Bejelentkezés Regisztráció

Edita Gruberova


2942 ladislav kozlok 2016-09-21 10:23:36
Es erre a hangra mondta vala Cilike, hogy katasztrofa!!! A KRAKOW-i kozonseg is suket ?

2941 Beatrice 2016-09-21 00:46:20
Gruberova pár órája új közönséget hódított meg: a krakkóiakat. Teltházas koncertjén sok fiatal arcot láttam. A koncert utolsó hivatalos száma után, majd pedig mindhárom ráadás után álló ováció.

2940 parampampoli 2016-08-29 16:01:11 [Válasz erre: 2939 Búbánat 2016-08-29 15:23:22]
Csodakoncert!! Felülmúlhatatlan!

2939 Búbánat 2016-08-29 15:23:22
A Bartók Rádió este közvetíti: 20.46 - 22.00 Edita Gruberová ária- és dalestje Tokyo, Suntory Hall, 1993. március 28. Km. a Tokyo Philharmonic Orchestra, Vezényel: Friedrich Haider 1. Saint-Saëns: Le Rossignol et la Rose - Vocalise from Parysatis 2. Alabieff: Die Nachtigall - Russian Folksong arr. by Aglaja Orgeni 3. Fauré: Berceuse 4. Fauré: M-i-a-o - from Dolly op. 56, Suite 5. Gounod: "O légere hirondelle" - Waltz-Aria of Mireille - from Mireille, Act 1 6. Auber: "C'est l'histoire amoureuse" "L'éclat de rire" - Aria of Manon from Manon Lescaut, Act 1 7. Meyerbeer: "Ombre légere" - Shadow-aria of Dinorah from Le Pardon de Ploermel, Act 2 8. Elgar: Sun Dance - from The Wand of Youth, op. 1a, suite Nr.1 9. Delibes: "Ou va la jeune Indoue" - Bell-Song from Lakmé, Act 2 10. R. Strauss: Träumerei am Kamin - Entr'acte Music from Intermezzo op. 72. 11. Dell'Acqua: Villanelle 13. Bénédict: The Gipsy and the Bird 14. Bernstein: Candide: Ouverture 15. Bernstein: Candide: "Glitter and Be Gay" - Aria of Cunegonde, Act 1

2938 Búbánat 2016-08-08 10:21:39
A Bartók Rádió délutáni adása: 14.19-15.00 Edita Gruberova énekel Magyar Állami Operaház, 1998. október 5. - részletek Km. Yoshikazu Mera - kontratenor és a Magyar Állami Operaház Failoni Kamarazenekara Vezényel: Friedrich Haider 1. Purcell: Arthur király - duett, II. felv. 2. Bach: 78. kantáta – duett 3. Händel: a) Nem, bennetek nem akarok bízni – duett b) Julius Caesar- Kleopátra E-dúr áriája, III. felv. 4. Mozart,: Titus kegyelme - Vitellia és Sextus kettőse, I. felv. 5. Rossini: a) Semiramis - Semiramis és Arsace, I. felv., b) Tankréd - Tankréd és Amenaide kettőse 6. Offenbach: Hoffmann meséi - Barcarola, II. felv.

2937 ladislav kozlok 2016-08-07 13:06:41
www.operaslovakia.sk érdekes beszélgetés a muvésznovel, szép képek és opera, koncert részletek/a riport végén/.

2936 Kaliban 2016-08-04 16:21:37
Mindehhez tegyük hozzá, hogy ez a színházterem még kész sincs. Nem tudom hol tartanak jelenleg a Eiffel Műhelyház munkálatai, de kis hazánkban általában semmit se fejeznek be határidőre. Ha jól láttam az évad kihirdetéskor a sajtótájékoztatón készült képeket márciusban még sok minden nem történt a helyszínen. Természetesen lehet, hogy azóta már előre haladott munkálatok zajlanak az épületben. Legyen így. Ugyanakkor egy ilyen koncertnek sokkal jobb helye lenne az Erkelben.

2935 Robesz 2016-08-04 15:07:17
Ez ugye csak egy vicc? Normálisak ezek??

2934 telramund 2016-08-04 11:43:35
Ennél kisebb teremben nem lehetett volna megrendezni a koncertet?

2933 Beatrice 2016-08-04 11:16:20
[url]https://opera.jegy.hu/program/gruberova-67839;Még néhány jegy kapható[/url] a jövő júniusi pesti Devereux-re.

2932 ladislav kozlok 2016-07-25 08:32:11 [Válasz erre: 2931 ladislav kozlok 2016-07-23 22:03:35]
www.operaslovakia.sk/kralovna-pianissima/

2931 ladislav kozlok 2016-07-23 22:03:35 [Válasz erre: 2930 ladislav kozlok 2016-07-18 09:15:03]
Sajnos a tegnapi koncerten nem voltam. Sok barátom ott volt és Grúberovát egyszeruen fantasztikusnak halloták és látták. Szo nincs =hangkatasztrofárol=. 2 kritika már megjelent - www.operaslovakia.sk www.operaplus.cz

2930 ladislav kozlok 2016-07-18 09:15:03 [Válasz erre: 2926 Beatrice 2016-07-14 15:23:14]
Sajnos a koncertre már minden jegy elfogyott. Jovo évben a muvészno Budapesten kétszer is fellép. Lásd www.gruberova.com

2929 Búbánat 2016-07-17 09:48:01
A CLASSICA csatornán ismét láthatjuk 17.20-tól: BELLINI: NORMA From the Bavarian State Opera in Munich Bayerische Staatsoper Duration:02:35:28 Conductor:Friedrich Haider Stage Director:Jürgen Rose Stage Design:Jürgen Rose Costumes:Jürgen Rose Soloist: Edita Gruberova (Norma) Sonia Ganassi (Adalgisa) Zoran Todorovich (Pollione) Roberto Scandiuzzi (Oroveso) Markus Herzog (Flavio) Cynthia Jansen (Clotilde) Chor der Bayerischen Staatsoper Bayerisches Staatsorchester Country, year of production: D, 2006

2928 Beatrice 2016-07-14 15:53:45 [Válasz erre: 2925 Beatrice 2016-07-14 15:15:48]
énekesnőn => énekesnő

2927 Heiner Lajos 2016-07-14 15:37:33 [Válasz erre: 2925 Beatrice 2016-07-14 15:15:48]
Sok köszönet a beszamoloert!

2926 Beatrice 2016-07-14 15:23:14 [Válasz erre: 2902 ladislav kozlok 2016-06-29 07:26:45]
Tegnap egy rajongó megkérdezte a művésznőt, mit fog Pozsonyban énekelni. A válasz az volt, hogy orosz, cseh és német dalokat. Tehát tisztán dalestre számíthatunk. Esetleg kapunk ráadásként áriákat, ha jól viselkedünk. (Utóbbit nem a művésznő mondta, csak én gondolom.)

2925 Beatrice 2016-07-14 15:15:48
A tegnapi müncheni Lucrezia Borgia még jobb volt, mint az áprilisi sorozat. Gruberova akkor is nagyot alakított, de betegségből lábadozott, és ezért egyes helyeken kicsit "beosztással élt", ilyen volt a Don Alfonsóval való duett, amiben az áprilisi előadásokon (főleg az elsőn) alárendelt szerepet játszott, tegnap viszont a jelenet megint két egyenrangú főgonosz sistergő összecsapása volt. Ebben jó partnere volt Alex Esposito, aki jó érzékkel vegyítette a figura sértett főnemesi voltát a rendező kitalálta clowni elemekkel. Az áprilisi szériával ellentétben, ahol Gennaro Ismael Jordi volt, aki, alkatánál fogva is, egy felnőttebb Gennarót jelenített meg, most Pavol Breslik alakította régi, jól bevált szerepét, remekül hozva a kamaszkorból épp kikerült, naiv fiút. A 2009-es premier idején hangilag Breslik egy, a Mozart-tenor fachból épp csak kinőni kezdő, ígéretes fiatal tenor volt, a hang azóta "megférfiasodott" (bár továbbra is lírai tenornak mondanám). A korábbi bégetések eltűntek a hangjából, a hosszan kitartott hangok remek légzéstechnikára utalnak (csúcsmagasságokat azonban most sem igen csillogtatott). Az Orsini nadrágszerepében Münchenben megfordult énekesnők közül Silvia Tro Santafé eddig a legjobb. Nagy kedvencem, Ganassi se volt rossz, de a szerep túl mély volt neki, bár intelligensen igyekezett ezt magas opciókkal kompenzálni. Tro Santafé is él magas opciókkal, de többet megszólaltat az eredetileg megírt mély hangok közül. Hangszíne kellemes és alkalmassá teszi a nadrágszerepekre. Nagyon jól belebújt a szerepbe, láthatólag lubickol benne. Szóval, az összes főszereplő remek volt, persze nekem Gruberova mindig kimagaslik, ő az egyetlen, akinek a hangja (nyilván felhang-összetételénél fogva) úgy szól, mintha szinte a fülem mellett énekelne (most az 1. emelet leghátsó, 3. sorában ültem, de a hangját mindig így hallom). Még mindig ő a királynő, még ha itt-ott kevésbé pontosan is énekel, mint, mondjuk, 20 éve, meg a hang kicsit élesebben szól is - ez a gonosz Lucrezia figurájánál nem is hátrány. Az élesség azonban nem megy át visításba vagy rikácsolásba, az énekesnőn puhán és gömbölyűen énekel, intelligensen alkalmazkodva hangja változásaihoz. Leheletfinom pianissimói ma is éteriek. A közönség nagyon vevő volt a dologra, újra meg újra visszatapsolta a dívát és társait, vissza-visszatérő taps-, ováció- és lábdobogás-hullámokban.

2924 ladislav kozlok 2016-07-01 22:17:16
Tisztelt Cilike ! Amit írtam, hirtelen haragombol tettem. Ha tud, akkor bocsásson meg nekem.

2923 Héterő 2016-07-01 20:10:05 [Válasz erre: 2922 ladislav kozlok 2016-07-01 18:43:05]
Bol som prekvapený. :-( Bolo by lepší prosiť o prepáčení...

2922 ladislav kozlok 2016-07-01 18:43:05 [Válasz erre: 2921 parampampoli 2016-07-01 13:10:46]
HA A 2910 beírás olyan hangnemben lett volna mint a 2920- 1 szot sem írtam volna.

2921 parampampoli 2016-07-01 13:10:46 [Válasz erre: 2920 Cilike 2016-07-01 11:06:46]
Szerintem ez az egyetlen helyes hozzáállás. Ennek ellenére a Contessa áriája csodálatos.

2920 Cilike 2016-07-01 11:06:46 [Válasz erre: 2919 Nagy Katalin 2016-07-01 10:49:14]
Több mint 30 éve ismerem Gruberoba művészetét. Volt szerencsém élőben is látni. Nagyon nagyra tartottam. Sajnos viszont egy kedvencemmel szemben sem süketültem meg. Mindenkinél meghallottam, ha probléma volt az éneklésével. Nem fogok neveket sorolni, de sajnos ezzel vert meg a sors. Ezért írtam ezt tegnap. Mert szerettem, mert kerestem a felvételeit, csodáltam. Most pedig fájdalmas volt ezt a két felvételt megnéznem. Minden rosszindulat hiányzik belőlem egy régi-régi kedvencemmel szemben.

2919 Nagy Katalin 2016-07-01 10:49:14 [Válasz erre: 2915 Cilike 2016-06-30 21:52:16]
Cilike, ha végigfutja ezt a fórumot, a benyomás leginkább egy rajongói klubban zajló beszélgetéshez hasonlít. Induljon ki ebből és nézze a reakciókat ebből a szempontból! Máris érthetővé válik, hogy aránytalan indulatokat gerjeszthet, ha valaki kritikával meri illeti az idolt. Ez nem mentség az udvariatlanságra vagy a személyeskedésre, hanem magyarázat.

2918 Heiner Lajos 2016-07-01 09:19:20 [Válasz erre: 2910 Cilike 2016-06-30 16:59:47]
Gruberova elolvassa ezt a kommentet. Ezutan majd lemondja osszes tovabbi fellepeset. Bezuzatja lemezeit, es beall mosogatolanynak egy pozsonyi kocsmaba. Hat igen, bizonyara ilyen hatasos a Momus egyes hozzaszolasainak a sulya!

2917 ladislav kozlok 2016-07-01 09:14:24
Igazi érdekességet találtam a you-tubon. Edita 1968-ban Besztercebányán énekelt./A pozsonyi operának nem kellett.- Ussétek be : Edita Gruberova La Traviata Banska Bystrica 1968

2916 Cilike 2016-06-30 21:54:16 [Válasz erre: 2914 telramund 2016-06-30 21:08:13]
Nem láttam, de ha hozzájutok, megnézem, másik topicban majd megvitathatjuk. (Nem gondoltam, hogy a Puccini Manon neki való lenne, akárcsak a Pillangó sem. Nem Puccini-hang.)

2915 Cilike 2016-06-30 21:52:16 [Válasz erre: 2912 ladislav kozlok 2016-06-30 20:45:09]
Nem vall valami nagy lélekre, hogy ha valaki más véleményen van, mint maga, rögtön gorombáskodni kezd. Azt gondolom, eldönthetem, mi tetszik vagy mi nem. Eddig szimpatizáltam magával, de úgy látszik, rosszul ítéltem meg, sajnálom.

2914 telramund 2016-06-30 21:08:13 [Válasz erre: 2910 Cilike 2016-06-30 16:59:47]
Akkor ajánlom helyette Netrebkot a mai Manon Lecsautban.Hát ettől sem ájulnál el,igaz csak két felvonás ment le. Gruberovát Domingohoz hasonlítani vétek,mert legalább a saját fachjában produkál és eddig még nem hallottam beszélni a színpadon éneklés helyett.Nyilván vannak rosszabb pillanatai,de még mindig megfogja az embert a kisugázása. Fent említett hölgynél pedig szép hang ide -oda,technika, Manonja semmiről nem szólt eddig,arról nem is beszélve,hogy középen hallani Brabanti Elza hatását!

2913 ladislav kozlok 2016-06-30 20:45:42
z

2912 ladislav kozlok 2016-06-30 20:45:09 [Válasz erre: 2910 Cilike 2016-06-30 16:59:47]
Halgasson már Maga szegény, komplexekkel teli Korusassony !!!

2911 parampampoli 2016-06-30 19:23:58 [Válasz erre: 2910 Cilike 2016-06-30 16:59:47]
A Bernstein vitatható, de még így is hatásos. A Mozart nekem tetszett. Én ezt a kettőt látom, várom a többit.

2910 Cilike 2016-06-30 16:59:47 [Válasz erre: 2899 Beatrice 2016-06-28 23:13:50]
Hát, én két részletet láttam belőle a tubuson--- az a katasztrófát súrolja. Gruberovovát nem szeretném úgy elveszíteni jó emlékeimből, mint domingot, úgyhogy soha többé nem nézek meg vele friss felvételt. :-(

2909 ladislav kozlok 2016-06-29 20:07:15 [Válasz erre: 2908 Beatrice 2016-06-29 20:04:08]
Nagyon szépen koszonom.

2908 Beatrice 2016-06-29 20:04:08 [Válasz erre: 2907 Beatrice 2016-06-29 19:46:49]
Viszont elképzelhető, hogy részben dal-, részben áriaest lesz. A konkrét programról nem szólt a művésznő. Ha megnézed a gruberova.com-ra belinkelt, Kawaguchi City-be őszre tervezett dalest programját (japánul van, de ott a Google Fordító), láthatod, hogy az részben dal-, részben áriaest. Lehet, hogy Pozsonyban is ilyesmi lesz. Nem tudom. Mindenestre zongorakísérettel lesz, nem zenekarral.

2907 Beatrice 2016-06-29 19:46:49 [Válasz erre: 2902 ladislav kozlok 2016-06-29 07:26:45]
A művésznőtől azt az információt kaptuk, hogy dalest lesz.

2906 ladislav kozlok 2016-06-29 18:29:20 [Válasz erre: 2904 parampampoli 2016-06-29 13:39:53]
Mea culpa, elfelejtettem a v betut.

2905 telramund 2016-06-29 14:15:03 [Válasz erre: 2904 parampampoli 2016-06-29 13:39:53]
https://www.youtube.com/watch?v=2eaQNzgawAA

2904 parampampoli 2016-06-29 13:39:53 [Válasz erre: 2903 ladislav kozlok 2016-06-29 10:47:22]
Nekem ezen a linken nem jelenik meg semmi...

2903 ladislav kozlok 2016-06-29 10:47:22 [Válasz erre: 2900 Beatrice 2016-06-28 23:41:44]
www.youtube.com/watch?=2eaQNzgawAA

2902 ladislav kozlok 2016-06-29 07:26:45 [Válasz erre: 2899 Beatrice 2016-06-28 23:13:50]
Koszonet a szép beszámoloért. Kedves Beatrice, Te majdnem mindent tudsz ami a Gruberová koncerteket illeti. Gruberová Pozsonyban Július 22.-ikén ad koncertet. Nekem nem világos, hogy áriaestrol vagy dalestrol van szo./ A szervezok áriakoncertrol írnak de a muvésznot Peter Valentovič kiséri/. Elore is koszonom válaszodat.

2901 tiramisu 2016-06-28 23:49:02 [Válasz erre: 2899 Beatrice 2016-06-28 23:13:50]
:-)

2900 Beatrice 2016-06-28 23:41:44 [Válasz erre: 2899 Beatrice 2016-06-28 23:13:50]
[url]http://operaplus.cz/edita-gruberova-mela-v-praze-dlouhy-potlesk-vyprodano-ale-nebylo/;Cseh nyelvű beszámoló[/url], eszerint a Smetana-opera A csók volt.

2899 Beatrice 2016-06-28 23:13:50
Üdvözlet Prágából, ahol nemrég fejeződött be Gruberova fergeteges áriakoncertje. Az első rész Mozartnak volt szentelve, itt mindjárt az első áriával (Contessa) megfőzte a közönséget, és a Non mi dir, meg Elettra bosszúáriája is lelkes fogadtatásra talált. A szünet után a Villanelle meg a Nachtigall jött, utóbbinak elején egy hang egy kicsit gikszeres lett, de ezt hamar feledtetni tudta. Ezután parádés koncertdarabja következett, a Kunigunda-ária a Candide-ból, ezúttal a korábban hallott előadásmódhoz képest egy kicsit átfazonírozott, líraibb, bölcselkedőbb, de ugyanúgy hatásos tálalásban. Az első ráadás Adél kupléja volt (csendben megjegyeztem magamban, hogy persze, hogy nem igazán tudok egyetlen Adélt se elismerni Pesten - ezt a klasszist csak nagyon messziről ugatják még ma is, amikor már a 70. életévében jár). Aztán jött a meglepetés, egy gyönyörű szép, átszellemült, eksztatikus lírai szoprán ária csehül, amit még sose hallottam vele. Csak találgattam, hogy Smetana vagy Janácek, aztán az ítészek felvilágosítottak, hogy Smetanának A titok c. operájából volt. A karmester Peter Valentovic volt, a Cseh Nemzeti Szimfonikusok élén, és a zenekari betétek is jól sikerültek, de ezekre most nem térek ki. A Cseh TV felvette a koncertet, meg egy ismert kalóz is, szóval, meg lett örökítve.

2898 Búbánat 2016-05-24 09:30:58
Ismét láthatjuk a Classica csatornán: DONIZETTI: ROBERTO DEVEREUX Aus der Bayerischen Staatsoper München 24.05.2016 17:45 LÄNGE DES PROGRAMMS: 02:14:51 DIRIGENT: Friedrich Haider INSZENIERUNG: Christof Loy BÜHNENBILD: Herbert Murauer KOSTÜME: Herbert Murauer SOLIST GESANG: Roberto Aronica (Roberto Devereux) EDITA GRUBEROVA (Elisabetta) Albert Schagidullin (Herzog von Nottingham) Jeanne Piland (Sara, Herzogin von Nottingham) Nikolay Borchev (Un paggio + Un famigliare) Monolito Mario Franz (Lord Cecil) Steven Humes (Sir Gualtiero Raleigh) Chor der Bayerischen Staatsoper Bayerisches Staatsorchester D, 2005 NÄCHSTE AUSSTRAHLUNGEN: 25.05., 00:45 25.05., 07:45

2897 parampampoli 2016-05-09 22:37:46 [Válasz erre: 2894 Beatrice 2016-05-08 23:24:16]
Casta Diva... Ah bello a me ritorna https://www.youtube.com/watch?v=wMqy-GA0zbQ Duett, tercett és az I. felv fináléja https://www.youtube.com/watch?v=0IUaV2t7-MU

2896 Búbánat 2016-05-09 12:04:02 [Válasz erre: 2894 Beatrice 2016-05-08 23:24:16]
Köszönöm a beszámolódat! Kissé irigykedem, mennyi nagyszerű operaélményben volt-van részed - határainkon innen és túl; ekkora kaliberű művészeket, mint Gruberova is, gyakorta élőben hallanod-látnod, nem semmi... És hogy megosztod velünk ezeket az átélt élményeidet!

2895 parampampoli 2016-05-09 09:58:52
Én sajnos nem voltam ott a koncerten, csak a felvételét hallottam, de megerősíthetem Beatrice véleményét. Gruberova produkciója a valószínűtlen dolgok kategóriájába tartozik. Londonban és New Yorkban éppen folyik a Norma-vadászat, eléggé képtelen vagy vicces eredménnyel, még annál is képtelenebb ötletekkel. És eközben egy, a hetedik x- felé közelítő szoprán mutatja meg a világnak, hogy kell a szerepet énekelni. Londonban vagy New Yorkban nem rá gondolnak, és jól teszik: úgyse vállalná el, mert ebben a korban nem szokás sorozatban elvállalni egy ekkora szerepet, új produkcióban, két ekkora Házban. Gruberovának már nem kellenek "skalpok" se Londontól, se a MET-től. Már begyűjtve minden! Énekelni szeret, ajándékot adni annak, aki szereti, érti a művészetét. A többi... nem számít.

2894 Beatrice 2016-05-08 23:24:16
Sztárszereposztásban állította ki a Normát a 7-i koncertszerű előadásra a Deutsche Oper Berlin. Gruberova Normája mellett a belcanto mezzók királynője, Sonia Ganassi lépett fel Adalgisaként, Pollione pedig Fabio Sartori volt, küllemében Botha-szerű, igen jó énekes. Hangjának érces-fényes színe a rézfúvósokra emlékeztet (erre mondják, hogy "squillo"). A Flavióként fellépő tehetséges fiatal énekes, Attilio Glaser hangjának is ilyen volt a karaktere. Squillo tekintetében Gruberova se maradt el a fiúktól, és volumenben sem. Elöl ültem, és néha úgy éreztem, a pódiumról áradó gyönyörűséges hangorkán leviszi a fejemet. A Casta Diva előtti recitativo mindjárt nagyon "pengén" szólt, utána az áriában egy picit úgy éreztem, mintha próbálgatta volna a hangját, de mások ezt nem így találták, és csodálatos átszellemültségről számoltak be, szóval, lehet, hogy én vagyok túl szigorú. Mindenesetre, ami utána jött, az egyre feljebb tette a lécet, és a léc mindig át lett ugorva. Az első finálé már álló ovációt eredményezett, pedig szünet előtti álló ováció Berlinben nagyon ritka (berlini operarajongó barátaim szíves közlése). Sartori először csak "állok és énekelek" típusú énekesnek tűnt, de mivel a két főszereplő hölgy a pódium szűk terében is képes volt játszani is a szerepét, a második felvonásra ő is belelendült a játékba. Az előadás elképesztően magas hőfokon ért véget, utána jó pár másodpercig arra se voltam képes, hogy tapsoljak. Ganassi szinte az egész előadás alatt az éneklések szünetében halkan köszörülgette a torkát - valami slejmmel küszködött talán, de nagyon profin énekelt, talán ha 2-3 hang sikerült a szokásosnál gyengébben. A sztártriót jól egészítette ki a basszbariton Marko Mimica, valamint Clotildeként a széphangú Rebecca Jo Loeb. A zenekar élén Peter Valentovič állt. Először voltak némi belépési bizonytalanságok egyes hangszercsoportoknál (feltehetőleg nem volt elég zenekari próba, vagy talán egy sem), de aztán összerázódtak. Azt hiszem, az előadás sokak számára emlékezetes marad. Amikor ma délben a reptéren vártam a beszállásra, "leszólított" egy ismeretlen svájci fiatalember, mondta, hogy a közelemben ült a Deutsche Operben, majd hosszasan áradozott az előadásról és Gruberováról.

2893 Beatrice 2016-04-24 23:58:01 [Válasz erre: 2892 Beatrice 2016-04-21 02:01:40]
A mai Lucreziában a Prológus volt visszafogottabb és a duett erőteljesebb, az opera végén az Esz pedig valami elképesztő volt. Ilyen színű és erejű és hosszúságú Eszt csak Ő tud, és hihetetlen, hogy még mindig tudja.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.