vissza a cimoldalra
2019-09-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3209)
Opernglas, avagy operai távcső... (20312)
A nap képe (2154)
Társművészetek (1400)
Élő közvetítések (8125)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1753)
Franz Schmidt (3421)
Simándy József - az örök tenor (624)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25042)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7212)
Pantheon (2385)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4381)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1352)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61894)
Kedvenc előadók (2840)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

60   zalbarna • előzmény59 2010-10-09 20:48:27
Meg a lóvé kora..
59   Momo • előzmény58 2010-10-09 20:44:47
Hát azért... egy csomó helyen műanyagot használunk az életben, ahol azelőtt természetes anyagot használtunk. Így van ez a zenével is.

Ez itt a Vízöntő kora... :-)
58   zalbarna • előzmény55 2010-10-09 20:42:59
Hát, nemtom.. Má mé kéne "megközelíteni" azt ,ami mindig a rendelkezésünkre áll teljességében, , ingyenes ajándékként kaptuk a teremtéssel, az akusztikai (valódi) hangot?
Sosem találtam rá eddig szimpatikus magyarázatot.
(Érthetőt már kaptam, de az nem volt szimpatikus )

55   Haandel • előzmény54 2010-10-09 19:29:48
‘…az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. …‘

Egyeseket nyilván az érdekel, hogy mennyire és mennyiért lehet ezeket 'az akusztikus hangokat' megközelíteni, pl.:
Hybrid electric/acoustic piano
The designers of this hybrid electric/acoustic piano have attempted to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.

Yamaha AvantGrand N3 Ld. pl. Sounds
54   zalbarna • előzmény53 2010-10-09 17:19:33
Megint két hajóban evezünk. NEM beszélek a reprodukált hangokról. Arról a téveszméről beszélek, mikor mesterségesen előállított hangú hangszereken ( vagy újabban már "énekhangon" is) megszólaló zene élőzenének neveztetik. Értsd meg, az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. Ez az oszthatatlanság. Egy teherautó is képes ilyen hangot kiadni, de egy elektromos hangszer soha. De ismétlem én a hankeltés fázisáról beszélek, Te pedig a reprodukálásról. A hang (az akusztikai, erre mondom, hogy valódi..) VÉGTELEN számú összetevőből áll. Egy mesterségesen előállított ( kikevert ) hang összetevői a pénztárcádon múlnak, ami soha nem végtelen.
Még egyszer : A hangkeltés módjáról beszélek, Te pedig előbb a reprodukálásról, utóbb pedig a hang terjedéséről beszéltél. ( ami a terjedést illeti nincs különbség, az igaz, hang-hang. )
53   Sipi • előzmény52 2010-10-09 16:44:09
Csak a megfogalmazás szerintem némileg zavaró volt, mert a hang a levegőben terjedő rezgés. Az, hogy a vonó, a hangszóró vagy a hangszálak állítják-e elő, még hang marad. Ebben az értelemben semmivel sem "valódibb" egyik sem a másiknál. Nyilvánvaló, hogy az élő hangszer hangja "valódibb" ebben az értelemben, mintha ugyanazt hangszóró szólaltatja meg, hiszen az ily módon reprodukált hang soha nem fog ugyanaz lenni, mint az eredeti (badarság is lenne ezt várni). De attól még mindkettő hang.

Az meg, hogy elektromos hang, megint fura kifejezés, mert a hang a levegőben terjedő rezgés, aminek nincs köze az elektromossághoz. Az, hogy azt hogyan állítjuk elő, más dolog szerintem.
52   zalbarna • előzmény51 2010-10-09 14:49:37
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik.
51   Sipi • előzmény50 2010-10-09 13:37:46
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.

Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat.
50   zalbarna • előzmény49 2010-10-09 11:56:43
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang.
49   Haandel 2010-04-14 17:11:55
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra

What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?

The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.

The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).

"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.



Google ferdítő fordító
* * * * *

Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Constantin Talmaciu (fuvola), Sara Gheorghe (marimba)
Aradi Állami Filharmónia
vez: Dorin Frandeș
MOZART: Divertimento K 136 D-dúr vonószenekarra
STAMITZ: G-dúr fuvolaverseny
PIAZZOLLA: Libertango marimbára és vonószenekarra
BARTÓK: Román népi táncok
VITTORIO MONTI: Csárdás
ALBENIZ: Asturias marimbára és vonószenekarra

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Thurzó Zoltán (zongora)
Liszt Ferenc, Chopin és Rachmaninov műveiből

19:00 : Budapest
Erkel Színház

1ST STEPS
Balett-est három részben

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Baráth Emőke, Valerio Contaldo, Michal Czerniawski, Cyril Auvity, Francisco Fernández-Rueda, Peter Harvey, Núria Rial, Antonio Abete, Luciana Mancini
Budapesti Fesztiválzenekar
Fischer Iván Operatársulat tánc- és énekkara
Vezényel és rendező: Fischer Iván
MONTEVERDI: La favola d'Orfeo
A mai nap
történt:
1809 • Megnyílt a Royal Opera House Londonban
született:
1587 • Francesca Caccini, zeneszerző († kb. 1640)
1916 • Simándy József, énekes († 1997)
1971 • Anna Netrebko, énekes
elhunyt:
2008 • Maurizio Kagel, zeneszerző (sz. 1931)