Bejelentkezés Regisztráció

Renée Fleming


1007 Búbánat 2022-06-07 18:19:44

A  Bartók Rádió ma esti operaközvetítése

19.00 -19.30 Prológ

Antonin Dvořák: Ruszalka 

A mikrofonnál: László Ferenc

19:35 - 22.22 Antonin Dvořák: Ruszalka (A sellő)

Háromfelvonásos opera

Szövegét Jaroslav Kvapil írta

Vez.: Charles Mackerras

Km.: Kühn Vegyeskar (karig.: Pavel Kühn), Cseh Filharmonikus Zenekar

Szereposztás:

Ruszalka – Renée Fleming (szoprán),
Herceg – Ben Heppner (tenor),
Vízimanó – Franz Hawlata (basszus),
Boszorkány – Dolora Zajick (alt),
Erdőőr – Ivan Kusnjer (bariton),
Az idegen hercegnő – Eva Urbanová (szoprán),
Kukta – Zdena Kloubová (tenor),
Erdei tündérek – Lívia Ághová, Dana Buresová (szoprán), Hana Minutillo (alt),
Vadász – Ivan Kusnjer (tenor).


1006 david28 2020-07-24 12:17:19

A héten a MET oldalán abszolút csúcsszerepében Feldmarschallinként látható :)


1005 vasmacs100 2020-07-23 06:47:29

Az augusztus elsejei Renée Fleming koncertről (Met Opera Stars Live in Concert)

https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125



1003 macskás 2017-06-06 10:12:05 [Válasz erre: 1002 Edmond Dantes 2017-06-06 10:08:21]
a fejedben :) Bocsi, küldöm a pálinkát. Ezt nem tudtam kihagyni :)

1002 Edmond Dantes 2017-06-06 10:08:21
éjszaka

1001 macskás 2017-06-05 23:17:46
1001

1000 macskás 2017-06-05 23:17:33
1000

999 macskás 2017-06-05 23:17:21
999

998 Bambu 2017-06-05 21:21:23
http://www.quotidianosanita.it/scienza-e-farmaci/articolo.php?articolo_id=51403

997 Bambu 2017-04-07 21:16:07 [Válasz erre: 996 ladislav kozlok 2017-04-07 09:26:13]
http://www.npr.org/sections/deceptivecadence/2017/04/06/522876028/hold-up-ren-e-fleming-is-not-retiring-from-opera?utm_medium=RSS&utm_campaign=classical

996 ladislav kozlok 2017-04-07 09:26:13
Aprilis 12.-iken Rozsalovag premier a Metben. Rendezo - Robert Carsen, dir. - Sebastan Weigle. Rene Fleming mint Marschallin bucsuzik a operaszinpadtol majus 13.-kan.

995 lujza 2017-02-18 01:33:22
http://operavilag.net/kiemelt/fuzfadal-es-amerikai-alom/

994 Beatrice 2017-01-23 13:29:16 [Válasz erre: 993 lujza 2017-01-23 03:36:56]
Engem is a Fűzfadallal nyert meg igazán. Egyetértek Veled abban is, hogy a német dalok nem annyira az ő stílusa. A koncertet indító Brahms-blokk előtt, és részben alatt is, kissé feszültnek tűnt. Aztán kiderült, hogy most énekelte először ezeket a dalokat. Amit a hangjáról és előadói képességeiről írtál, azzal is csak egyetérteni tudok. Szerintem egyébként 2011-es pesti koncertje idején sem volt már hangilag az abszolút csúcson. A mostani fellépés nekem jobban tetszett - lehet, hogy 2011-ben voltak túlzottak a várakozásaim.

993 lujza 2017-01-23 03:36:56 [Válasz erre: 991 IVA 2017-01-23 01:18:14]
Fleming is szép, de bizony jó, hogy leírták a korát is, mert így lehet "ahhoz képest" hallgatni. Mert csak így nézve lehetett jó ez az este, mert tőle már nem lehet ugyanazt elvárni, mint évekkel korábban. A hangja kissé már megkopott, időnként ki is élesedik, viszont van stílusa és tud előadni. Ráadásul a közönséggel is jól kommunikál. De nem véletlen, hogy ilyen vegyes műsort hozott, és a felét így is elhagyhatta volna. Német dalokat talán nem kéne énekelnie, nem az ő stílusa, franciákat annál inkább, azokat érzi. Az egykori csodás Thais alakítása után ezt az áriát már nem tudta úgy elénekelni, viszont a Fűzfadal az ma is csodásan szólt, azért még érdemes volt meghallgatni őt. De 2011-hez képest azért sokat hanyatlott, lásd kora. (És nem lehet mindenki biológiai csoda, mint Gruberova.) Azért örülök, hogy még egyszer hallhattam élőben, de Tábornagynéként már nem szeretném újra megnézni.

992 IVA 2017-01-23 01:59:37 [Válasz erre: 973 IVA 2017-01-22 05:32:13]
Beatrice fórumtárs Carreras-koncertről szóló beszámolójának ([url]http://www.momus.hu/forum.php?forumcat=41;Kedvenc előadók[/url], 2773. sz.) olvastán késztetést érzek megjegyezni, hogy az Operaházban a megvásárolható drága darabfüzetek mellett csaknem minden előadáshoz van ingyenes műsorlap. A Renée Fleming-esthez ingyenes, színes, magyar és angol nyelvű, fényképes, 8 oldalas leporellót adtak. Ez akkor is szép gesztus, ha a kiadványban (kizárólag az esthez kapcsolódó) reklámjellegű tájékoztatás is szerepel. Én is megemlítek belőle egy adatot, szintén ingyenesen, csak azért, mert beszámolómban a ruhákat is méltattam: „Renée Fleming ruháját Vivienne Westwood tervezte.” A műsor alatt a feliratozón is közölték a számok szerzőjét és címét, valamint szövegüket magyar fordításban.

991 IVA 2017-01-23 01:18:14 [Válasz erre: 990 parampampoli 2017-01-22 19:59:28]
OFF: Egy-két éves fényképek szerint most is szép – noha az idő senkit sem szépít tovább.

990 parampampoli 2017-01-22 19:59:28 [Válasz erre: 983 Heiner Lajos 2017-01-22 13:19:26]
Például igen szép asszony volt. -:)

989 parampampoli 2017-01-22 19:36:45 [Válasz erre: 988 Cilike 2017-01-22 19:23:18]
Technikailag se olyan nagyon könnyű, mint elsőre látszik. Hogy aztán a kifejezés is pontosan stimmeljen, legyen érzelemgazdag, de ne cukros, az aztán a feladat benne. És legtöbben ott rontják el.

988 Cilike 2017-01-22 19:23:18 [Válasz erre: 987 parampampoli 2017-01-22 18:50:06]
Akartam írni én is. Nom olyam könnyű az az ária, mint gondolják. Amiért minden kis 6 és 13 év közötti lányka ezt énekli az összes tehetségkutatón, rezegtetve a hangját, baromi hamisan és teljesen rossz ritmusban... azért ezt még valóban jól elénekelni nem annyira egyszerű.

987 parampampoli 2017-01-22 18:50:06 [Válasz erre: 986 IVA 2017-01-22 18:29:26]
A Lauretta-áriát rosszul elénekelni mindenki tudja. Jól csak nagyon kevesen.

986 IVA 2017-01-22 18:29:26 [Válasz erre: 978 -zéta- 2017-01-22 10:57:27]
Erről sem egyforma mindenkinek a véleménye. Egy beszélgetés alkalmával Vitrai Tamás megvallotta a már Mimi-, Manon- és Minnie-sikereket elért Házy Erzsébetnek, hogy régóta szeretné látni őt Lauretta szerepében, hiszen ki másnak illenék jobban ez a szerep, mint neki. Házy azt válaszolta, nem olyan könnyű az a szerep, de lehet, hogy egyszer megpróbálja. (Akkoriban éveken át nem volt műsoron a Gianni Schicchi, és mint tudjuk, amikor felújították – 1971 novemberében, A csengő társaságában –, Szabó Rózsáé, Csengery Adrienne-é, majd Hankiss Ilonáé lett a szerep. Ugyanakkor 1974-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskola vizsgaelőadásán Oszvald Marika hibátlanul énekelte Laurettát, úgy emlékszem, zongorakíséretes produkció volt, az Ódry Színpadon. Szerintem azért választják az énekesnők ráadásszámnak a Lauretta-áriát előszeretettel, mert koncertszámként akkor is elékelhetik, amikor színpadon már nem osztják rájuk. Hiszen ezt a naiv kislányt azért is tanácsos fiatal szopránnak énekelnie, mert van még a darabban két szépasszony is. Monserrat Cabellé is szívesen énekelte koncerten.

985 perempe 2017-01-22 14:46:15 [Válasz erre: 977 Edmond Dantes 2017-01-22 10:05:23]
szerintem ez volt a kötelező ráadás!

984 Edmond Dantes 2017-01-22 14:10:27 [Válasz erre: 978 -zéta- 2017-01-22 10:57:27]
Ha koncertszervező lennék, 30 éves életkor és 1.000 (egyezer) euro gázsi fölötti énekesnőknek megtiltanám, hogy elénekeljék koncerten :-) Attól tartok, Ms. Fleming mindkét fenti ingerküszöböt elütötte.. Otthon, baráti körben szabad(na).

983 Heiner Lajos 2017-01-22 13:19:26 [Válasz erre: 977 Edmond Dantes 2017-01-22 10:05:23]
Ennél jobb csak Kiri Te Kanawa volt, sok-sok éve egy bécsi koncertjén. Ráadásként a Lauretta-ária, aztán spirituálé, majd Mozart, aztán, ha jól emlékszem, egy maori dal, stb. Fő a logikus és homogén tervezés. De őt sose igazán az eszéért tiszteltük, volt más előnyös tulajdonsága.

982 daunerni 2017-01-22 13:14:35 [Válasz erre: 981 kobzos55 2017-01-22 12:22:16]
Mint bizonyára meséltem már nektek, Lev Vlaszenko a ZAK kisteremben (1974 körül lehetett) harmadik ráadásnak vette elő és játszotta végig a c-moll Pathetique-szonátát...

981 kobzos55 2017-01-22 12:22:16 [Válasz erre: 978 -zéta- 2017-01-22 10:57:27]
Azért a h-moll szonáta is elég "vicces" ráadásdarab lenne... (Úgy tudom, egyszer Schnabel játszotta el ráadásként a teljes Diabelli-variációkat-)

980 miketyson 2017-01-22 12:07:31 [Válasz erre: 978 -zéta- 2017-01-22 10:57:27]
Ráadásnak vajon melyik az alkalmasabb?

979 parampampoli 2017-01-22 11:20:28 [Válasz erre: 978 -zéta- 2017-01-22 10:57:27]
Előző koncertjén is ráadásszám volt Lauretta, akkor Tokody Ilona a nézőtéren hallgatta. Véleményéről nem tudok, de sejtéseim vannak... Én érdekes dolgot tudtam meg belőle: hogy Puccini kitűnő amerikai zeneszerző volt.

978 -zéta- 2017-01-22 10:57:27 [Válasz erre: 977 Edmond Dantes 2017-01-22 10:05:23]
Lauretta áriája konzi első-második évfolyamának nehézségi szintjén áll. Olyan ez, mintha Grigory Sokolov (most jobb példa nem jut eszembe) nem a h-moll szonátát játszaná, hanem a Für Elise-t...

977 Edmond Dantes 2017-01-22 10:05:23 [Válasz erre: 969 trisztán 2017-01-22 01:00:33]
Ah, tehát Ms. Fleming se bírta kihagyni az O mio babbino-t..Már csak az hiányozhatott, hogy mezítláb táncra perdülve eldalolja Sylvia belépőjét is a Csárdáskirálynőből..de ezzel már a szarkazmus határait ostromlom :-) Martonnal és Tokodyval kapcsolatos megjegyzésével pedig tökéletesen egyetértek.

976 Edmond Dantes 2017-01-22 09:56:12 [Válasz erre: 966 takatsa 2017-01-21 16:16:41]
Örülök, hogy vannak még zenéért és zeneművészekért "eo ipso" rajongók, amilyen ön is. Talán -sajnos- nem ők vannak többségben az olyan koncerteken mint amilyen Flemingé (volt). Hanem inkább a koncertért, operaelőadásért stb. mint társadalmi, társasági eseményért lelkesedők vannak többségben, akik utána valahol elmesélhetik (minél többször, minél több helyen), hogy "mi is ott voltunk". Ez sem bűn, sznobság a neve. Nagy tétben fogadok pl. hogy a júniusi Kaufmann-koncertre jegyet váltók, pontosabban jegyhez jutó "szerencsések" értsd: jegyhez jutási nexussal rendelkezők sem azt a műsort kapták, amit reméltek. Egy Mahler-R.Strauss-Britten dalest olyan szellemi utazás, amihez legalább annyi zenei ismeret és hallgatói elkötelezettség szükséges, ami pl. itt, fórumtársainknak megvan. A MüPa-koncerten viszont bő másfél ezren voltak... Őszintén örülök annak is, hogy Ms. Fleming tegnap olyan élményt szerzett önnek, amiről itt lejjebb beszámolt.

975 takatsa 2017-01-22 09:11:20 [Válasz erre: 969 trisztán 2017-01-22 01:00:33]
Hallottam elég sok Otellót, nagyon szerettem Tokodyt fénykorában és a Gardelli dirigálta operaelőadások felejthetetlenek voltak. De Fűzfadalt így nem hallottam soha. Nem tudom, hogy zenekarral ez hogyan hangzott volna - valószínűleg nem is lesz lehetőségünk rá ezt megtudni - de így zongorával ami megvalósult, az Fleming hangja volt, zenekar, díszlet, karmester nélkül, csak egy hang: maga a csoda.

974 takatsa 2017-01-22 09:11:13 [Válasz erre: 969 trisztán 2017-01-22 01:00:33]
Hallottam elég sok Otellót, nagyon szerettem Tokodyt fénykorában és a Gardelli dirigálta operaelőadások felejthetetlenek voltak. De Fűzfadalt így nem hallottam soha. Nem tudom, hogy zenekarral ez hogyan hangzott volna - valószínűleg nem is lesz lehetőségünk rá ezt megtudni - de így zongorával ami megvalósult, az Fleming hangja volt, zenekar, díszlet, karmester nélkül, csak egy hang: maga a csoda.

973 IVA 2017-01-22 05:32:13
Renée Fleming dal- és áriaestje – Erkel Színház, 2017. január 21. A dalest műfaji megjelölés csábított Renée Fleming fellépésére (és valamennyire az Erkel színházi helyszín is). Nem mintha nem az opera izgatna jobban a daloknál, hanem mert szeretek teljes műveket hallgatni, akár többórás zenedrámákat, akár néhány perces dalokat; illetve nem szeretem, amikor több mű, sőt több zeneszerző darabjainak részleteit összefésülik, összekeverik, mint a kártyát, vagy a golyókat a szerencsejáték húzásakor, és nyilván valamilyen koncepció szerinti, ám engem irritáló sorrendben. Persze nem futamodtam meg, amikor kiderült, hogy Fleming koncertje dal- és áriaest lesz, és nagyon örülök, hogy jelen lehettem; sose legyen ennél súlyosabb büntetésem. Először hallottam Fleminget élőben, csak felvételei jelenthetnek összehasonlítási alapot, azazhogy jelenthetnének, ha nem azt igazolná a tegnapi est is, hogy mennyivel átütőbb a közvetlen élmény ereje. Bizonyos, hogy Fleming hangi állapota magasabb csúcsokon is járt már, ezt azért mondom így, mert kétségtelenül ma is csúcson van. Vajon akad-e jelenleg futó előadásainkhoz olyan lírai vagy könnyebb drámai szopránunk, aki ilyen nagyszerűen, kiegyenlítetten és biztos levegővel énekelné a Fűzfadalt és az Ave Mariát, vagy Lauretta áriáját? Akár csupán zongorakísérettel. Nincs próbája annak, hogyan szólna Fleming hangja az Erkelben zenekarral, hogyan győzné az Otello nagy együttesét, milyen hatást érne el, ha a rendező eltérő figurát sulykolna játékába, ha a karmester ledaráltatná vele az áriákat, holott ő nemcsak mutatványnak szánja a kitartásokat és a pianókat, hanem érzelmeit is közli azokkal. Minden frázisának van töltése, és kiénekli a zeneszerző kottafejek közötti láthatatlan kódjait is. Fleming hangszíne alapvetően világos, csak néha indít sötéten, vagy sötétít kissé, sosem modorosan és mindig kiegyenlítő átmenettel a tónusok között. Előadásában a dalok gondosan értelmezettek, megformáltak, a hangvétel egyéni és színes, de mindig természetes és kedves. Szintén ez mondható el létező, de visszafogott gesztusairól is, melyek íve is, mennyisége is a hangzásélményt kíséri, nem tolakodik az elé, és nem is akarja azt helyettesíteni, hiszen nem szükséges. A mindvégig élvezetes és gyorsan elszálló est élményeiből Delibes Cadízi lányok című dalát azzal emelem ki, hogy beleszerettem, felejthetetlenül cseng a fülemben. Fleming nem fukarkodott a ráadásokkal és azok változatosságával sem. A Summertime stílusérzékének és színkészletének pazar megnyilvánulása: szinte „négeresen” adta elő, és olyan mívességgel, amilyenről azt mondanám, sosem hallottam még így az Erkel Színház színpadán – ha nem hallottam volna ugyanezen a helyen Házy Erzsébet előadásában is, nem mindig egyforma eredménnyel, ám egyszer, egyetlenegyszer olyan hihetetlenül csodásan, amelyhez Fleming mostani produkciója sem ért fel. Udvariatlanság és igazságtalanság lenne halhatatlan emlékű helyi kedvencünkre hivatkoznom, de úgy gondolom, Házyról szólva ez nem sértő, és jó példája annak, hogy mennyi esetlegesség is közrejátszik ahhoz, hogy leszálljon az Isten a színpadra. A sajnos hagyományos ráadásszám, az O mio babbino caro után Fleming a My Fair Lady „I could have danced all night” kezdetű dalát énekelte, közreműködésre buzdítva a közönséget, nem is hiábavalóan. Ritka pillanat, amikor nem haragudhattam azért, hogy néző szomszédok dúdolni, énekelni kezdenek a szólista produkciójához. Ráadásul mögöttem éppen egy tisztán és szépen is éneklő szoprán buzgólkodott, de mert hátranézni akkor sem szoktam, ha leszakad mögöttem az ég, megnevezni vagy leírni sajnos nem tudom ebben a beszámolóban. Egyedül Richard Strauss Morgen című dalának előadásakor éreztem, hogy adhatta elő Fleming ezt már ennél is szebben, esetleg nem egy ilyen este végén, és hogy még szívesebben hallanám őt legközelebb egy Strauss-összeállításban. Összességében: a hallott műsor alapján Renée Fleminget ma érzéki élményt nyújtó, nagy szoprán énekesnőnek találtam, és ez független a megjelenésétől, amelyet viszont nem észrevenni és nem megemlíteni sem lehet. Hiszen arca bájának és termetének megőrzésében éppoly sikeres, mint a hangjáéban, és feltételezem, hogy ez a megőrzés (társulva az adottságokkal és kicsit a szerencsével is) tudatos és tevékeny dolog, amit nem elemezni, hanem csodálni kell. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a színpadi dekoráció tetszett, noha zavaró sem volt. Fleming eleganciája viselkedésben és öltözködésben egyaránt mutatós, nagyvonalú és finom. Az első részben viselt toalettje tetszett jobban: ruha és köntös (vagy inkább palást) együttese. Mindkettő az énekesnő természetes hatású, hamvasszőke hajával harmonizáló, csillogó óarany, a ruha sötétebb árnyalatú, erősebb kontrasztokkal, a kiegészítő halványabb árnyalatú és csillogású. Mindkettő hossza a talp szintjénél is alábbzuhanó, amilyenben természetesen közlekedni is művészet. A második rész szintén hosszú fellépő ruhája galambszürke alapú, gazdagon átszőve–díszítve smaragdzöld csillogással. A frakkhoz érkezve említem meg, hogy Fleming zongorakísérője, Hartmut Höll, lenyűgöző és az énekesnőhöz méltó művészete mellett ugyancsak megnyerő személyiség a színpadon.

972 IVA 2017-01-22 02:48:30 [Válasz erre: 962 Edmond Dantes 2017-01-21 14:23:37]
[u]Kiegészítés:[/u] a hozzászólás előzménye a nicknevemmel fémjelzett 956. sz. hozzászólás. Köszönöm a kioktatást. Az idézés feltétele a pontosság és az idézőjelek. Idézni nem lehet elfogultan vagy elfogulatlanul. Legfeljebb a hozzáfűzött véleményt megírni. Bármilyen hivatkozott újságcikkből azt idézem, és ahhoz fűzök véleményt, amihez akarok, amiről mondanivalóm van. Carreras témájáról most nem volt. Hozzászólásod terjedelmesebb részében azon dühöngsz, ami nem történt meg, illetve aminek nem is kellett volna megtörténnie.

971 IVA 2017-01-22 02:32:39 [Válasz erre: 957 joska141 2017-01-21 08:28:12]
Kedves Joska141! Végül is szinte mindenben egyetértünk, legfeljebb abban nem, hogy természetes lenne egy opera-énekesőnek politikát érintő kérdést feltenni. Szerintem Ön is fel lenne háborodva, ha például a Café Momusben -Zéta- interjút közölne valamelyik magánénekesünkkel, és az aktuális miniszterelnökről kérdezné a véleményét.

970 IVA 2017-01-22 02:21:12 [Válasz erre: 951 IVA 2017-01-19 04:33:16]
[u]Helyreigazítás[/u] Elnézést kérek: amikor a hozzászólást írtam, nem ellenőriztem, hova váltottam jegyet. Augusztusban sem normál áron adták a jegyeket a Fleming-dalestre, hanem felemelt, kb. 3-szoros áron. Később viszont csakugyan 5 és félszeresen. Egyfelől észszerű döntés volt, mert a nézőtéren hemzsegtek a külföldi rajongók, másfelől nem: az erkély alig félig telt meg.

969 trisztán 2017-01-22 01:00:33
Valóban csodálatos este volt!Volt ott egy igazi csillag,de sajnos a nézőtéren,Marton Éva.Ettől tényleg csodálatos volt.A hallottaktól kevésbé,mert csodáról nem beszélhetünk.Szép hangot,okos műsorválasztást lehetett hallani,de ennyi.Ne tessék hasra esni...Sajnálom,hogy nem hallott még ilyen szép Fűzfadalt,vszínüleg nem sok Otellót láthatott....van nekünk pl. egy Tokody Ilonánk....Fleming O mio babbino-ja meg sem közelítette Tokodyét,na az csoda volt valóban.Megrendítő....hát....Különben Búbánat kérdésére válaszolva,egy zenekarhoz már kicsi lenne ez a hang,ami hangsúlyozom szép,kifejező,de nem csoda......

968 takatsa 2017-01-21 23:09:56 [Válasz erre: 967 Búbánat 2017-01-21 16:29:39]
Csodálatos volt a mai este, amellyel Renée Fleming sokunkat megajándékozott. Nehéz egy ilyen élmény után bármit is mondani. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy a zongorista Hartmut Höll (akinek lehet, hogy szégyen, de még sohasem hallottam a nevét) egy olyan érzékeny és bensőséges légkört teremtett, amely ebben a nagy koncertteremben szinte megvalósíthatatlan. Sokan kifogásolták a műsorválasztást, de aki ott volt, az igazolhatja, hogy a dalok és áriák egymásbasimulva egységet és teljességet alkottak. Az első részből nekem a Saint-Saens dal tetszett a legjobban, aztán persze jött a második rész, egy olyan Fűzfadallal, amilyent sohasem hallottam, és feltehetően nem is fogok. Utána volt egy olyan érzésem, hogy most kellene felállni, mert már mindent megkaptam, amiért jöttem, sőt többet is, sokkal többet. De jó, hogy tovább maradtam, mert az este még számos meglepetést rejtett, és aztán jöttek a ráadások, elsőnek Gershwin Summertime, és - még több ráadást követően - végezetül egy egészen elképesztő Richard Strauss dal (Morgen). Ez volt a vége, mindenki érezte-tudta, ennél többet, szebbet, megrendítőbbet adni már nem lehet. És hogy Búbánat kérdésére (Fleming mai hanganyaga még mennyire tud ragyogni...) is válaszoljak: ezen a fagyos téli éjszakán felnézhettem az égre...

967 Búbánat 2017-01-21 16:29:39 [Válasz erre: 966 takatsa 2017-01-21 16:16:41]
Renée Fleming művészetében való elmélyülésem három, számomra emlékezetes operaközvetítés élményéből fakad: Donizetti: Lucrezia Borgia; Massenet:Thais; Rossini: Armida. A három címszerep volt az övé, élő MET-közvetítés és DVD-lemez. És persze ott voltam az Operában pár éve, amikor áriaestet adott. Kérdés, hogy Fleming mai hanganyaga még mennyire tud ragyogni és hatni képes?...

966 takatsa 2017-01-21 16:16:41 [Válasz erre: 965 Edmond Dantes 2017-01-21 14:47:59]
Hogy ki, miért megy el a koncertre, azt én nem tudom, csak a magam nevében beszélhetek. Én tényleg úgy érzem, hogy muszáj ott lennem, mert nem szabad elszalasztani egy olyan alkalmat, amikor helybe jön egy olyan művész, akit én - bár csak dvd-ken hallottam énekelni - nagyon szeretek. Nem akarok olyan kliséket használni, hogy ő korunk egyik legnagyobb szopránja, de van vele egy Don Giovanni felvételem, ahol csodálatos donna Annát énekel, és nekem Tatjánaként is jobban tetszett, mint Netrebko. Fleming igazi profi, fantasztikusan tud bánni a hangjával, és időnként talán tetten érhető játékában egy csepp mesterkéltség vagy kiszámítottság, de nem zavaró mértékben. Persze ez csak az én egyéni véleményem. A műsorválasztását pedig nagyon izgalmasnak tartom, már csak ezért is - a személytől függetlenül - elmennék.

965 Edmond Dantes 2017-01-21 14:47:59 [Válasz erre: 959 -zéta- 2017-01-21 12:24:47]
Kedves -zéta-, biztosíthatlak róla, hogy a közönség többsége nem a műsor miatt megy el a koncertre, hanem, mert ez is egy olyan (olyan?) koncert, amin "muszáj ott lenni". Egészen konkrét tapasztalatból merítem eme megállapításomat, ha netán közhely/es is. Azt hiszem, még nem is volt műsor, amikor ismerőseim jegyet vettek rá...miként Kaufmannra is, holott tudva tudom róluk, hogy Kaufmann pesti műsora számukra tökéletesen érdektelen volt, hogy ne mondjam, jócskán meghalad(hat)ta zenei érdeklődésüket és akkor még finoman fogalmaztam. De ha egyszer Kaufmann koncertjén is "muszáj (volt) ott lenni", akkor a C-dúr skálát vagy ama bizonyos telefonkönyv prózai felolvasását is lelkesen megtapsolták volna. PS Nem a szőlőm savanyú :-) ha nagyon akartam volna, eljuthattam volna ill. Flemingre még mindig eljuthatnék.

964 Edmond Dantes 2017-01-21 14:41:07 [Válasz erre: 957 joska141 2017-01-21 08:28:12]
Kedves joska141! Egyetértek önnel/veled a leírtakkal kapcsolatban én is abszolúte tiszteletben tartom mások véleményét, de abszolúte elfogultnak tartom azt, amire reagált(ál) ld 962 itt. Sebaj, azért vagyunk, hogy ellensúlyozzunk elfogult, egyoldalú idézgetéseket/elhallgatásokat pro és kontra. X az Y-ét, Y a Z-ét és így tovább, lehetőleg direkt formában. Vagy ha már a direkt kommunikálás lehetőségei ezért-azért kimerülni látszanak, akkor legalább indirekt formában mint itt és most. Mert ha már egyszer "Fleming"ezünk, akkor "Carreras"ozzunk is! És egy no-comment, amit Fleming megengedett magának (úgy látszik egyeseknek már ez is szemet szúr), akkor talán Carreras vaskos (!) politikai megnyilatkozását (ugyanabban a cikkben) szintén ne hallgassuk el ld 962 ill. a cikkben... ...miként a művész(ek) kora sem kell, hogy titkos legyen, sőt, olykor éppen az a csodálatra és/vagy elismerésre méltó, ha egy művész(nő) X életkorban vagy afölött képes arra a teljesítményre, amit nyújt.

963 Edmond Dantes 2017-01-21 14:25:28 [Válasz erre: 953 parampampoli 2017-01-19 18:51:27]
Valszeg pont azt teszi = tanácsadót alkalmaz = attól ilyen a műsor :-)

962 Edmond Dantes 2017-01-21 14:23:37
A minap már beírtam egy botrányos bolognai Szöktetés-rendezés kapcsán, hogy a politika mindenhová bevonult, t.k. Operá(k)ba, operá(k)ba is és a fórum(ok) sem lehetnek 100% politikamentesek. És ha már időzünk és idézünk, próbáljunk meg elfogultság nélkül. Az Operasztárok hétvégéje-cikk/Népszava két (2) énekesről szól. Ha már egy beírásban értesülünk arról, hogy az énekesnő (zárójelben) „Trumpról nem volt hajlandó nyilatkozni” és a beíró "Köszönöm, Ms. Fleming!"-gel zárja sorait... ...akkor talán az is ide kívánkozik és nem árt tudni, hogy a másik énekes, Carreras pedig ugyanezen cikk szerint "büszkén vállalja, hogy nacionalista...régóta küzd azért, hogy Katalónia elszakadjon Spanyolországtól" továbbá: "..a katalán függetlenség mellett azt is régóta szorgalmazza, hogy vizsgálják ki a Franco-diktatúra rémtetteit, és büntessék meg a ma is élő felelősöket." Szóval ha Carreras büszkén vállalja (és csinálja és nyilatkozza) azt, amit, akkor talán Flemingnek is szabad és joga van...egy árva büdös szót se nyilatkozni a Trump-pal kapcsolatban feltett kérdésre. Vagy az egyiknél a szálka = nem nyilatkozik is gerenda, a másiknál a gerenda = erős politikai vélemény-nyilvánítás és tevékenység is szálka? vagy még szálka sem, észre se vesszük. Én észrevettem, közzéteszem ezennel. Ceterum censeo: "Wahn! Wahn! Überall Wahn!"...meg überall politika.

961 parampampoli 2017-01-21 13:34:12 [Válasz erre: 959 -zéta- 2017-01-21 12:24:47]
Ami egyébként az alapproblémán nem változtatott volna, csak növelte volna a program eklektikus jellegét. -:)

960 miketyson 2017-01-21 13:28:56 [Válasz erre: 959 -zéta- 2017-01-21 12:24:47]
Igazad van. dolgozzon meg a kegyeidért. Elvégre ez a foglalkozásod, klasszikus zenei oldalt szerkesztesz....

959 -zéta- 2017-01-21 12:24:47 [Válasz erre: 953 parampampoli 2017-01-19 18:51:27]
Pontosan az esztrád jelleg miatt hagyom ki. Tán bő egy hónapja még szerepelt az "Asszonyszerelem, asszonysors...", azért elmentem volna..., de így...

958 takatsa 2017-01-21 09:42:37
Nálunk úgy alakult a program, hogy maradt egy szabad jegy (erkélyülés, közép, 9. sor), amit (természetesen) nem a mostani 8 ezerért, hanem az eredeti, szeptemberi áron adnék át, valaki olyannak, aki örömmel, nyitott füllel és szívvel szeretne részesévé válni Fleming dalestjének.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.