vissza a cimoldalra
2018-06-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60904)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4041)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11279)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (904)
Wagner (2597)
Palcsó Sándor (218)
Erkel Színház (9363)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2772)
Edita Gruberova (3060)
Élő közvetítések (7254)
A MET felvételei (127)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4287)
Operett, mint színpadi műfaj (3618)
Rost Andrea (2027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1425)
Franz Schmidt (3142)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (47)
Pantheon (2237)
Erkel Ferenc (1046)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

805   Búbánat • előzmény804 2015-03-16 15:00:29
A téma számomra kimeríthetetlen...
804   Ardelao • előzmény802 2015-03-15 16:28:34
Úgy tudom, hogy Pacini több Rossini mű-ben "közreműködött". De ezt már nem tudjuk meg soha sem pontosan, ez az ő titkuk maradt.
Ez semmit sem von le a Rossini operák értékéből. Sem a Pacinié-ből. Ugye ?
802   Búbánat • előzmény800 2015-03-15 15:13:45
Pacini Rossini vonatkozásában egy operája körül "bábáskodott": ez a Mathilde di Shabran (1821. – a római karnevál-staggione részére komponálta).
Fajth Tibor írja Rossiniről szóló könyvében, az a kis zavar történt, hogy már Matilde címen hirdették az újdonságot, mikor Rossini végleg elvesztette kedvét e téma megzenésítésétől. Erre hirtelen Ferrerinek egy másik, történelmi tárgyú, Rettenetes Konrád című librettóját vették elő. A hősnő nevét a történelmi tényekhez nem ragaszkodva, Izabelláról Matildra változtatták, és így jutottak el a meghirdetett címhez. Ennél érdekesebb azonban, hogy Rossini, aki eddig saját gazdag fantáziájából (és nem ritkán saját régebbi műveiből is) merített, ezúttal egyik követőjét, az ifjú Pacinit hívta segítségül, hogy időre elkészüljön a kompozícióval.
800   Ardelao • előzmény798 2015-03-15 12:47:03
Ez a zenei segítség valószínűleg Pacini lehetett.
798   smaragd 2015-03-15 06:11:28
Nagyszerű estét töltöttem tegnap a rádió mellett.
Ahogy a múlt héten Petress Zsuzsa egy korabeli interjúban említette, a rádió szerepe nem változik, rangja és népszerűsége megmarad, jöhet bármilyen műszaki újdonság.
Örülök, hogy "Búbánat" beszámolt az Uránia filmszínházbeli zenei élményéről. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy most már több helyszínen, módon élvezhetünk egy éppen játszott operát. Ezt egyébként 2015-ben tűzte először műsorra a MET, főként azért, mert idén sikerült először megfelelő énektudású oparénekeseket találniuk a színrevitelhez.
A rádióközvetítés magas színvonalú volt. Remek érzés volt szinte a nézőtéri hatásban részesülni - egyúttal az otthon kényelmében, a szoba csöndjében a muzsikát hallgatni.
A rádióhallgató felkészítése is jó volt, az rtv részletes és a médiaklikk. hu is ismertette a tartalmat, tudnivalókat.
A rádióközvetítés házigazdája Bősze Ádám volt. Felolvasta az opera keletkezési körülményeit, elmondta, hogy valószínűleg a határidő betartása miatt - ami így sem sikerült - Rossini zenei segítséget vett igénybe (neve ismeretlen) néhány részlethez, áriához. Szórakoztató és tanulságos volt az egykori beszámoló is (Stendhal) és mások, tolmácsolta a szünetben elhangzott művészinterjúkat és egy rövid játékot is lebonyolított. (Személyesen kicsit zavart a többszöri nyelvbotlás, és a néhány pongyola fogalmazású mondatrészlete. A hangját kellemesnek találom, és felkészült, az hallható volt.)
A karmester a szünetben elmondta, hogy ez az opera, amelyet nyolc évesen hallott először vezette a zenei pályára. Az operáról megemlítette, hogy "lágy opera", folydogál, mint a víz, ezért különleges, tele van erotikával és szenvedéllyel. Egyébként a "Tell Vilmos"-hoz hasonlította. Mindezt én is hallani véltem és örültem amikor a dirigens beszélt róla.
Az opera záróképét külön kiemelte a közvetítés vezetője, a csodaszép kosztümöket és a színpadképet. Ekkor kicsit sajnáltam, hogy nem láttam, mégis a zenét hallgatva a teljesség élményét kaptam a rádiótól.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Binder: For Seven Days / Fanshawe: African Sanctus
ELMARAD!

21:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

RICHARD STRAUSS: Salome
A mai nap
született:
1906 • Pierre Fournier, csellista († 1986)
1942 • Kasza Katalin, operaénekesnő