vissza a cimoldalra
2020-04-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11475)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20453)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4738)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3775)
Élő közvetítések (8466)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62107)
A MET felvételei (134)
A nap képe (2197)
Operett, mint színpadi műfaj (4275)
Kimernya? (3521)
Udvardy Tibor (218)
Franz Schmidt (3570)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1908)
Lisztről emelkedetten (989)
Zenetörténet (281)
Kedvenc magyar operaelőadók (1162)
Wagner (2622)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

968   takatsa • előzmény967 2017-01-21 23:09:56
Csodálatos volt a mai este, amellyel Renée Fleming sokunkat megajándékozott. Nehéz egy ilyen élmény után bármit is mondani. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy a zongorista Hartmut Höll (akinek lehet, hogy szégyen, de még sohasem hallottam a nevét) egy olyan érzékeny és bensőséges légkört teremtett, amely ebben a nagy koncertteremben szinte megvalósíthatatlan. Sokan kifogásolták a műsorválasztást, de aki ott volt, az igazolhatja, hogy a dalok és áriák egymásbasimulva egységet és teljességet alkottak. Az első részből nekem a Saint-Saens dal tetszett a legjobban, aztán persze jött a második rész, egy olyan Fűzfadallal, amilyent sohasem hallottam, és feltehetően nem is fogok. Utána volt egy olyan érzésem, hogy most kellene felállni, mert már mindent megkaptam, amiért jöttem, sőt többet is, sokkal többet. De jó, hogy tovább maradtam, mert az este még számos meglepetést rejtett, és aztán jöttek a ráadások, elsőnek Gershwin Summertime, és - még több ráadást követően - végezetül egy egészen elképesztő Richard Strauss dal (Morgen). Ez volt a vége, mindenki érezte-tudta, ennél többet, szebbet, megrendítőbbet adni már nem lehet.
És hogy Búbánat kérdésére (Fleming mai hanganyaga még mennyire tud ragyogni...) is válaszoljak: ezen a fagyos téli éjszakán felnézhettem az égre...
967   Búbánat • előzmény966 2017-01-21 16:29:39
Renée Fleming művészetében való elmélyülésem három, számomra emlékezetes operaközvetítés élményéből fakad:

Donizetti: Lucrezia Borgia; Massenet:Thais; Rossini: Armida. A három címszerep volt az övé, élő MET-közvetítés és DVD-lemez. És persze ott voltam az Operában pár éve, amikor áriaestet adott. Kérdés, hogy Fleming mai hanganyaga még mennyire tud ragyogni és hatni képes?...
966   takatsa • előzmény965 2017-01-21 16:16:41
Hogy ki, miért megy el a koncertre, azt én nem tudom, csak a magam nevében beszélhetek. Én tényleg úgy érzem, hogy muszáj ott lennem, mert nem szabad elszalasztani egy olyan alkalmat, amikor helybe jön egy olyan művész, akit én - bár csak dvd-ken hallottam énekelni - nagyon szeretek. Nem akarok olyan kliséket használni, hogy ő korunk egyik legnagyobb szopránja, de van vele egy Don Giovanni felvételem, ahol csodálatos donna Annát énekel, és nekem Tatjánaként is jobban tetszett, mint Netrebko. Fleming igazi profi, fantasztikusan tud bánni a hangjával, és időnként talán tetten érhető játékában egy csepp mesterkéltség vagy kiszámítottság, de nem zavaró mértékben. Persze ez csak az én egyéni véleményem. A műsorválasztását pedig nagyon izgalmasnak tartom, már csak ezért is - a személytől függetlenül - elmennék.
965   Edmond Dantes • előzmény959 2017-01-21 14:47:59
Kedves -zéta-,
biztosíthatlak róla, hogy a közönség többsége nem a műsor miatt megy el a koncertre, hanem, mert ez is egy olyan (olyan?) koncert, amin "muszáj ott lenni". Egészen konkrét tapasztalatból merítem eme megállapításomat, ha netán közhely/es is. Azt hiszem, még nem is volt műsor, amikor ismerőseim jegyet vettek rá...miként Kaufmannra is, holott tudva tudom róluk, hogy Kaufmann pesti műsora számukra tökéletesen érdektelen volt, hogy ne mondjam, jócskán meghalad(hat)ta zenei érdeklődésüket és akkor még finoman fogalmaztam. De ha egyszer Kaufmann koncertjén is "muszáj (volt) ott lenni", akkor a C-dúr skálát vagy ama bizonyos telefonkönyv prózai felolvasását is lelkesen megtapsolták volna.

PS Nem a szőlőm savanyú :-) ha nagyon akartam volna, eljuthattam volna ill. Flemingre még mindig eljuthatnék.
959   -zéta- • előzmény953 2017-01-21 12:24:47
Pontosan az esztrád jelleg miatt hagyom ki. Tán bő egy hónapja még szerepelt az "Asszonyszerelem, asszonysors...", azért elmentem volna..., de így...
953   parampampoli • előzmény952 2017-01-19 18:51:27
Ugyanolyan esztrád jellegű műsor, mint pár éve volt. Érdemes lenne egy szakmai tanácsadót alkalmaznia a műsorok összeállításához.
952   Búbánat 2017-01-19 10:50:10
René Fleming ária és dalestje az Erkel Színházban

2017. január 21. 19:30

A dalest után a művésznő dedikálja A belső hang - Egy énekes születik című önéletrajzi kötetét, amely számos CD lemezével együtt megvásárolható lesz a helyszínen.

Zongorán kíséri Hartmut Höll - a „hangszer német professzora”, aki másfél évtizede kíséri Fleminget a világ minden pontján.

A koncert a műsora

Brahms: Ständchen | Die Mainacht | Mondnacht | Meine Liebe ist grün | Wiegenlied | Vergebliches Ständchen

Massenet: Thaïs – Thaïs áriája az I. felvonásból (C’est Thaïs, l’idole fragile...)

Fauré: Öt velencei dal – No. 1. Mandolin

Saint-Saëns: Soirée en mer

Delibes: Cadizi lányok

Verdi: Otello – Fűzfadal és Ave Maria a IV. felvonásból

Tosti: Április

Donaudy: O del mio amato ben

Cilea: Adriana Lecouvreur – Adriana áriája az I. felvonásból (Io son l’umile ancella)

Leoncavallo: Mattinata
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1784 • Louis Spohr, hegedűs († 1859)
1908 • Herbert von Karajan, karmester († 1989)