vissza a cimoldalra
2020-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10440)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3630)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62043)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1383)
Plácido Domingo (920)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4659)
Milyen zenét hallgatsz most? (25049)
Lehár Ferenc (682)
Társművészetek (1575)
Operett, mint színpadi műfaj (4202)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1845)
Franz Schmidt (3505)
Palcsó Sándor (277)
Pantheon (2508)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3046)
Élő közvetítések (8348)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

821   Orfeusz • előzmény820 2011-05-13 12:07:19
Ebben igazad van, siker volt, és ezt jó is volt látni, hiszen akárhogy is nézzük Fleming nagy énekesnő (volt), és sokat tesz a klasszikus zenéért!

Az összhatás nagyon fontos, de ennek fontos része a hang. Ha az nem szép, vagy egyéb probléma van, akkor az nagyban rontja az összhatást.

Én örülök neki, hogy sok embernek tetszett, és sokaknak ünnep volt az este, ezt a hangulaton is lehetett érezni, nekem azonban nagy csalódás volt, és ahogy hallom, olvasom ezzel azért nem vagyok egyedül.
820   Licht Alberich • előzmény817 2011-05-13 12:02:41
Pusztán a hangi kvalitásoknál sokkal-sokkal fontosabb az összhatás, ami a közönséget éri. Fleminget a nézőtér 80%-a álló ovációval ünnepelte a végén, amire lehet azt mondani, hogy "a siker nem mérvadó", de az, hogy az ott lévő több, mint 1200 ember jelentős többsége tapsolt és bravózott, azt jelzi, hogy a koncert valami pluszt adott, pozitív hatással volt a nézők nagy részére, és ez sokkal fontosabb, mint a technikai és volumenbeli kérdések.
817   Orfeusz • előzmény814 2011-05-13 11:00:55
A hangi kvalitás nem lényeges?
Akkor mi a fontos??

Az aura, kisugárzás is fontos persze, de.. véleményem szerint Fleming csak mosolygott egyébként, de a kisugárzás elég halovány volt, ahogy a hang is..sajnos
814   Ametiszt • előzmény811 2011-05-13 09:27:57
Szeretném a Fleming koncert pozitív hangját erősíteni. Nekem tetszett a koncert és élveztem. Lehet vitatkozni a műsoron és a hangi kvalításon, stb, számomra nekem nem ez a lényeg. Hanem ami átjött és emlékezetes marad, amiért elmentem és megkaptam, amit vártam: az az ahogy a művész előadásmódjával és lényével rabul ejtette és közös hullámhosszon vitte magával a közönséget, így engem is. Voltak ebben átlagos, kiemelkedő és egészen magával ragadó, varázslatos pillanatok is. És ha egy koncert bravókkal és álló ovációval zárul, akkor ez egy sikeres találkozónak mondható, mindkét fél részéről.
811   Lionel • előzmény809 2011-05-13 07:54:05
Pesze, hogy nem kell mindig az agyoncsépelt hakniszámokat előadni. A kritikusoknak és általában a jelenlévők többségének sem ezzel volt a bajuk, hanem azzal, hogy azért a nagy pénzért, amiért Fleming idejött, és persze már csak a hírneve miatt is elég ciki ilyen ergya műsorral kiálni! Lauretta pölö jól ismert és elcsépelt ária, azért azt ő is ellőtte, és én mit tegyek, mindig megmosolyogtatónak találom, amikor 50-en jóval felüli énekesnők éneklik, hogy "Én édes jó apácskám."
809   miketyson 2011-05-13 07:32:44
Helyes meglátás, mármint ami az ízlést illeti. Ami számomra merész, hogy nem választ agyonjátszott darabokat, az számodra bizonyára gyávaság, hogy nem mer megmérkőzni a régi nagyokkal.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Operavizsga Fesztivál"
A Drezdai Zeneművészeti Főiskola előadása
MILHAUD: Le pauvre matelot
PUCCINI: Gianni Schicchi

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Rácz Ottó (oboa), Kovács Zoltán (fagott), Soltész Ágnes (hegedű), Pólus László (cselló), Kiss Sándor (klarinét)
Magyar Állami Operaház Zenekara
vezényel: Stefan Soltész
PROKOFJEV: I. (D-dúr, „Klasszikus”) szimfónia, Op. 25
HAYDN: B-dúr sinfonia concertante, Hob I:105
WEBER: f-moll klarinétverseny (op.73)
HINDEMITH: Szimfonikus metamorfózisok Carl Maria von Weber témáira

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szappanos Tibor (tenor), Tekula Endre (kürt), Tóka Ágoston (orgona)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Kovács János
LISZT: Les Préludes – szimfonikus költemény
BRITTEN: Szerenád
SAINT-SAËNS: 3. (c-moll) szimfónia, op. 78 („Orgona”)


19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

LUX:NM:
Ruth Velten (szaxofon), Florian Juncker (harsona), Silke Lange (harmonika), Sebastian Berweck (zongora), Zoé Cartier (cselló), Martin Offik (hangmérnök)
"Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2020" - Anamorphoses
LAURA MELLO: Pidg In Note Out
JUDIT VARGA: Anamorphoses
LISA STREICH: MOLE’S BREATH
SARAH NEMTSOV: Journal
OXANA OMELCHUK: 5 Widmungen an die verborgenen Empfänger

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Hegedűs Endre, Hegedűs Katalin (zongora)
J.S. BACH: C-dúr zongoraverseny II. tétel, BWV 1061
MOZART: D-dúr szonáta, K. 448
CHOPIN: C-dúr rondó, op. 73
CHABRIER: España
RACHMANINOV: Románc (II. szvit), op. 17
BRAHMS: Változatok egy Haydn témára, op. 56b.

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Benjamin Beilman (hegedű)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Marek Janowski
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61
SCHUMANN: II. (C-dúr) szimfónia, op. 61
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Mendelssohn Kamarazenekar
BIBER: Battalia (A csata) „Sonata di marche”
BEETHOVEN: c-moll vonósötös, op. 104 (a szerző átirata a c-moll op. 1, No. 3 zongorás trióból)
SOSZTAKOVICS: Kamaraszimfónia op. 110a (Rudolf Barshai átirata a 8. vonósnégyesből)
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)