vissza a cimoldalra
2019-12-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11455)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20359)
modern eszement rendezesek (336)
Bánk bán (2973)
Élő közvetítések (8264)
Nagy koncertek emlékezete (37)
Zenei események (1005)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1364)
Help me! (1106)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3525)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1814)
Franz Schmidt (3464)
Palcsó Sándor (273)
OperaDigiTár (33)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7233)
Kimernya? (3358)
Erkel Színház (10387)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

90   Haandel • előzmény89 2010-10-14 17:25:43
Y A M A H A?
Ja...'m...aha
89   zalbarna • előzmény87 2010-10-14 01:25:43
Nem írkálok én e-mail-t sehova, keressen meg a YAMAHA, ha akar valamit...
:))
87   Haandel • előzmény85 2010-10-13 19:06:02
Hát ez igazán nagyon meggyőző! Komolyan, szerintem írhatnál néhány sort a japánoknak:
Yamaha Upright Pianos → Ld. The introductory website of Yamaha Kakegawa factory in Japan → Craftmanship and Technology → (pl.) Obtaining the Best Sound Possible
Product Development Department: Satoshi Inoue

Nem tallálok emailt, de talán itt segítenek:
Inquiry
85   zalbarna • előzmény83 2010-10-12 22:55:50
Szerintem a billentyűs hangszerek esetében kimaradt egy fázis. Figyeld csak : az a hangszer, ami a polgári otthonokban volt már a barokk korban, az a csembaló, spinét, virginál stb kis könnyű néha teljesen egyszerű és HALK !!! Mikor a zongora ( és a klasszika ) teret hódított, elhúzott a nagyobb hangerő, nagytestű hangszer felé a koncerttermekben , a romantika korára pedig egészen ALKALMATLAN lett egy polgári otthon számára. Az eszmény, hogy minden polgári otthonban legyen billentyűs hangszer az szerencsére megmaradt, de megmagyarázhatatlan módon egy KONCERTTEREMBE való hangszer töltötte be ( és még most is ) ezt a szerepet. Hja, a romantika...
Kimaradt itt egy kis, 6 oktávos zongora típusa, amelyik halk hangjával valóban polgári lakásokba való..Ha becsukod az ajtót, a szomszéd szobában tudsz létezni ..Erre van szükség még mindig..egyszeriben megoldódna az otthoni zenélés
akusztikus hangszerrel, mely könnyű, olcsó is eléggé, és valódi zenei élményt nyújt.
83   Haandel • előzmény82 2010-10-12 18:49:44
Az akusztikus hangszerek replikálása helyett a gyártási költségeket kellene drasztikusan csökkenteni.
Lehet, hogy egyszer majd kedves humanoidok fogják gézileg gyártani az akusztikus zongorákat és közben még énekelni is fognak …
82   Haandel • előzmény77 2010-10-12 18:12:38
Nem, ez nem hangzik egyáltalán kínaiul, szerintem nagyon jól fogalmaztál. Elhiszem amit mondasz.
Valószínűleg a valódi hang elejét és a végét a legnehezebb imitálni, s ezért, ahogy mondod, ‘Ennek a hangnak nincs következménye.. Nem találja meg a többi hangokat, hogy azokkal egy legyen.‘

Van még mit fejleszteni …
77   zalbarna • előzmény74 2010-10-12 09:19:41
Meghallgattam a kedvedért az Avant Grand-ot, de nekem ebből a hangból hiányzik a valóság. A többi meglenne, úm. érzelem, élvezet a fülnek, halál pontos és hallható időtartama a hangnak, de számomra ez a hang mégis valószerűtlen egy bizonyos értelemben. Talán úgy tudnám megfogalmazni, hogy az a zene, ami ilyen hangon szólal meg, " következményeiben " valószerűtlen. Valami itt nem történik meg. Tudom, ez eléggé kínaiul hangzik, mégis , (az én esetemben legalábbis ) ez a helyzet. Ennek a hangnak nincs következménye.. Nem találja meg a többi hangokat, hogy azokkal egy legyen. ..megmarad valamilyen üres csörgésnek, amely végül leesik. Ezt így hallom . Talán ezzel csak magam vagyok így, nem tudom..na, ez ennyi...
74   Haandel • előzmény58 2010-10-11 19:03:24
‘Má mé kéne "megközelíteni" azt, …‘

Azért, mert a nehéz feladatok ellenállhatatlanul vonzóak:)
Electronic Musical Instruments
120 Years of Electronic Music

1753 Denis d'or

2010 AvantGrand N3

2253 ?

2753 ???
58   zalbarna • előzmény55 2010-10-09 20:42:59
Hát, nemtom.. Má mé kéne "megközelíteni" azt ,ami mindig a rendelkezésünkre áll teljességében, , ingyenes ajándékként kaptuk a teremtéssel, az akusztikai (valódi) hangot?
Sosem találtam rá eddig szimpatikus magyarázatot.
(Érthetőt már kaptam, de az nem volt szimpatikus )

55   Haandel • előzmény54 2010-10-09 19:29:48
‘…az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. …‘

Egyeseket nyilván az érdekel, hogy mennyire és mennyiért lehet ezeket 'az akusztikus hangokat' megközelíteni, pl.:
Hybrid electric/acoustic piano
The designers of this hybrid electric/acoustic piano have attempted to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.

Yamaha AvantGrand N3 Ld. pl. Sounds
54   zalbarna • előzmény53 2010-10-09 17:19:33
Megint két hajóban evezünk. NEM beszélek a reprodukált hangokról. Arról a téveszméről beszélek, mikor mesterségesen előállított hangú hangszereken ( vagy újabban már "énekhangon" is) megszólaló zene élőzenének neveztetik. Értsd meg, az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. Ez az oszthatatlanság. Egy teherautó is képes ilyen hangot kiadni, de egy elektromos hangszer soha. De ismétlem én a hankeltés fázisáról beszélek, Te pedig a reprodukálásról. A hang (az akusztikai, erre mondom, hogy valódi..) VÉGTELEN számú összetevőből áll. Egy mesterségesen előállított ( kikevert ) hang összetevői a pénztárcádon múlnak, ami soha nem végtelen.
Még egyszer : A hangkeltés módjáról beszélek, Te pedig előbb a reprodukálásról, utóbb pedig a hang terjedéséről beszéltél. ( ami a terjedést illeti nincs különbség, az igaz, hang-hang. )
53   Sipi • előzmény52 2010-10-09 16:44:09
Csak a megfogalmazás szerintem némileg zavaró volt, mert a hang a levegőben terjedő rezgés. Az, hogy a vonó, a hangszóró vagy a hangszálak állítják-e elő, még hang marad. Ebben az értelemben semmivel sem "valódibb" egyik sem a másiknál. Nyilvánvaló, hogy az élő hangszer hangja "valódibb" ebben az értelemben, mintha ugyanazt hangszóró szólaltatja meg, hiszen az ily módon reprodukált hang soha nem fog ugyanaz lenni, mint az eredeti (badarság is lenne ezt várni). De attól még mindkettő hang.

Az meg, hogy elektromos hang, megint fura kifejezés, mert a hang a levegőben terjedő rezgés, aminek nincs köze az elektromossághoz. Az, hogy azt hogyan állítjuk elő, más dolog szerintem.
52   zalbarna • előzmény51 2010-10-09 14:49:37
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik.
51   Sipi • előzmény50 2010-10-09 13:37:46
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.

Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat.
50   zalbarna • előzmény49 2010-10-09 11:56:43
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang.
49   Haandel 2010-04-14 17:11:55
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra

What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?

The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.

The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).

"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.



Google ferdítő fordító
* * * * *

Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Goda Sára (hárfa)
Hartenstein Péter (fagott)
A Zeneakadémia BA II-III. évfolyamos hallgatóiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Ménesi Gergely
J.S. BACH: 3. (G-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1048
HÄNDEL: B-dúr hárfaverseny, HWV 294
VIVALDI: e-moll fagottverseny, RV 484
J.S. BACH–GOUNOD: Ave Maria
CORELLI: g-moll („Karácsonyi”) concerto grosso, op. 6/8

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Magyar Állami Operaház Gyermekkara (vezető karnagy: Hajzer Nikolett)
Vezényel: Halász Péter
CSAJKOVSZKIJ: A diótörő, op. 71
18:30 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Bálint János (fuvola)
Mendelssohn Kamarazenekar
Művészeti vezető: Kováts Péter
"Komolyzenei Esték 2019 III."
BACH: h-moll szvit BWV 1067
GRIEG, E.: Holberg-szvit op. 40
BIZET: Gyermekjátékok (zenekari változat)
TURINA: A torreádor imája op. 34
BORNE: Carmen-fantázia

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Szabadi Vilmos (hegedű)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
WEINER: 1. Divertimento
DOHNÁNYI: 2. c-moll hegedűverseny
BARTÓK: Concerto

19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Schöck Atala, Kovácsházi István (ének)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Antal Mátyás
W.A. MOZART: Szabadkőműves gyászzene (K. 477)
DRAGONY TÍMEA: Szimfónia 'OBRETAM' (ősbemutató)
MAHLER: Dal a Földről – szimfónia
A mai nap
született:
1946 • José Carreras, énekes
1962 • José Cura, énekes, karmester
elhunyt:
1791 • Wolfgang Amadeus Mozart, zeneszerző (sz. 1756)
1916 • Richter János, karmester (sz. 1843)
1989 • John Pritchard, karmester (sz. 1921)
2007 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző (sz. 1928)