Bejelentkezés Regisztráció

Edita Gruberova


2992 joska141 2017-06-19 10:22:50
Nekem is van 1 azaz Egy eladó jegyem a szombati előadásra. III.emelet 1.sor, 1.500 Ft. Bárkinek elektronikusan is el tudom küldeni. Érdeklődni: joska141@gmail.com

2991 Robesz 2017-06-19 08:33:18
Ha valaki csak most gondolná meg magát, még mindig van 2 jegyem a szombati Roberto Devereux-ra, elég kedvező áron, 7000,-/db. fsz. 2. sor!! Érdelkődni privátban.

2990 Búbánat 2017-05-26 09:16:34 [Válasz erre: 2989 Búbánat 2017-05-26 09:10:20]
Mármint a Zeneakadémia Nagytermébe.

2989 Búbánat 2017-05-26 09:10:20 [Válasz erre: 2987 ebera 2017-05-25 23:05:22]
Legolcsóbb jegy: fsz. utolsó soraiba 13.000 Ft.

2988 ladislav kozlok 2017-05-25 23:38:53 [Válasz erre: 2987 ebera 2017-05-25 23:05:22]
Jegy már van, biztosan jovok !

2987 ebera 2017-05-25 23:05:22 [Válasz erre: 2986 ladislav kozlok 2017-05-25 17:02:25]
Vannak még jegyek, gyere!:)

2986 ladislav kozlok 2017-05-25 17:02:25
En inkáb június 24.-kén megnézném, meghallgatnám a Roberto Devreux-t.

2985 Beatrice 2017-05-25 14:58:51 [Válasz erre: 2984 Búbánat 2017-05-25 14:47:33]
Gondolom, a [url]http://www.ms6.at/reisen/fluss-musik-2017-ms-anesha.html;hajóút[/url] szervezői kérték így.

2984 Búbánat 2017-05-25 14:47:33 [Válasz erre: 2983 Beatrice 2017-05-25 14:02:04]
Miért ilyen későn kezdik a műsort: 21 óra?

2983 Beatrice 2017-05-25 14:02:04 [Válasz erre: 2980 Beatrice 2017-05-21 16:22:45]
Kijött a részletes [url]http://zeneakademia.hu/hu/klasszikus/-/program/edita-gruberova-es-michael-schade-ariaestje-20170608-2100;program[/url]: Verdi: „La mia letizia infondere” – Oronte áriája A lombardok című operából Donizetti: „O luce di quest’anima“ – Linda áriája a Linda Chamounix című operából Donizetti: „Una furtiva lagrima”– Nemorino áriája a Szerelmi bájital című operából Donizetti: „Sulla tomba che rinserra” – Lucia és Edgardo duettje a Lamermoori Lucia című operából Donizetti: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lamermoori Lucia című operából szünet Lehár: „Dein ist mein ganzes Herz” – Szu Csong herceg áriája A mosoly országa című operából Bellini: „O rendetemi la speme” – Elvira áriája A puritánok című operából Verdi: „De’miei bollenti spiriti” – Alfredo áriája a Traviata című operából Verdi: „Un di’ felice” – Violetta és Alfredo duettje a Traviata című operából Verdi: „È strano, è strano!” – Violetta áriája a Traviata című operából Zongorán közreműködik Peter Valentovič.

2982 macskás 2017-05-22 23:40:49 [Válasz erre: 2979 Beatrice 2017-04-26 14:30:45]
:) Mind a 2000 főnek remek hangja lehetett:)

2981 Beatrice 2017-05-22 19:26:16 [Válasz erre: 2980 Beatrice 2017-05-21 16:22:45]
Időközben jegy.hu-n online is elérhetővé váltak a jegyek.

2980 Beatrice 2017-05-21 16:22:45
Gruberova és Michael Schade (tenor) június 8-i zeneakadémiai koncertjére a Zeneakadémia pénztárában kaphatók jegyek. A legelőbbre szóló jegyek a fszt. 11. sorba szólnak, 19,000 Ft-ért. Tudtommal online nem kaphatók a jegyek, legalábbis jelenleg. A legjobb helyek egy zenés hajóút résztvevői számára vannak fenntartva. A programot nem ismerem.

2979 Beatrice 2017-04-26 14:30:45
Gruberova most Münchenben énekel Roberto Devereux-ket, nagy sikerrel. Az első előadás húsvét vasárnap volt, a második múlt szombaton. Az elsőn az első felvonás kicsit "bemelegítősnek" hangzott itt-ott (pár mellécsúszott vagy túl éles hang tekintetében), a másodikon nem hallottam ilyesmit, már az első felvonás is Gruberova fénykorát idézte. Sem hangi, sem fizikai állapota (pedig ebben a rendezésben térdelni, kúszni-mászni, összeesni is kell) nem utalt arra, hogy már elmúlt 70. Egyetlen helyen észleltem, a 2. felvonásban, hogy eggyel többször vett levegőt, mint korábban. A közönségre változatlanul óriási hatást tud gyakorolni. Érdekesség, hogy az alakított figura (a már idős I. Angliai Erzsébet) kora nagyjából megfelel az énekesnő valódi korának. A partnerei elég jók voltak. A kb. 2000 fős színházban senkinél nem tapasztaltam volumenproblémát, két nagyon különböző helyről hallgatva (galéria teteje ill. fszt. 2. sor). A címszerepben Charles Castronovo tulajdonképpen teljesítette a szerep követelményeit, de valahogy mégis némileg súlytalannak tűnt számomra. Az volt a benyomásom, hogy nincsen igazából meg a hangi súlya a szerephez, "felfújta" egy kicsit a hangját, hogy hallható legyen, és a hangzás nem volt elég gazdag felhangokban. Persze most egy ínyenc véleményét olvassátok, aki legalább egy tucat tenort hallott már élőben a szerepben. Szóval, nem volt ez olyan rossz, de messze nem érte el hangilag pl. Roberto Aronica, vagy színészileg Zoran Todorovich teljesítményét. A tenor, akinek szerintem jelenleg Roberto szerepéhez ideálisan megvan a hangi súlya, hangszíne, valamint a belcanto-finomságokra való képessége is, az László Boldizsár. Remélem, nem iszom hiába előre a medve bőrére - június 24-én meghalljuk. A királynő boldogtalan riválisának, Sarának szerepében Silvia Tro Santafé mutatkozott be. Eredetileg egy másik, általam nem ismert énekesnő lett volna, de az lemondta, Tro Santafé, akit Maffio Orsini szerepében már láttam korábban ebben a színházban, jó választás volt, mind éneklése, mind színészi játéka igen árnyalt volt. Nekem a hangja kicsit mattnak tűnik helyenként, de jól érzi a stílust. A müncheni közönségből többen máig a 2004-es premier Saráját, Jeanne Pilandet emlegetik, mint ideálisat - színészi tekintetben egyetértek, a hangja is szép volt, de nekem ő nem volt elég "belcantós", a pálmát én Sonia Ganassinak adnám, de Tro Santafé is megteszi. Sara megcsalt férjét, Nottinghamet egy fiatal, tehetséges bariton, Simone Piazzola alakította. Ő is megfelelt szerepének hangilag és színészileg is. Az első előadáson hallottam némi vibrátót a mély hangjain, a másodikon már nem igazán. Egyes magas hangokat óvatosan, viszonylag kis hangerővel énekelt ki, de ezt nem igazán rovom fel neki. Nagy átéléssel alakította a szerepet, egyéni színeket is belevitt (nem tudom, hogy ez a saját egyéni kezdeményezése volt, vagy a rendezőé, mindenesetre jól sikerült). A karmester, mint a premier óta mindig, Friedrich Haider volt, friss tempókkal, sok színnel és árnyalattal, odafigyelve az énekesekre, és jól kézben tartva a zenekart. Volt néhány kisebb hangszeres belépési baki, de nem igazán az ő hibájából. Mindkét előadás után kb. 15 perces ünneplés és álló ováció volt. A második előadáson jól meg tudtam figyelni, hogy az álló ováció rögtön az előadás vége után alakult ki, amikor a függönyt, zárása után pár másodperccel, ismét széthúzták - ilyenkor egyedül Gruberova látható a színpadon -, a nézőtér még sötét volt, de máris felugráltak az emberek.

2978 joska141 2017-04-24 14:10:35
Programváltozás miatt - sajnos - átadom a június 24-i Robert Devereux-ra szóló jegyemet. (Interneten vettem az Operaház oldalán, interneten is tudom küldeni.) Operaház, III.emelet oldalülés bal 1.sor 7.szék, 1.500 Ft joska141@citromail.hu

2977 Edmond Dantes 2017-04-04 11:09:37
München/2018 3 db. Lucrezia, így: Lucrezia Borgia Edita Gruberova Gennaro Juan Diego Flórez

2976 Robesz 2017-03-24 11:36:18
A budapesti Roberto Devereux-ra van 2db eladó jegyem, a földszintre szólnak, 7000,-/db. Érdelkődni privátban.

2975 Beatrice 2017-03-23 12:31:06
Hétfőn Gruberova dalestet adott a Scalában, a program ugyanaz volt, mint tavaly Pesten. A kezdő orosz blokkban volt pár picit bizonytalanabb hang, de azért így is működött a varázs. Dvořák Cigánydalaiban már teljesen "otthon volt", és legalább annyira a Strauss-blokkban. A Mahler-dalok is jól sikerültek. Aki akart, nyilván találhatott hibákat, de ezeket az erények feledtették. A különleges hangszín, a kifinomultság, a mindenütt jól hallható pianissimók, a muzikalitás, a kifejezőkészség, a jól érthető szövegkiejtés, a szuggesztivitás... sokan sokat írtunk már róla, újat nem tudok mondani. A ráadásoknál az álló ováció lassan alakult ki, lehet, hogy azért, mert az előadott dalok és ráadás-áriák nyelve nem olasz volt, az egyetlen kivétel a Signore ascolta volt. De fokozatosan fölpörgött a hangulat. A ráadások Mahlertől a Selbstgefühl és a Wer hat dies Liedlein erdacht? voltak, az említett Signore ascolta, majd a művésznő odatette a Csarnokáriát, amit csak mostanában vett fel a koncertrepertoárjába (Európában most énekelte először). Miután a közönség tovább követelte a ráadást "Bis, bis!" kiáltásokkal, sőt még javaslatok is elhangzottak (Roberto, Casta diva), végtére megkaptuk Barče szép és átszellemülten előadott jelenetét Smetana A csók c. operájából, és emberi számítás szerint ez már tényleg az utolsó ráadás volt, de a közönség újra meg újra visszatapsolta a dívát, zengtek a bravók, a "Bis, bis!", meg az "E-di-ta, E-di-ta!"-kiáltások, így, amikor már tulajdonképpen nem reméltük, hogy még énekelni fog, mégis rázendített Adél kacagódalára, és semmi fáradtság nem látszott rajta, az volt az érzésem, simán végig tudná énekelni még egyszer a koncertet. Hiba lenne nem megemlíteni a konzseniális Peter Valentovič közreműködését. (Nemcsak remekül zongorázott, de a kacagódalban a kórus szerepét is ellátta, a hallgatóság nagy mulatságára.) A koncert után óriási tömeg tolongott a művészbejárónál. A két évvel ezelőtti koncerttől eltérően most nem engedtek be minket az épületbe. Amikor a művésznő megjelent a kijáratnál, a tömeg felmorajlott (mintha valami elemi erejű természeti jelenséget hallottam volna), kitört az ováció. Tumultuózus (de szerencsére békés) tömegjelenet vette kezdetét, mindenki a művésznő közelébe igyekezett, aláírásra szánt színlapokat és plakátokat lengetve. Gruberova egyre kijjebb jött, az utcát eltorlaszolták a körülötte tolongó emberek, amikor valami jármű érkezett, csak nagy nehezen lehetett helyet csinálni neki az áthaladásra. A művésznő meg vidáman és fáradhatatlanul állta a sarat, az utcán olyan bőkezűen osztogatva az aláírásait, mint bent a színházban énekművészetének kincseit.

2974 Beatrice 2017-03-09 12:37:04
A Zürichi Opera bejelentette a jövő évadot. Február 18-án, Gruberova színpadi debütálásának napra pontosan 50. évfordulóján [url]http://www.opernhaus.ch/vorstellung/detail/-dd40a68381/;gálakoncert[/url] lesz. Műsoron Donizetti három "Tudor királynő"-operájának zárójelenete.

2973 Beatrice 2017-02-09 11:53:50 [Válasz erre: 2971 parampampoli 2017-02-06 22:16:03]
Én is ott voltam a koncerten, egyetértek a beszámolóval. Nagy élmény volt, annak ellenére, hogy hallottam már Gruberova Normáját több közép- és mély hanggal is (legutóbb 3 hónapja Tokióban). Most a szükségből erényt csinált, és ami kicsit halványabb volt ebben a fekvésben, azt pótolta még a szokásosnál is kifinomultabb megoldásokkal. Pl. nehezen leírható, hogy hogyan sírt a hangja - nem ő sírt, hanem a hangja, hasonló megoldást szokott alkalmazni a Boleyn Annában az Anna-Seymour duettben a "Va, infelice" résznél - amikor bevallotta Pollionénak, hogy majdnem leszúrta a gyerekeket. A sikerhez (tapsvihar, álló ováció) persze nagyban hozzájárult az is, hogy a felső regisztere - ami most, 70 évesen is olyan, hogy nincs párja a kerek világon - kifogástalanul működött. Meg a jó partnerek is sokat számítottak. A verebek azt csiripelik, nem ez volt az utolsó Normája. Úgy legyen!

2972 parampampoli 2017-02-06 22:22:09
... a hangszínek és árnyalatok olyan készlete...

2971 parampampoli 2017-02-06 22:16:03
Gruberova tegnap Normát énekelt Varsóban koncert formában, amely alkalom, ha nem történik változás az előzetesen kiadott, a következő két évre vonatkozó programjában, talán az utolsó alkalom volt, hogy ebben a szerepben láthassuk. Egy hathetes kellemetlen betegség után, még nem teljesen egészségesen vállalta el a fellépést, két hete még nagyon kérdéses volt, meg tudja-e csinálni. Hála Istennnek: megcsinálta!! Mit lehet mondani erről a Normáról? Aki 13 éve, mikor debütált a szerepben, kifogásait hangoztatta, mert Gruberova hangja nem fedte a szerepre vonatkozó elképzeléseit (és ilyenek voltak sokan, ez tény), ma is ugyanazt mondhatták, talán még inkább, mint akkor. Ugyanis a nem tökéletesen egészséges hang a szerep középfekvésében kisebb volumennel, a drámai akcentusokat kívánó, tartósan középfekvésben mozgó részekben kissé erőtlenebbül, vagy tudatosan irányítva, óvatosabban szólt. Azokban a részekben, amelyek Gruberova hangjának megfelelnek, még most, ebben korban is (nem titok, 70 évesen) úgyszólván az utolérhetetlennek mondható. Fantasztikus magas regiszter, a koloratúrák soha nem hallott precizitása és tisztasága, és olyan vokális fantázia, a hangszínek és árnyalatok olyan árnyaltsága, lenyűgöző frazírozás, amilyet soha senkitől nem hallottam még. Valaki már itthon kérdezte: na, milyen volt? Fantasztikus - feleltem. Kicsit bővebben? Nem tudom, mondtam, mert szavakkal nem leírható, nem elmondható. A partnerek nem tűntek ígéretesnek, különösen Arnold Rutkowski, akit egy balul sikerült fellépéséből mi is ismerünk, 2013-ban Grigolót helyettesítette egy Verdi-gálán az Erkel Színházban, rém rosszul. Kiderült, mert sikerült beszélnem vele előadás után, hogy betegen énekelt akkor, későn érkezett, nem tudott aludni, a hotel hideg volt a légkondicionálástól, amelyet nem lehetett kikapcsolni. Ő maga mondta, hogy azt a pesti estét ő maga is elfelejteni szeretné leginkább. Most Pollionét ezért a koncertért, Gruberova kedvéért tanulta meg; kotta nélkül, tökéletesen énekelt. Az énekesek azon típusához tartozik, akik nem csak azzal hódítják meg a néző és hallgató szívét, hogy jól énekel, hanem mert minden pillanatában érződik, hogy teljes szívvel és lélekkel áll ki, az életét teszi fel arra az estére. Méltán volt hatalmas sikere, nem csak neki, hanem a lengyel mezzónak Adalgisa szerepében. Agnieszka Rehlis, a fiatalnak látszó, de talán már nem is annyira hamvasan ifjú énekesnő hangja a 2004-ben hallott Elina Garancáéra emlékeztetett. Nagyon szép, gömbölyű orgánum, kitűnő mélységgel és magassággal, s ezt annak ellenére mondom, hogy a két duett két C-jét kihagyta. Szerintem bőven meglenne neki, de a színlapról kiderült, hogy előző napokon sorozatban énekelt, Fenénát kétszer és közte a Norma főpróbáját is. Valószínűleg nem mert kockáztatni —jól tette, mert így is hibátlan alakítást és teljes élményt nyújtott. (Sajnos Varsóban is módszer lett az, ami Pesten is, hogy senki nincs tekintettel az énekesek teherbíró képességére és hangi egészségére.) Orovesót olasz vendég énekelte, Riccardo Zanellato, jól, de korábban hallott VIII. Henrikéhez képest kicsit elfogódottabban és halványabban. Meglepetés volt ellenben a két kis szerepet éneklő fiatal lengyel énekes Clotildét és Flavio szerepében. Irigy voltam kicsit a varsóiakra, hogy kis szerepekben is ilyen minőségi hangokat hallhatnak, nem elkopott hangú idős, vagy eleve hang nélküli fiatalokat mellékszereplőként. A csodálatos zenekart (hihetetlen erejű, fényű és tömörségű vonóskar, megrázóan gyönyörű csellószóló a 2. felvonás előjátékában!) , a Teatr Wielki főzeneigazgatója Andrij Yurkevich vezényelte. Kétszer volt már vendégünk, nagyszerűen karmestere volt a Lucrezia Borgiának és az Anna Bolenának Gruberovával. Szomorúan gondoltam arra, hogy nekünk Steinberget, Comit és Bollont kínálják drága pénzen, a varsóiak biztos jóval olcsóbban Yurkevich dirigálását élvezhetik. Szerződése Varsóban hamarosan lejár, ajánlom az Operaház vezetésének figyelmébe. Persze úgyis hiába….

2970 Búbánat 2017-01-26 10:13:02
Ma délután a Bartók Rádió műsorán szerepel: 14.11 – 15.06. Belcanto duettek Edita Gruberova (szoprán) és Yoshikazu Mera (kontratenor) estje Km. a Magyar Állami Operaház Failoni Kamarazenekara Vez. Friedrich Haider 1. Purcell: Arthur király - duett No. 15., 2. Bach: 78. kantáta - Jesu, der du meine seele - duett No. 2., 3. Händel: a) No, di voi non vuo fidarmi - duett, 4. b) Julius Caesar - Kleopátra E-dúr áriája III. felv. (Gruberova) 5. Mozart: a) Mitridate, Pontus királya - Farnace áriája II. felv. (Mera) 6. b) Titus kegyelme - Vitellia és Sextus kettőse 7. Rossini: a) Tankréd – Sinfonia 8. b) Semiramis - Semiramis és Arsace kettőse 9. c) Tankréd - Tankréd és Amenaide kettőse 10. Offenbach: Hoffmann meséi - Barcarola (Magyar Állami Operaház, 1998. október 5.)

2969 Beatrice 2016-12-31 17:23:47 [Válasz erre: 2968 Beatrice 2016-12-31 17:21:59]
A link újra, remélem, most kattintható lesz: [url]https://www.youtube.com/watch?v=zakLwXP7_8c;https://www.youtube.com/watch?v=zakLwXP7_8c[/url]

2968 Beatrice 2016-12-31 17:21:59
[url]https://www.youtube.com/watch?v=zakLwXP7_8c ;https://www.youtube.com/watch?v=zakLwXP7_8c [/url] Edita Gruberova egy német nyelvű karácsonyi verset olvas fel. Ezzel kívánok minden kedves Momus-olvasónak boldog új évet.

2967 Búbánat 2016-12-23 12:01:06
Gruberová mai születésnapja alkalmából a Classica csatorna ismét műsorára tűzte és a mai napon kétszer is leadja (most 12 óra és 20 órától): BELLINI: NORMA From the Bavarian State Opera in Munich Duration: 02:35:28 Conductor: Friedrich Haider Stage Director:Jürgen Rose Stage Design:Jürgen Rose Costumes:Jürgen Rose Soloist: Edita Gruberova (Norma) Sonia Ganassi (Adalgisa) Zoran Todorovich (Pollione) Roberto Scandiuzzi (Oroveso) Markus Herzog (Flavio) Cynthia Jansen (Clotilde) Chor der Bayerischen Staatsoper Bayerisches Staatsorchester Bayerische Staatsoper Country, year of production: D, 2006

2966 parampampoli 2016-12-23 07:13:43
Isten éltesse Edita Gruberovát jó erőben, egészségben!

2965 ladislav kozlok 2016-12-22 21:15:39
fan

2964 ladislav kozlok 2016-12-22 18:37:47
E.Gruberova holnapi szuletesnapja alkalmabol a cseh televizio www.ceskatelevize.cz/art/zive/ Mozart Cosi van tutte operafilmet sugarozza. Rendezo Ponelle, vezenyel Harnonocourt. A muvesznonek sok egeszseget es boldogsagot kivanok.

2963 Beatrice 2016-12-13 22:46:33 [Válasz erre: 2962 Heiner Lajos 2016-12-12 10:06:44]
Köszönöm a megerősítést. Tegnap a művésznő a Berliner Domban adott adventi koncertet Pavol Breslik, valamint Zuzana és Richard Šveda társaságában, Peter Valentovič zongorakíséretével. A program első részében dalok szerepeltek, Gruberova Dvořák Cigánydalaiból a kedvencemet, a Když mne stará matka-t énekelte (ezt Pesten is előadta januárban). Elénekelte a Dolina, Dolina-t is, ami mostanában gyakran szerepel a műsorán. A második rész az operának volt szentelve, Breslikkel énekelte a kettőst a Luciából, valamint elénekelte a Straniera fináléját. A ráadások a Rigoletto négyes és a Traviata Brindisi voltak. Előbbit még sose hallottam vele élőben, nagy élmény volt, a többi előadó is jó volt. (A koncerten nemcsak a magas művészet, hanem a politika is a legmagasabb szinten képviseltette magát, a szlovák EU-elnökség alkalmából.) Idén lesz még egy koncert, a Stephansdomban.

2962 Heiner Lajos 2016-12-12 10:06:44 [Válasz erre: 2957 Beatrice 2016-11-07 18:09:13]
Két napja beszélgettem Prágában egy ismert cseh muzsikussal, aki a Statny Opera teljes japán turnéján aktív résztvevőként jelen volt s Gruberova valamennyi fellépését hallotta - ha lehet egyáltalán, akkor Beatrice beszámolójához képest még több szuperlatívuszt használt.

2961 telramund 2016-12-01 20:14:59 [Válasz erre: 2960 Beatrice 2016-12-01 00:48:54]
Amit Gruberova Prágában énekelt arra nincsenek szavak.Lehet ,akinek ez nem tetszik hallgat mást.Engem minden hangja megfogott,ámulatba ejtett és operaélményeim legszebb perceit hozta vissza!

2960 Beatrice 2016-12-01 00:48:54
Üdv Prágából! Nagy sikere volt pár órával ezelőtt a művésznő belcanto koncertjének az Obecni Dumban (ami egy szép szecessziós koncertterem). Már a szünet előtt bejött az álló ováció, meg a hivatalos program végén és mindkét ráadás után is. A programban szerepelt a kavatina a Linda di Chamounix-ból, a Lucia őrülési jelenete, a belépőária a Roberto Devereux-ből, a Puritánok őrülési jelenete, valamint a Straniera finálé. A ráadás a Dolina, dolina c. szlovák dal, valamint Adél kupléja volt. Teljes fényében ragyogott Gruberova unikális magas regisztere. Élesség nem volt tapasztalható. Csodálatos, hogy ez a rendkívül erőteljes, rézfúvós hangszerre emlékeztető magas regiszter teljesen törésmentesen csatlakozik a hang többi részéhez, és a művész elképesztően kifinomult hatásokat tud vele elérni. A karmester Peter Valentovič volt, a cseh FOK zenekar élén.

2959 telramund 2016-11-17 11:13:23 [Válasz erre: 2958 Beatrice 2016-11-16 08:30:18]
Nagyszerűen énekelt,ahhoz képest is ,hogy egy hete még Japánban Normákat énekelt és dalestet adott,ahol még Wagner is elhangzott /Csarnokária).

2958 Beatrice 2016-11-16 08:30:18
A mai berlini "The Sound of Slovakia" koncertet, melyen Gruberova a fellépők egyike, és két áriát énekel, [url]http://www.so-klingt-europa.de/en/countries/slovakia/overview/save-the-date/;élőben közvetítik[/url]. Gruberova fellépése este 8-kor várható.

2957 Beatrice 2016-11-07 18:09:13
Tokióban vasárnap volt Gruberova jelenleg zajló japán turnéjának utolsó Norma-előadása, a Prágai Nemzeti Színház vendégjátéka, melyet volt szerencsém megtekinteni. Nagyon pozitív élmény volt. Mind Gruberova, mind Zoran Todorovich csúcsformában volt. Utóbbit pár éve láttam utoljára Pollione szerepében, emlékeim szerint akkor kicsit száraznak és fáradtnak hangzott, és mivel tudtommal azóta nemigen énekelt belcanto szerepet, azokhoz képest súlyosabb szerepekben lépett föl, most nem vártam tőle hangilag sokat, de nagyon kellemesen csalódtam. Megszilárdult a technikája, amely most már bombabiztosnak tűnik, mindent kiénekel (a nem kötelező magas C-n kívül), szépen díszít, nem sumákol el semmit. Mindennek tetejébe remek színész, jól hozza a tesztoszteron-vezérelt macsót, akiben azonban érző szív is dobog. Nagyon jó a kiállása is, tökéletes római hadvezér, sportos külsejét sok fiatal tenor is megirigyelhetné. Remek színpadi párt alkotnak Gruberovával (a Normában együtt láthatók a Bayerische Staatsoper 2006-os videójában, de korábban felléptek a Roberto Devereux-ben is, sőt egy még korábbi koncertszerű Luciáról is tudok). Gruberova is nagyot énekelt, nem volt a hangján egyetlen szeplő sem, és most nem hallottam egyetlen ponton se élesnek. Amikor az ember már azt mondaná, hogy, hát igen, itt-ott egy kicsit már hallatszik, hogy a művésznő már benne van a korban, akkor fogja magát, és megújul, mint egy főnixmadár. (Nagyon kemény munka lehet emögött.) A Norma a jelek szerint nagyszerűen megy neki mostanában (pár hónapja Berlinben is jól sikerült a két koncertszerű előadás) - pedig pont ez a szerep nem szokott idősödő dívák parádés szerepe lenni. A Bunkamura Orchard Hall közönsége gyönyörben úszott a lebegtetett pianissimók hallatán, a drámai kitörések kedvelői sem csalódtak. Adalgisa alakítója a fiatal Zuzana Sveda volt. Kellemes, gömbölyű hang, a magas regiszterben szokatlanul nazális rezonanciával. Jó technikával énekel, csak mintha a magas C-ket kerülte volna. Színpadi jelenlét tekintetében remélhetőleg még fejlődni fog. Orovesót egy orosz basszus énekelte, elfogadhatóan, bár aligha nevezhető belcanto specialistának. Flavio kis szerepében kitűnt egy nagyon jól éneklő cseh tenor, Clotilde is rendben volt, szerepének utolsó frázisait egy másik énekesnő, valószínűleg egy kórustag énekelte, feltehetően rendezői döntés következtében. (Bocs, hogy nem nevezem meg most őket, a szereplőlista a feladott kofferemben van, én meg Heathrow-n ülök, a csatlakozásra várva.) Örvendetes módon a rendezés semmit se tett a zene és a libretto ellen, és jól át volt gondolva. Modern, illetve inkább időtlen, a modernség csak néhány mozzanatban nyilvánult meg, mint a rómaiak jelmeze (macsós bőrszerkó, pisztollyal), meg az, hogy az 1. felvonás duettje után, amikor Adalgisa megmutatja Normának Pollionét, ez egy fénykép előhúzásával történik, ami jól oldja azt a kis sutaságot, ami a librettóban itt megmutatkozik. Az időtlenség hatását erősítette a megrendezett nyitányban alkalmazott köd, melyben időnként a tépelődő Normát láttuk (ez jó alkalom volt Gruberovának, hogy kihangsúlyozza az általa mindig is vívódónak és bajban levőnek ábrázolt figura ilyetén vonásait), máskor meg azt láttuk, hogy Pollionéval elmennek egymás mellett a ködben, mintha nem is látnák egymást, ami utalt a párkapcsolat problematikus voltára. A Casta diva jelenet után megjelent Pollione, és ölelkezett és smárolt Normával, ami első pillanatra furcsának tűnt, de aztán rájöttem, hogy ez csak Norma képzelete/emlékei. Csak egyetlen gyerek-statiszta van, a másik gyerek még csecsemő, egy pólyába bugyolált bábu szimbolizálja. Az opera végén, ugyan konvencionális módon, de hatásosan, Norma és Pollione kéz a kézben mennek a - vetített - máglyára. A díszlet mozgatható szögletes fal-elemekből állt, ezek az 1. felvonás veszekedős tercettje alatt valósággal táncot jártak. Halihó, végre egy rendezés, ami modern, és erősíti a zenét és a történetet! Nem bánnám, ha meghívnák ezt a rendezőt Budapestre is. Norma jelmeze laza, decens, világos színű, nem hivalkodó nadrágkosztüm. Egyik német barátnőm, aki látta már korábban Prágában is a produkciót egy másik Normával, azt mondta, az akkor látott jelmezhez egy vékony pántos felsőrész tartozott, de ez a mostani, többet elfedő verzió Gruberovához jobban illik. Adalgisa öltözéke hasonló, de szoknyával. A druidák öltözete általában véve egyszerű, és utal szegénységükre. A prágaiak zenekara élén Peter Valentovic mindent megtett a líra és a dráma szép kifejezéséért. A kórus is jól szólt, bár időnként egy-egy egyedi hangot ki lehetett hallani. Az előadás után a japánok százas nagyságrendben álltak sorba autogramért. Európai szemnek szokatlan volt az a regula, ahogy a várakozókat a számos jegyszedő először kiterelte az előcsarnokból, majd az autogramosztásra megjövő művészek megérkezésekor visszaengedte és párosával sorba állította (egyébként a szünetben a WC-re várakozókat ugyanígy állították sorba a folyosón). Ez a stílus nyilván a japán hagyományokból következik: kis helyen élő nagyszámú, fegyelmezett ember életét kell megszervezni. Ami végképp furcsa volt, hogy annyira nem engedték a fényképezést, még az autogramosztás közben sem, hogy a fényképezni akarókkal kifejezetten fizikailag támadólag léptek fel, tenyérrel nekimenve a fényképezőgépeknek és mobiloknak, illetve el akarták azokat venni (vagy legalábbis azt imitálták). Mindez valószínűleg Gruberova ottani szupersztár státuszával van összefüggésben. Ő akkora szupersztár Japánban, amit európai fejjel szinte el se lehet képzelni. Az előző turnéja alkalmával még a császári család is meghívta a palotába. Úgy néz ki, ez a mostani nem az utolsó japán turnéja lesz.

2956 parampampoli 2016-09-29 13:40:21 [Válasz erre: 2955 Beatrice 2016-09-29 12:08:11]
Káprázat!!!!

2955 Beatrice 2016-09-29 12:08:11
Videón a 20-i krakkói koncert egyik legjobb darabja: [url]https://www.youtube.com/watch?v=trIMhIPKTbU;Roberto Devereux: Elisabetta belépőáriája[/url]

2954 Beatrice 2016-09-22 00:45:19 [Válasz erre: 2950 Beatrice 2016-09-21 19:10:39]
[url]http://www.radiokrakow.pl/dziennikarze/blog/robert-konatowicz-72/ice-classic-edita-gruberova/;Még egy kritika[/url] (A fotó egy másik koncertről származik)

2953 parampampoli 2016-09-21 20:03:23 [Válasz erre: 2949 Edmond Dantes 2016-09-21 15:41:54]
De, Rossini írta. Vedd rejtvénynek. -:)

2952 Beatrice 2016-09-21 19:21:39 [Válasz erre: 2951 Beatrice 2016-09-21 19:12:23]
[url]http://malopolskaonline.pl/rozmaitosci,_ICE_Classic_recital_Edity_Gruberovej_zdjecia-18578.html;Másik fotó[/url]

2951 Beatrice 2016-09-21 19:12:23 [Válasz erre: 2950 Beatrice 2016-09-21 19:10:39]
[url]http://krakow.pl/informacje/203708,331,komunikat,edita_gruberova_-_kultura_wokalna_i_elegancja__czyli_slowacka_krolowa_belcanta_w_krakowie.html;a link helyesen[/url]

2950 Beatrice 2016-09-21 19:10:39 [Válasz erre: 2941 Beatrice 2016-09-21 00:46:20]
[url]http://krakow.pl/informacje/203708,331,komunikat,edita_gruberova_-_kultura_wokalna_i_elegancja__czyli_slowacka_krolowa_belcanta_w_krakowie.html;Lengyel nyelvű kritika, képpel[/url] Azt írják benne, egyszer már fellépett Krakkóban, de az rég volt. Üdv a felhők fölül (mindkét értelemben: fel vagyok dobva a koncerttől, és egy repülőn ülök).

2949 Edmond Dantes 2016-09-21 15:41:54 [Válasz erre: 2944 parampampoli 2016-09-21 11:07:00]
Az nem Rossini?

2948 Edmond Dantes 2016-09-21 15:09:49
Nem stimmelne a korkülönbség. I.Erzsébet és Lord Essex között 33 év volt.

2947 telramund 2016-09-21 14:48:30
Gruberovával mindig -leszámítva egy két kivételt- mostohán bántak partnereit illetően,főleg a tenor fachban.Elképzelni egy ideális Robertot mellette nem bűn gondolom.Főleg ,ha csak csak elképzelés ,ami soha nem valósul meg, pedig gondolom a művésznő sem lenne ellene.Sillsnek, Sutherlandnak is növelte egy Pavarotti vagy egy Gedda az ázsióját.

2946 parampampoli 2016-09-21 12:18:25 [Válasz erre: 2945 ladislav kozlok 2016-09-21 11:49:16]
Jól elleszünk nélküle. Nagyon jó tenor lesz mellette. (Szegény londoniak...)

2945 ladislav kozlok 2016-09-21 11:49:16 [Válasz erre: 2943 telramund 2016-09-21 11:01:59]
Ez nagyon jo otlet. Sajnos azon a napon mikor Gruberova Elisabettát énekel Budapesten /2017 junius 24/, Jonas Otello-t énekel Londonban.

2944 parampampoli 2016-09-21 11:07:00 [Válasz erre: 2943 telramund 2016-09-21 11:01:59]
Figaro itt, Figaro ott, Figaro fenn, Figaro lenn... mindenütt "Figaro". Már itt is.

2943 telramund 2016-09-21 11:01:59 [Válasz erre: 2942 ladislav kozlok 2016-09-21 10:23:36]
Nem süket senki.Gruberova sokak számára olyan "belekötni-való" énekes,mint Kaufmann.Persze csak a legnagyobbak a megosztók!Sajnos soha nem teljesül egy olyan vágyam ,ahol Gruberova Erzsébet és Kaufmann Roberto Devereux Donizetti operájában.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.