Meglepő gyorsan jelentkeztek, a jegyet elküldtem, téma lezárva.

3003 joska141 2017-06-21 11:04:55
Eladni nem tudtam a szombati 1 db jegyemet (III.emlet, 1.sor, 1.500 Ft) Az Operaház nem veszi át még arra sem, hogy csak annyit kértem: valakinek, akinek nincs jegye, adják oda este ingyen. Szerintük nagyon sok visszaélés van az interneten vásárolt jegyekkel. Közvetve gyanúsnak találnak engem.(Hm...ezt nem kommentálom.) Ha valaki kéri, nagyon szívesen elküldöm interneten ingyen és bérmentve. joska141@gmail.com

3002 Orfeusz 2017-06-21 05:31:01 [Válasz erre: 2999 Orfeusz 2017-06-20 20:23:54]
Elkelt a 2 jegy, igy szerencsere nem veszett karba

3001 ladislav kozlok 2017-06-21 02:24:01 [Válasz erre: 3000 lujza 2017-06-21 01:19:56]
Miért ?

3000 lujza 2017-06-21 01:19:56 [Válasz erre: 2999 Orfeusz 2017-06-20 20:23:54]
Te szegény!

2999 Orfeusz 2017-06-20 20:23:54
Sajnos nem tudok elmenni a szombati Robertora, jegyeimet nem is tudom eladni , viszont nem szeretnem ha elveszne a jegy es ures lenne a szek ezert felajanlom INGYEN ket (vagy egy) szuper jegyemet, 2. emeleti paholy 1. soraba... Szoval akinek nincs jegye es szeretne megnezni ezt a nagyon szep koncertet, vagy ismerose van aki eljonne odaadom ingyen a jegyet (ami egyebkent 14.000 Ft volt dbkent) Kerem az irjon aki el is tud menni es orommel hallgatja meg Gruberovat! szbzs82@gmail.com

2998 parampampoli 2017-06-19 20:56:56
Fáy Miklós: Valamit nagyon elszerveztek (ÉS) -részlet- ...Közben a Zeneakadémián Edita Gruberova énekel. Akárkivel találkozom a szünetben, mindenki kicsit furcsán néz, ha erről kérdezem. Biztos? Nem 24-én van a Roberto Devereux? De igen, a Roberto Devereux 24-én van az Operában, de ez most más, zongorakíséretes áriaest, Michael Schadéval. erősen túlfogalmazott helyárakkal. Ki lesz ott? Nem lesz ebből valami hihetetlen lebőgés, félház, rossz szájíz? Az lesz, vagy az van, és örülök, hogy végül átmegyek, mert legalább kettővel többen vagyunk. A félház erős túlzás, az oldalerkély is üres, régen lehetett hasonló élményben része a hetvenegy éves énekesnőnek, ezt tudjuk mi szállítani, az örök ifjúságot, a pályakezdés élményét. Aztán többé-kevésbé kiderül, hogy ez a mi nem pont mi vagyunk, budapesti közönség, hogy ez valami hajókirándulás programja lehet, azért van a műsort közlő lapon, hogy River & Music, azért nem voltak plakátok az utcán, azért vannak napbarnított nyugdíjasok a nézőtéren. Amennyit lehet, segítünk a hangulaton, előttem négy lány ül, énekesnövendéknek tippelem őket, és ahogy belép Gruberova, ők hujjognak, örülnek, teljes hangerővel biztosítják az énekesnőt, hogy tisztában vannak, tisztában vagyunk a rangjával, tehetségével, tudásával, egyedülállóságával. De hát ezzel nem lehet tisztában lenni, vagy nem lehet megszokni, mert igazából nincs is ilyen, hogy valaki ekkora karrierrel a háta mögött a harmadháznyi, bevacsorázott (a koncert 9-kor kezdődött) hajókázó tiszteletére, vagy inkább tőlük függetlenül teljes odaadással, koncentrációval, folyton az újat keresve és folyton az újat megtalálva énekeljen. Olyan áriákat, amelyeket pályája során talán ezerszer elénekelt már, és most mégis más, mint ahogy szokta, ahogy más szokta, ahogy legutóbb volt, új díszítések, finom különbözések, rögtönzésszerű, apró eltérések. Donizetti és két Bellini az első részben. Közben nem győzöm csodálni a zongorakísérő Peter Valentovicot (ő lesz a Roberto Devereux karmestere), hogy ilyen zongorista képességekkel ki mer állni a közönség elé. Vagy eltalálja, vagy nem, de inkább nem, mindegy, Gruberovát ilyesmivel nem lehet kizökkenteni, a közönség meg, remélhetőleg, ha nem is azt hallja, azért érti, hogy mire gondol. Michael Schade jó tenor, egy kicsit az az érzésem, hogy pontosan nem érti, mit csinál, miért csinálja, csak hallja, hogy Gruberova hogyan változtat tempót és dinamikát, hát ő is halkít meg lassít, meg kicsit arrébb lép a ritmusból, csak valahogy az egésznek semmi zenei értelme nincsen. Mindazonáltal nemcsak énekel, de küzd ő is, szórakoztat, a második részben történeteket ad elő, tánclépésekkel énekli Barinkay belépőjét a Cigánybáróból. Edita Gruberova pedig A Denevér Adél-kupléja után egy kicsit komolyít, Traviata-részleteket énekel, szerelmes kettőst és az első felvonás áriáját. A hang rendületlenül mozgékony, fölfelé csodálatosan szalad, még ha kissé már éles is, de a legmeglepőbb az ereje, hogy úgy zeng és visszhangzik tőle az üres terem, mint valami óriási katedrálisban az orgona. Sajnálom, hogy megint a korával jövök, de csak látni lehet az évtizedeket, hallani nem. Aztán látni sem, mert a remény, dac, vágy, félelem, az az ugrás a sötétbe, a sötét boldogságba, amit Violettának meg kell tennie, mind ott van az arcán. Mégis az operaénekesek a legcsodálatosabb emberek a világon. Utánuk jövünk mi, akik hallgatjuk és szeretjük őket. (Edita Gruberova és Michael Schade koncertje a Zeneakadémián, június 8.)

2997 parampampoli 2017-06-19 20:55:30 [Válasz erre: 2996 Robesz 2017-06-19 18:43:19]
Megnyugodtam ! -:)

2996 Robesz 2017-06-19 18:43:19 [Válasz erre: 2993 parampampoli 2017-06-19 14:48:02]
Én nem hagyom ki :)

2995 parampampoli 2017-06-19 17:48:12 [Válasz erre: 2994 joska141 2017-06-19 15:17:18]
Mert aki ért hozzá, már megvette a jegyét. A sznobok meg nem erre gerjednek. -:)

2994 joska141 2017-06-19 15:17:18 [Válasz erre: 2993 parampampoli 2017-06-19 14:48:02]
Sajnos tudom, de egy hirtelen utazás miatt kellett így döntenem... Egyébként senki sem érdeklődik utána...

2993 parampampoli 2017-06-19 14:48:02
Uraim, tudják, mit vesztenek azzal, hogy eladják a jegyeiket??





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.