vissza a cimoldalra
2019-08-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11422)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1740)
Franz Schmidt (3408)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4536)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3389)
Társművészetek (1342)
Lehár Ferenc (677)
Milyen zenét hallgatsz most? (25035)
Kedvenc magyar operaelőadók (1139)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (821)
Kortárs zene (66)
Plácido Domingo (774)
Élő közvetítések (8081)
Opernglas, avagy operai távcső... (20291)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (181)
Moldován Stefánia (49)
Bánk bán (2972)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

73   Sipi • előzmény72 2010-10-10 16:44:03
Ha nem, hát nem. :-)
72   zalbarna • előzmény71 2010-10-10 16:41:00
Nem ! :))
71   Sipi • előzmény54 2010-10-10 09:02:57
Ez esetben félreértettem, amit írtál. De akkor még annyit magyarázz meg, hogy miért is ámítás az elektromosan előállított hang?
54   zalbarna • előzmény53 2010-10-09 17:19:33
Megint két hajóban evezünk. NEM beszélek a reprodukált hangokról. Arról a téveszméről beszélek, mikor mesterségesen előállított hangú hangszereken ( vagy újabban már "énekhangon" is) megszólaló zene élőzenének neveztetik. Értsd meg, az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. Ez az oszthatatlanság. Egy teherautó is képes ilyen hangot kiadni, de egy elektromos hangszer soha. De ismétlem én a hankeltés fázisáról beszélek, Te pedig a reprodukálásról. A hang (az akusztikai, erre mondom, hogy valódi..) VÉGTELEN számú összetevőből áll. Egy mesterségesen előállított ( kikevert ) hang összetevői a pénztárcádon múlnak, ami soha nem végtelen.
Még egyszer : A hangkeltés módjáról beszélek, Te pedig előbb a reprodukálásról, utóbb pedig a hang terjedéséről beszéltél. ( ami a terjedést illeti nincs különbség, az igaz, hang-hang. )
53   Sipi • előzmény52 2010-10-09 16:44:09
Csak a megfogalmazás szerintem némileg zavaró volt, mert a hang a levegőben terjedő rezgés. Az, hogy a vonó, a hangszóró vagy a hangszálak állítják-e elő, még hang marad. Ebben az értelemben semmivel sem "valódibb" egyik sem a másiknál. Nyilvánvaló, hogy az élő hangszer hangja "valódibb" ebben az értelemben, mintha ugyanazt hangszóró szólaltatja meg, hiszen az ily módon reprodukált hang soha nem fog ugyanaz lenni, mint az eredeti (badarság is lenne ezt várni). De attól még mindkettő hang.

Az meg, hogy elektromos hang, megint fura kifejezés, mert a hang a levegőben terjedő rezgés, aminek nincs köze az elektromossághoz. Az, hogy azt hogyan állítjuk elő, más dolog szerintem.
52   zalbarna • előzmény51 2010-10-09 14:49:37
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik.
51   Sipi • előzmény50 2010-10-09 13:37:46
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.

Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat.
50   zalbarna • előzmény49 2010-10-09 11:56:43
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang.
49   Haandel 2010-04-14 17:11:55
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra

What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?

The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.

The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).

"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.



Google ferdítő fordító
* * * * *

Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
18:00 : Hajdúböszörmény
Református templom

Szathmáry Zsigmond (orgona)
Szathmáry 80 orgonahangverseny

19:00 : Miskolc
Belvárosi református templom

Szamosi Szabolcs (orgona), Sebestyén Márta (ének)
"Nyújtsd ki mennyből"
A mai nap
született:
1881 • George Enescu, zeneszerző († 1955)
1965 • Johan Botha, operaénekes († 2016)
elhunyt:
1975 • Vujicsics Tihamér, zeneszerző, népzenekutató (sz. 1929)