vissza a cimoldalra
2018-10-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4070)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61154)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1117)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1505)
Franz Schmidt (3198)
Zenei események (992)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Élő közvetítések (7454)
Gioacchino Rossini (1019)
Zenetörténet (237)
Opernglas, avagy operai távcső... (20146)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2932)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (591)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Simándy József - az örök tenor (552)
Operett, mint színpadi műfaj (3714)
Pantheon (2264)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

73   tarnhelm2 • előzmény72 2007-06-03 23:04:54
Ez bosszantó! Az egyik Nikisch cd-men 1920 a másikon 1921 van megadva a Liszthez. (Mert, ugye, van egy 1914-es felvétel is a darabból, de az LSO.) Szóval, lehet, hogy tényleg 20, ennek utána fogok nézni.


Furtwängler. Nem mindenben ő a csúcs számomra, de a következő zeneszerzőkben igen: Beethoven, Brahms, Bruckner, Wagner általában, és némely konkrét felvétel pl. Schumann 4., Mozart: Esz-dúr szimfónia, Pfitzner Palestrina-prelüdök stb.

Nagyon jó: Schubert, R. Strauss, J. Strauss (!), Mendelssohn.

Nem, vagy sokkal kevésbé: általában a barokk zenében, Mozart (kiv. Esz-dúr sz,.),Verdi, Mahler, Bartók, Sztravinszkij stb.

Furtwängler háborús korszakát jobban szeretem a későinél, a későit viszont a háború előtti stúdiónál. (Az élő töredékek, pl Wagner, persze remekek a háború előttiből is.)

Az indoklásra ez a hely nyilván nem elegendő. Röviden: általában szeretem azt a zenét, amit Furtwängler is szívesen vezényelt. Általában szeretem az invenciózus, az előadó személyiségét (is) hangsúlyozó, kreatív interpretációt. (vö.: kottahű/interpretativ vita). Altalában szeretem a romantikus (dionüszoszi) előadást. Furtwängler rendkívül drámai, hihetetlenül frenetikus, olykor szélsőségesen érzelemdús előadása számomra lenyűgöző.

Hogy miért pont a 42-es IX. szimfónia a 11 (esetleg 12) ismert felvételből: Mert ennek a frenetikus előadástípusnak ez a felvétel felel meg leginkább, különösen, ami az első tételt illeti. Ennél vérfagyasztóbb első tételt még nem hallottam - szerintem nem is fogok, bár ki tudja? Az elképesztő első tétel miatt helyezem ezt a felvételt a híres 1951-es bayreuthi elé, amely szintén csodálatos - talán a 4. tételben még erősebb is egy hajszálnyival a 42-esnél.

Röviden ennyi.
72   Heiner Lajos • előzmény63 2007-06-03 22:06:52
TtoML Liszt 1920.
Oder?
Schock.
És én vagyok a Fórum gonosz kismalaca.
Tréfát félretéve: érdekelne, miért F. Neked a csúcs, és a Beethoven Kilencediknél miért épp ezt választottad (azt hiszem, egyetértek).

Üdv
L.
63   tarnhelm2 • előzmény60 2007-06-03 19:44:57
Az a baj, hogy baromi sok kedvenc felvételem van. Azért ez a három biztos köztük van:


Wagner: Tristan und Isolde
Wilhelm Furtwängler (dir.), Douglas Robinson (km.), Chorus of the Royal-Opera House, Covent Garden, Philharmonia Orchestra, Ludwig Suthaus (Tristan), Kirsten Flagstad (Isolde), Blanche Thebom (Brangäne), Josef Greindl (König Marke), Dietrich Fischer-Dieskau (Kurwenal), Rudolf Shock (Seemann), Rudolf Shock (Hirt), Edgar Evans (Melot), Rhoderick Davies (Ein Steuerman). 1952. 06. 9-23. EMI.

Beethoven: 9. szimfónia, d-moll, Op. 125.
Wilhelm Furtwängler, Berliner Philharmoniker, Bruno Kittel Chor, Tilla Briem (s), Elisabeth Höngen (ca), Peter Anders (t), Rudolf Watzke (b). Berlin, 1942. 03. [22 v. 24]. [live]. Music and Arts

Liszt: 1. Magyar rapszódia, f-moll
Arthur Nikisch (dir.), Berliner Philharmoniker. 1921. in. Symposium illetve: Golden Memories
60   Semmelweis • előzmény59 2007-06-03 19:23:27
pedig más topicokban azért vannak ilyen \'listázós\' hozzászólások...
az is baj lehet, hogy elfelejtődik a topic...
59   tarnhelm2 • előzmény58 2007-06-03 19:11:57
Úgy látom, túl intim ez a kérdés, és kevesen vállalják, hogy bevallják az igazat.

Steff bezzeg nem tagadta le Claydermannt! :-)
58   Semmelweis 2007-06-03 19:03:29
Van itt egy ilyen topic... :-)

Sztem jó lenne ideírni, mely szerzőktől, melyik felvételek a kedvenceitek... a különböző topicokban, a többi hozzászólás között egyrészt elvesznek az ilyen információk, másrészt roppant kényelmetlen keresgélni...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Christoph Bossert (orgona)
J. S. Bach összes orgonaműve / 9. – Neumeister korálok

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt születésnap - esti koncert"
LISZT: Nagy koncertszóló
LISZT: 5. (e-moll) magyar rapszódia
LISZT: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Rumy Balázs (klarinét), Fülei Balázs (zongora)
BRAHMS: f-moll szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/1
BRAHMS: Esz-dúr szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/2

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Cegléd
Kossuth Művelődési Központ, Kamaraterem

Melody Quintett
Andrásik Attiláné (hegedű), Drávucz Renáta (zongora), Kreszits Margit (klarinét), Pócz Ildikó (fuvola), Sindel-Kocsis Zsuzsanna (cselló)
A mai nap
történt:
1845 • A Tannhäuser bemutatója (Drezda)
született:
1913 • Forrai Miklós, karmester, karnagy, zenetanár († 1998)
1916 • Emil Gilelsz, zongorista († 1985)
elhunyt:
1987 • Jacqueline Du Pré, csellista (sz. 1945)